PDA

View Full Version : Nog een Gibson Fail



Orgasmocaster
28 oktober 2010, 22:27
ik dacht dat er een algemeen gibson fail topic was, maar kan het helaas niet vinden.. dit is super grappig:

per Juszkiewicz: This is new, this is different, this is revolutionary!

een butt ugly firebird met effecten en usb.. een soort variax bijna..

http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5iwsca5TFMFg4DMGXcDC8U2KMoFlQ?docId=CNG.c8806 b0465005156c3ed4b83c649cb5d.e01

http://farm2.static.flickr.com/1095/5112655306_1714bc8070_b.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v84/Johnnytone/FirebirdX.jpg

Fuhgawz
28 oktober 2010, 22:36
Damn.... Ik heb er geen woorden voor!

Basileia
28 oktober 2010, 22:39
$5500,-

Zijn ze helemaal op hun achterhoofd gevallen? Als ze nou gewoon 10.000 les paul studio 50's tribute goldtops zouden maken waren ze binnen, maar nee, ze komen met een guitar hero controller van dik 5000 dollar...

Kakihara
28 oktober 2010, 22:44
Zoals in dat andere topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140329) al gezegd : hoezo, revolutionair ? Gibson RD all over again, only updatet... RD had wel de looks, hoe raar ook.
Ach, je kan het ze moeilijk kwalijk nemen om revolutionair te willen zijn, en de 1800 exemplaren zullen ook wel in no time uitverkocht zijn. En Henry J. lacht verder met de mening van de kleine consument...

aaronstonebeat
28 oktober 2010, 22:59
Ik heb het eerdere topic met stijgende verbazing, en ook teleurstelling gelezen. Er is zelfs al een korte video van de presentatie (http://www.youtube.com/watch?v=NkFGgVNXDWM&feature=player_embedded#!) online.

'This is new' en 'attention to detail' is eigenlijk het enige dat me daarvan is bijgebleven. Maar wat er dan zo nieuw en revolutionair is aan het inbouwen van effecten ontgaat me ten enen male. En aandacht voor detail zou ik toch verdomme wel verwachten voor die belachelijke prijzen! En wat is daar overigens zo nieuw aan?

Gibson lijkt me eigenlijk net als Nederland: dat is wat je krijgt als aldoor maar bezuinigt.

PS

En voor het geld wat het moet kosten: is het scheef plakken van twee stickers het beste dat ze kunnen doen om aan te geven wat de regelaars voor de effecten doen? :stop::stop::stop:

nickofzo
28 oktober 2010, 23:03
dit was het nieuwtje van vandaag dus (ze kondigde al aan op facebook)

maar ehm "gibson update topic" ook voor al uw gedrochten en miskleunen

edit: voor een leuk prijsje en in het rood.. zou ik er best mee willen experimenteren

Basvarken
28 oktober 2010, 23:05
Ik vind hem eigenlijk wel mooi.

Dat prototype ziet er een beetje sneu uit met die labeltjes erop. Maar deze vind ik toch wel een stukje mooier.

http://www.google.com/hostednews/afp/media/ALeqM5g1acF1RxT7LdFdeaTFPgjtyHpN8Q?docId=photo_128 8291650033-1-0&size=l


Ook het concept vind ik wel interessant. Het zou toch eens tijd worden dat we anno 2010 met iets eigentijdser op de proppen kunnen komen dan het herkauwen van techniek uit de jaren 50 van de vorige eeuw...

Maar die prijs! Dat is weer typisch Gibson marketing. Op een of andere manier slagen ze er altijd weer in op het alsnog te verkloten bij Gibson.


Ach ja en de RD werd destijds ook al meteen verguisd.
John Enwistle deed er al afstand van als signature model nog vóórdat de RD op de markt gezet werd.

Fisherman
28 oktober 2010, 23:09
Zoals in dat andere topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140329) al gezegd : hoezo, revolutionair ? Gibson RD all over again, only updatet... RD had wel de looks, hoe raar ook.
Ach, je kan het ze moeilijk kwalijk nemen om revolutionair te willen zijn, en de 1800 exemplaren zullen ook wel in no time uitverkocht zijn. En Henry J. lacht verder met de mening van de kleine consument...

Dit ding is ook helemaal niet mijn koppie soep. :(

De RD die je noemt weer wel! ;)



Rechts staat ie, de RD-Standard uit 1978, helemaal origineel.
http://i897.photobucket.com/albums/ac171/DutchFisherman/The%20Fisherman%20Collection/CollectieGibsonMarauderS-1RD-standard-2-2.jpg

Ach, Gibson doet ook goeie dingen, de Randy Rhoads Sign. LP is weer wel geweldig!!!!

:ok:

Tankman
28 oktober 2010, 23:09
Wat een verschrikkelijk lelijk, onbruikbaar, afschuwelijk, overpriced begint het niet eens te omschrijven, gedrocht van een misbaksel. Gibson moet er maar mee ophouden denk ik. Beter een oud merk minder dan dit...

Midwolda
28 oktober 2010, 23:13
Ach what tha fack, er zijn nog genoeg andere Gibsons die ik wèl zou willen hebben hoor. :soinnocent:

Tupelo
28 oktober 2010, 23:17
Ik vind het ook wel een geinig ding eigenlijk.

nickofzo
28 oktober 2010, 23:18
het begint hier toch wel te kriebelen voor nieuwerwetse technologie-en.. (zegt iemand die van ouderwets houd)

stiekem toch zoeken naar het nieuwe onbekende:$ maar ik denk vooral dat het zelf experimenteren word:P niet zon dure gitaar:P

Fisherman
28 oktober 2010, 23:25
Wat een verschrikkelijk lelijk, onbruikbaar, afschuwelijk, overpriced begint het niet eens te omschrijven, gedrocht van een misbaksel. Gibson moet er maar mee ophouden denk ik. Beter een oud merk minder dan dit...

Ik heb hier niets aan toe te voegen, helemaal waar meester Tankman! :soinnocent:


Ach what tha fack, er zijn nog genoeg andere Gibsons die ik wèl zou willen hebben hoor. :soinnocent:

En zo is ut maar net heer Ton ;).....De Randy Rhoads Custom Shop blijft toch wél weer een schot in de roos, nietwaar?

http://www2.gibson.com/Images/Products/ElectricGuitars/Les-Paul/Custom/Randy-Rhoads-Les-Paul-Custom/Gallery-Images/HB224C-Finish-Shot-jpg.aspx?KeepThis=true&

Headstock: NICE!
Inlay's: NICE!
Kleur: NICE!

Rinze
28 oktober 2010, 23:34
Ik heb hier niets aan toe te voegen, helemaal waar meester Tankman! :soinnocent:



En zo is ut maar net heer Ton ;).....De Randy Rhoads Custom Shop blijft toch wél weer een schot in de roos, nietwaar?

http://www2.gibson.com/Images/Products/ElectricGuitars/Les-Paul/Custom/Randy-Rhoads-Les-Paul-Custom/Gallery-Images/HB224C-Finish-Shot-jpg.aspx?KeepThis=true&

Headstock: NICE!
Inlay's: NICE!
Kleur: NICE!

Hmm. Ik zie alleen een Witte LP Custom waar waarschijnlijk ook een idioot prijskaartje aan hangt. Leuk als je ervan houdt (toevallig hou ik niet van wittige LP's) maar verder zo oud als de weg naar Rome.

