PDA

View Full Version : Enorm verschil in prijs?



NGroeneveld
25 oktober 2010, 18:38
Hallo,

Ik ben nieuw in deze wereld, en via de FAQ kwam ik op de site van MusicStore uit en daar zag ik een mooie "_SET_ Epiphone Les Paul Std. Plus HC + Bag en Kabe" voor 369,60 euro. Dit lijkt mij heel weinig omdat ik op andere sites (oa de gibson website) veel duurdere Les Pauls heb gezien en ook wel deze die ik nu heb gezien. Nu is mijn vraag waarom deze zoveel goedkoper is?

Alvast bedankt!

ER!K
25 oktober 2010, 18:48
Op de Gibson site staan de prijzen in Dollars he ;) dus die prijs ligt een stuk hoger. Komt nog bij dat ze daar de adviesprijs neerzetten en niet de straatprijs. Daarom zijn de prijzen op die site meestal wel anderhalf keer hoger als in de winkels :)

LesPaul1612
25 oktober 2010, 18:49
Deze prijs is wel in orde hoor. Music Store kan zijn spul om meerdere redenen wat goedkoper verkopen dan andere zaken dus het zal sowieso iets goedkoper zijn dan de andere muziekwinkels.

Daarnaast kloppen de prijzen op de Gibson site ook niet helemaal. Die Epiphones kosten op hun site tegen de 1000 dollar. In NL zijn ze meestal wel tussen de 3 en 400 euro te vinden.

even kort samengevat: gewoon doen, die prijs is reëel:ok:

NGroeneveld
25 oktober 2010, 18:54
Ah oke, bedankt. Ik zie bijvoorbeeld dit: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Epiphone-Player-Pack-Special-II-VS-Vintage-Sunburst/art-GIT0010827-000

Een starterspakket, ik heb namelijk nog nooit gitaar gespeelt maar ben al wel mijn hele (nog jonge) leven enorm fan van gitaristen als Slash en BB King. Ik moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat het bovenstaande pakket "echt" is :soinnocent:

The Unforgiven
25 oktober 2010, 19:34
Natuurlijk is dat starterspaket echt, maar of je daarvan echt blij wordt... Dan kan je beter doorsparen voor die andere Epiphone en een leuk versterkertje.

NGroeneveld
25 oktober 2010, 19:39
Ja ik weet niet of het goed is, heb er weinig verstand van, zoveel geld heb ik ook niet hehe :mad:

pasqual
25 oktober 2010, 22:13
bedoel je met echt of het niet stiekem een speelgoed setje is of bedoel je of het wel een echte Gibson is? de gitaar is een goedkoop geproduceerde kopie van een Gibson Les Paul waar men gebruik heeft gemaakt van ander hout, andere elementen, een andere productiemethode, andere hardware, etc..... ( voor "ander" lees: goedkoper ).

bij een Gibson betaal je voor de kwaliteit en ook de naam. om te beginnen is deze set wel leuk maar verwacht hier géén sound uit te krijgen zoals Slash en BB king. de getoonde versterker is een licht kreng met een klein speakertje.

groeten Pasqual.

NGroeneveld
25 oktober 2010, 22:21
bedoel je met echt of het niet stiekem een speelgoed setje is of bedoel je of het wel een echte Gibson is? de gitaar is een goedkoop geproduceerde kopie van een Gibson Les Paul waar men gebruik heeft gemaakt van ander hout, andere elementen, een andere productiemethode, andere hardware, etc..... ( voor "ander" lees: goedkoper ).

bij een Gibson betaal je voor de kwaliteit en ook de naam. om te beginnen is deze set wel leuk maar verwacht hier géén sound uit te krijgen zoals Slash en BB king. de getoonde versterker is een licht kreng met een klein speakertje.

groeten Pasqual.

Ik bedoelde de kwaliteit etc, ik wil toch wel een redelijk goeie gitaar om mee te beginnen. Ik denk zo als leek dat dit een betere set is: ? http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Paula-modellen/_SET_-Epiphone-Les-Paul-Standard-Marshall-MG30FX-Combo-Kabel/art-GIT197

ER!K
25 oktober 2010, 22:29
Dat is inderdaad een (veel) betere set, met die gitaar kan je wel een tijd vooruit. De meeste mensen van dit forum zijn volgens mij op een mindere gitaar begonnen ;) over die versterker zijn de meningen nogal verdeeld. Ik heb de 15 watter even aan de tand gevoeld een tijdje terug maar ik vond hem niet zo geweldig. Voor een beginner is het wel een goeie denk ik. Misschien zou je kunnen kijken voor een Roland Cube 20x of 30x. Die zijn imo een stuk beter :)

NGroeneveld
25 oktober 2010, 22:37
Dat is inderdaad een (veel) betere set, met die gitaar kan je wel een tijd vooruit. De meeste mensen van dit forum zijn volgens mij op een mindere gitaar begonnen ;) over die versterker zijn de meningen nogal verdeeld. Ik heb de 15 watter even aan de tand gevoeld een tijdje terug maar ik vond hem niet zo geweldig. Voor een beginner is het wel een goeie denk ik. Misschien zou je kunnen kijken voor een Roland Cube 20x of 30x. Die zijn imo een stuk beter :)

De gitaar lijkt me wel goed inderdaad, Les Pauls heb ik altijd mooi gevonden! Over versterkers heb ik weinig verstand. 30Watt zit in die set, is 30 "veel" voor in de woonkamer zegmaar. Marshall MG30FX Combo staat er, stelt die iets voor? Ach, ik ben wel bereid om extra te betalen voor iets wat ik graag wil hebben :)

ER!K
25 oktober 2010, 22:43
30 watt is zeker genoeg voor thuisgebruik. Ik heb zelf een 30 watt Roland Cube. Die hield zich ook in bandgebruik nog goed staande. 't Beste advies wat ik je kan geven is gewoon testen. De meeste winkels hebben wel Epiphone LP modellen op voorraad, voor de beste vergelijking :-)

NGroeneveld
25 oktober 2010, 22:50
Ja oke, maar ik heb nog helemaa geen gitaar gespeelt, ik moet op 0 beginnen zegmaar. Dus echt veel te testen valt er nog niet want ik kan nog niks :P...

apekop
25 oktober 2010, 22:57
Hou er rekening mee dat die Epiphone Les Paul erg zwaar is. Verder is het een prima gitaar.

NGroeneveld
25 oktober 2010, 22:59
Hou er rekening mee dat die Epiphone Les Paul erg zwaar is. Verder is het een prima gitaar.

Haha komt goed!

o0rollo0o
26 oktober 2010, 08:22
Persoonlijk zou ik op iets goedkopers beginnen met 0 ervaring, en mocht je het echt leuk vinden kan je altijd nog duurder spul kopen, toch? Ik ben zelf op de afgeragde chinatown cheapkopies stratocaster van de buurman begonnen en een 10 euro versterker van een vriend voordat ik zelf wat beter spul kocht. Aan het begin hoor je het verschil toch niet:sssh:

Basseytje
26 oktober 2010, 08:44
Ik denk dat dit een hele mooie startersset is. toen mijn broertje begon met spelen had hij voor 200 euro een gitaartje en een versterker. na een half jaar werden beide niet meer gebruikt omdat hij al een vervanging had.

ik zou die 300 euro dan wel extra uitgeven. en zoals de meeste hier wel weten, is gitaar spelen nogal verslavend:) er zijn er niet veel die het opgeven.

dus: gewoon doen. mooi setje.

NGroeneveld
26 oktober 2010, 09:20
Haha oke, bedankt jongens! :blast: