PDA

View Full Version : Metallica tribute door KoRn



Theije
8 mei 2003, 15:12
Ik was een beetje aant rond snuffelen op kazaa, want ik zocht een live versie van 'One' van Metallica en zo kwam ik een filmpje tegen van een soort van Metallica tribute avond maar de heren zelf ook aanwezig waren en waar Korn het nummer 'One ter gehore bracht. Ik was best onder de indruk want zoiets verwacht je toch niet van Korn plus dat 'One' een best wel heavy nummer is om te spelen, maar later was ik ook weer teleur gesteld want ik was benieuwd of ze het nog steeds zouden trekken tijdens de snelle solo stukken maar die speelden ze dus niet :smile: maar toch tis een grappig filmpje om us te bekijken.

Mithrandir
8 mei 2003, 15:29
ahum...zie biertje erbij, daar stond al een topic hierover.

Ditmar
8 mei 2003, 16:26
Overigens kunnen beide gitaristen van KoRn retegoed spelen, en zo'n solo trekken ze best hoor, maar ze doen het gewoon niet.

Ze doen One ook best vaak live trouwens hoor.

hoofd
8 mei 2003, 16:38
Ik vind de zanger van Korn altijd zo vaag, kan er geen echte mening over vormen. Aan de ene kant is ie erg goed enzo, aparte manier van zingen, aan de andere kant ook weer superirritant.

Barret Wallace
8 mei 2003, 16:47
Op 2003-05-08 15:29, schreef Mithrandir:
ahum...zie biertje erbij, daar stond al een topic hierover.

ik vind dat topic hier beter passen dan in biertje
maargoed weer ff ontopic
ik heb het filmpje ook gezien ik vond het een cool optreden jammer dat ze vlak voor de snelle solo stopte inderdaad.

Theije
8 mei 2003, 17:11
Ik kan idd ook geen hoogte krijgen van de stem van Jonathan, het klinkt net alsof ie voor geen meter kan zingen, en ik moet zeggen dat ik het ook vaak kut vind klinken, maar aan de andere kant je doet het ook niet zo gemakkelijk na.

Negative K3 fan
8 mei 2003, 17:25
Op 2003-05-08 16:26, schreef Ditmar:
Overigens kunnen beide gitaristen van KoRn retegoed spelen, en zo'n solo trekken ze best hoor, maar ze doen het gewoon niet.


Ik vond dit gitaarspel erg matigjes, die intro solo liep zeker niet vloeiend en ze waren constant aan het fretboard-lurken. Getuigt niet van "retegoed" gitaarspel.

Voor verder commentaar die het biertje topic.

Ronald
8 mei 2003, 18:19
korn deed tijdens the untouchable release party een medly nummer , ze begonnen met make me bad maar na de interlude begonnen ze opeens een stukje uit one te spelen en ze eindigde met het intro van justin


en over de stem van johnatan davis , hij heeft inderdaad een heel aparte stemmen , ja soms vind ik het nie mooi klinken en soms weer wel , maar hij kan wel heel veel met zn stem , hij kan van heel hoog tot heel laag

net zoals serj tankian , de zanger van system of a down , hij kan ook nie zo geweldig zingen maar hij kan heel veel met zn stem en ik denk dat da vooral in de metal waar de zang kwaliteit nou niet bepaald hoog licht veel belangrijker is wat je met je stem kunt

Neals
9 mei 2003, 00:27
One is volgens mij ook de enigste cover wat korn live speelt....

Op lowlands werd er ook een nummer onderbroken voor korn, en niet alleen de zanger is vals in korn :grin:

Ronald
9 mei 2003, 08:56
:@ grrrr niks tegen korn he

Neals
9 mei 2003, 16:58
Dat ze vals spelen, dat het een luie band is, dat jon niet kan zingen.... Fieldy, Munky en David zijn goed, de rest mogen ze er wel uittrappen

Negative K3 fan
9 mei 2003, 17:37
je noemt die gitaristen en bassist goed???

de enige muzikant van enige waarde is nog wel de drummer, de rest is allemaal poep.

Ronald
9 mei 2003, 19:57
nietus , korn rulez

Neals
9 mei 2003, 21:52
ik wou anders wel dat ik in die band speelde..

Negative K3 fan
9 mei 2003, 22:00
Ik ook! Lekker geld verdienen, beetje over de wereld reizen terwijl je slecht speelt en kutmuziek maakt. Het doel heiligt de middelen!

Theije
10 mei 2003, 01:24
Op 2003-05-09 22:00, schreef Negative K3 fan:
Ik ook! Lekker geld verdienen, beetje over de wereld reizen terwijl je slecht speelt en kutmuziek maakt. Het doel heiligt de middelen!


Ik zou je wel eens willen zien invallen voor een van de beide heren, kijken wat je ervan zou bakken voor een paar duizend man.

Negative K3 fan
10 mei 2003, 13:47
kansloze opmerking

Theije
10 mei 2003, 14:04
Waarom is dat een kansloze opmerking? heb je je wel eens afgevraagt waarom hun wel een groots platencontract gekregen hebben en jij niet?
Als je het wil maken in de muziek zul je meer in huis moeten hebben dan alleen goed kunnen spelen, er zijn honderden zo niet duizenden bands die ongetwijfeld allemaal ontzettend goed zijn maar nergens komen, omdat ze nix speciaals hebben.
Als je wilt opvallen in de massa zul je iets moeten hebben wat een ander niet heeft.

Negative K3 fan
10 mei 2003, 15:33
no shit

Neals
10 mei 2003, 16:55
Op 2003-05-10 14:04, schreef Theije:
Waarom is dat een kansloze opmerking? heb je je wel eens afgevraagt waarom hun wel een groots platencontract gekregen hebben en jij niet?
Als je het wil maken in de muziek zul je meer in huis moeten hebben dan alleen goed kunnen spelen, er zijn honderden zo niet duizenden bands die ongetwijfeld allemaal ontzettend goed zijn maar nergens komen, omdat ze nix speciaals hebben.
Als je wilt opvallen in de massa zul je iets moeten hebben wat een ander niet heeft.


Word het toch tijd om een paar lolo ferrari sized tieten aan te meten... Moet je zien hoe goed ik het dan doe, neem aan dat er niet veel kerels dat hebben :grin:

Ronald
10 mei 2003, 17:30
het is inderdaad waar dat hoe goed je speelt er weinig mee te maken heeft

maar ik vind ook dat moeilijke muziek nie per definitie goeie muziek is, tgaat meer om of er gevoel in zit

en een platen contract , tja het heeft ook heel veel met geluk te maken

maar wa dacht je van de pop muziek, als een of ander lekker wijf een beetje kan zingen dan verdient me meteen miljoenen zo simpel werkt het gewoon daarom heb ik ook een hekel aan commerciele muziek