Wat betreft dat usb-ding: lelijk, ik hou niet van Firebirds, ik hou niet van mini-humbuckers en ik zie het nut van ingebouwde effecten ook niet zo. Stel dat die effecten je net niet bevallen, zit je mooi mee dan.

Luca P
28 oktober 2010, 23:35
Vet lelijk!
Doet me denken aan een Hondo II achtige kopie...

Tankman
28 oktober 2010, 23:36
FF tussendoor....is dit dan de nieuw Matt Bellamy (Muse) signature?:soinnocent:

TimoSomers
28 oktober 2010, 23:39
Ik vind het toch wel raar dat mensen altijd nieuwe shit bashen.
Ik vind het wel een gaaf ding, zeker om mee te experimenteren (zeker in studio enzo).
Als het de klank evenaart (wat ik voorlopig nog niet denk) van een 'traditionele Gibson' met extra's, waarom niet?

Exi
28 oktober 2010, 23:41
Die Randy Rhoads is erg vet (http://www.youtube.com/watch?v=67ER3SsLQY8) inderdaad, meneer visser. Heerlijk kleurtje ook.

Enne, geef mij maar zo'n prachtige Gutlin ipv zo'n Gibson remake ervan;)

duckman
28 oktober 2010, 23:52
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Firebird/Gibson-USA/Firebird-X/Specs.aspx

De specs staan nu online...

BamBuFan1
29 oktober 2010, 00:00
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Firebird/Gibson-USA/Firebird-X/Specs.aspx

De specs staan nu online...

Ik denk dat ik maar es aandelen Fujigen, Matsumoku, Unsung, Saen en Young Chang ga kopen....

aaronstonebeat
29 oktober 2010, 00:15
Het doet me ergens denken aan mijn eerste zelfbouw-gitaar. Die had 160 standen, wel allemaal analoog. Erg leuk, maar in de praktijk totaal onbruikbaar; veel te veel. Liever heb ik een gitaar met enkele goede geluiden; wil ik echt iets anders dan neem ik een andere gitaar.

Robotuners vind ik ook al zo'n overbodigheid; zelfs een averechtsheid: hoe moet je ooit een goede muzikant worden als je niet zelf je instrument in de goede stemming kunt draaien?

Nu hangt die gitaar aan de muur en haal ik ze er alleen nog vanaf om onderdelen te oogsten voor zinvolle toepassingen :seriousf:

Dan hoor ik liever over een merk als bijvoorbeeld Sandberg die hun instrumenten dagenlang op trilplaten leggen zodat het hout voor de verkoop al een groot aantal speeluren heeft doorgemaakt. Voor een fractie van de G-prijs.
Oa Rammsteins Oliver Riedel bespeelt die dingen.

Ik vind het een trieste vertoning op het moment bij Gibson.

Wouter J
29 oktober 2010, 00:19
Hij doet me denken aan dat nieuwe Dany Lademacher model.

http://www.danylademacher.nl/images/dany%20nieuwe%20gitaar.jpg

En hier is Lademacher back in the day spelend op de Robberts Custom waar zijn nieuwe gitaar op gebaseerd is.
http://www.danylademacher.nl/www/danybrkleu1.jpg

geert1976
29 oktober 2010, 01:21
Mwah, eigenlijk wel een aardig plankje.

Ik zie dat de Gibson bashers de messen weer aan het slijpen zijn.
Over smaak valt te twisten, maar Gibson doet pogingen om nieuwe modellen op de markt te zetten.

Gibson heeft in het verleden wel vaker z'n nek uitgestoken, zijn we de Flying V en de Explorer vergeten?, toen die uitkwamen stond in eerste instantie ook iedereen op zijn achterste benen.

Je hoeft wat Gibson doet niet mooi te vinden of goed te vinden, maar domweg beginnen te bashen is niet nodig.

Misschien is het nieuwe model en de vele Gibson sigs overpriced, maar om Gibson daarop af te fikken vind ik klinkklare onzin.
Er zijn nog steeds een heleboel mensen bereid om veel geld voor deze gitaren uit te geven en Gibson verdient er goed aan, is that a crime?, don't think so.
Dus zolang er mensen zijn die het geld willen neerleggen, blijft Gibson ze maken, marktwerking heet dat.

Laten we eens ophouden met romantiseren van gitaarbouwers; het zijn bedrijven die winst moeten maken, ze bouwen geen gitaren om ons een plezier te doen, ze doen het om geld te verdienen, niets meer, niets minder.

Ik vind het wel interessant wat Gibson probeert, ze proberen ten minste iets, zie ik Fender niet echt doen, die borduren maar een beetje op de normale modellen door, is ook hun goed recht, als die tactiek voor hun het beste werkt.

Pepe
29 oktober 2010, 03:00
Maar, ben ik nou gek, dit IS toch allang gedaan? Die Electra gitaren met hun modules of de Freshers met analoge effekten er in. Sure, het is digitaal maar zal je zien, de digitale effekten zijn weer gebaseerd op analoge voorbeelden. En wireless.. dat komt me ook ergens bekend voor.

Het moet wel rete goed klinken voor 5000 dollar.

Orgasmocaster
29 oktober 2010, 04:20
dit was het nieuwtje van vandaag dus (ze kondigde al aan op facebook)

maar ehm "gibson update topic" ook voor al uw gedrochten en miskleunen

edit: voor een leuk prijsje en in het rood.. zou ik er best mee willen experimenteren

sorry, kon het update topic niet zo snel vinden (ofwel, kon me de titel niet herinneren)

en sorry voor de dupe.

macwilliams
29 oktober 2010, 06:33
Ik houd helemaal niet van afwijkende modellen maar deze? Wauw wat een supergaaf ding zeg :mmmm: daar zie ik mezelf nog wel een :loveserenade: mee brengen. Dit is eindelijk wat moois een dikke :grouphug: voor Gibson. Duizenden malen mooier dan die gitaren die ze opengezaagd hadden. Mac moet maar vet gaan sparen voor deze :mmmm: vette gitaar.



Vet gaaf
:blast:

Kakihara
29 oktober 2010, 07:29
En dan dat bluetooth : bij mij werkt dat bijlange niet zoals beloofd door de verscheidene handleidingen, het enige wat echt lukt is verbinding maken met andere bluetooth-apparaten gedurende een paar seconden, maar gegevensoverdracht ? Ho maar. En stel je voor dat je op het podium staat met je bluetooth-pedaaltje, als ineens de helft van je publiek de bluetooth van hun mobieltje inschakelt... ongekende mogelijkheden :)

@Geert1976 : Fender heeft een paar jaar geleden de VG strat op de markt gebracht. Dat was een pak voorzichtiger dan wat Gibson net heeft voorgesteld, en het was in samenwerking met Roland, maar ook daar waren de reacties niet mals. Heeft niets met Gibson-bashen te maken, misschien zijn de Gibson-fanboys wat te paranoïde ? Je hebt gelijk als je zegt dat ze bij Gibson hun nek durven uitsteken, en echt, petje af daarvoor, maar ik vrees dat de meeste gitaristen (voorlopig nog) willen weten hoe een gitaar klinkt en speelt, niet hoeveel werkgeheugen hij heeft en of hij compatibel is met de Orange pc.

wietse
29 oktober 2010, 07:53
Maar, ben ik nou gek, dit IS toch allang gedaan?
yep heb er 2 uit de 70's, beide les paul modellen.
een kay met wah, echo, tremelo, whirlwind en fuzz en een the asama met phaser en distortion.
ik denk wel eens dat ze bij gibson onder een steen hebben geleefd en niks maar dan ook echt niks weten van gitaren die niet van de grote merken zijn.
en natuurlijk bestaat de variax ook al heel wat jaren, daarbij vergeleken is deze nieuwe gibson maar een one trick pony.

muziekschuur
29 oktober 2010, 07:59
Toch een mooie plank....

