PDA

View Full Version : flea's bass in knock me down



Clunk
8 mei 2003, 16:40
ghehehe
kheb net de clip van knock me down gezien van album mothers milk RHCP :grin:
alleen nu kon ik ff niet zien watvoor ie speelt in die clip..
iemand enig idee?>
hij lijkt wel vaag op een warwick ofzo..
ach,.

bassopotmus
8 mei 2003, 16:53
Ik kijk ff op de dvd...binnenkort antwoord...

Clunk
8 mei 2003, 18:45
koel!
welke dvd heb je? :grin:
kheb off the map..
wel maf, ooit opgevallen dat het niet alleen uit 1 concert is,
want zo heeft die drummer een petje, en dan weer niet, en ik dacht in suck my kiss, dan moet je ff op antony's hanenkam letten, want ineens issie ingezakt, en daarnaa stond ie weer om hoog :grin:
ik moest vet lachen toen ik het zag...
egt zow van HUH?
en met otherside, maakt flea een korte rust, om aan zn hoofd te krabben, of in calafornication, kweet niet meer.. .en dan gaat die muziek gewoon door, terwijl hij geen noot aansloeg :grin: :grin: :grin:
ghehehe.. ach, beetje off-topic, kweet eigenlijk niet waarom ik deze bullschit lul... maar oke, ik vond et wel geinig :grin:

bassopotmus
8 mei 2003, 21:37
ik kijk nu..heb nog geen tijd gehad
Klopt indd, john speelt ook soms op een tele dan weer een strat in 1 nummer..beetje slordig, maargoed..
-edit.net gekeken
Was ik weer, Clunk goede ogen! ik heb ff ingezoomed, was indd een warwick aangezien het een duidelijke W op de headstock had.
tis denk ik een duur model door de ovale pearl inlays.
DVD heet: what hits?! Is een complicatie van alle el cheapo weirde funk energetic RHCP video's t/m BSSM


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-05-08 21:46 ]</font>

basswasp
8 mei 2003, 21:47
Off The Map is idd zéér gaar in elkaar gezet... The Funky Monks en What Hits?! zijn wel goed, maar ook wat beperkter.

Flea's bas lijkt op één of andere custom shop met die aparte headstock...

Wouter J
8 mei 2003, 21:51
Flea's bas is geen Warwick maar een Spector

Spectors hebben een andere kop vorm en worden in het algemeen in glans kleuren gespoten terwijl Warwicks liever het pure hout hebben.

Op de "what hits" DVD speelt Flea deze bas ook in de clip van "fight like a brave" en op het live optreden waar ze "Fire" ten gehoren brengen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-05-08 21:52 ]</font>

bassopotmus
8 mei 2003, 21:55
Nope stond duidelijk een W op, meen ik..
Wat heeft Spector op de stoch staan, de body zag er indd erg spector uit, dat rare a-sym. geval

http://groups.msn.com/thebassopotmusplace/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&amp;PhotoID=65

Sorry slechte Qu. maar flea staat meestal niet stil

Wouter J
8 mei 2003, 22:04
Het is toch een spector, het logo van Spector lijkt wel wat op dat van een warwick maar dat komt ook omdat die foto zo onscherp is.

Het model is een NS2 (Ned Steinberger) Hier zijn wat fotos zodat je kunt checken

http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=248521

Deze hier is precies het model wat Flea bespeeld maar dan in naturel
http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=455745

basswasp
8 mei 2003, 22:51
Ah.... DIE bas...

'k was wat in de war met Taste The Pain geloof ik...

Wouter J
8 mei 2003, 23:11
Op 2003-05-08 22:51, schreef basswasp:
Ah.... DIE bas...

'k was wat in de war met Taste The Pain geloof ik...


Maar in taste the pain speelt hij gewoon op zijn Musicman Stingray en aan de vervangen brug te zien is dat die zelfde Stingray die hij op Pinkpop in 1992 gebruikte.

Clunk
9 mei 2003, 08:47
EEY...THANX :grin:
ik zat al te twijfelen, juist door die bdoy shape :smile:
maar oke, ik vind dat het een spector is... denk ik, want die kop loop bij een warwick toch net** ietsjes anders, deze loopt meer vloeiend, al is dat eig erug slecht tezien in die clip :grin:
ghehehe, thanx guys

sickpunk
9 mei 2003, 13:26
Op 2003-05-08 18:45, schreef Clunk:
koel!
welke dvd heb je? :grin:
kheb off the map..
wel maf, ooit opgevallen dat het niet alleen uit 1 concert is,
want zo heeft die drummer een petje, en dan weer niet, en ik dacht in suck my kiss, dan moet je ff op antony's hanenkam letten, want ineens issie ingezakt, en daarnaa stond ie weer om hoog :grin:
ik moest vet lachen toen ik het zag...
egt zow van HUH?
en met otherside, maakt flea een korte rust, om aan zn hoofd te krabben, of in calafornication, kweet niet meer.. .en dan gaat die muziek gewoon door, terwijl hij geen noot aansloeg :grin: :grin: :grin:
ghehehe.. ach, beetje off-topic, kweet eigenlijk niet waarom ik deze bullschit lul... maar oke, ik vond et wel geinig :grin:


ziet er in derdaad heeeel erg gaar uit, vooral dat hanekam gebeuren... echt heel stom, dan staat ie recht, dan half ingezakt, dan recht, dan volledig ingezakt.. maarja, verder is ie wel ok hoor :grin:

basswasp
9 mei 2003, 13:29
Die gitaarwisseling midden in een nummer vind ik anders ook één van de grootste fouten...

Clunk
9 mei 2003, 15:29
idd!
maar, verders wel een vette dvd!
en mwah, ik let niet zow erug op john :razz:
maar ik dacht ook dat hij ineens op een telecaster speelde ipv een strat.

emielow
9 mei 2003, 19:27
dvd is wel koel, maar johhny boy wisselt nog wel s van gitaren he...

en welke bas gebruikt flea in de clip van higher ground dan?

veel kleeuren maar geen id welk merk

koen_V
9 mei 2003, 19:36
Zo had ik een optreden van Muse opgenomen toen ze op lowlands speelden.
in 1 zelfde nummers speelde hij met een groene bascollection en met een sunburst pedulla.
ook een grove fout was dat van de mensen die het optreden gemonteerd hebben, dat je zoiets niet opvalt snap ik echt niet.

Clunk
10 mei 2003, 13:38
hmmz idd maf :grin: ghehe,
maarjah, niet iedereen let er denk op :razz:
onze drummer had het ook een tijd niet door bij rhcp, terwijl die dvd al een mwah, 25 minuten opstond.. :grin:
ghehe.. wij lagen dubbel en hij zo van:
wat is er om te lachen dan???

emielow
11 mei 2003, 15:07
leuk leuk