PDA

View Full Version : Oversized 1x12 cabinet.



guitarguru
27 oktober 2010, 12:38
Ik zat net te kijken naar mijn Vox AC30CCH top, staand op mijn Vox 1x12 cabje, behorend bij mijn Nighttrain. Nou klinkt dat kastje wat 'dozig', en het ziet er niet uit, want hij is wat te klein.

Ik vraag me nu af of er 1x12 kastjes bestaan, die wat groter zijn. Zeg maar zo'n 60/70 cm. breed en 50/60 cm. hoog. Nog steeds lekker tilbaar en groter klinkend. Lijkt mij best wel een ideaal kastje voor mij.
Ken alleen van die kleine priegelkastjes, zoals de Bogner Cube of mijn Voxje.
Heeft iemand een idee voor een productiekast, of moet ik hem zelf gaan/laten bouwen?
Gaat me dus om gewicht en makkelijke tilbaarheid (1 handvat bovenop). Een kleine 2x12 is toch zwaarder, en moet je met 2 handen tillen.
Dus compact setje, dat niet klein en dozig klinkt.

JeroenSchaaf
27 oktober 2010, 12:40
Heb hier nu een Bogner Shiva 1x12 cab er bij, voor mijn Egnater Tweaker! Misschien die meenemen in je zoektocht, klinkt zeker niet klein en dozig!

guitarguru
27 oktober 2010, 12:46
Heb hier nu een Bogner Shiva 1x12 cab er bij, voor mijn Egnater Tweaker! Misschien die meenemen in je zoektocht, klinkt zeker niet klein en dozig!

Hee cool, lijkt me inderdaad een goede kandidaat.:ok:

JeroenSchaaf
27 oktober 2010, 12:49
Ik zie dat je wat ver weg woont, maar je bent hier van harte welkom om hem te proberen ( en een bak koffie natuurlijk )

guitarguru
27 oktober 2010, 12:52
Ik zie dat je wat ver weg woont, maar je bent hier van harte welkom om hem te proberen ( en een bak koffie natuurlijk )

Oeps...Groningen. Lijkt me iets te ver inderdaad, maar hartelijk dank voor de uitnodiging. Hou hem wel even in gedachten. :)

MarkS
27 oktober 2010, 15:03
Line6 had van die Flextone II/III 112 open back extension cabs, net zo breed als een Flextone/Flextone+. Ongeveer 60 cm. Ze worden niet meer gemaakt BTW.

guitarguru
27 oktober 2010, 19:11
Line6 had van die Flextone II/III 112 open back extension cabs, net zo breed als een Flextone/Flextone+. Ongeveer 60 cm. Ze worden niet meer gemaakt BTW.

Staat wel iets op MP, maar heb zo mijn bedenkingen bij de bouwkwaliteit. Hou nogal van gedegen spulletjes :soinnocent:

B.v. Bogner, Marshall 1974cx, Vernet of ander boetiek spul. Heb al bij Franc geinformeerd voor een mini Bluesbreaker cabje.

Midwolda
27 oktober 2010, 19:50
Heb hier een oude (mwah) Laney kast staan, 67x43x26 met een H&H Invader.
Heerlijke kast + speaker combinatie voor onder de CMW Woodface.
Volgens mij maakt Laney ze nog steeds.

guitarguru
27 oktober 2010, 19:53
Heb hier een oude (mwah) Laney kast staan, 67x43x26 met een H&H Invader.
Heerlijke kast + speaker combinatie voor onder de CMW Woodface.
Volgens mij maakt Laney ze nog steeds.

Is dat een open of gesloten kast?

edit: zie hem trouwens niet op de Laney site.

Midwolda
27 oktober 2010, 20:34
Is dat een open of gesloten kast?

edit: zie hem trouwens niet op de Laney site.

Het is de GS112VE (http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=gs112ve), maar ze hebben 'm iets gewijzigd geloof ik... :makeup:

guitarguru
27 oktober 2010, 20:38
Het is de GS112VE (http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=gs112ve), maar ze hebben 'm iets gewijzigd geloof ik... :makeup:

Bedankt voor de tip. Lijkt me een leuk kastje. Is een goed voorbeeld van wat ik zoek inderdaad. Zal binnenkort eens een grote muziekzaak bezoeken om e.e.a. te proberen.

Mcgryphon
28 oktober 2010, 22:42
Zelf iets knutselen kan ook altijd nog! Je hoeft er niet extreem technisch voor te zijn en het kan flink geld schelen. Ik weet toevallig dat de 1x12 van Snijdie best goed klinkt, misschien hem even een berichtje sturen over hoe hij het precies heeft gedaan en wat de afmetingen zijn?

guitarguru
29 oktober 2010, 14:01
Ik heb inmiddels Franc Vernet opdracht gegeven, tot het maken van een soort mini Bluesbreaker cabinetje. Exact passend, qua afmetingen en tolex/doek bij mijn AC30 top :)

the sure thing
29 oktober 2010, 16:25
Ik heb inmiddels Franc Vernet opdracht gegeven, tot het maken van een soort mini Bluesbreaker cabinetje. Exact passend, qua afmetingen en tolex/doek bij mijn AC30 top :)Daar ga je geen spijt van krijgen! Ik heb destijds een 2x12 door Franc laten maken en ik was er zeeer tevreden over.