Die hals, dat hout..... wouw...

bat
29 oktober 2010, 08:15
Vind de koffer/tas geweldig. De gitaar - what's new?

signsofzodiac
29 oktober 2010, 08:49
Wel weer een sterk staaltje "even een beetje overgeven in mijn mond" design zeg...True, allemaal subjectief uiteraard. Maar WTF, Blutooth? Ik wil mijn reverbs en delays ook niet pre-amplifier trouwens. Effecten ingebouwd...en wat nou als je die effecten niet pruimt? Heeft Gibson de problemen al opgelost voor de Robot-kopers, de Duskfire-kopers, voor de Darkfire-kopers? Even naar je techie gaan voor een probleem zit er ook niet meer in. Effecten op je gitaar revolutionair...pffff.

En dit zeg ik als long-time Roland VG-gebruiker, ik ben all for innovatie op gitaargebied. Maar dat systeem kan je gewoon op elke plank gebruiken die je comfortabel vindt. En verwijderen. En verhuizen. Met een grotere range aan tunings ook nog eens. Music Man komt tijdens Winter NAMM met de GameChanger. 3 humbuckers/6 coils en piezo die je met de gamechanger in alle mogelijke combinaties onder je doodnormale 5-way kan zetten. Compleet analoog. Steve Morse, Blues Saraceno en Steve Lukather zijn al helemaal enthousiast. Blijft afwachten natuurlijk, die hebben we ook nog niet gehoord of gezien, maar lijkt me een stuk betaalbaarder, handzamer en voor een groot publiek aantrekkelijk dan deze unit.

Mister bigshot CEO vond het nodig een LP kapot te slaan tijdens de presentatie? Iemand een filmpje? Benieuwd of het een Gibson was. Brengt hoe dan ook schade toe aan het bedrijf. Zie je Ferrari al een klassieke GTO of een F40 een muur in rijden om hun nieuwe fiberglas-speelgoed te promoten? Het zou niet eens in ze opkomen.

EDIT: inderdaad, ik vind de koffer echt fenomenaal gaaf!

Demonturtle
29 oktober 2010, 09:49
Wat een ongelooflijke grafgitaar, met alle switches en lichtjes geeft het mij een zeer hoog kermisgevoel. Het model, en vooral de case, an sich vind ik daarentegen wel super ( op de headstock na)

Edit: Als ik bij nader inzien oa het gebruikte hout voor het fretboard, de nitro lak, en alle electronica die erin gestoken werd bekijk, snap ik de prijs wel ergens.

macwilliams
29 oktober 2010, 09:56
Misschien komt er ooit een "studio" uit van deze zonder als die nano techniek. Maar dan wel met binding en zelfde finish.

Demonturtle
29 oktober 2010, 10:03
Misschien komt er ooit een "studio" uit van deze zonder als die nano techniek. Maar dan wel met binding en zelfde finish.

Dan hoor je mij niet klagen!

angl2k
29 oktober 2010, 10:11
ik vind het maar niets zo'n gitaar met toeters en bellen

maar ik ben dan ook een speler van weinig effecten :)

signsofzodiac
29 oktober 2010, 10:17
Edit: Als ik bij nader inzien oa het gebruikte hout voor het fretboard, de nitro lak, en alle electronica die erin gestoken werd bekijk, snap ik de prijs wel ergens.

Nee. Een fretboard kost de hele wereld niet tenzij je tegenwoordig nog puik brazilian rosewood wil scoren, nitro kost echt niet zoveel meer dan poly en bijvoorbeeld de VG-99 kost als bak met electronica 1000 euro (en niet om te maken maar om te kopen). De robot-tuners? Daar zijn ze al een tijd mee aan het kloten, die kosten Gibson ook geen fortuin. Blijven R&D-kosten over. Voor 2000 units en that's it. Waarvan de meeste naar collector's zullen gaan en niet op een podium terecht zullen komen. Het is treurnis, en al helemaal geen revolutie.

Nagramoth
29 oktober 2010, 11:03
Gibson heeft in het verleden wel vaker z'n nek uitgestoken, zijn we de Flying V en de Explorer vergeten? Toen die uitkwamen stond in eerste instantie ook iedereen op zijn achterste benen.

Tja, die oldskool LSD-trips, daar zijn nog best mooie creaties uit voortgekomen. Beter dan die synthetische middelen waar de afdeling Design & Innovation blijkbaar van heeft gesnoept. In substantial quantities, that is....

Serieus, ze propageren een revolutionair instrument te hebben ontworpen (hoewel het concept al lang geen innovatie meer te noemen is), bedoeld voor "the aspiring enthusiast" die $ 5.000,- heeft gespaard met zijn krantenwijkje. En bovendien lijkt het echt of ze alle esthetische tegenstrijdigheden in één gitaar hebben weten te proppen: Mooi fretboard met een non-contrasterende abalone inleg, binding op de head maar niet op de body/hals, en meer knoppen in nog meer kleuren dan op een Playstation-controller. Wie durft mij te verzekeren dat dit geen vroege 1 april-grap is?

Aan de electronica zal het niet liggen denk ik. Maar maak daar dan een D.I.Y. pakketje van, dan maak ik er een gitaar omheen die WEL te pruimen is. Voor minder dan $ 5.000,-

marc_o
29 oktober 2010, 11:21
Ik vind het een geweldig ding!
Altijd dat conservatieve gezeur van velen, daar word je toch moe van? Voor die mensen hebben ze heel, heel veel traditionele gitaren liggen hoor.
Net zoals eerder werd geschreven: de Explorer en Flying V zijn nu algemeen geaccepteerd, afgezien van of je ze mooi vindt, maar destijds waren ze ongelooflijk futuristisch en vooral de Flying V's werden verguisd. Ze werden zelfs gebruikt in winkelcentra als wegwijzer (heus waar). Mocht je een wegwijzer uit die tijd in je bezit hebben of krijgen, piep je wel anders.
Gibson doet haar best, en nee, het is niet altijd een schot in de roos, maar er zullen best aspecten zijn die je in de nieuwe modellen vindt, die over een jaar of 15 dermate normaal en gewenst zijn, dat je er niet eens meer over nadenkt. Innovatie is goed, stilstand is achteruitgang.

Nagramoth
29 oktober 2010, 11:39
Innovatie is goed, stilstand is achteruitgang.
Innovatie is goed, maar het oog wil toch ook wat? ;)

Orpheo
29 oktober 2010, 11:57
prs en hamer blijven ook hun lijn uitbreiden, maar die blijven wel true aan hun roots: simpele tonemonsters, leuke topjes, mooi hout, EENVOUD.

