PDA

View Full Version : Tank86 - Instrumental Heavyness



Pagina's : [1] 2

HaroldA
25 oktober 2010, 14:36
In februari heb ik 1 v/d 2 gitaarstokjes overgenomen in de instrumentale stoner/metalband Tank86. In juni hebben we 3 shows gedaan om de feel te pakken te krijgen en in eind juli zijn we de New Road Studio in gegaan om ruim 45 minuten aan instrumentaal geweld op te nemen. Het kan soms snel gaan ;)

We hadden 5 dagen opnames en 2 dagen mixen gepland en dat is 9 dagen en 3 dagen geworden omdat het toch allemaal iets meer werk bleek te zijn!

Sinds een paar dagen staan de eerste 2 tracks online op onze myspace (http://myspace.com/tank86rock) en natuurlijk ook op onze eigen website (http://tank86.com) (betere kwaliteit mp3's!). Boekers, labels en distributeurs hebben de volledige plaat gekregen en de eerste reacties zijn overweldigend! :ok:

Op de eerste track ("Axe") is naast mijn sologeprul ook een vette solo te horen van Peter van Elderen (Peter Pan Speedrock) en op een ander nummer ("Gottes Krieger") hebben we Tommi van Dozer weten te strikken voor echt een hele gave solo!!!

De eerste shows zijn ook geboekt!

20 nov: Gods of Groove in De Pul, Uden
26 nov: Willem2, Den Bosch (Karma to Burn!)
27 nov: Muziekgieterij, Maastricht (Karma to Burn!)
10 dec: Azijnfabriek, Roermond


http://www.tank86.com/data/GoG3.jpg

TimmU
25 oktober 2010, 15:03
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuus hardhardharrdhardhardhadhardhardhaahahahahaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa BAMBAMABABABAbABAbABABABABABA:blast::blast::blast: :blast::blast::blast::blast:

HaroldA
25 oktober 2010, 15:16
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuus hardhardharrdhardhardhadhardhardhaahahahahaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa BAMBAMABABABAbABAbABABABABABA:blast::blast::blast: :blast::blast::blast::blast:

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, maar zou je iets meer uitleg kunnen geven?

Thiez
25 oktober 2010, 15:52
Klinkt idd flink heavy. Het is een stuk zwaarder dan tank86 voorheen uitgebracht heeft wel :P
Klinkt lekker harold! en die drummer kan er ook wat van zeg!

HaroldA
25 oktober 2010, 15:55
Klinkt idd flink heavy. Het is een stuk zwaarder dan tank86 voorheen uitgebracht heeft wel :P
Klinkt lekker harold! en die drummer kan er ook wat van zeg!

Ik vind het jammer dat ik niet meer van de plaat mag laten horen, er staat ook nog een nummer op met een hele gave, bombastische drum intro.

En ja, het is meer "metal" dan het oude werk, maar daarmee ook veel interessanter om naar te luisteren! (IMHO)

Thiez
25 oktober 2010, 15:56
Ja ik moet ook idd zeggen dat ik de vocalen minder mis bij deze tracks dan het oudere werk.

HaroldA
25 oktober 2010, 15:59
Ja ik moet ook idd zeggen dat ik de vocalen minder mis bij deze tracks dan het oudere werk.

Er is wel een keer een zanger geweest die geprobeerd heeft er iets op te zetten, maar er is simpelweg helemaal geen ruimte beschikbaar voor een zanger!

Overigens wordt na ieder optreden wel dezelfde vraag gesteld: "waarom hebben jullie geen zanger?" :seriousf:

ShredTallicA
25 oktober 2010, 16:04
Heeeeeeeeeel vet dit :ok:

Mag ik de vergelijking maken met (instrumentaal) Baroness? Ja dat mag ik! :D

HaroldA
25 oktober 2010, 16:12
Oja, en het technische gitaar ge-nerd:

Links (ik): Gibson SG Jr(DiMarzio DP209) > Ross Distortion(Taiwan) > '80 Marshall JMP 2204 > '79 1960B met G12-M25's.
Rechts (Joost): Yamaha SG 1000(Gibson 498T) > Marshall VintageModern 2466 > 1960A (T75's?)
Bas (Jochum): Gibson Thunderbird > Compressor > Ampeg buizenbak over Ampeg 4x10

Gitaren hebben heel weinig EQ op de tafel en een stereo compressor over alle gitaartracks heen.

