PDA

View Full Version : Beginnersvragen elektrische gitaar



Snock8
28 oktober 2010, 19:05
Ik speel al een tijdje akoestisch. Dit heb ik mezelf aangeleerd en dit gaat me nu goed af dat ik de stap heb genomen om een elektrische gitaar te kopen. Hier heb ik een Vox Valvetronix vt50 gekocht. Ik kan de meeste akkoorden wel pakken alleen snap ik niet goed welke setting ik moet instellen op mijn versterker. Hoe doen jullie dit? Ik zie bijvoorbeeld treble 5, mid 5 maar betekend dat dan dat 10 maximaal is en je bij 5 hem in het midden moet instellen?
Verder had ik misschien nog een domme vraag maar kan je met een stemapparaat voor je akoestische gitaar ook je elektrische gitaar stemmen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Exi
28 oktober 2010, 19:17
Sommige amps gaan tot 11!:blast:
Maar inderdaad, meestal is 5 het midden en 10 helemaal open gedraaid
Je kan de elektrische gitaar gewoon op dezelfde manier stemmen als een akoestische

Met de versterker moet je gewoon even lekker gaan spelen en aan de knoppen draaien. Snelste manier om erachter te komen wat elke knop doet.

Luca P
31 oktober 2010, 10:36
Ik loop sowieso altijd te kloten met de juiste toon.
Net als met mijn lijf, is ook mijn gehoor niet altijd in topconditie lijkt wel...
:soinnocent:
En dan heb ik de ene keer een super geluid en de volgende keer juist niet.
Maar zodra de gitaar zelf goed aanvoelt dan klinkt het geheel ineens weer boven natuurlijk goed.
Ondanks dat ik wat meer/minder bas heb, of treble dan vorige keren.
Je zal zelf aan de knoppen moeten draaien en dan hoor je zelf hopelijk wel wat jou goed in de oren klinkt.