PDA

View Full Version : G spaced!?



Thomk
28 oktober 2010, 16:33
Heren/Dames,

Heb een vraag heb al wat zitten zoeken heb het een en ander gevonden maar vindt het maar moeilijk om er uit te komen. Ik heb een Schecter C1-+ Met 2 Duncan Disgned Humbuckers.

Ik wil deze nu vervangen met een Dean Mountain of Tone en een Dean Dimetime.

Zie nu een leuke staan maar deze is G-Spaced zal dit dan passen?

Bedankt voor jullie hulp

:lp:

HaroldA
28 oktober 2010, 17:15
Zie nu een leuke staan maar deze is G-Spaced zal dit dan passen?

Ik dacht dat het "F-spaces" of "normaal" was? :???:

Anyway: passen zal het altijd, klinken ook. F-spaced is wat breder van opzet dus dat kan er beter uitzien maar da's puur cosmetisch.

Kakihara
28 oktober 2010, 18:14
Passen zal geen probleem zijn : G-spaced en F-spaced pickups zijn qua grootte gelijk, G- en F-spaced slaat op de onderlinge afstand van de polepieces van de elementen en de onderlinge afstand van de snaren (Gibson-achtige brug vs. Fenderachtige). Bij een G-spaced pickup en een Fenderbrug zullen de snaren net niet boven de polepieces lopen, en omgekeerd, bij een F-spaced pickup en Gibson-achtige brug lopen de snaren ook niet netjes boven de polepieces.

Thomk
29 oktober 2010, 09:12
Heren bedankt voor de moeite,

Dan ga ik er maar eens op bieden. Zit ook te denken om de Mountain of tone samen te doen met de Dimetime van Dean. Leuke combo?


gr

Orpheo
30 oktober 2010, 19:28
K heb het je al eens verteld, ja dat 'past', en ja die combi is top. Of pull die trigger, of niet, maar blijf niet doorzagen.

Rock Bottom
30 oktober 2010, 20:40
K heb het je al eens verteld, ja dat 'past', en ja die combi is top. Of pull die trigger, of niet, maar blijf niet doorzagen.

Moet hij nu verplicht blind afgaan op wat jij zegt en mag hij dan niet andere mensen om hun mening vragen?

Thomk
1 november 2010, 09:21
Heb ze:D solderen was heel simpel niet verwacht:P


Geluid is heel vet wel eventjes wennen bedankt!

Gearjunkie
7 november 2010, 11:19
Passen zal geen probleem zijn : G-spaced en F-spaced pickups zijn qua grootte gelijk, G- en F-spaced slaat op de onderlinge afstand van de polepieces van de elementen en de onderlinge afstand van de snaren (Gibson-achtige brug vs. Fenderachtige). Bij een G-spaced pickup en een Fenderbrug zullen de snaren net niet boven de polepieces lopen, en omgekeerd, bij een F-spaced pickup en Gibson-achtige brug lopen de snaren ook niet netjes boven de polepieces.

Uitzondering op de regel zijn de Trembuckers van Seymour Duncan. Die zijn wel in totaal een fractie breder.