PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Bugera?



Lodedsvd
26 oktober 2010, 21:46
Even voorstellen:
Mijn naam is Lode en ik ben op zoek naar een nieuwe combo. Het is het meeste bedoeld voor thuisgebruik maar af en toe ook samen met een drummer. Ik ben wel geiteresseerd in de bugera v55. Heeft iemand van jullie ervaringen met deze versterker? Of raden jullie mij iets anders aan? Mijn budget is rond de 400 euro en de stijl is overwegend blues. Transistor of lampen maakt niet uit, het moet gewoon lekker klinken. Van pedalen heb ik juist een boss SD-1.

Alvast bedankt! ;)

refused199
26 oktober 2010, 22:33
Ik heb er een tijdje geleden op gespeeld en ik moest zeggen, ben er zeker onder de indruk van!
Lijkt mij een prima amp, qua sound, voor het geld dat je er voor neer telt.
Bugera staat wel bekend om z'n slechte reliability omdat ze blijkbaar in het verleden last hadden van wat kinderziektes. Wat ik begrepen heb zijn die nu over maar daar kan ik zelf niets over zeggen. wel zou ik het zelf nu best aan durven als ik de tevreden reacties op internet lees. Als er bij mij ooit nog een bugera in komt word dat een v55 of 1960.

rudolf
27 oktober 2010, 14:28
N.a.v. dit topic ging ik effe youtuben op "Bugera v55" en kwam ik dit filmpje tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=161B3UApeks
kreeg er een redelijke dikke boa constructor van in de broek. D'r is overigens een centraal bugera topic hier.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91417

55watt gaat overigens ERG hard voor thuis.

Lodedsvd
27 oktober 2010, 16:49
55watt gaat overigens ERG hard voor thuis.
Nja, maar zou de v22 dan genoeg zijn voor samen met een drummer te spelen?

jappejongen
27 oktober 2010, 17:01
Viel me net op, er is ook een 30 watter, de bugera BC30...
Wat is het verschil (buiten het wattage) met de v22 en v55?

jonn
27 oktober 2010, 17:20
De Bugera V55 kost ongeveer 350-400 euro. Voor hetzelfde bedrag (of misschien iets minder) kun je een heel betere, echt betrouwbare combo buizenversterker krijgen zonder de kinderziektes van Bugera.

Met een buizencombo heb jij maximaal 15-20w nodig voor thuisgebruik (je gaat nooit de "volume" boven "10 o'clock" plaatsen in jouw kamer) maar samen met een drummer spelen kan ook.

Bij voorbeeld: Laney Cub12R (http://www.thomann.de/nl/laney_cub12r.htm) of Peavey Windsor Studio (http://www.thomann.de/nl/peavey_windsor_studio.htm).

De V55 heb ik al in een winkel uitgeprobeerd en volgens mij die versterker is niks bijzonders. Klinkt OK, maar in vergelijking met de Cub12R (met die heb ik ook eens gespeeld) V55 is niet de moeite (of het geld) waard. ;-)

Kijk maar ook naar de Kustom Defender (http://www.thomann.de/nl/kustom_defender.htm). Een beetje duurder (430-450 euro), maar op 50w dus spelen met een bandje en ook optreden zou geen probleem zijn.

G.G.
27 oktober 2010, 18:36
Nja, maar zou de v22 dan genoeg zijn voor samen met een drummer te spelen?


hangt een beetje van de drummer, de speaker(s) en hoe clean je wilt blijven af. Maar met 22 watt kom je een eind.

Lodedsvd
27 oktober 2010, 18:45
hangt een beetje van de drummer, de speaker(s) en hoe clean je wilt blijven af. Maar met 22 watt kom je een eind.

Het is toch de bedoeling voor een goeie blues sound dus hij mag lekker luid veronderstel ik dan..(?)

Fireburst
27 oktober 2010, 18:49
Viel me net op, er is ook een 30 watter, de bugera BC30...
Wat is het verschil (buiten het wattage) met de v22 en v55?

Hij zou gebaseerd zijn op een Matchless DC30. Geen verkeerde keuze voor blues denk ik.
Zo'n V55 voor thuis is een beetje overkill, dan zou ik ook voor de V22 gaan.

Zou je voor 400 euro al geen Vox AC15 kunnen scoren ? ben een beetje te lui om nu vlug op MP te gaan zoeken... :)

Of als een transistoramp ook kan : de BC60/310 van Roland misschien ?

Lodedsvd
27 oktober 2010, 19:47
Of als een transistoramp ook kan : de BC60/310 van Roland misschien ?

Die vind ik nergens te koop :???:

Pepe
27 oktober 2010, 20:09
[QUOTE=Fireburst;2496560]
Zo'n V55 voor thuis is een beetje overkill, dan zou ik ook voor de V22 gaan./QUOTE]

Zo'n V22 is prima ALS JE OP AMELAND WOONT.

