PDA

View Full Version : Gibson laat de wereld op zijn grondvesten schudden?



Duhsjaak
28 oktober 2010, 05:01
Hi
Gibson heeft voor vandaag earthshattering nieuws in het vooruitzicht gesteld.

Dit is het bericht dat ik erover heb opgepikt:

Quote

Gibson is gearing up to make a big announcement at a press conference in New York tomorrow (October 28th 2010).
The electric guitar manufacturer has invited musicians, fans and members of the media to come along to the event, which is to be held at the Hard Rock Cafe in the American city.
Henry Juszkiewicz, chairman and chief executive officer of Gibson Guitar, will be in attendance at the event, with the company promising his announcement will "change music forever".
Few further details of what will be revealed by the company were released, but Gibson teased its fans by building up the hype surrounding its news.
"This is more than a press conference, more than an event, this is an uprising," said a company statement.
Gibson has manufactured many of the world's most famous guitars during its time in existence, including the Les Paul Custom, the Flying V and the Firebird.

Unquote

Eerlijk gezegd hoop ik echt dat het iets voorstelt dat Gibson verhaal. Ik vind hun robot gitaren prachtstaaltjes van technisch vernuft, maar het is net of ze de NASA een gitaar hebben laten ontwerpen.
En tering duur ook nog.

Ik ben alvast vreselijk benieuwd. It better be good, denk ik dan.

Fijne dag.
Gus

Madcow
28 oktober 2010, 08:25
advanced headstock technology?

Basseytje
28 oktober 2010, 08:58
Ik ben niet zo van die technishce hoogstandjes van gibson, en de laatste modellen zijn echt spuig lelijk. ik hoop dat ze dit keer met iets echt goeds komen.

ik had al ergens anders op het forum gelezen dat er roddels waren over een soort beginners gitaar die je kan aansluiten op USB en dan met een guitarpro likely programma nummers erin kan laden en zo sneller gitaar leert spelen oid...

zoon van Piet
28 oktober 2010, 10:11
metalen plaatjes voor de jack, wellicht? ;)

Harald
28 oktober 2010, 10:44
ik had al ergens anders op het forum gelezen dat er roddels waren over een soort beginners gitaar die je kan aansluiten op USB en dan met een guitarpro likely programma nummers erin kan laden en zo sneller gitaar leert spelen oid...

Dan leert helemaal niemand meer om zelf ook iets te kunnen uitzoeken :makeup: Maar dat is nauwelijks een revolutie. Er waren al veel langer gitaren met ledjes inh de hals die lieten zien waar een toonladder zit. Om daar nu wat technologie aan toe te voegen die gelijk de partijen van liedjes laat zien is hooguit evolutionair. En dat idee is er eigenlijk natuurlijk al weer een tijdje op heel veel youtube filmpjes. Om dat op je hals te doen is eigenlijk zelfs ronduit dom. Je moet juist leren spelen zonder de hele tijd naar je hals te kijken. De nieuwste generatie gitaarhelden staat stokstil op het podium naar zijn gitaarhals te staren. In het donker wel te verstaan, want anders zie je de ledjes in de hals niet oplichten... (Bedenk net dat dat ook al gedaan is. Maar dat is meer voor het kleine ergernissen topic. Denk ik eindelijk Alan Holdsworth eens live te zien, staat hij de hele tijd in het donker omdat hij anders zijn effecten lcd schermpjes niet kan lezen :( )

Duhsjaak
28 oktober 2010, 12:00
Hi
Als het bericht klopt, is het wel een beetje een bummer. Ik hoopte een beetje dat ze zich zouden revancheren met een ware aardverschuiving, maar het ziet ernaar uit dat die inmiddels in Indonesië heeft plaatsgevonden.

Dit zou het bericht zijn. Oordeel maar zelf:

Gibson is producing a new line of Les Paul. This model will be a cheeper version of the studio and will be produced in China, yet it will still carry the Gibson logo. The guitar comes with a usb port, and a genuine Gibson usb wire. Plug the guitar into your computer and you are greeted with a program that contains a dumbed down version of Amplitube, and basic recording/editing fuctions, and a program to help you learn songs, along with a store.

The big 'revolution' is Gibson will have an 'Itunes' like store. Songs will be downloaded as *.gpf files, which is a compsoite of .mp3 and Gibson's new tabulature format. The format makes learning the songs super easy. You can slow down the song, and there will even be videos for some of the most popular songs, which would require an additional purchase. This isn't like learning songs from youtube, or other tab sites. These songs will be accurate as Gibson is working with the Artists when possible, and life long musicians otherwise.

