PDA

View Full Version : fender strat custom onderdelen



collette
26 oktober 2010, 14:47
ben dus aan het kijken voor een strat wat denken jullie hier van



volgens de man van een gitaarbouwer gekocht die hem helemaal zelf heeft samen gesteld met custom shop onderdelen

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/stratocaster-te-koop-80628989.html?list_cat=elektrische-gitaar&start=63

graag jullie mening

rpl
26 oktober 2010, 14:52
Om eerlijk te zeggen zijn dit soort advertenties meestal niet te vertrouwen.

frander
26 oktober 2010, 15:09
Wat een ontzettend slecht gelukte relic. Hij heeft niet naar orginele voorbeelden gekeken...echt totaal mislukt. Maar goed, het ging om customshop onderdelen. Volgens mij bestaan er alleen officiele customshop elementen...die overigens ook gewoon van de lopende band komen. De Texas Specials zijn een goed voorbeeld. Of hij moet het over de hals en body hebben, maar die gaan voor andere prijzen weg. Mooi laten hangen!

collette
26 oktober 2010, 15:09
waarom zijn deze advertentie niet te vertrouwen.
heb met de man gebeld leek mij een aardige man

rpl
26 oktober 2010, 15:15
Als ik een gitaar zou verkopen met custom parts zou ik deze wel erbij vermelden.

edit:

Deze gitaar is "customshop" ontworpen maar heeft wel wat en is nieuw: http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-Player-60s-Stratocaster-Sonic-Blue-Rosewood

collette
26 oktober 2010, 15:17
nog een vraagje. ben gister musicstore geweest. heb daar op een fender classicplayer 50 gespeeld. vond hem lekker klinken en spelen. en een mooie prijs. kleur was shoreline gold of zo iets mooi vond ik.
nu hebben ze mij gezegd dat ik beter voor een sunburst ga omdat in de fabrieken de minder bodys(met knoken in en zo weet ik veel) aan de kant gehouden worden voor bv in shoreline gold te lakken. lijkt mij wel een logische uitleg maar is dit werkelijk zo denken jullie

frander
26 oktober 2010, 15:18
Omdat het knutselgitaren zijn waar de herkomst van de onderdelen vaak niet van te herleiden is. wil overigens niet altijd zeggen dat het niks is, maar het blijft een risico...zeker voor iemand die nog niet alles weet van gitaren. Niet dat ik daarmee suggereer dat dit bij jou ook het geval is, ken je niet.

collette
26 oktober 2010, 15:19
nee maar daar heb je gelijk in weet er niet zo veel van af. vandaar dat ik jullie mening vraag

Olorin
26 oktober 2010, 15:24
is idd een slechte relic

leuk..... die onderdelen, maarruh,.. neu ik zou hem laten waar die was
voor dat geld krijg je ook een andere leuke Fender (of ander merk/type)

jim__
26 oktober 2010, 15:46
nog een vraagje. ben gister musicstore geweest. heb daar op een fender classicplayer 50 gespeeld. vond hem lekker klinken en spelen. en een mooie prijs. kleur was shoreline gold of zo iets mooi vond ik.
nu hebben ze mij gezegd dat ik beter voor een sunburst ga omdat in de fabrieken de minder bodys(met knoken in en zo weet ik veel) aan de kant gehouden worden voor bv in shoreline gold te lakken. lijkt mij wel een logische uitleg maar is dit werkelijk zo denken jullie
Als jij hem lekker vond klinken en spelen zou ik me niet teveel aantrekken van dat soort opmerkingen. Misschien dat er knoken en dergelijke inzitten, maar als het lekker klinkt en speelt maakt dat toch niet uit. Te meer je deze inderdaad door de kleur toch niet ziet. De ene gitaar is de ander niet, en als juist deze gitaar voor jou beter voelde dan de andere zou ik dan ook voor deze gaan. Probeer ze wel altijd eerst uit: ik heb laatst een Fender Roadworn Strat in m'n handen gehad die compleet doodviel qua toon, terwijl een Roadworn Tele het weer fantastisch deed.

Sinner1980
26 oktober 2010, 17:02
Me no like....bah:mad:

Eko
26 oktober 2010, 17:09
De Customshop nij Fender verkoopt geen losse halzen en body`s. Hooguit de p.u`s maar die zijn inderdaad bijna lopende band werk. Misschien dat de pook ook uit de CS komt maar dan heb je het wel gehad.
Dan mag je je nog afvragen waarom iemand een CS uit elkaar haalt om hem voor minder te verkopen........

Fender verkoopt inderdaad body`s uit meerdere delen. Soms , als de tekening minder mooi is , worden die body`s gebruikt om er solid colors ( dekkende kleuren ) overheen te spuiten. Zijn ze daarom minder ? Nee , hoeft niet. De tijd dat Fender alle houtsoorten gebruikten ( zoals de jaren 70 ) om er gitaren van te zagen, is wel over. Uitzonderingen daar gelaten.
TSB ( Three Color SunBurst) wordt inderdaad op betere body`s gedaan. Voor de USA`s zit daar ook een meerprijs op ( In de USA). Is echter geen garantie op betere klank. Wel is een aantal uitvoeringen beter verhandelbaar. Zwart en Sunburst bv.