PDA

View Full Version : Goud geanodiseerde slagplaat, shielding?



M@rtijnd
25 oktober 2010, 23:46
Hi!

Ik ben op het wrede idee gekomen om mijn '57 Japanse Fender Strat. (CAR-finish) te 'upgraden' met een goud geanodiseerde (gold anodized) aluminium slagplaat.
Er zit nu nog de originele, kromgetrokken, 1-laagse, witte slagplaat op. Ik vroeg mij, echter, af of deze ook shielding nodig hebben. Het is namelijk al een metalen slagplaat. Misschien alleen een aardedraad dan?

Ik zou hier graag jullie meningen over horen,

M

Exi
26 oktober 2010, 00:04
Ik heb nog een Classic Vibe strat gehad met een goud geanodiseerde slagplaat en die had geloof ik wel gewoon shielding tape aan de binnenkant.

Sorry voor deze verder nutteloze post:(

Nielsje
26 oktober 2010, 01:32
Nee, geen draad of wat dan ook nodig. De pots staat al via hun mantel (massa) in aanraking met de slagplaat.

M@rtijnd
26 oktober 2010, 12:13
Nee, geen draad of wat dan ook nodig. De pots staat al via hun mantel (massa) in aanraking met de slagplaat.

Mooi! Maar dan vraag ik me wel af of je zo niet die irritante schokjes krijgt als je je slagplaat aanraakt? Op die manier is je slagplaat toch eigenlijk je shielding, dus dan gaat alles wat normaalgezien door je shielding geleid wordt toch door je slagplaat... Of heb ik nou iets gemist? :P

M

frander
26 oktober 2010, 15:14
Ik heb hier een oude Kent gitaar met een metalen slagplaat. Ik heb nooit last gehad van schokjes oid. Staat eigenlijk super cool op die twotone sunburst.
Zouden er ook van dit soort slagplaten (gepolijst metaal of verchroomd) voor Strats bestaan?

M@rtijnd
26 oktober 2010, 15:47
Zouden er ook van dit soort slagplaten (gepolijst metaal of verchroomd) voor Strats bestaan?

Ik weet dat Tonefactory chromen slagplaten voor Strats heeft. Heb ze alleen nog nooit in het echt gezien.

Kijk hier even:

https://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=28_71_72_73_516&osCsid=b4936c4fbfbac8318c07b7e88e2c028b

M