B0UDEWIJN
29 oktober 2010, 12:02
Vind de koffer/tas geweldig. De gitaar - what's new?

Eensch! Die tas is cool. Verder vind ik de gitaar ook wel leuk (zou 'm best willen hebben) alleen falen ze wel door hem zo 'nieuw, anders en revolutionair' te noemen.

vulvasonic
29 oktober 2010, 12:06
Innovatie is goed, maar het oog wil toch ook wat? ;)

Dat wilde ik ook zeggen:
Ook al is ze nog zo lief en heeft ze verder alles mee wat ze maar mee kan hebben, een vrouwmensch* is toch ook niet perfect als je braakneigingen krijgt van het smoelwerk, toch? :dontgeti:

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/FirebirdXtraLelijk.jpg

*Ja, dat geldt ook voor manmenschen.

Nagramoth
29 oktober 2010, 12:08
Ook al is ze nog zo lief en heeft ze verder alles mee wat ze maar mee kan hebben, een vrouwmensch is toch ook niet perfect als je braakneigingen krijgt van het smoelwerk, toch?

Ach, wie weet zijn bochels, spataderen en dubbele onderkinnen wel hartstikke hip over 15 a 20 jaar...
Als ik jou was, zou ik er alvast eentje in de arm nemen...

Wat is trouwens een "Physical Guitar"? :???:
Is dit om duidelijk te maken dat het geen GuitarHero-controller is?

Fisherman
29 oktober 2010, 12:08
Ik liet eerder al merken dat ik dit absoluut geen goede zet vind van Gibson, omdat ik vind dat er al veel te veel technologie is.

Gewoon een houten plank (ok, maybe wat effecten, zeker in mijn geval) en een versterkert....dan is het mooi geweest.

Het irritante is dat ze voor deze Firebird X ontzettend mooie houtsoorten hebben gebruikt, maar helemaal doorgeschoten zijn qua overdesign en tierelantijntjes. En dat zeg ik, een Gibson liefhebber puuuuur sanngg :(.
Echt jammer, want de toets is prachtig.
Desondanks vind ik wel dat Gibson -ook al is dit niet mijn koppie soep- constant met vernieuwingen komt en ook de gratis gitaar-weggeef-actie is dan toch weer een dikke plus.
Geert zei het eerder, natuurlijk is het een "company" met een winstoogmerk, ik vind het bullshit dat je daar Gibson om gaat bashen, dan begrijp je er gewoon niks van.

Zo.....toen was er koffie! :soinnocent:

marc_o
29 oktober 2010, 13:19
Innovatie is goed, maar het oog wil toch ook wat? ;)


Klopt, en voor jou hebben ze ook vast iets moois in de catalogus.

jim__
29 oktober 2010, 13:49
Vernieuwend is de gitaar zeker, nog nooit eerder gezien :(. Jammer Gibson, je maakt jezelf op deze manier belachelijk, al in de jaren 70 werd dit gedaan.
http://farm5.static.flickr.com/4027/4631414315_b6a91491a7_o.jpg
Vernieuwing vind ik ook goed, zo worden alle goede ideeën immers geboren. Maar dit zal professionele gitaristen denk ik niet aanspreken (effecten aan en uitzetten door te zoeken naar het juiste knopje op je gitaar?), een pedaaltje werkt toch sneller. Voor een amateurgitarist is de gitaar te prijzig, dus daar gaat hij ook niet heen. Het enige wat ik me kan indenken is dat hij bij verzamelaars terecht komt om vervolgens in de vitrine te hangen. En dan maar hopen dat hij steeds meer waard wordt... Wat ik niet verwacht, gezien het tempo waarmee Gibson dit soort 'revolutionaire' gitaren in de markt gooit.

Ze hadden zich beter kunnen focussen op gitaren zoals de 50s tribute Les Paul, die ze dan weer gaan limiteren. Rare marketing als je het mij vraagt... Alle research- en developmentkosten verdienen zich zo nooit terug.

Maar misschien ben ik gewoon simpel :soinnocent:. Wel zo lekker af toe...

Kingfisher
29 oktober 2010, 14:30
OK, wat dan deze:
Een gitaar met de AD converter in de gitaar. Het signaal gaat digitaal naar de processor in het rack (dus geen signaalverlies door de kabel).

Op de gitaar staan knoppen waarmee je de presets kan veranderen van de effects processor, zo spaar je nog eens een footcontroller uit. Het signaal gaat eveneens digitaal via de enkele kabel.

Effecten in een gitaar ingebouwd...hallloooo Gibson?

Pepe
29 oktober 2010, 14:40
OK, wat dan deze:
Een gitaar met de AD converter in de gitaar.

Ik heb net gebeld met Henry J. Ze hebben wat achterstand opgelopen, een AD converter wordt pas over 2 jaar door ze uitgevonden.

Firebird, m'n reet. Tis gewoon een Jazzmaster. Die, toegegeven, gebaseerd is op een flipflop firebird maar dit is wel erg schaamteloos.

Nagramoth
29 oktober 2010, 15:29
Wat een traditionele hufters zijn gitaristen eigenlijk he? :rockon:

Het had Gibson gewoon meer sympathie opgeleverd als ze zich wat minder megalomaan hadden opgesteld. Ik kreeg van tevoren al visioenen van een bevrijdend, wit helder licht in een duistere wereld van oubollige snaarinstrumenten. Maar uiteindelijk blijkt het gewoon een butt-ugly gitaar te zijn (modelletje Fiat Multipla), met fratsen waar 99% van de gitaristen niet op zit te wachten, en voor een prijs waarvan het bruin dun door je broekspijpen giert.

En wie het hier niet mee eens, staat er alleen voor...

HaroldA
29 oktober 2010, 15:30
Ik had ook een aantal effecten in m'n '78 Gibson RD. Met de nadruk op "had". :soinnocent:

Orbis
29 oktober 2010, 17:22
Gewoon... nee. De vorm, de kleur, de knoppen en pups, de inleg, werkelijk álles is lelijk aan deze gitaar! Onvoorstelbaar, zelfs de trussrodcover ziet er campy uit.

SantaX
2 november 2010, 02:36
Voor 800 euro zou ik het overwegen. Voor dit geld koop ik een es-345 en een deluxe strat. Met hetgeen dat ik over hou kan er ook nog een extra vakantietje vanaf. Maargoed, ik moet hem nog horen. Misschien klinkt ie wel geweldig, je weet het niet.

Tupelo
2 november 2010, 08:36
Loopstation (bedienen) op je gitaar lijkt me wel chill.
Maar dat zit er dan weer net niet op.
Toch.., ik zou 'm zelf niet kopen, maar ik vind 'm best leuk.

EuroCinema
2 november 2010, 11:32
Dit is in de bescheiden mening van deze gitarist (die al 15 jaar zijn brood in de reclame verdient) wel gewoon weer een rare zet. Het is natuurlijk helemaal waar dat Gibson veel vaker dingen heeft geïntroduceerd die in eerste instantie niet in de smaak vielen. De Les Paul, bijvoorbeeld. Echter... dat was toen de gehele elektrische gitaarmarkt zich in een heel andere fase bevond, waarin innovatie veel belangrijker was. Een volwassen markt stelt andere eisen.

