PDA

View Full Version : mac gebruiker, ubs of firewire?



Hallie
28 oktober 2010, 18:46
hey,

Ik heb een 27inch Imac met logic 9. En zou graag willen beginnen met opnemen(Gitaar)
Het enige wat ik nog moet hebben is een interface.
Ik zie door de bomen het bos niet meer tussen al die dingen, wie kan mij een goede interface aanraden? budget 150 euro.

Of moet ik doorsparen en voor firewire 800 gaan?

het liefst een interface met de mogelijkheid de gitaar direct in te pluggen.
Mic+interface -> logic
Gitaar->interface-> logic+guitarrig

thanks:)

nielsduursma
28 oktober 2010, 23:29
Ik zou gaan voor Firewire omdat je dan lekker al je USB poorten nog overhebt en niet om hoeft te gaan pluggen.

Je kan trouwens ook gewoon een verloopkabeltje kopen om van Firewire 800 naar 400 te gaan. Want volgens mij werken er nog veel Firewireinterfaces met 400. Dus dat is geen ramp.

Kijk even in het topic "Topic voor mensen die een interface willen kopen!" hierboven, daar staat verder meer dan genoeg info denk ik;)

The Bertman
29 oktober 2010, 16:27
Is Firewire niet een langzaam uitstervende poort? Als je ooit een nieuwe computer koopt zou je een probleem kunnen hebben. Keuze uit USB-interfaces is op het moment veel groter (en goedkoper) en in de praktijk is er geen verschil in prestatie.

Mattia
31 oktober 2010, 17:01
Het gros van de prof interfaces draait momenteel anders op firewire, en ik verwacht niet dat het de komende jaren verdwijnt. Voor laptop wordt het wellicht wel moeizamer, maar desktops kun je altijd uitbreiden met een FW kaart...

vincent136
31 oktober 2010, 22:36
Ik heb op mijn Macbook Pro ook een firewire interface en dat bevalt heel erg goed. Scheelt me ook weer usb poorten

jannest
1 november 2010, 12:41
zou gewoon voor de beste interface gaan die je kunt betalen

usb of firewire ? niet echt iets om je druk over te maken bij de aankoop van een interface imo

Hallie
2 november 2010, 13:35
http://www.thomann.de/nl/maudio_fast_track.htm

zou deze een goede(&goedkope) keuze zijn?

jammer dat daar geen midi keyboard in kan, anders zou het perfect zijn