PDA

View Full Version : Roger Rabbit stelt zich voor



RogerRabbit
26 oktober 2010, 13:07
Dag besnaarde dames en heren,

Mijn naam is dus Roger en ben 38 jaar oud.
Eigenlijk mijn hele leven heb ik al zoiets gehad dat het me geweldig zou lijken om gitaar te spelen maar ben er altijd bang voor geweest dat mij dat nooit zou lukken en daarom al snel zou afhaken.

Maar ja, je wordt ouder en op een gegeven moment denk je, als ik het nu niet probeer, dan zal ik het nooit weten. Daarom zo'n 3 weken geleden me maar zo'n goedkoop gitaartje bij de Lidl gekocht. Puur, om te ondervinden of ik het ook na een tijdje nog leuk zou blijven vinden.

En ja hoor, zelfs de ongelofelijke pijn aan mijn vingertoppen kon niet voorkomen dat ik alsmaar honger had om te oefenen op mijn gitaar.

Na een week op dat Lidl-gitaartje te hebben gehannest dacht ik dat het verlangen om gitaar te leren spelen geen bevlieging was en heb ik me een western-gitaar aangeschaft (een "Morgan" (blijkbaar uit Zweden)). De zaak waar ik hem heb gekocht heeft een zgn. "inruilgarantie" en als ik binnen 6 maanden zou besluiten om een gitaar aan te schaffen van minimaal het dubbelde bedrag van die Morgan, dan hoef ik alleen maar het verschil bij te lappen. Even kijken hoe mijn gitaarspel evalueert, maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd.

Ik wil in eerste instantie proberen of het me in mijn eentje lukt om e.e.a. te leren. Ik volg driftig de gratis lessen van Justin Sandercoe op www.justinguitar.com. Ik vind het geweldig zoals hij middels video's uitlegt hoe de dingen aan te pakken. Ik probeer niet de fout te maken om te snel door de verschillende "stages" heen te razen en eerst de akkoordwisselingen een beetje vloeiend te laten verlopen, alvorens naar de volgende stage te gaan. De akkoorden A, D en E heb ik onderhand redelijk onder controle. Nu is het de Dm doe even flink wennen is (Am en Em zijn natuurlijk niet zo'n probleem). Het strummen klinkt met name als ik snel van akkoorden wil wisselen trouwens ook bij lange na niet zoals het hoort te klinken (die hoge E-snaar is wel erg aanwezig!), maar hopelijk komt dat vanzelf.

Poeh, dit is eigenlijk een langer verhaal geworden dan ik dacht; sorry daarvoor.

En nu maar hopen dat ik het volhou.

Roger :noob:

rpl
26 oktober 2010, 14:49
He Roger welkom enne je bent nooit te oud om te leren :)

Harry
26 oktober 2010, 15:11
hoi Roger, welkom! En zit niet over een te lange voorstelpost in, we komen op dit forum om te lezen.
Over het spelen; gewoon veel doen dan komt het vanzelf wel goed. Kun je straks zelf bepalen hoe hard je een bepaalde snaar wilt laten klinken!

The Unforgiven
26 oktober 2010, 15:36
Welkom hier!

muziekschuur
26 oktober 2010, 15:57
Probeer ook eens een buizen versterkertje. Wordt de pret alleen maar meer van.

RogerRabbit
27 oktober 2010, 08:11
Bedankt allemaal. Ik denk dat ik hier de komende week voldoende leesvoer kan vinden.

Roger