Verder... Gibson kan heel veel geld vragen voor z'n gitaren vanwege z'n status als geliefde American Classic, te vergelijken met Jack Daniels of Harley Davidson. Die merkstatus tasten ze aan met deze grappen, terwijl de consumenten die voor innovatie gaan a)met veel minder zijn en b) toch liever voor een minder traditioneel merk kiezen.

Ik zie wekelijks een heleboel marketingplannen van A-merken, maar van deze snap ik echt geen sikkepit. Los ervan dat ik er als gitarist ook weinig mee heb.

frander
2 november 2010, 12:35
Bij Gibson zijn ze echt de weg kwijt. Wel triest om te zien...

mrweird
2 november 2010, 14:19
Ik durf het bijna niet te zeggen hier maar ik vind het wel een gaaf ding ....

HaroldA
2 november 2010, 14:36
Ik durf het bijna niet te zeggen hier maar ik vind het wel een gaaf ding ....

Zo is hij best te doen:

http://img.sait.nl/gitaarnet/firebirdx.jpg

pueblo
2 november 2010, 14:48
Zo is hij best te doen:

http://img.sait.nl/gitaarnet/firebirdx.jpg

toch wat misvormd,
hij komt wel hiervoor in aanmerking denk ik: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140409

Outline
3 november 2010, 05:04
Ik moet eerlijk zeggen dat ik m'n link met Gibson kwijt ben.

Zoals al vaker gezegd: ze moeten weer eens gaan denken aan de mensen die de toko groot hebben gemaakt. De klanten dus. En die willen leuke, betaalbare en vooral kwalitatief goede gitaren. Dus 'n Special Faded-serie (veel waar voor je geld, check de huidige prijzen maar 'ns), 'n Tribute-serie (uitverkocht voor überhaupt leverbaar) en ga zo maar door.

En wat te denken van de Melody Maker en Junior (die naar mijn mening zo'n 100-150 te duur is, maar goed)? Wat ik hiervoor genoemd heb, zijn toch echt de money makers. De rest is naar mijn mening ZWAAR overpriced. En wees nou eerlijk, hoeveel mensen laten Gibson hangen vanwege de prijs? Alhoewel er net zo veel zijn die het wel kopen vanwege het logo wat er op staat...

Trevor Wilkinson zei ooit: Het verschil tussen een gitaar van 500 en 3000 dollar/pond/euro? 2500 dollar/pond/euro.

Nee, ome Henry moet serieus stoppen met het steeds verder om zeep hekpen van de Gibson-naam en erfenis. Op deze manier is er binnen nu en 10 jaar niks van over. Hij moet 'ns kijken hoe ze het bij oa Fender doen en kijken waar de meeste omzet vandaan komt (maak van de 50's Tribute een regular en je blijft er trailers per week van verkopen) en daar heel snel veel lering uit gaan trekken.

En zullen we het maar niet gaan hebben over het nieuwe, fantastische dealer-systeem en dat bestellingen eeuwig duren als je het überhaupt al krijgt omdat je je arm diep genoeg hebt zitten? Heb al genoeg horror-verhalen gehoord over dealers die kunnen verkopen maar niet krijgen wat ze kunnen en willen verkopen...

macwilliams
3 november 2010, 06:06
Dat is best wel stom zou je denken. Maar misschien vinden ze ons als klant niet interessant genoeg. Zijn we als Europeanen een te kleine afzetgebied om zich daar druk om te maken.

signsofzodiac
3 november 2010, 09:25
Er zal ongetwijfeld een financieel strategisch doel achter de limitatie van de 50's tribute zitten. Als de klanten lyrisch zijn over de $800 Tribute en deze zou in ongelimiteerde aantallen verkrijgbaar zijn, lijdt de verkoop van de Standards en Customs daaronder. Als je niet kan kiezen voor een goedkope maar je bent dead set op een Gibson, tja, wat doe je dan. De vraag is natuurlijk of de verminderde verkoop van high end modellen dan een negatieve balans zou opleveren in combinatie met een grotere verkoop van goedkopere modellen. 3 50´s verkopen i.p.v. 1 Standard, dat soort dilemma´s. Er komt in ieder geval nog een grote batch 50´s aan volgens meneer de bigshot CEO, goed nieuws voor de liefhebbers.

EuroCinema
3 november 2010, 11:22
Dat is best wel stom zou je denken. Maar misschien vinden ze ons als klant niet interessant genoeg. Zijn we als Europeanen een te kleine afzetgebied om zich daar druk om te maken.
Nou dat lijkt me sterk. Er zal daar toch ongetwijfeld een man zitten met Sales Director Europe of zo op z'n kaartje, die alleen z'n bonus krijgt als-ie hier genoeg gitaren verkoopt. Het lijkt me eerder dat ze hun voorraden en aantal leveringen (te)ver hebben teruggeschroefd, als bezuiniging.

macwilliams
3 november 2010, 12:45
Die zit er ook, maar, of je verkoopt een standard voor 1800€ of je verkoopt een studio voor 800€. Beide zijn qua arbeidsloon even duur te produceren. Of is die binding echt tien uur arbeids intensief?

Ik vraag het me af, wat kost de stndrd in produktie tov de studio nou echt meer?

Outline
3 november 2010, 13:04
Ik had gvd 'n heel verhaal over marketing, imago, kosten enz enz getikt en omdat ik de mobiele verbinding ff kwijt was, is dat dus naar Digihalla...

Lekker frustrerend en misschien dat ik 't thuis nog wel 'n keer tik....

Outline
3 november 2010, 13:10
En dat ze 'n voorbeeld kunnen nemen aan Fender.

Sorry voor de dubbele post maar kan mobiel dus ook niet mijn eigen postings bewerken...

HaroldA
3 november 2010, 13:11
Ik vraag het me af, wat kost de stndrd in produktie tov de studio nou echt meer?

Er zit wel meer verschil tussen de Studio en een Standard hoor!
* Binding plaatsen en schoon schrapen na het lakken
* Esdoorn top (moeilijker te bewerken dan mahonie -> duur stukje hout indien niet dekkend gelakt)
* Trapezium inlays ipv dots
* Abelone logo ipv decal
* Pickup covers (ook aanwezig op Studio's)
* Case (Studio's hebben toch een rockbag?)
* Marketing
* Etc

EuroCinema
3 november 2010, 13:52
Die zit er ook, maar, of je verkoopt een standard voor 1800€ of je verkoopt een studio voor 800€. Beide zijn qua arbeidsloon even duur te produceren. Of is die binding echt tien uur arbeids intensief?

Ik vraag het me af, wat kost de stndrd in produktie tov de studio nou echt meer?

De kostprijs doet er niet zoveel toe. In principe zal elk weldenkend mens zijn spulletjes gewoon verkopen voor de hoogste prijs die hij ervoor kan krijgen. Dat doe jij op marktplaats en dat doet Gibson.

Bij bedrijven werkt het soms iets ingewikkelder. Dan kun je soms iets juist onder de kostprijs verkopen, om nieuwe klanten te trekken of om een concurrent in financiële nood kapot te maken. Soms zal een bedrijf iets veel te duur aanbieden om z'n status als premium merk te bevestigen.

