PDA

View Full Version : VoX AC4TV HEAD voor een Marshall plexi ?



SoloGoof
25 oktober 2010, 19:18
Hey allemaal,

Zouden jullie voor mij iets kunnen proberen.

Iemand die eigenaar is van de Vox ac4tv head, niet de comboversie, zou eens moeten zeggen wat het geeft als je deze head voor een clean overdriven amp zet.

Guitar------VOX ac4tv head------Marshall (lampenversterker)= ????

De controls op de Vox ac4tvh liefst volledig open (normaal een fuzzy sound), de sound van de marshall zonder de vox redelijk clean overdriven "à la Jimi".

:rockon:

Alvast bedankt

G.G.
25 oktober 2010, 19:23
Je wilt de eindtrap van de vox in de voorversterker van de marshall prikken? Lijkt me niet heel verstandig. Of bedoel je: de preamp van de vox doorlussen naar de eindtrap van de marshall. Kan als ze beiden een send en return hebben. Weet alleen niet of dat dan met een onbelaste OT van de vox kan.

SoloGoof
25 oktober 2010, 19:48
Hoe sluiten ze dan verschillende plexi's achter elkaar aan?

Psychomantis
25 oktober 2010, 20:16
Hoe sluiten ze dan verschillende plexi's achter elkaar aan?

Ik vermoed, het onversterkte gitaarsignaal een aantal keer gekopieerd en dat elk in een andere plexi?

Als je de voorversterker van de ac4 naar de eindtrap van de marshall wilt leiden: een plexi heeft geen send en return, dus dan moet je dat nog laten inbouwen.

Als je gewoon de 2 versterkers tegelijk wilt laten blazen, dat kan je door een kastje dat het gitaarsignaal kopieert en naar de 2 versterkers stuurt. (dat gebruiken ze dus ook om verschillende plexi's aan te sluiten op dezelfde gitaar). Dat is dus zoiets : http://www.radialeng.com/di-jd7.htm
google daarvoor op guitar signal distribution amplifier of iets gelijkaardig.

guitarguru
25 oktober 2010, 21:29
Ik vermoed, het onversterkte gitaarsignaal een aantal keer gekopieerd en dat elk in een andere plexi?

Als je de voorversterker van de ac4 naar de eindtrap van de marshall wilt leiden: een plexi heeft geen send en return, dus dan moet je dat nog laten inbouwen.

Als je gewoon de 2 versterkers tegelijk wilt laten blazen, dat kan je door een kastje dat het gitaarsignaal kopieert en naar de 2 versterkers stuurt. (dat gebruiken ze dus ook om verschillende plexi's aan te sluiten op dezelfde gitaar). Dat is dus zoiets : http://www.radialeng.com/di-jd7.htm
google daarvoor op guitar signal distribution amplifier of iets gelijkaardig.

Huh... Plexi's doorlussen doe je toch via de 4 inputs? Net als dat je 2 kanalen kunt doorlussen, kun je volgens mij ook doorlussen van Plexi-1 naar de input van een 2e Plexi... toch?

Arthis
25 oktober 2010, 21:29
Of je gebruikt gewoon een stereo chorus of een jack plug met 2 jack uitgangen :)
Zoiets dus: http://www.thomann.de/nl/pro_snake_tpy_2003_jbb.htm

G.G.
25 oktober 2010, 21:35
Kan allemaal, maar de speaker-out van de Vox in de input van de Marshall: NIET DOEN!

Psychomantis
26 oktober 2010, 21:17
Huh... Plexi's doorlussen doe je toch via de 4 inputs? Net als dat je 2 kanalen kunt doorlussen, kun je volgens mij ook doorlussen van Plexi-1 naar de input van een 2e Plexi... toch?

kan ook, maar ik denk dat ze het op grote optredens wel met zo'n splittertje doen. Anders kan je niet van op afstand schakelen. En verder helpt dat niet als hij een vox wilt proberen aan te sluiten op zn plexi.

guitarguru
26 oktober 2010, 22:46
kan ook, maar ik denk dat ze het op grote optredens wel met zo'n splittertje doen. Anders kan je niet van op afstand schakelen. En verder helpt dat niet als hij een vox wilt proberen aan te sluiten op zn plexi.

Ik doel op de tijden dat Plexi's heel gangbaar waren in het straatbeeld, dus de jaren 60 van de vorige eeuw. Toen gebruikte men geen splittertjes, of wat voor meuk dan ook. Gewoon een eerlijke sound, en doorlussen die hap voor nog meer power en impact........ach.............;)

SoloGoof
27 oktober 2010, 22:04
Mijn plexi is van '94, geen effects-loop, gewoon naar de oude specs gebouwd.
Maar hoe zit het nu met die vox? Hoe kan ik ze samenvoegen.
Liefst zonder AB pedal of dergelijke... ik wil alleen een bypass hebben zodat ik terug mijn Marshall heb wanneer dit nodig is. Als er moet geboord worden in één van de twee, dan kan dit topic gesloten worden.

Alvast bedankt :blast: