PDA

View Full Version : Welke buizencombo's doen het goed met een Boss GT-8?



dml
26 oktober 2010, 07:20
Ben op zoek naar een 2e hands buizencombo, maximaal 20 watt, niet te groot maar bij voorkeur met een 12" speaker, lekker simpel doch goedklinkend en hij moet overweg kunnen met een GT-8. Met of zonder FX-loop maakt niet uit. Wat zijn aanraders?

Ijselrobo 07
26 oktober 2010, 08:08
misschien deze:
Klik hier voor het linkje (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/375702871-blackstar-ht-studio-20.html?return=eJwtjEEKgzAQRe8i6FKTiBUiUnTVA/QCIUkxJJohM9LS0rs3tl299%2Bd/RkkuX06yASXvO1mgVUkvw0IEsml8BLvVq0qeIChFWG%2Bh%2BU 1qWOD8CCOvDI4Uy3biZTsblyUzUObTQVa8Gfy3cFxZljUX07av Njmdo7/nOAelPZJKpegEu1y/EMc64vFVVAD7yCqISDoaO554z4vh/QGW4jwY&df=1&fta=eNotjsGOwjAMRP/FEj0nXdqyY/XCaU974l5FTZeNSElUp4BA/DsJ4mLZY82bMejwEOxA6%2BKHi/FCLPhuQDff68pKnwI0Wwf2CXcXWf6sZCUmKJ4jzus8LW7k0xV7 b8aTJLNsavVzyKNWHMShrmJce1XFIGkMdupb3ekSswVFc5yIXQ YKvkDOvvNzHd2227FpunLq/EkhGiuDn87H9F8cqvQEzeY2FEj22TelBpkr8e9nvRAbKDyezxc/nUjH&fta_ind=1&fs=1)
Deze versterker (de HT-20) heb ikzelf en die werkt goed met effect apparaten.

Grtz.
Ijselrobo 07

sjaak1990
26 oktober 2010, 13:04
Ik zou dan een transistoramp nemen... Tenminste als je de boss ook als preamp wilt gebruiken. Heb zelf de gt pro gehad en die met buizenversterkers geprobeerd en ik hoorde niets meer van de amps terug iig...

Wiellem
26 oktober 2010, 13:15
Als je eentje met fxloop hebt kun je de vier kabel method gebruiken om het geluid van de amp zelf te behouden.

Tankman
26 oktober 2010, 13:43
Ik weet dat Koch versterkers erg goed werken icm effecten. Misschien een Studiotone?

Jim Haagmans
26 oktober 2010, 13:49
ik denk niet dat een transistorcombo per se beter is hoor, ken veel mensen die werken met een laagwattage buizenamp die ze dan op (of beter net voor) het randje kunnen zetten om de geluiden van een multieffect zo door "werkende" buizen te kunnen sturen. goedkope optie is de fender super champ versie die er nu is, heeft weliswaar ook al een soort modeling maar kan je ook clean instellen natuurlijk. Een van eerdergenoemde bekenden gebruikt dat bakkie zo en dat klinkt heel behoorlijk

dml
26 oktober 2010, 15:35
Ter aanvulling:
Ik haal mijn gehele geluid uit de GT-8, het combo dient puur ter eindversterking. Dat het signaal door buizen en/ of speaker gekleurd wordt, maakt niet uit. Qua budget maximaal € 350,-.

muziekschuur
26 oktober 2010, 15:50
De nieuwe Kustom versterkers zijn heel mooi. Die kom je ook wel eens tweede hands tegen. De Defender geloof ik...

http://www.speurders.nl/overzicht/kustom-defender-buizenversterker-74180650.html

Deze is 300 euro. Heel mooie versterkers en met een net zo lange historie als Fender en Marshall.

Je kan ook kiezen voor een Jet City 20 watter. Die kun je nieuw kopen voor rond jouw budget...

Alles wat ik hier aangeef is vol buizen.

jonn
26 oktober 2010, 17:26
Ter aanvulling:
Ik haal mijn gehele geluid uit de GT-8, het combo dient puur ter eindversterking. Dat het signaal door buizen en/ of speaker gekleurd wordt, maakt niet uit. Qua budget maximaal € 350,-.

Volgens mij heb jij een versterker met fx loop nodig dus meeste laag wattage buizencombo's zijn ongeschikt. Fender Superchamp heeft een buizen eindversterker (dat is natuurlijk een voordeel) maar ik denk dat hij heeft geen fx loop.