Een bedroom amp, in de definitie dat je buren boven, naast en onder hebt, is 1 watt voldoende. Tot 11 uur s'avonds.

Lodedsvd
27 oktober 2010, 20:40
[QUOTE=Fireburst;2496560]
Zo'n V55 voor thuis is een beetje overkill, dan zou ik ook voor de V22 gaan./QUOTE]

Zo'n V22 is prima ALS JE OP AMELAND WOONT.

Een bedroom amp, in de definitie dat je buren boven, naast en onder hebt, is 1 watt voldoende. Tot 11 uur s'avonds.

Buren heb ik niet dus dat is al geen probleem..
Er staat hier nu wel zo'n gedrocht van een marshall... (mg100 hdfx)

Fireburst
27 oktober 2010, 22:31
[QUOTE=Fireburst;2496560]
Zo'n V55 voor thuis is een beetje overkill, dan zou ik ook voor de V22 gaan./QUOTE]

Zo'n V22 is prima ALS JE OP AMELAND WOONT.

Een bedroom amp, in de definitie dat je buren boven, naast en onder hebt, is 1 watt voldoende. Tot 11 uur s'avonds.

Is ook zo, maar de TS vroeg een amp voor thuisgebruik. Dat interpreteer ik dan niet als een bedroom amp, maar iets dat in bv een woonkamer staat en dan mag het al eens iets luider, toch ?


Die vind ik nergens te koop

Komen niet dagelijks voorbij, nee, maar wel de moeite om in de gaten te houden.

remmiedepemmie
27 oktober 2010, 23:19
Die vind ik nergens te koop :???:


Eindje rijden vanaf Herzele, maar toch. (http://www.peterverspuy.nl/transistor-combos/roland/bc60-310-gitaarversterker-4637.html)

Lodedsvd
28 oktober 2010, 20:35
Eindje rijden vanaf Herzele, maar toch. (http://www.peterverspuy.nl/transistor-combos/roland/bc60-310-gitaarversterker-4637.html)
wooow, das net iets te ver hoor :makeup:

Lodedsvd
29 oktober 2010, 19:25
Heeft er soms iemand ervaring met de Marshall Class 5?
of is deze helemaal te zacht om met een drummer te spelen?

LesPaul1612
29 oktober 2010, 19:55
Heeft er soms iemand ervaring met de Marshall Class 5?
of is deze helemaal te zacht om met een drummer te spelen?

Ligt eraan. Het kan wel, maar je hoeft niet te verwachten dat het nog lekker clean klinkt:)

rebulie
3 november 2010, 21:44
Nja, maar zou de v22 dan genoeg zijn voor samen met een drummer te spelen?

:blast:Met een V22 ben je in staat om de drummer gillend uit het repetitiehok te laten rennen.
Maar het mooie van de V22 is wel dat hij ook prima voor huisgebruik kan. Je kunt 'm ook in pentode schakelen. Schijnt dan nog "maar" iets van 14 watt te zijn. Ik heb een Fender Blues Junior gehad van 15 watt en daar verbaasde menigeen zich er over dat die maar 15 watt was.
Komt er eigenlijk op neer dat je het best even kunt uitproberen en zo een idee vormen van het volume. (hopelijk trappen ze je de winkel niet uit)

Lodedsvd
3 november 2010, 22:00
:blast:Met een V22 ben je in staat om de drummer gillend uit het repetitiehok te laten rennen.
Maar het mooie van de V22 is wel dat hij ook prima voor huisgebruik kan. Je kunt 'm ook in pentode schakelen. Schijnt dan nog "maar" iets van 14 watt te zijn. Ik heb een Fender Blues Junior gehad van 15 watt en daar verbaasde menigeen zich er over dat die maar 15 watt was.
Komt er eigenlijk op neer dat je het best even kunt uitproberen en zo een idee vormen van het volume. (hopelijk trappen ze je de winkel niet uit)

Ik ga morgen naar de keymusic, het zal wel geen bugera worden want die hebben ze daar niet, en ik moet mijn amp de zelfde dag nog gebruiken dus ik ga wel zien wat mij het beste ligt ;)

Luke-wannabe
3 november 2010, 22:36
Heeft er soms iemand ervaring met de Marshall Class 5?
of is deze helemaal te zacht om met een drummer te spelen?
Toffe amp, maar voor repetities net iets te zacht denk ik.. Op het podium kun je zoiets wel gebruiken denk ik :)

kassie
3 november 2010, 22:45
Bij buizen werkt het zo,

20 watt is net iets meer dan 3db minder als 50 watt op maximaal volume, en als ik zonder mijn PPIMV de versterker al op 3-5 heb staan tijdens repetities....

Een en ander hangt natuurlijk ook af van distortion, daar wordt het ook al snel harder van. Ervaren geluid dan.