PDA

View Full Version : Pedalen ONDER je pedalboard?



Izegrim
28 oktober 2010, 23:13
In een ander topic ben ik ruimte op mijn pedalboard (pedaltrain 2) aan het opvullen met een nog nader te bepalen trapdoosje. Met een beetje schuiven krijg ik er een paar vierkante centimeter bij.

In nog een ander topic vraagt iemand naar je altijd-aan-pedalen.

En nog een ander topic heeft mij ertoe gezet om mijn Burkey Flatliner Six onder mijn pedaltrain te velcroën.

Nu schoot het volgende mij te binnen: Mijn altijd-aan-pedalen zijn mijn EQ en Decimator. Die kan ik eigenlijk naast mijn Burkey aan de onderzijde kwijt!

Is er iemand die pedalen ergens anders verstopt dan op de bovenzijde?


EDIT
Dit is geen excuus om na de aanschaf van mijn volgende pedaal jullie nog meer lastig te vallen met welk pedaal/pedalen ik de ontstane ruimte nu weer op kan vullen...

Tankman
28 oktober 2010, 23:18
Ik doe het niet, maar ik heb weleens een Youtube filmpje gezien van een forumlid die het wel heeft. Lijkt me ook wel handig.

Maaruh, heb je ook foto's van je geweldige plank? Ben wel ff nieuwsgierig.

Izegrim
28 oktober 2010, 23:36
Ah, interessant! Ben benieuwd wie zich meldt...

Foto's komen als ik nieuwe velcro binnen heb. Die krijg ik per post binnenkort. En natuurlijk ben ik nog op zoek naar het laatste (?) pedaaltje. :sssh:

Tankman
28 oktober 2010, 23:38
http://www.youtube.com/watch?v=hmyTlbCPC_k

Dit is het filmpje, van forumlid Marshallover. Hij heeft een Seymour Duncan Twin Tube Mayhem ergens verscholen. Het staat beschreven in het filmpje.

DemolitionColorScheme
29 oktober 2010, 01:08
Why not? Er zijn zat mensen die het doen. Je kunt zelfs pedalen OP pedalen plaatsen. Zo kun je dit bijv. doen met de grote EHX units, zoals de Deluxe Memory Man en de Deluxe Electric Mistress.

wireman
29 oktober 2010, 10:45
Why not?... BLASFEMIE!!! Ook al zijn het lompe metalen stoeptegels die een giga partij ruimte vreten op je board.. dit is gewoon not done! (is mijn bescheiden mening iig..) Ik kan het vanuit het praktische oogpunt ergens begrijpen, maar ook weer niet.. snappie? Past het niet?.. tijd voor een groter board!
Gisteren trouwens weer een avondje naar een oude vintage deluxe Memory man zitten luisteren.. Damn wat is dat ding vet!! dus eh.. Mitch.. als je m ooit weg doe... denk ff aan mij!! :soinnocent:

(was trouwens tof gisteren!!)


Why not? Er zijn zat mensen die het doen. Je kunt zelfs pedalen OP pedalen plaatsen. Zo kun je dit bijv. doen met de grote EHX units, zoals de Deluxe Memory Man en de Deluxe Electric Mistress.

titzenpitzer
29 oktober 2010, 18:48
Ik heb het ook een korte tijd gedaan, met een pitchshifter die gelooped was en met een expressiepedaal eraan. Jammer genoeg ben ik te wispelturig en kon ik het me niet laten hem er telkens weer vanonder te halen om de settings aan te passen.

vinni
29 oktober 2010, 19:00
Mijn pedealtrain/2 met 2X Burkey Six eronder.

Trouwens....Velcro vind ik te zwak.
Ik gebruik autotape van Bison.
Wel wat lastiger te verwijderen.
Overigens heb ik de Burkeys rondom afgetaped tegen brom e.d.
Misschien overbodig....maar voor de zekerheid.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4DDVENGQ.jpg

Vinni

DemolitionColorScheme
29 oktober 2010, 21:09
Why not?... BLASFEMIE!!! Ook al zijn het lompe metalen stoeptegels die een giga partij ruimte vreten op je board.. dit is gewoon not done! (is mijn bescheiden mening iig..) Ik kan het vanuit het praktische oogpunt ergens begrijpen, maar ook weer niet.. snappie? Past het niet?.. tijd voor een groter board!
Gisteren trouwens weer een avondje naar een oude vintage deluxe Memory man zitten luisteren.. Damn wat is dat ding vet!! dus eh.. Mitch.. als je m ooit weg doe... denk ff aan mij!! :soinnocent:

(was trouwens tof gisteren!!)
pff, haha, don't get your panties in a bunch. Het zijn pedalen en als de DEM de helft van zijn oppervlakte niet benut (extern), dan kan ik daar makkelijk een pedaal op plaatsen. Als je aardig wat shows doet met een band bestaande uit 6 man (vocals, 2x synth, bass, 3x gitaar, drum) en je bent aan het downsizen, dan zoek je wel mogelijkheden om je DMM mee te nemen op je board.

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/DemolitionColorScheme/Studio%20and%20Home/IZAHPedalboard-Aug-Sep2009.jpg
Dit is een oud board, maar een voorbeeld. Toen werkte het goed en was ik blij dat ik alsnog m'n DMM kon meenemen bij shows. Voor jou not-done, voor mij een manier om onze geliefde metalen stoeptegel(s) alsnog mee te nemen.

DemolitionColorScheme
29 oktober 2010, 21:11
Overigens heb ik de Burkeys rondom afgetaped tegen brom e.d.
Misschien overbodig....maar voor de zekerheid.
Heel erg overbodig! :D Die Burkeys zijn netjuist al afgeschermd en creëren geen brom.

vinni
30 oktober 2010, 04:36
dat weet ik....
Maar voor de zekerheid.....

Vinni