En ten slotte: een bedrijf wil eigenlijk hetzelfde product zo vaak mogelijk verkopen aan een consument. Wat dat betreft zit de Gibson lijn erg goed in elkaar. Een tienergitarist koopt een Epiphone LP. Best leuk ding, toch een soort Gibson. Als-ie 20 is wil-ie vaak toch een echte Gibson LP, hij heeft geen volle portemonnee dus koopt een studio. Goeie gitaar, maar nog steeds weet-ie dat er veel duurdere (en dus misschien wel betere) LP's zijn. Dus nog een paar jaar later, als hij een echte baan heeft, koopt-ie een standard in leuke editie. Daar kan-ie jaren mee vooruit. Maar weer een jaar of tien later krijgt-ie een keer wat meer geld en dan is na al die jaren zo'n Limited Edition Signature wel veel geld, maar toch ook het Ultieme. Ka-ching, zo verkoop je in elke levensfase steeds weer het (in wezen) zelfde product, aan dezelfde consument, zonder dat de vorige kapot oid waren, VOOR STEEDS MEER GELD. Het is marketingtechnisch gezien dus wél slim van Gibson dat die ene perfecte value-for-money Amerikaan er zelden echt tussen zit.

chantilly
4 november 2010, 20:11
ah kijk nou nieuwe foto's van 'het ding'.. oftewel the revolutionairy firebird x

ik moet zeggen hier ziet hij er beter uit dan op die andere foto.. maar het neemt niet weg dat t een raar ding is..

http://rockhousemethod.blogspot.com/2010/11/gibson-announces-revolutionary-firebird.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+RockHouseBlog+%28Rock+House+B log%29

en op de Gibson site

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Firebird/Gibson-USA/Firebird-X.aspx

-geert-
4 november 2010, 20:37
Vind het echt net een speelgoed gitaartje, met die gekke gekleurde knoppen met die chromen naamplaatjes erbij, en die maffe vorm. En dan nog zo belachelijk duur ook. Ik vind alleen de toets wel mooi eigenlijk :D. Die robot knoppen die moeten ze ook gewoon een normaal kleurtje geven imo.

RoelSmoel
4 november 2010, 22:21
Waar gaat het heen met Gibson? Darkfire, Robot Guitar, nu dit gedrocht..

ShredTallicA
4 november 2010, 23:15
Och, zowel de Dark Fire als de Robot Guitar en zelfs de Dusk Tiger vond ik wel iets hebben. Dit vind ik dan weer helemaal niets :(

geert1976
5 november 2010, 01:04
Waar gaat het heen met Gibson? Darkfire, Robot Guitar, nu dit gedrocht..

Tja, dat denken mensen ook wel eens als ze jou HNGD lezen :seriousf::seriousf:(sorry, was een schot voor open doel):makeup:

Ik vind het allemaal gezeur om niets, Gibson probeert nieuwe dingen uit en ze hangen daar een zwaar prijskaartje aan.

Ik vind het best een leuk gitaartje eigenlijk, zou hem ook best willen hebben, niete voor in de kast, maar er ook gewoon op te spelen.

Zolang mensen veel geld ervoor blijven neerleggen, blijft Gibson ze maken, marketing en geld verdienen heet dat.

Welcome to the world everybody:ok:

aaronstonebeat
5 november 2010, 01:10
Als ze nu eens een submerk in het leven zouden roepen zoals bijvoorbeeld Bignose om dit soort dingen uit te brengen; als Gibson klassiekers blijven bouwen en zodra een experiment een succes wordt het binnen te halen in de grote stal?

geert1976
5 november 2010, 01:20
Als ze nu eens een submerk in het leven zouden roepen zoals bijvoorbeeld Bignose om dit soort dingen uit te brengen; als Gibson klassiekers blijven bouwen en zodra een experiment een succes wordt het binnen te halen in de grote stal?

Submerken hebben ze al voldoende: Epiphone, Baldwin, Steinberger, Kramer, Meastro, Slingerland, Tobias, Wurlitzer en volgens mij hebben ook nog een redelijke hand in Valley Arts.

De keuze is reuze dus:ok:

Het zijn producten die A: hun geld wel weer opleveren en B: iedereen lult weer over Gibson, kijk dit topic maar weer, hoeveel gratis reclame wil je hebben?

Dom de jongens bij Gibson?, nee misschien wel uiterst slim:chicken:

aaronstonebeat
5 november 2010, 01:23
Oeps ja, maar beter niets meer erover zeggen :sssh:

geert1976
5 november 2010, 01:25
Oeps ja, maar beter niets meer erover zeggen :sssh:

ghe ghe :seriousf::seriousf:

Het "kwaad" is nu al gedaan.;)

EuroCinema
5 november 2010, 08:30
en B: iedereen lult weer over Gibson, kijk dit topic maar weer, hoeveel gratis reclame wil je hebben?


Wat hebben ze daaraan dan? Ze zijn al nummer 1 of gedeelde nummer 1 in die markt, dus voor de naamsbekendheid hoeven ze het niet te doen. En verder is de strekking van 90% van de reacties dat ze het spoor bijster zijn. "Het maakt niet uit wat ze over je zeggen, als ze maar over je praten" is heel, heel slecht advies hoor. Vraag maar aan Dirk Scheringa, Buckler en T-Mobile ;-)

Tupelo
5 november 2010, 09:20
Pff... zolang ze Les Pauls en SG's blijven maken, en er verzamelaars van curiosa rondlopen, is er niets aan het handje.
Eerdaags ontstaat er een nieuw retro genre waarbij een goddelijke voorman/gitarist met dit ding op het podium verschijnt, en dan gaan ze bij bosjes.
Vervolgens begint iedereen weer te jammeren dat ze lelijk zijn en scharrelen Fisherman en Geert ze op.

Luke-wannabe
5 november 2010, 09:27
Pff... zolang ze Les Pauls en SG's blijven maken, en er verzamelaars van curiosa rondlopen, is er niets aan het handje.
Eerdaags ontstaat er een nieuw retro genre waarbij een goddelijke voorman/gitarist met dit ding op het podium verschijnt, en dan gaan ze bij bosjes.
Vervolgens begint iedereen weer te jammeren dat ze lelijk zijn en scharrelen Fisherman en Geert ze op.
Haha te gek en zó waar!

Dick Wolkendeck
5 november 2010, 09:48
Wat waren de reacties in de jaren 1950 op de Vlying V, de Explorer en de Moderne?

Ook zo happy?


Ben benieuwd wat zo'n tijgertje in 2060 doet.

geert1976
5 november 2010, 10:43
Wat waren de reacties in de jaren 1950 op de Vlying V, de Explorer en de Moderne?

Ook zo happy?


Ben benieuwd wat zo'n tijgertje in 2060 doet.

Correcto Mundo:ok:

Pepe
5 november 2010, 10:51
Ik heb niet zo'n uitgesproken mening over de nieuwe Gibsons, dingen komen en gaan en af en toe blijft er wat hangen.
Maar een gitaar waar je als positieve eigenschap aanvoert dat ie misschien over 40 jaar meer waard geworden is...

Ik heb liever een gitaar die ik NU leuk vind maar daar ben ik een rare in.

geert1976
5 november 2010, 10:51
Wat hebben ze daaraan dan? Ze zijn al nummer 1 of gedeelde nummer 1 in die markt, dus voor de naamsbekendheid hoeven ze het niet te doen. En verder is de strekking van 90% van de reacties dat ze het spoor bijster zijn. "Het maakt niet uit wat ze over je zeggen, als ze maar over je praten" is heel, heel slecht advies hoor. Vraag maar aan Dirk Scheringa, Buckler en T-Mobile ;-)

En om hoog in de markt te blijven, moet je dingen blijven doen om bekend te blijven.

