PDA

View Full Version : volume pedaal



Adro
28 oktober 2010, 13:02
ik heb een Boss FV-50H volume pedaal. nu is mijn potmeter die je bedient met de voet kapot. Althans, hij doet het nog wel, er zit een vervelende kraak in met het bedienen, en als je het pedaal te hard open duwt valt het geluid weg of komt het er heel dun/iel uit. is deze potmeter moeilijk te vervangen, zou je dat zelf kunnen zeg maar?

nico verduin
28 oktober 2010, 18:50
ik heb een Boss FV-50H volume pedaal. nu is mijn potmeter die je bedient met de voet kapot. Althans, hij doet het nog wel, er zit een vervelende kraak in met het bedienen, en als je het pedaal te hard open duwt valt het geluid weg of komt het er heel dun/iel uit. is deze potmeter moeilijk te vervangen, zou je dat zelf kunnen zeg maar?
Open maken en kijken of je het ziet zitten om deze te vervangen. Ik weet echter niet wie die potmeters verkoopt. Heb zelf ooit zoiets gehad (stereo uitvoering). Begon ook te kraken. Overwogen om er zelf een te bouwen op basis van licht. Uiteindelijk de gemakkelijke weg gekozen en er een gekocht bij George Dennis rechtstreeks. 69 euri. En geen gekraak meer.

Adro
28 oktober 2010, 23:01
ok, maar om nou bij elk kapot onderdeel een nieuwe te kopen:(
juist daarom hoop ik of iemand nog wat tips heeft!

snaarplukker
29 oktober 2010, 13:45
ok, maar om nou bij elk kapot onderdeel een nieuwe te kopen:(
juist daarom hoop ik of iemand nog wat tips heeft!
Potmeter inspuiten met contactspray.

Adro
31 oktober 2010, 23:26
waar kun je contactspray halen?? dan probeer ik dat eerst, voordat ik begin met onderdelen te slopen:soinnocent:

snaarplukker
1 november 2010, 13:23
Bij de electronica-onderdelen handel. Niets bij je in de buurt, dan kan je via internet wel ergens bestellen. Conrad.nl ofzo.

Adro
4 november 2010, 11:50
is WD-40 ook bruikbaar? ik zie die nl ook bij conrad staan onder "contactspray"..... dat scheelt mij al weer bestellen, deze heb ik nl nog thuis? ik hoor ook wel eens dat dit in in/outputs wordt gespoten??

HaroldA
4 november 2010, 12:21
is WD-40 ook bruikbaar? ik zie die nl ook bij conrad staan onder "contactspray"...

WD-40 is bruikbaar, maar is geen "oplossing" voor je probleem, alleen maar een uitstel van executie.

Het kan zijn dat je de kraak er uit krijgt, maar mijn ervaring is dat hij net zo snel weer terug komt.

Adro
4 november 2010, 20:48
ok! ik kwam toevallig vaandaag in een winkel Griffon contactspray tegen... heb dit gebruikt en het euvel is idd verholpen! ik zal wel zien voor hoe lang... anders moet er tegen die tijd maar wat nieuws komen... thnx voor de tips in ieder geval!!:ok:

stikel
4 november 2010, 22:28
Geen WD-40, te vet en trekt na gebruik juist vuil aan. Platinenreiniger (maar ff Googlen). Is er ook in spuitbussen.