PDA

View Full Version : novak jazzmaster pickups



joesman
27 oktober 2010, 21:36
Ik speel sinds kort onder andere op een Classic Player Jazzmaster,ik vind het een zalig gitaartje maar ik vroeg me af ik mijn instrument nog zou verbeteren door er novak pick's in te steken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar zijn deze trouwens te krijgen? Enkel bij de heer Novak zelf?

Wabbie
27 oktober 2010, 21:51
Ik denk dat je zeker voordeel gaat hebben van Novaks. Ik heb ze zelf al een tijd in mijn jazzmaster zitten en ze klinken echt een stuk beter ( helderder, betere definitie) dan Seymour Duncans of de orginele japanse elementen die ik in mijn CiJ jazzmaster had zitten.

Je kunt Curtis gewoon emailen via zijn website, hij is een erg aardige kerel en heeft veel adviezen voor je. Ik had mijn elementen binnen twee weken binnen vanuit de States.

FruscianteFan
27 oktober 2010, 22:05
ik heb zelf een bestelling lopen bij hem. Wel heb ik nog niks gehoord sinds ik vrijdag de paypal-invoice heb voldaan. Tijd om even te mailen of valt dat wel mee?

En ik heb inderdaad het idee dat het een aardige kerel is. Ik heb niet zo om advies gevraagd, gewoon gezegd dat ik graag een standaard vintage jaguar halselement wilde bestellen...

Wabbie
27 oktober 2010, 22:10
Ik heb een paar keer met hem heen en weer gemaild om wat advies te krijgen over zijn pickups. Ik weet dat hij net verhuist is, dus het kan zijn dat het nu ietsje trager gaat. Keertje emailen kan nooit kwaad bij Curtis, meestal is hij erg stipt en correct.

j-op
27 oktober 2010, 22:40
Hier nog iemand met positieve ervaringen met Curtis. Ik heb een JM-V in de nekpositie van m'n Jazzmaster. Heerlijk geluid!

DaveItUp
28 oktober 2010, 08:32
Ook goede ervaringen. Ooit een melodymaker element besteld. Niet alles ligt op voorraad denk ik en dan moet hij de pickups nog maken. 2-3 weken had ik 'm binnen.

Mitch
28 oktober 2010, 08:42
Zeer goede pickups, zeer goede beschrijvingen. Ik heb nu drie verschillende elementen gehoord van 'm en zijn beschrijvingen zijn zeer accuraat. Hij is ook redelijk snel maar niet buitengewoon als in: zelfde dag bericht terug.

M.b.t. de Classic Player: houd er rekening mee dat de pickups die daarin zitten best wat steviger zijn dan 'normaal' voor een Jazzmaster. Als je die mate van output prettig vindt dan zou de Vintage misschien kunnen tegenvallen. Begrijp me goed, het Vintage halselement is één van de mooiste elektrische gitaargeluiden die ik ken maar een prachtige balans in hoog en laag is niet altijd wat iedereen zoekt. Hij heeft overigens ook plenty stevigere elementen in Jazzmaster formaat. Maar wat is het dat je in de huidige elementen niet aanstaat?

joesman
28 oktober 2010, 10:30
Allen bedankt voor de info,
@Mitch: Er zijn twee dingen die me (een klein beetje) tegensteken:
Ten eerste dat de output net veel hoger is dan bij mijn andere gitaren,ten tweede vind ik de klank van de klank van het nekelement net aan de te donkere kant en die van de brug net iets te dun,
in het middelste standje vind ik hem trouwens heerlijk klinken.

Wabbie
29 oktober 2010, 11:38
Ik zou Curtis eens emailen als ik jou was. Hij heeft ook een aantal p90's en humbuckers die je zonder frezen in je jazzmaster kunt plaatsen. Misschien dat je daarmee de dun klinkende brugpickup kun vervangen. Ik heb zelf een JM-V als nek element en een JM90 ( een p90 dus) als brugelement. Dan heb je wat pit in je brugelement zitten zonder dat je extreem hoge output elementen hebt.

Rock Bottom
29 oktober 2010, 11:45
Middenstand is toch dat beide elementen samen een humbucker zijn?
Sowieso zijn die CP elementen niet te vergelijken met originele JM pups, de originele zijn veel platter en breder gewikkeld.
Novak is wel de autoriteit op JM pups.

Mitch
29 oktober 2010, 19:28
De JM90 vond ik een tikkie aan de neuzige kant, de JM FAT vind ik een prettigere tegenhanger voor een JMV in de hals. Middenstand is bij beide combinaties even geweldig.
Als je pups met lagere output wil en een mooiere klank dan moet je bij Novak zijn. Maar goed, et wordt dus eigenlijk tijd voor een offset minimeeting :D

j-op
29 oktober 2010, 19:37
Maar goed, et wordt dus eigenlijk tijd voor een offset minimeeting :D



Ja! Had ik jou niet gePM'd? :D

(verdorie, heb ik m'n JM net nu in Heerlen liggen)

FruscianteFan
29 oktober 2010, 20:47
De JM90 vond ik een tikkie aan de neuzige kant, de JM FAT vind ik een prettigere tegenhanger voor een JMV in de hals. Middenstand is bij beide combinaties even geweldig.
Als je pups met lagere output wil en een mooiere klank dan moet je bij Novak zijn. Maar goed, et wordt dus eigenlijk tijd voor een offset minimeeting :D
Lijkt me een leuk idee.

j-op
29 oktober 2010, 21:01
Nou, als we met 4 of 5 man zijn kan het gewoon op mijn kamer in Tilburg. Helemaal in het weekend, want dan is de verdieping onder mij toch leeg. Ik heb alleen wel buren, dus op drumstelvolume zal niet gaan.

Qua apparatuur heb ik hier een veel te grote Fender 75 (15'' buizenbak) staan en we kunnen over m'n mixertje spelen, al klinken distortionpedalen echt enorm slecht over dat ding.

Wabbie
30 oktober 2010, 10:23
een offset meeting klinkt goed! Ik zou ook kunnen kijken of we hier in Enschede een oefenruimte kunnen huren in de Atak. Dan hebben we de ruimte en er staan al standaard wat Koch versterkers.

j-op
30 oktober 2010, 11:14
Ik zal anders even een topicje maken, dan kan deze gewoon over Novaks blijven gaan. Of is het beter om even te wachten tot een tijd en plaats bekend is?

Edit: Oh, ja. 013 verhuurt ook oefenruimtes, €27 voor de grote en €20 voor een kleine (als ik me dat laatste goed herinner, even kwitantie zoeken). Staan wel maar 2 versterkers in.

Wabbie
30 oktober 2010, 12:29
Eigen meeting topic is misschien wel handig. Kunnen we ook even kijken welke lokatie het handigst is, en wat de kosten zijn. En vervuilen we dit topic niet.