Neem Pepsi Cola en Coca Cola, ze zijn bij iedereen bekend, maar ze blijven ontzetten veel geld uitgeven aan sponsering en reclame's.

Het voorbeeld van Buckler begrijp ik niet, dat is min of meer om zeep geholpen door ik meen Youp van het Hek en die van Dirk Scheringa ook niet (Scheringa deed erg veel aan creatief boekhouden) en T-mobile heeft zijn klantenservice niet op orde, dus ook niet echt een goed voorbeeld.

Wat wel erg hollands is: hoofden afhakken die boven het maaiveld uitsteken

Pepe
5 november 2010, 11:00
Wat wel erg hollands is: hoofden afhakken die boven het maaiveld uitsteken

Het is vooral heel Hollands om dat te zeggen, zo bijzonder zijn we nou ook weer niet. De kritiek op Gibson beperkt zich niet alleen tot GN he, het is een WW movement zo langzamerhand.

Die tijger vind ik zelf mooi en gewaagd, smaak ding, maar het dieptepunt is wel die Hendrix stratocaster die met een stalen gezicht gepresenteerd werd door dezelfde mensen die dachten PRS de nek om te draaien door ze betichten van jatwerk.

EuroCinema
5 november 2010, 15:45
En om hoog in de markt te blijven, moet je dingen blijven doen om bekend te blijven.

Neem Pepsi Cola en Coca Cola, ze zijn bij iedereen bekend, maar ze blijven ontzetten veel geld uitgeven aan sponsering en reclame's.

Grappig, je noemt precies twee bedrijven waarvoor ik reclamecampagnes heb gemaakt (niet tegelijk natuurlijk!). Ik laat deze discussie maar voor wat-ie is, ik zit al 40 uur per week over reclametactieken te discussieren en dan krijg ik er tenminste geld voor. ;)

vulvasonic
5 november 2010, 16:11
Grappig, je noemt precies twee bedrijven waarvoor ik reclamecampagnes heb gemaakt (niet tegelijk natuurlijk!). Ik laat deze discussie maar voor wat-ie is, ik zit al 40 uur per week over reclametactieken te discussieren en dan krijg ik er tenminste geld voor. ;)

Dan heb je je werk beter gedaan voor Coca Cola, want dat was voor mij de onbetwiste nummer 1. Tot ik per abuis een keer een blikje Pepsi kreeg. Man, wat een smaaksensatie!
Pepsi is gewoon de allerlekkerste. En Coca Cola kan me de pot op, met z'n kerstman!

:D

EuroCinema
5 november 2010, 19:29
Eerdaags ontstaat er een nieuw retro genre waarbij een goddelijke voorman/gitarist met dit ding op het podium verschijnt, en dan gaan ze bij bosjes.
:cheerup: En dan kosten de oorspronkelijke 2ehands een godsvermogen (waar Gibson geen cent van ziet) en komt Gibson met een reissue waarvan wij allemaal vinden dat-ie véél slechter is dan het origineel.

Ondankbaar volk zijn wij gitaristen toch.

Enne vulv, dáárom was de Pepsi proef ooit zo'n goeie campagne :sssh:

vulvasonic
5 november 2010, 20:00
Enne vulv, dáárom was de Pepsi proef ooit zo'n goeie campagne :sssh:
En ik maar denken dat IEDEREEN wist dat het bekertje Pepsi vergeleken werd met een goedkope cola die niet te zuipen was. Om nog maar te zwijgen van hen die de goedkope rommel prefereerden, maar niet op tv kwamen (het blijft reclame hè).

Even on topic; ik ben niet tegen vernieuwingen. Ik juich ze zelfs toe. Maar ze hadden beter 1 idee goed uit kunnen werken en op een bekend model kunnen testen. Als je ziet dat de automatische tuners al niet storm lopen, terwijl dat toch een heel handige feature is, dan moet je in al je innovatiedrang toch een stapje terug doen.

En dat model..., over smaak valt te twisten, maar moest het nu ECHT zo verschrikkelijk lelijk?
De vergelijking met de V en de Explorer gaat hier volledig mank. Ik vergelijk het ding (vormgevelijk gezien) eerder met het Corvus model. Dat model hing 30 jaar geleden ook in de etalages te vergaan. En er is nog steeds geen hond die ermee gezien wilt worden.

Vreemde jongens daar bij Gibson. Het is leuk dat ze toekomstgericht denken, maar het zou voor het bedrijf zelf niet verkeerd zijn als ze wat commerciëler zouden opereren.

Rooker
5 november 2010, 23:22
Ik vind hem wel mooi. Lijkt me moeilijk om na zoveeljaar bestaan van de electrische gitaar nog met een nieuwe vorm te komen die dan ook nog mooi is. Ik vind het ze aardig gelukt. Denk dat er vast wel een gitarist van een van de jonge posterren op een gaat spelen. Effecten in gitaren zou ik niet doen. Zou in iedergeval zorgen dat ik ook een lijn maak zonder. De techniek vd pedalen wordt ook steeds beter dus dat gevecht ga je niet winnen.

Wat wel zou werken is als je bijv in samenwerking met Boss een apparaatje ontwikkeld met een specifieke form die in de body van de gitaar past zodat je af en toe kunt wisselen van effect zonder in de body te hakken of solderen.

Ik kan me er niet druk om maken. Vind je het allemaal niets. Koop je het toch niet!! Snap niet zo goed dat er dan een zeur topic moet komen:makeup:

aaronstonebeat
5 november 2010, 23:37
Ach, ik vind dat ze hiermee wel een zeurtopic verdienen. Naar mijn idee worden er door de bouwers op dit forum alleen al leukere en zinvollere dingen gemaakt.

rijsberman
6 november 2010, 00:08
En ik maar denken dat IEDEREEN wist dat het bekertje Pepsi vergeleken werd met een goedkope cola die niet te zuipen was. Om nog maar te zwijgen van hen die de goedkope rommel prefereerden, maar niet op tv kwamen (het blijft reclame hè).

Ik heb op straat die proef ook eens gedaan. Ik dacht ook dat ik genept werd. Ik dacht altijd dat Pepsi en Coca Cola elkaar niet veel ontliepen, qua lekker.

Toen ik proefde, was de een lekker en de andere zoete troep. Die zoete troep zal dan wel 3S cola zijn ofzo, dacht ik, die ze naast de pepsi zetten voor het contrast.

Maar nee. Bleek die zoete rotzooi Pepsi te zijn en de lekkere Coca Cola. #fail

aaronstonebeat
6 november 2010, 00:17
Ik drink geen limonade, vind het allemaal vieze troep; water, koffie en bier voor mij.
Aan zo'n test zou ik slechts tegen betaling deelnemen, en dan nog eventueel want ik gebruik uitsluitend echte suiker.

rijsberman
6 november 2010, 00:30
In cola zit wel echte suiker hoor. Ruimschoots voor handen. Ondanks een pH van 3 toch nog erg zoet, nou, dan moet je er aardig wat suiker in doen (denk 9 klontjes in een blikje).

aaronstonebeat
6 november 2010, 00:42
In cola zit wel echte suiker hoor. Ruimschoots voor handen. Ondanks een pH van 3 toch nog erg zoet, nou, dan moet je er aardig wat suiker in doen (denk 9 klontjes in een blikje).