* The price mark for the guitar is going to be $300 - $500. The $500 version will have better electronics.

Groet, Gus

beruk
28 oktober 2010, 12:07
Ze hebben dus eigenlijk een stealthplug (http://ikmultimedia.com/stealthplug/features/) in hun gitaar gebakken

Harald
28 oktober 2010, 12:27
Hi
These songs will be accurate as Gibson is working with the Artists when possible, and life long musicians otherwise.

the Artists??? Die band ken ik niet ?

zoon van Piet
28 oktober 2010, 12:27
Het nieuws is dus eigenlijk dat ze in China gaan produceren. Want usb-gedoe loopt waarschijnlijk achter de feiten aan.
Dus voortaan zijn die Gibsuns gewoon Gibsons...?
Eigenlijk is dat een echte afknapper, want nu komen de neppers misschien wel uit dezelfde fabriek..

Basseytje
28 oktober 2010, 13:20
ja dit zal idd de muziekindustrie veranderen. niemand koopt voortaan meer gibsons :seriousf:

Portel
28 oktober 2010, 13:45
[..] and a genuine gibson usb wire.

nice!

10tekens

LesPaul1612
28 oktober 2010, 14:00
and a genuine Gibson usb wire

Dan wil ik wel eventjes een signaturedusktigerrobotic5678246538thanniversary kabeltje.

Ontopic: Gibson verlaagt zijn niveau wel met deze ellende. Die 50´s Tribute LP Studio vind ik dan wel weer heel goed. Mooie gitaar voor een goede prijs. Als ze daar nou eens mee doorgingen:soinnocent:

mikeyaxeman
28 oktober 2010, 14:06
Dan wil ik wel eventjes een signaturedusktigerrobotic5678246538thanniversary kabeltje.

Ontopic: Gibson verlaagt zijn niveau wel met deze ellende. Die 50´s Tribute LP Studio vind ik dan wel weer heel goed. Mooie gitaar voor een goede prijs. Als ze daar nou eens mee doorgingen:soinnocent:

Idd, prachtige gitaar in al zijn eenvoud.
Meer van zulks!

JohnLord
28 oktober 2010, 14:19
Begrijp ik nu goed dat ze voor de prijs van een Epi Gibsons gaan verkopen?

Rutger Molenberghs
28 oktober 2010, 14:28
Eens om de zoveel tijd komt Gibson met echt leuke dingen. Ik vind de SG Special Faded reeks geweldig (dot inlays, matte, niet-plakkende lak, lage output brughumbucker) en ook het idee van de 50s Tribute staat mij aan.
Maar om de één of ander reden volgen er altijd extreem idiote producten op elk goed product. :dontgeti: Men denke aan de Dusk Tiger (is er iemand die die mooi vindt?), het signature model van één of andere Les Paul eigenaar en andere (soms astronomisch geprijsde) gedrochten. En dan gaan ze nu een USB-poort inbouwen in een Chinese kopie (was Gibson niet tegen deze "kwalitatief minderwaardige gitaren die tienerjongens hun droom kapot maken"?). Binnenkort sta je daar met zo'n Gibson op het podium, valt je gitaar uit door een virus of crashend OS. Of vraagt de geluidsman: "XLR of jack?" "Neen, doe maar USB" :seriousf:

Exi
28 oktober 2010, 14:46
Cool! En hoe leren we die liedjes? Komen er dan van die noten op je afvliegen op het scherm?

http://www.basgitaarforum.nl/images/smilies/icon__facepalm.gif

Dealer
28 oktober 2010, 14:56
Lijkt me wel lache speeltje om te hebben en mee te kloten... maar veel meer verwacht ik niet

en raped possibly de waarde die sommige gibson eigenaren hechten aan hun gibson

Al ben ik meer n fender man... toch jammer




is dit een reactie op die nieuwe rock band gitaar ofzo?:)

Harald
28 oktober 2010, 15:22
Vintage is zo over 30 jaar ook niet meer wat het geweest is...

Opa, wist je dat je nog een vintage gibson op zolder hebt liggen?

Ja jong, maar ja, die werkt alleen op pc's van voor 2015 :(

En dan zou de tegenvraag wel eens kunnen zijn

'opa, bedoel je niet wc!? Nee, pc! Oh, wat is een peecee?'

smullie
28 oktober 2010, 15:25
Vintage is zo over 30 jaar ook niet meer wat het geweest is...

Opa, wist je dat je nog een vintage gibson op zolder hebt liggen?

Ja jong, maar ja, die werkt alleen op pc's van voor 2015 :(

En dan zou de tegenvraag wel eens kunnen zijn

'opa, bedoel je niet wc!? Nee, pc! Oh, wat is een peecee?'