Marshall MG series is misschien de oplossing. Ik heb eens met een MG50 gespeeld. Ik vond hem niks bijzonders maar voor maximaal € 350 kan je niet alles krijgen.

rupke
27 oktober 2010, 08:00
Hoi,

Misschien niet helemaal on topic, maar ik heb een boss GT10 en speel al jaren over mijn mesa 20/20 eindtrap. Ik heb al vele uitstapjes gemaakt naar combo's (transistor en buizen) en andere eindtrappen (transistor en buizen). Elke keer als ik hem na mijn uitstapje op de mesa 20/20 aansluit dan is de vette sound er weer.

Gr. Rupke

G.G.
27 oktober 2010, 08:14
Ter aanvulling:
Ik haal mijn gehele geluid uit de GT-8, het combo dient puur ter eindversterking. Dat het signaal door buizen en/ of speaker gekleurd wordt, maakt niet uit. Qua budget maximaal € 350,-.



voor dat budget moet je wel een 20 watter kunnen vinden.
Ik zou kijken naar iets met maar 1 kanaal, dat scheelt weer kosten. Fxloop zou mooi zijn maar niet noodzakelijk als je de versterker alleen clean gebruikt.

Als je handig bent koop je voor weinig een gare combo en soldeer je er een 18 watt ampmakerkitje in.

peter_heijnen
27 oktober 2010, 12:09
Ik weet nog wel iets, maar aangezien ik niet mag spammen zal ik dml maar even pm'en. ;)

sjaak1990
27 oktober 2010, 13:24
Alleen een poweramp?

Kim Wilson
27 oktober 2010, 13:32
Ik vind de beredenering compleet achterstevoren. Je zou een amp moeten zoeken die jij goed vindt klinken, en daar pedalen bijzoeken die de sound van je amp verrijken. Zoeken vanuit een effectenbak is IMO de verkeerde aanpak.

G.G.
27 oktober 2010, 13:41
Hans, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Linksom of rechtsom... Wat maakt het uit? Als je maar de sound krijgt die je wilt hebben.

Kim Wilson
27 oktober 2010, 14:21
Nou ja, je moet eerst zorgen voor een goeie basis. En IMO is dat de amp.

Maar goed, ieder z'n ding.

Lexvandoef
27 oktober 2010, 14:24
Nou ja, je moet eerst zorgen voor een goeie basis. En IMO is dat de amp.

Maar goed, ieder z'n ding.

Naja, als je floorpreamp/modeling geval je basis is, dan is het vrij logisch om van daaruit een goeie amp te zoeken toch?

Het is niet de manier waarop ik het doe idd, maar geen slechte als je tevreden bent met je GT-10.

Kim Wilson
27 oktober 2010, 15:16
Hmm, zit idd wat in. Maar raak je niet een keer uitgekeken op zo'n GT-8? Misschien vindt de TS een M13 wel veel beter klinken. Dan zit je met een amp die je bij je GT-8 hebt gezocht.

Anders gezegd: is de geluidskwaliteit van de GT-8 niet te beperkt om daar een passende amp bij te zoeken?

edje kadetje
27 oktober 2010, 15:22
eigenlijk zonde om een combo te kopen. daar zit dan een preamp in die je niet gebruikt maar wel voor betaalt. Er zou eigenlijk een buizencombo zonder pre-amp moeten zijn, weet niet of dat bestaat. Zelf gebruik ik een eindtrap met 2*12" cabinet bij mijn gt8.
Of ook (nog makkelijker) de speakersims gebruiken en direct naar PA.

peter_heijnen
27 oktober 2010, 15:28
Hmm, zit idd wat in. Maar raak je niet een keer uitgekeken op zo'n GT-8? Misschien vindt de TS een M13 wel veel beter klinken. Dan zit je met een amp die je bij je GT-8 hebt gezocht.
Ja, vooral met al die preampmodels in de M13 die als soundbasis kunnen dienen... NOT!

Zijn best heel verschillende apparaten. Lees je eerst in voordat je met goede raad gaat strooien (gezwijge het testen van diezelfde spullen). ;)

Kim Wilson
27 oktober 2010, 16:36
Ja, vooral met al die preampmodels in de M13 die als soundbasis kunnen dienen... NOT!

Zijn best heel verschillende apparaten. Lees je eerst in voordat je met goede raad gaat strooien (gezwijge het testen van diezelfde spullen). ;)
Het was maar een (weliswaar slecht, mijn excuses) voorbeeld. Er zijn ongetwijfeld gelijksoortige apparaten als de GT-8, die de TS misschien beter zou kunnen vinden.