Bijna alle basistracks zijn gedubt met voor mij een andere Ross Distortion (USA) en Joost heeft alles gedubt met z'n Gibson Les Paul met mini humbuckers. De bas is ook nog gereamped door de VM.


Gitaar delays: Rebote 2.5
Phaser op Infidel: Ross Phaser
Intro van Axe: hals pickup Gibson RD over de VM (met die ene knop(?) uit)

HaroldA
25 oktober 2010, 16:12
Mag ik de vergelijking maken met (instrumentaal) Baroness? Ja dat mag ik! :D

Dat mag je zeker! Tank86 heeft voor ik erbij zat ook de kans gehad om een paar shows voor Baroness te openen. Helaas werd de vorige gitarist toen ziek... :makeup:

JeroenSchaaf
25 oktober 2010, 16:15
Lekker hoor! Goeie stevige lekkere riffs!

Basileia
25 oktober 2010, 16:19
Ik heb bij metal altijd zoiets van: Als je wat te melden hebt, doe het dan verstaanbaar, en ga niet zo lopen grommen. Ik kan dus echt niet tegen metal vocals. Erg jammer, want de instrumentals vind ik vaak echt super. Ik heb jullie oudere werk al eens beluisterd, en dat vond ik al gaaf, maar dit vind ik echt super! Ga zo door, aan mij heb je een koper.

minoin
25 oktober 2010, 16:36
Mooie productie! Al had ik het drumstel anders uitgemixt (meer laag in de kick, meer diepte en hardere snare), maar iedereen zijn ding natuurlijk.
Vette sound ook en lekker stampen, topper!

HaroldA
25 oktober 2010, 16:39
Mooie productie! Al had ik het drumstel anders uitgemixt (meer laag in de kick, meer diepte en hardere snare), maar iedereen zijn ding natuurlijk.
Vette sound ook en lekker stampen, topper!

Ook al klinkt het nu al hartstikke vet kan het altijd beter natuurlijk. Helaas was ons budget niet oneindig en was de studio ook volgeboekt dus dit is het eindresultaat.

We hebben alle rauwe tracks nog dus een volledige remix kan altijd nog!

Thiez
25 oktober 2010, 17:25
De vintage modern is niet geboost verder? Dan klinkt dat versterkertje best wel lekker moet ik zeggen ;)

HaroldA
25 oktober 2010, 17:29
De vintage modern is niet geboost verder? Dan klinkt dat versterkertje best wel lekker moet ik zeggen ;)

Nope: gitaar > versterker. En daar is helemaal niets mis mee inderdaad!

Thiez
25 oktober 2010, 17:52
Zo een vintage modern ook maar eens proberen dan ;P

Duhsjaak
26 oktober 2010, 05:50
Hi
De eerste twee nummers maken mij nieuwsgierig naar de rest. Alle zelfkritiek ten spijt (ben redelijk bekend met Peter PSR) vind ik het errug mooi als één geheel klinken. Je moet altijd kijken wat je een volgende keer beter kunt doen, maar jezelf in de grond trappen is nergens goed voor.
En geen zanger? Die hadden de Ventures ook niet; zei ik dan onder zulke omstandigheden en dan genoot ik volop van de secondenlange situatie dat zo'n zeikert staat uit te vissen of ie in de maling wordt genomen of niet.
Ik ga volgen wat je nog meer gaat maken. Dit smaakt naar meer.
Groet Gus

guhlenn
26 oktober 2010, 08:22
Vet hoor, lekkere nummers. Sound had wat mij betreft nog net ietsje dieper gemogen, op de intro komen de bass tonen meer tot hun recht dan in de drukke stukken. Is natuurlijk ook het moeilijkst, om het hard, heftig en diep te laten klinken. De bass sound is trouwens wel echt heerlijk!