Ik zou het grappiger vinden als ze dan alleen nog maar werken op wc's van voor 2015... :seriousf:

Harald
28 oktober 2010, 15:32
Behalve in heel goed ontworpen huizen zijn die meestal te klein om er fatsoenlijk gitaar te kunnen spelen... Jammer, zo'n harde betegelde ruimte kan best leuk klinken met een akoestische gitaar :D

Kakihara
28 oktober 2010, 15:36
Ze maken er zoveel tamtam rond, dat ze maar beter met iets degelijks komen of de meerderheid van de fans zal weer ontgoocheld zijn :)

USB-gitaar ? Is dat al niet gedaan door Behringer ? :D Lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij het in samenwerking met Apple of Microsoft ontwikkeld is.

Goeiemorgen
28 oktober 2010, 15:47
volgens mij krijg ik gas


in een fender

toneblo
28 oktober 2010, 16:08
Gibson sucks!!!
























... behalve de analoge echte les pauls dan!

Midwolda
28 oktober 2010, 16:18
Ik ga nog gauw effe een pre-Gibson Gibsun scoren, die worden serieus veel geld waard straks... :cheerup:

BamBuFan1
28 oktober 2010, 18:43
Het China-verhaal lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk. Waarom zou Gibson hun premiummerk in de budgetbak zetten, terwijl ze daar met Epiphone al een prima merk voor hebben?

De lancering van de Gibson® Guitar Hero VIIIIIII-pack lijkt me dan waarschijnlijker. Naast een Fender nu ook de keuze voor een echte© Gibson® die direct in de pleestation gepropt kan worden.

allochthomas
28 oktober 2010, 19:07
What the fuck? Gaan ze eindelijk eens een goedkopen versie produceren van de les paul met een gibson headstock, moeten ze zo nodig usb zooi er in proppen. Als het gewoon een budget versie van de les paul was dan had ik misschien nog wel 1tje willen kopen(mits de kwaliteit/prijs verhouding goed is) maar met al die overbodige electronica hoeft het van mij niet meer.

Kakihara
28 oktober 2010, 20:19
Het wordt dus : A bluetooth Firebird X equipped with a CPU

j-op
28 oktober 2010, 20:28
USB-gitaar ? Is dat al niet gedaan door Behringer ? :D Lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij het in samenwerking met Apple of Microsoft ontwikkeld is.

Stel je voor dat er een Fender / Apple USB iTelecaster komt... De natte droom van elke hipster! :D

Kakihara
28 oktober 2010, 20:31
Helaas :

New guitar. Firebird X. 1,800 at $5,500 a pop. Bluetooth pedal, on board processing, and auto tuning.

Klinkt eerder als een geüpdatete versie van een Gibson RD met moog-hardware dan een revolutie ...

BamBuFan1
28 oktober 2010, 21:22
Wat waren zij denkende??!!

http://images.forum-auto.com/mesimages/107780/51126553061714bc8070.jpg

http://images.forum-auto.com/mesimages/107780/FirebirdX.jpg

Eén mazzeltje: dankzij deze koffer hóef je het ding niet te zien...

http://images.forum-auto.com/mesimages/107780/6225844953745851271989851251997755782891n.jpg

Kakihara
28 oktober 2010, 21:46
Videootje (http://www.youtube.com/watch?v=NkFGgVNXDWM&feature=player_embedded#!) van de persconferentie.

En ineens is de Dusk Tiger toch niet meer zo lelijk en komt men tot de vaststelling dat de laatste revolutie op gitaargebied toch echt wel de Casio-gitaar was ...

Gelukkig is er nog de JB Melody Maker :

http://images1.thomann.de/pics/bdb/255033/3385324_800.jpg

JB staat voor Jonas Brothers ...

Exi
28 oktober 2010, 23:07
Wat? JB voor Jonas Brothers?
JB staat voor Jack Black en niets anders:sneaky:

En die gitaar zelf? Tja eh.. Zou jij een Jonas Brothers sig willen hebben?
man!

En die Firebird is echt om the huilen zo lelijk. Revolutie? Volgens mij hebben ze nog nooit van de Variax gehoord daar?

barno
28 oktober 2010, 23:10
ach na de promoflater van de eeuw (de hendrix "sig") van vorig jaar verschiet ik niet meer zo gauw van gibson. Al lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat ze nu een China Gibson lijn zouden uitbrengen. maar wie weet...

iFender
29 oktober 2010, 00:38
Over de plank misslaan gesproken :soinnocent: