PDA

View Full Version : digitech brian may pedal



redspecial
25 oktober 2010, 18:41
Hallo,

Wie heeft er ervaringen met het digitech redspecial pedal ?

showband
25 oktober 2010, 19:09
Ik heb ém. Als oud fan en pedalenverzamelaar kon ik een aanbieding eens niet laten ligen. ;)

mijn ervaring. Zet hem om (zie boekje) naar de line-out setup setting voor de outputs, Dan rechtstreeks inprikken in je thuis setup en uren genieten met de koptelefoon op. Zo nu en dan sluit ik hem aan en dan kan ik uren wegpielen. Heerlijk nutteloos op de gitaar piemelen. :)

Instant een enorme hoeveelheid geluid.

Helaas live..... totaal niet bruikbaar. Behalve misschien als je een bepaald type classic rock seventies act hebt die cafeoptredens wil doen of op de lokale radio dingen doet.

Het geluid is dusdanig herkenbaar... inclusief echo en harmonizing...dat je er naast brian may dingen echt geen reet mee kan.

Wat op zich wel weer een compliment waard is aan het ontwikkelteam.

Fireplace
14 november 2010, 04:01
Ik heb ém. Als oud fan en pedalenverzamelaar kon ik een aanbieding eens niet laten ligen. ;)

mijn ervaring. Zet hem om (zie boekje) naar de line-out setup setting voor de outputs, Dan rechtstreeks inprikken in je thuis setup en uren genieten met de koptelefoon op. Zo nu en dan sluit ik hem aan en dan kan ik uren wegpielen. Heerlijk nutteloos op de gitaar piemelen. :)

Instant een enorme hoeveelheid geluid.

Helaas live..... totaal niet bruikbaar. Behalve misschien als je een bepaald type classic rock seventies act hebt die cafeoptredens wil doen of op de lokale radio dingen doet.

Het geluid is dusdanig herkenbaar... inclusief echo en harmonizing...dat je er naast brian may dingen echt geen reet mee kan.

Wat op zich wel weer een compliment waard is aan het ontwikkelteam.

Ik sluit me bij het bovenstaande aan, afgezien dan van het feit dat ik de iets algemenere sounds rustig gebruik voor studio-opnamen. In de context van een ander nummer klinkt hij allang niet meer zo erg als Brian May, en geeft hij gewoon een vet geluid. Het bakkie blijft me elke keer weer verbazen.