Fuhgawz
26 oktober 2010, 10:54
Brute shit Harold! \m/ Vooral "Axe" vind ik erg gaaf. Ik kan me jouw bandje nog herinneren van vroegah, lang voordat jij erbij zat, maar dit is toch wel veel vetter. ;) Sommige stukken doen me overigens aan High On Fire (http://www.youtube.com/watch?v=89h-X-tZa_w) denken.

:blast:

Hoe heb je trouwens die gastmuzikanten kunnen 'strikken'.

HaroldA
26 oktober 2010, 11:42
Hoe heb je trouwens die gastmuzikanten kunnen 'strikken'.

Tommi kennen we van de "tour" die Tank86 met Dozer heeft gedaan en bijPeter hebben we 'm gewoon een mailtje gestuurd ;)

Ze hebben beiden de volledige vrijheid gekregen en we kregen de solo's maar een paar dagen voor de studio binnen dus het was wel "spannend" wat we binnen kregen. Ik bedoel, we konden er niets meer aan wijzigen en ineens de solo niet gebruiken kan eigenlijk ook niet...

Het heeft gelukkig allemaal erg goed uitgepakt en Tommi en Peter hebben echt geweldige solo's ingeleverd! Heel anders dan we zelf zouden doen, maar dat maakt het juist alleen maar gaver!

AoDf
26 oktober 2010, 16:45
Klinkt vet Harold! Mis alleen de wee-klagende Kirk Windstein vocals nog :D

TimoSomers
26 oktober 2010, 16:50
Vette shit!

Ik kan persoonlijk niet zo lang luisteren naar zulke instrumentale dingen (dan hebk liever 'softere' post rock shit als God is an astronaut) omdat ik het saai vind worden.
Maar dat is geheel smaak, dit klink zeer profi!

HaroldA
26 oktober 2010, 17:21
Vette shit!

Ik kan persoonlijk niet zo lang luisteren naar zulke instrumentale dingen (dan hebk liever 'softere' post rock shit als God is an astronaut) omdat ik het saai vind worden.
Maar dat is geheel smaak, dit klink zeer profi!

Ik kan me voorstellen dat het jouw smaak niet is, jij maakt hele andere instrumentale nummers. ;)

Veel instrumentaal werk is een solo van begin tot het eind, wij niet: alleen maar riffs met zo nu en dan een solootje...

-geert-
26 oktober 2010, 17:56
Klinkt gaaf! Mooie riffs, beukt lekker.. ben beniewd naar de andere nummers. Leuk dat die 2 gitaristen erop meespelen. Ik vind bij Axe dat intro ook echt vet, klinkt lekker groots door die harmonie met die gitaren en die zware riff erbij.

pasqual
26 oktober 2010, 22:08
het onvermijdelijke "het is niet mijn muziek, maar..." komt dan weer van mij:)
maar dit is toch wel erg interessant om te luisteren. dit is gevarieerd en boeiend waardoor de zang niet echt gemist wordt. vooral Axe is erg goed. super vette riffs, een meer dan uitstekende drummer en wat ik persoonlijk opvallend vond is het feit dat de basgitaar goed en gedefinieerd te horen is. dat is wel eens anders bij zware gitaarmuziek. misschien toch die Ampeg?

kortom: ik vind het een goeie productie met een vette sound zoals dat hoort bij deze muziek.

groeten Pasqual.

McVenco
27 oktober 2010, 22:56
Zo, na een paar dagen toch eindelijk onthouden dat ik de twee nieuwe nummers nog moest luisteren.

En om kort te zijn quote ik Timmu maar even....


jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuus hardhardharrdhardhardhadhardhardhaahahahahaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa BAMBAMABABABAbABAbABABABABABA:blast::blast::blast: :blast::blast::blast::blast:



:D

Henri H
28 oktober 2010, 01:00
Ik moet ook mezelf even laten herinneren dat ik deze nummers nog even op m'n PC-speakers terug luister, maar nu, op de MacBook klinkt het al zeer goed!
Het doet me denken aan de 80's, Anthrax, Maiden, Slayer, maar dan zonder die irritante "zangers", alhoewel die doodskreet van Araya in "Angel of Death" mij niet lang genoeg kan duren. :D
En ik heb ook jaren lang een '78'er JMP 50W. combo (soort van 2204) gehad, dat soundje >>> :lovelove: , nog steeds wel spijt van dat ik die niet meer heb.