Maar ik zal me idd verder afzijdig houden. :)

dml
27 oktober 2010, 19:37
Allen bedankt voor de reacties maar ik denk toch dat ik het in de FRFR richting ga zoeken. Vandaag verschillende combo's geprobeerd i.c.m. m'n GT8 maar het vette geluid wat ik via m'n in-ears hoor, krijg ik er met een buizencombo niet uit, het kleurt toch allemaal teveel. En het weegt teveel. Morgen even wat compacte powered monitors proberen, heb al een paar leuke op het oog.

Inderdaad, de M13 (heb ik ook gehad) is niet te vergelijken met de GT-serie.

muziekschuur
27 oktober 2010, 20:09
Deze Marshall kost nieuw nog geen 760 euro.
http://www.thomann.de/nl/marshall_el84_20-20.htm

Mesa Boogie 50-50
http://www.speurders.nl/overzicht/te-koop-mesa-boogie-50-50-eindtrap-74136898.html
400 euro tweede hands

Test je de versterkers wel via de FX return?

peter_heijnen
28 oktober 2010, 09:35
Maar ik zal me idd verder afzijdig houden. :)
Dat hoeft nou ook weer niet... ;)

Wat betreft draagbaarheid, sound, en betaalbaarheid kan ik de mackie srm350v2 noemen. Ik had hem vorig jaar bij me op de eerste axe meeting in utrecht en daar kreeg ie een ruime voldoende. Zit wel nét boven je budget.

edje kadetje
28 oktober 2010, 12:38
Deze Marshall kost nieuw nog geen 760 euro.
http://www.thomann.de/nl/marshall_el84_20-20.htm

Mesa Boogie 50-50
http://www.speurders.nl/overzicht/te-koop-mesa-boogie-50-50-eindtrap-74136898.html
400 euro tweede hands

Test je de versterkers wel via de FX return?

maar dan hjeb je alleen nog maar de power amp, nog geen cabinet ...

dml
28 oktober 2010, 15:51
Dat hoeft nou ook weer niet... ;)

Wat betreft draagbaarheid, sound, en betaalbaarheid kan ik de mackie srm350v2 noemen. Ik had hem vorig jaar bij me op de eerste axe meeting in utrecht en daar kreeg ie een ruime voldoende. Zit wel nét boven je budget.

Voor minder heb ik twee nep-SRM 350 v2's en heb ik stereo geluid.
Heb zojuist de Behringer B210D geprobeerd. Belachelijk, wat een goed geluid voor die prijs. En bovenal geen meetrillende onderdelen, ook wel zo fijn. Heb ze getest bij een geluidsverhuurbedrijf die ze toevallig voor een klant had staan. Vrij snel werd alle personeel opgetrommeld, men was behoorlijk onder de indruk van het geluid wat er uit deze kastjes kwam, met name het laag, en dan stonden ze nog op een tafel dus geen reflecties van het laag. Ik ga ook niet verder zoeken. Tuurlijk, het kan altijd "beter", groter en daardoor ook duurder maar dit is eigenlijk precies wat ik zocht.
Snel bestellen.....

peter_heijnen
28 oktober 2010, 16:20
En nog beduidend lichter dan de srm350 ook zie ik, gefeliciteerd ermee!

Henri H
29 oktober 2010, 22:09
... ik denk toch dat ik het in de FRFR richting ga zoeken. Vandaag verschillende combo's geprobeerd i.c.m. m'n GT8 maar het vette geluid wat ik via m'n in-ears hoor, krijg ik er met een buizencombo niet uit, het kleurt toch allemaal teveel. En het weegt teveel. Morgen even wat compacte powered monitors proberen, heb al een paar leuke op het oog...Mooi dat je er al uit bent. :ok:
Ik had je ook een (paar) gepowerde speaker(s) geadviseerd.
Ik heb met mijn diverse buizen Marshalls nooit een lekkere preamp of distortion uit de GT-X kunnen krijgen, maar op een paar simpele PC-speakers of mijn hifi-set, klonk het prima.
Ik denk ook dat de GT-X ontworpen is om of op een FRFR of de 4 kabel methode (4CM) te gebruiken.
En met de 4CM eigenlijk alleen gebruik maken v.d. effecten.

Succes.

peter_heijnen
28 november 2010, 11:03
Snel bestellen.....
En, bevallen ze een beetje?