PDA

View Full Version : Wireless met meerdere gitaren



guus-25
25 oktober 2010, 17:07
Hallo,

Ik vroeg mij af hoe artiesten zoals Billie Joe met meerdere gitaren wireless gaan?
Hebben ze op elke gitaar zo'n kastje zitten die naar dezelfde ontvanger gaat?

Alvast bedankt

Harald
25 oktober 2010, 17:32
Mijn zender zit live meestal in mijn broekzak. Trek zelf gewoon kabel uit, hang andere gitaar om en plug weer in. Soms denk ik er zelfs aan om mijn volumepedaal even dicht te trappen... (Als dat echt enorm gekraak oplevert vergeet je het ook niet) Maar bij grote acts zit er meestal gewoon een zender aan de riem vast. Dan heb je dus meerdere zenders nodig. Je hebt trouwens ook systemen waarbij de zender gelijk in de plug zit.

guus-25
25 oktober 2010, 20:22
Oke, maar de zender zit altijd al aan de riem, en dan krijgen ze van zo'n man een andere gitaar aangerijkt. Staan er dan gewoon meerdere zenders op dezelfde ontvanger?

jim__
26 oktober 2010, 10:03
Dat klopt, tenzij ze bijvoorbeeld een akoestische gitaar aangereikt krijgen. Daar hebben ze dan weer een andere ontvanger en versterker voor. Maar live doe ik het inderdaad op dezelfde manier als Harald, werkt het gemakkelijkst.

guus-25
26 oktober 2010, 10:13
Oke, thnx!

Tankman
26 oktober 2010, 11:52
Als je het over de pro's hebt die na ieder nummer wel een switch doen...Zij hebben meestal meerder ontvangers, meerdere zenders per ontvanger en je ziet vaak een multi-selector om dan tussen de ontvangers te schakelen.