Welke show zou het leukst zijn om bij te wonen denk je?

Henri H
28 oktober 2010, 01:02
Oh ja!!! FF TimmU quoten. :D
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuus hardhardharrdhardhardhadhardhardhaahahahahaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa BAMBAMABABABAbABAbABABABABABA:blast::blast::blast: :blast::blast::blast::blast:

Henri H
28 oktober 2010, 01:13
jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezuuus hardhardharrdhardhardhadhardhardhaahahahahaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa BAMBAMABABABAbABAbABABABABABA:blast::blast::blast: :blast::blast::blast::blast:

Kon het niet laten. :D

HaroldA
29 oktober 2010, 14:38
Het doet me denken aan de 80's, Anthrax, Maiden, Slayer, maar dan zonder die irritante "zangers"

Interessant! Die vergelijkingen hadden we nog nooit gehad, maar toch zijn het dikke complimenten, tnx! :ok:


En ik heb ook jaren lang een '78'er JMP 50W. combo (soort van 2204) gehad, dat soundje >>> :lovelove: , nog steeds wel spijt van dat ik die niet meer heb.

Boostertje/lichte overdrive ervoor en scheuren maar! Hard, direct, vet... Alles zit er in!


Welke show zou het leukst zijn om bij te wonen denk je?

Goeie vraag. Bij Gods of Groove kun je veel bands zien maar Karma to Burn moet je ook een keer live gezien hebben. Ik laat het aan jou over!

Henri H
29 oktober 2010, 17:14
Sommige licks doen me denken aan (vooral) de eerste 2 albums van Maiden, die vind ik nog steeds het best overigens, en bovendien met een goeie zanger. ;)
Anthrax en Slayer vanwege de riffs en ritmes, maar ook vanwege de algehele sound.

Ik denk dat ik de 26e nov. dan naar Den Bosch kom.
Zou het verstandig zijn om kaarten in de voorverkoop te bestellen, of zou ik gewoon op de avond zelf kaarten bij de ingang kunnen kopen?

Robbert v.d. Hanenberg
29 oktober 2010, 17:25
Goeie productie!
De rhythm tracks zijn lekker 'gedubbed' opgenomen en niet over-eq'ed.
Solo's word ik soms 'n beetje kriebelig van door het bijna bibberende (beetje amateur-achtige) vibrato. Ëen aantal passage's of tonen zijn ook wat vals en ik mis de 'feel' zeg maar.
De song 'an sich' (heb alleen 'Axe' beluisterd) vind ik wel lekker!

HaroldA
29 oktober 2010, 18:02
Solo's word ik soms 'n beetje kriebelig van door het bijna bibberende (beetje amateur-achtige) vibrato. Ëen aantal passage's of tonen zijn ook wat vals en ik mis de 'feel' zeg maar.

Bedoel je dan mijn solo (3:47-4:15), de gastsolo's van Peter van Elderen (Peter Pan Speedrock; 4:53-einde) of wat leadpartijen tussendoor?

Als het om de mijne gaat of de extra lead partijtjes: ik ben geen sologitarist en heb er eerlijk gezegd nog steeds geen plezier in. Laat mij maar lekker slag spelen, vind ik veel relaxter!

ShredTallicA
29 oktober 2010, 18:23
Ah, is de eerste solo van jouw hand? Ik vind het stiekem het hoogtepunt van het nummer :D

Robbert v.d. Hanenberg
29 oktober 2010, 19:53
Bijv: De (2-stemmige) lijnen rond 2:12 min.-2:13 min...2:58 min. tot 3:05 min...in de eindsolo zitten ook wat passage's die qua intonatie wat minder zijn.

