PDA

View Full Version : Welke humbuckers in een Epiphone Emperor



Luctor
26 oktober 2010, 21:37
Mijn Epiphone Emperor (voorloper van Joe Pass) is uitgerust met 2 humbuckers; dat zullen de elementen uit de fabriek zijn (ik heb de gitaar destijds tweedehands gekocht via Marktplaats). Nu ben ik er nooit achtergekomen welke elementen er standaard op gemonteerd zijn. Weet iemand wat voor elementen Epiphone monteerde. De gitaar stamt uit eind jaren 80/begin jaren 90. Hoe moet ik de elementen inschatten qua niveau? Op zich klinken ze niet verkeerd maar ik kan ook niet uit ervaring zeggen wat beter zou klinken. En om nou op de gok effe een paar andere te monteren is ook zo wat, nietwaar?
Kortom, wie kan iets zinnigs zeggen over de humbuckers van Epiphone uit die tijd?

Luctor
27 oktober 2010, 00:00
niemand....?:(

Chroxy
27 oktober 2010, 00:41
inschatten kun je toch zelf door jezelf af te vragen of je tevreden bent over de sound..

Ben je blijer/minder blij met je gitaar/humbuckers als 20 'vreemden' zeggen dat het wel 'ok' elementen waren in die tijd?

If it aint broke, don't fix it :)

zeppo
27 oktober 2010, 09:38
If it aint broke, don't fix it :)

Waar woord. Zou wel tot motto verheven mogen worden.
Natuurlijk zijn er altijd pickups te vinden je beter vindt klinken.
Maar welke dat zijn kan alleen jij beslissen, het zijn nl. jouw oren, en het is jouw smaak.

Luctor
27 oktober 2010, 09:50
Tuurlijk, dat is helemaal waar. Overigens dank voor de reacties, maar het gaat er mij ook niet om of ik ze wel of niet goed vind klinken. Het is meer het punt dat ik helemaal niks weet van die pick-ups. Ik heb mijn vraagstelling niet helemaal juist neergezet.