PDA

View Full Version : Welke drumsoftware?



X-X-X
26 oktober 2010, 11:33
Ik heb recent een Boss Me-25 aangekocht en daarbij zat een CD-Rom met SONAR LE 8.5 bij. Nu heb ik me een USB-kabeltje aangeschaft en kan ik dus beginnen experimenteren. Allereerst, wat een ingewikkeld ding die software! Ik ben niet echt een computerexpert, maar ook zeker geen noob. Toch voel ik me nog steeds verloren lopen in het gigantische aanbod aan menu's, knopjes allerhande etc. Uiteindelijk is het me gelukt om een gitaarrifje op te nemen. Zelfs het in loop steken lukt reeds. Knippen en plakken nog niet. Maar ik zou nu graag er een drumpartij bij steken. Ik heb al een paar namen gehoord zoals EZdrummer, maar dat is veel te duur (179 euro(!)).

Nu heb ik via deze link enkele gratis plugins gevonden:
https://docs.google.com/View?docID=dfdrp6zd_12fdz9x32d&revision=_latest&hgd=1

Iemand al enige ervaring met één van deze vstplugins? Of zijn er andere/betere demoversies of gratis versies?

MaximVMH
26 oktober 2010, 13:13
In 'Kore Player' (de gratis versie van Kore) van Native Instruments zitten een paar goede drumsounds.

Uit jouw link heb ik enkel ervaring met BlueNoise - My Drumset en Independence free, en die zijn vree degelijk. My Drumset klinkt wel nogal amateuristisch, alsof je het zelf thuis gedaan hebt, maar het klinkt dus vrij realistisch. Independece Free is een soort van 'all in one' sampler, er zit dus veel meer in dan een drumkit (elektrische gitaar, basgitaar, orgel, ...). GTG ziet er ook nog vrij degelijk uit.

duckman
26 oktober 2010, 13:16
XLN Audio - Addictive Drums is goed.
EZ drummer is 119 euro en wel gemakkelijk.

X-X-X
30 oktober 2010, 16:00
XLN Audio - Addictive Drums is goed.
EZ drummer is 119 euro en wel gemakkelijk.

Ik ben nu bezig met Addictive drums in Sonar Le, ik krijg wel geluid maar kan niks gerecord krijgen. Iemand ervaring hiermee?

lcvanderhelm
30 oktober 2010, 19:55
Je moet de door jou gekozen preset,naar een midi-opname-spoor slepen,m.b.v. je muis.