Het klinkt allemaal ietwat 'Kirk Hammett'-achtig, die ik qua tone / vibrato / intonatie nou niet echt denderend vind (en velen met mij), terwijl ik Metallica als band juist zwaar vet vind, maar goed, veel gitaristen die net 'n paar jaar gitaar spelen zweren bij Metallica (en dus ook bij Kirk!). Moet dus oppassen dat ik niet 'n hoop fans op m'n nek krijg...haha.
En tja...tis natuurlijk allemaal heel relatief want ook 'met' Kirk heeft Metallica commercieel gezien nooit geen reden tot klagen gehad...

Ik wil hiermee niets 'afbreken' want ik vind de track verder juist heel tof.
Veel gitaristen die nooit worden geattendeerd op vibrato of intonatie 'horen' het vaak ook niet...kunnen er daardoor ook nooit aan 'werken'...daarom zeg ik het ook, vooral omdat het naar mijn mening een van de belangrijkste facetten van (lead) gitaarspelen is.

Succes met de optredens!

ShredTallicA
29 oktober 2010, 20:06
@Robbert

Ik hoor er serieus geen Metallica in hoor.
Allereerst vind ik dat de vibrato bij 2.12 - 2.13 prima past, lekker zenuwachtig voor de grote riff :rockon: Bij het stuk van 2.58 - 3.05 snap ik niet eens wat je er nou zo ruk vindt klinken (ik vind het wel lekker Baroness-achtig, goede fill) en de eindsolo klinkt ook gewoon prima hoor :chicken:

En waarom moet je zo onnodig vaak Metallica vermelden? En vervolgens ook nog roepen dat je er maar niets over moet zeggen omdat je anders mensen die net een paar jaar spelen en dus 'niet beter weten over écht goede muziek' (volgens jou) op je nek krijgt. Dat is toch vragen om ruzie?

minoin
29 oktober 2010, 20:14
Robbert heeft wel een punt, het is geen mooi of perfect gitaarspel. Ik hou ook meer van frasering en perfect spel, maarrrr wellicht past een rauwe solo wel in het plaatje. Ik vind het over het algemeen erg lekker klinken hoor, wellicht hadden de solo's wat dikker gekund.

Maar Robbert, je kunt ook niet van elke gitarist verwachten dat ze kunnen spelen zoals jij, sterker nog, verwacht maar niet dat veel gitaristen spelen zoals jij. (En nee, ik wil geen veren in je reet stoppen).

Robbert v.d. Hanenberg
29 oktober 2010, 21:36
Shredtallica: ?Ruzie? Ik heb niet gezegd dat de song Metallica-achtig is...ik leg alleen de link met Kirk Hammett vanwege het vibrato / intonatie verhaal (geef duidelijk aan dat ik Metallica te gek vind). Je hoort mij bovendien niet zeggen dat iemand die net 'n paar jaar gitaar speelt 'geen verstand heeft van muziek'. Het enige wat ik aan wil geven is dat gitaristen die net 'n paar jaar spelen vaak minder bezig zijn met dingen als vibrato en intonatie, daar is ook niets mis mee, zeker niet in 't begin, maar er zijn genoeg gitaristen die er 'nooit' op geattendeerd worden, daarom zeg ik het...bedoel 't juist positief, zeker omdat het bandje heel ok is.

Minoin: Wat betreft dat 'rauwe'...begrijp wat je bedoelt...heeft ook wel iets natuurlijk, maar 't laat natuurlijk ook wel iets doorschemeren in dit geval. Als 'n gitarist meer bewust is van 'tone', hoe hij elke noot wil overbrengen, kan hij juist ook heel rauw en bijna vals dingen uit z'n snaren wringen, dat heeft dan juist echt iets. Elke gitarist, ongeacht z'n talent, die zich wat meer bewust gaat worden van z'n tone / vibrato kan erop vooruitgaan denk ik.

beruk
29 oktober 2010, 21:58
Godver, alsof je op een duintop staat met windkracht 10, ik hou dervan!!!!!:cheerup::cheerup:
Wie heeft zangers nodig, hel en verdoemenis gedoe hangt me mijlenver de keel uit.
En nu snel richting 030 regio!
Geen tekst over de techniek, ik speul geen metal maar ik hou van rauw.