Ik denk dat ik toch maar niet aan testen meedoe en het bij mijn eigen voorkeur houd ;)
Ook geen Gibson-hoe-heet-ie-eigenlijk voor mij.

Outline
7 november 2010, 03:40
Even heel simpel (na die verdwenen mobiel post van van de week): Gibson moet 'ns 'n voorbeeld aan Fender nemen.

Waarom? Omdat Fender maakt wat een gitarist wil zien: 'n goed bespeelbare (variant op 'n) klassiek ontwerp wat zich al lang bewezen heeft. Dit vervolgens in iedere prijsklasse met voor iedere smaak een variant. Is misschien ook wat veel van het goede (kijk maar 'ns hoe dik de papieren Fender-catalogus is) maar het werkt wel.

Als Gibson dit ook zou doen, dan zou men minimaal 2 tot 3x zo veel verkopen. Het grote probleem van Gibson is het snobbisme waar men aan leidt. Iedereen die de standaard-mailing van gisteren heeft ontvangen, weet waar ik het over heb...

Gibson moet dus van de troon af en wat meer dingen zoals de 50's Tribute gaan maken. Moet je 'ns zien wat er meer verkocht wordt...

BTW: we weten allemaal waarom Hartley Peavey vorig van de overname van Gibson heeft afgezien? Nee? Omdat er blijkbaar al voor een paar miljoen aan onverkochte voorraad lligt weg te rotten... Dit heb ik overigens van meerdere mensen gehoord, dus er zal wel een dikke kern van waarheid in zitten.

EuroCinema
9 november 2010, 18:27
Ik heb op straat die proef ook eens gedaan. Ik dacht ook dat ik genept werd. Ik dacht altijd dat Pepsi en Coca Cola elkaar niet veel ontliepen, qua lekker.

Toen ik proefde, was de een lekker en de andere zoete troep. Die zoete troep zal dan wel 3S cola zijn ofzo, dacht ik, die ze naast de pepsi zetten voor het contrast.

Maar nee. Bleek die zoete rotzooi Pepsi te zijn en de lekkere Coca Cola. #fail

:sssh: driemaal raden trouwens welke cola ALTIJD als lekkerste uit de test komt. Dikke kans dat je er nog nooit van gehoord hebt: http://www.rccolainternational.com/brands_rccola.aspx
Dus smaak zegt ook weer niet alles in die markt (en sound niet bij gitaren?)

Indiedennie
12 november 2010, 17:59
Gibsons nieuwste fail: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Melody-Maker/Gibson-USA/Jonas-Brothers-Melody-Maker.aspx

Mooi gitaartje totdat er Jonas brothers zooi opkwam!

aaronstonebeat
12 november 2010, 18:21
Ik kende die gebroeders niet; het blijkt een soort Kinderen voor Kinderen te zijn.
De gitaar op zich vind ik heel mooi, los van die signature-zooi dan.

Toch dapper dat Gibson ruimte geeft voor commentaar; wat eronder staat is bepaald niet positief.

JeroenSchaaf
12 november 2010, 18:25
JB!? Joe Bonamassa :soinnocent:

B0UDEWIJN
12 november 2010, 18:27
Wow. Die falen echt afschuwelijk. Zouden ze, wat ASB zegt, na al die comments zelf nou niet doorhebben dat mensen hier niet op zitten te wachten?

BamBuFan1
12 november 2010, 18:34
Gibsons nieuwste fail: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Melody-Maker/Gibson-USA/Jonas-Brothers-Melody-Maker.aspx

Mooi gitaartje totdat er Jonas brothers zooi opkwam!

De Gibson-vloek slaat weer toe: hun handtekeningen onder het Gibson-contract waren nog niet droog, of .... (http://www.allheadlinenews.com/articles/7020492510)

Pepe
12 november 2010, 18:46
Dat kan wel zo zijn, een Gibson USA MM met 2 p90's voor onder de 600 euro dat klinkt helemaal niet verkeerd.

Eerst dat gezeur over hoge prijzen, doen ze 's een betaalbaar ding.. weer niet goed.
Ik zou zeggen, koop die mooie Chinese Schecter, ik vermaak me wel met dit ding ondertussen.

Indiedennie
12 november 2010, 18:54
je hebt gelijk met 600 euro :o dan is het toch niet zo verkeerd als je ziet dat schuurpapier niet heel duur is.

Pepe
12 november 2010, 18:58
exactly. Het eerst wat ik dacht, brandertje van Mac erover en lekker inkleuren als knus projectje voor de lange wintermaanden.
Verdomd, hoe langer ik er over denk..

signsofzodiac
12 november 2010, 19:31
Geen idee wie de Jonas Brothers zijn, wil het ook niet weten eigenlijk. That said: geen lelijke plank. P90's, ebben toets, wraparound...voor 775 euro adviesprijs. Zonder logo en met een cleane pickguard lust ik hem wel.

nickofzo
12 november 2010, 19:31
een Gibson USA MM met 2 p90's voor onder de 600 euro dat klinkt helemaal niet verkeerd.


dat vind ik dus ook (mooie headstock zelfs), en een beetje creatief wezen is ook niks mis mee

Pepe
12 november 2010, 20:04
584 euro bij Thomann.

Die toko is er altijd razendsnel bij, dat moet gezegd.

Basileia
12 november 2010, 20:12
"Limited run of 300"

Die 300 zullen ze heus wel verkopen hoor, alleen niet aan mij...

mikeyaxeman
12 november 2010, 20:24
Gitaar ziet er ok uit maar die Jonas bro's print!:stop:
Mijn god Gibson kun je jezelf nog meer verlagen?
Mijn hele beeld wat ik had toen ik begon met gitaarspelen van Gibson als een gitaarmerk wat zijn sporen wel had verdient in de muziek geschiedenis begint nu toch wel aangetast te geraken...
Dat ding vraagt er idd om om de MacWilliams marteling te ondergaan.
Misschien wel een idee voor Gibson om een MacWilliams limited edition Melody Maker Mc BBQ uit te brengen.

barno
12 november 2010, 20:56
vind dit helemaal geen fail hoor. is mooi. okee, ff abstractie van het logo, dat op zich ook niet mis is, maar blijkbaar staat voor een kutbandje, tja, een refin en gaan met die banaan

macwilliams
12 november 2010, 20:58
Ik ben g*dv*rd*mm* toch geen hœr? Laat ze bij Gibson zelf maar een brander kopen en de rommel in de hens zetten. Ik verkoop mijn ziel niet aan een bedrijf dat met kinderen "speelt"!

Bah

Als je een BBQ top op je gitaar wilt hebben dan koop je zo een Jonas ding, brengt hem bij mij en dan steken we hem samen lachend in de hens en maken we er wat moois van terwijl iemand anders foto's neemt. En die zetten we op elk openbaar gitaarforum ter wereld te beginnen bij het MLP forum. Kunnen die ook eens lachen.

frander
13 november 2010, 12:46
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! Gewoon doen, zeg ik. HAHAHAHAHAHAHAHA!!!