PDA

View Full Version : zelf je pickups vervangen?



victor.500
27 oktober 2010, 10:33
heb een vraagje:

is het makkelijk om zelf je pickups te vervangen of moet je dit echt door 'n
professional laten doen?

bedankt voor reacties,
Victor.

Stefan16384
27 oktober 2010, 10:57
Ja het is makkelijk, als je kan solderen. Als je pickups gaat nemen waar meer (of minder) draden aanzitten dan de pickups die je gaat vervangen, moet je ook nog snappen hoe de electronica in een gitaar daadwerkelijk werkt. Dat is ook niet zo moeilijk, maar je moet het wel weten.

Ik zou zeggen, lees de bergen informatie op dit forum eens door. Dan kun je zelf heel goed bepalen of jij dit zelf kan doen.

Nico2
27 oktober 2010, 11:12
Op youtube staan ook nog 101 fimpjes met uitleg over hoe je pickups moet vervangen.

victor.500
27 oktober 2010, 12:07
oke, bedankt voor de reacties. :hippie:

gengar
27 oktober 2010, 18:38
dat kun je prima zelf, als je voorzichtig bent. Als er iets is wat niet echt lekker gaat hou je er dan mee op en laat het alsnog door iemand anders doen.

Thomk
28 oktober 2010, 16:27
Vic,

Gewoon 1 voor 1 doen. De oude eruithalen meteen de nieuwe pakken en het zelfde solderen zoals de oude was gedaan. Kan er echt nooit wat fout gaan.

Soms kom je ook wel eens van die goedkope gitaren tegen ala 125 euro het merk Phoenix bijvoorbeeld. Deze zijn gewoon met plakband aan elkaar gemaakt.

Dit maakt het wel vrij moeilijk voor een beginnen om dit dan meteen te begrijpen. Dus mijn tip als je de luxe heb kijk eens in een wat betere gitaar en probeer de draadjes eens te volgen.

Ik heb zelf 2 linkerhanden heb ca een half jaar geleden dit voor het eerst gedaan. Ben nu zover om vrijwel alle bedrading zelf te doen. Het is echt heel simpel je moet het alleen eventjes door hebben.

Kijk filmpjes op Youtube en vraag gerust hier.

Succes!!