ShredTallicA
29 oktober 2010, 23:08
Minoin: Wat betreft dat 'rauwe'...begrijp wat je bedoelt...heeft ook wel iets natuurlijk, maar 't laat natuurlijk ook wel iets doorschemeren in dit geval. Als 'n gitarist meer bewust is van 'tone', hoe hij elke noot wil overbrengen, kan hij juist ook heel rauw en bijna vals dingen uit z'n snaren wringen, dat heeft dan juist echt iets. Elke gitarist, ongeacht z'n talent, die zich wat meer bewust gaat worden van z'n tone / vibrato kan erop vooruitgaan denk ik.

Ik meende een beetje een neerbuigende toon te verstaan, ik kan me natuurlijk vergist hebben. Daarvoor sorry ;)

Daarbij vind ik nog steeds niets mis met de stukken waar je het over hebt. De muziek die ze spelen hoort juist lekker ruw en rauw te zijn en past alles prima hoor! En vooral die eerste vibrato (2.12 - 2.13) vind ik eigenlijk heel goed gekozen. Als een bibberend konijn dat staat te wachten voor de massieve riff die eraan komt :)

allochthomas
29 oktober 2010, 23:27
Klinkt erg vet! Het is inderdaad wat zwaarder dan voorheen and i like it. Als ik de kans krijg zal ik dolgraag het geweld eens live willen zien en horen!

Kon me trouwens niet herinneren dat een marshall vm zoveel gain had.

HaroldA
30 oktober 2010, 01:26
Het enige wat ik aan wil geven is dat gitaristen die net 'n paar jaar spelen vaak minder bezig zijn met dingen als vibrato en intonatie, daar is ook niets mis mee, zeker niet in 't begin, maar er zijn genoeg gitaristen die er 'nooit' op geattendeerd worden, daarom zeg ik het...bedoel 't juist positief, zeker omdat het bandje heel ok is.

Robbert, zoals ik eerder al zei liggen solo's mij helemaal niet en waarschijnlijk kun jij dat terughoren in mijn spel. Het scheelt ook dat dit de eerste keer was dat ik in een pro studio mijn kunstje moest doen en een aantal opnames hebben we zelfs in ons repetitiehok gemaakt omdat de tijd op was.

De Hammett solo is zelfs in verschillende takes opgenomen omdat ik niet zoveel noten per minuut kan spelen, heel anders dan jouw spel dus!

Ik ben wel blij dat je mij op m'n vibrato en intonatie wijst, maar kan niet beloven dat ik dat binnen afzienbare tijd onder de knie zal hebben, zeker omdat ik een hekel aan (mijn) solo's heb, al vind ik dat ik het er nog best wel OK vanaf gebracht heb... ;)

guhlenn
30 oktober 2010, 16:11
En waarom moet je zo onnodig vaak Metallica vermelden? En vervolgens ook nog roepen dat je er maar niets over moet zeggen omdat je anders mensen die net een paar jaar spelen en dus 'niet beter weten over écht goede muziek' (volgens jou) op je nek krijgt. Dat is toch vragen om ruzie?

Blijkbaar had Robbert een vooruitziende blik dat er metallica fans over hem heen zouden vallen. Tsjonge...

TimoSomers
30 oktober 2010, 17:57
Haha Shred, beter lezen dude :D.

Na nog een luisterbeurt vind ik het toch wel hele brute shit, dikke sound!

Henri H
30 oktober 2010, 19:31
....Na nog een luisterbeurt vind ik het toch wel hele brute shit, dikke sound!'k Heb ook nog even geluisterd op m'n PC met betere speakers, ik zou zo nog 3 keer TimmU quoten. ;)

:rockon:

HaroldA
19 november 2010, 10:23
Zaterdag is het zover: de eerste gig sinds juni! Ik heb er zowel gigantisch veel zin in als dat ik een beetje "gespannen" ben over nummers die we nog nooit eerder (zo) live hebben gespeeld. (kut solo's :chicken:)

Het zal vast wel weer gezellig worden! :ok:

http://www.tank86.com/data/GoG3.jpg

pupanus1
19 november 2010, 15:49
Ik vind dit wel echt fucking bazen muziek! Heerlijk die beukende riffs. Ik ben enorme fan van instrumentale nummers. Vooral Axe vond ik echt geweldig. Ik heb het ook niet zo op "zangers" die dan over een hele dikke riff onverstaanbaar staan te brullen. Geef mij dan maar gewoon dit, pure harde beukende dikke riffs.

Love it.

Rock Bottom
23 november 2010, 00:47
Trek het goed!
Komt vaak een mooie high on fire vibe in terug zoals eerder vermeld.

Henri H
23 november 2010, 07:58
Zaterdag is het zover: de eerste gig sinds juni! Ik heb er zowel gigantisch veel zin in als dat ik een beetje "gespannen" ben over nummers die we nog nooit eerder (zo) live hebben gespeeld. (kut solo's :chicken:)

Het zal vast wel weer gezellig worden! :ok:

knipIk was van plan om a.s. vrijdag in Den Bosch te komen kijken, maar helaas, er is wat anders tussendoor gekomen. :(

Hoe was het afgelopen zaterdag?

HaroldA
27 november 2010, 15:16
Ik was van plan om a.s. vrijdag in Den Bosch te komen kijken, maar helaas, er is wat anders tussendoor gekomen. :(

Hoe was het afgelopen zaterdag?

Zaterdag in de Pul was wat onwennig en met een erg slecht podiumgeluid. Wel goede reacties gehad, maar zelf niet tevreden.

Gisteren in de W2 daarentegen: :ok:

Goed geluid, beter op elkaar ingespeeld, beter gespeeld, dikkere show! Ik ben echt heel tevreden over gisteren en aan de reacties van de zaal te horen zij ook ;)


Voor degene die er bij waren: de show van K2B (http://www.archive.org/details/KTB2010-11-26.sbd.flac24)!

Madcow
27 november 2010, 18:10
binnenkort in de azijnfabriek! Ik ben er bij :supercool:

Solidkick
28 november 2010, 11:54
Had ik al gezegd dat ik dit te gek vind? Nee?
Bij deze dan. :ok:

Op de volle schijf ook plaats voor subtiliteiten of van begin tot eind het gaspedaal ingetrapt?

HaroldA
29 november 2010, 09:53
Op de volle schijf ook plaats voor subtiliteiten of van begin tot eind het gaspedaal ingetrapt?

Subtiwatte? ;)

Op wat rustige intro's en doom-passages na is het vrij heftig ja. Is toch niets mis mee?

Oja: en hoezo instrumentaal?

http://w2.nl/clientdata/images/programma/vrijwilligers/l/20101126-DB-KarmaToBurn-0018.jpg

minoin
29 november 2010, 10:08
Fuck yeah, zo hoor je te staan! Powerstance for the win :D

HaroldA
29 november 2010, 10:09
Fuck yeah, zo hoor je te staan! Powerstance for the win :D

:rockon:

Meer foto's: http://w2.nl/index.cfm?art_id=30&iMonth=11&iYear=2010&idPlayDates=692 (eerste 7)

Henri H
29 november 2010, 10:28
Gave foto's Harold!
Ik heb wat gemist blijkbaar. :(

Ennuhh, gave sidefills ook, dat speelt zo lekker. :B

HaroldA
29 november 2010, 10:37
Ennuhh, gave sidefills ook, dat speelt zo lekker. :B

Ik zou niet eens weten of die het wel deden, ik had een enorme monitor voor m'n neus liggen die perfect afgesteld was! Heerlijk! :ok:

HaroldA
30 november 2010, 11:59
Even een reminder voor de geïnteresseerden:


Vrijdag 3 dec - De Bliksem - Den Helder
Zaterdag 4 dec - Plupub - Nijmegen
Vrijdag 10 dec - Azijnfabriek - Roermond
Zondag 9 jan - Mezz - Breda

Henri H
30 november 2010, 12:12
4 dec, Nijmegen had ik wel heen gewild, maar ja, Sinterklaas. :confused:

Wanneer schaffen we dat 's af?

Wel goed dat je zo af en toe de data hier post, ben echt van plan een keertje te komen kijken. :rockon:

Renin
1 december 2010, 14:07
Ik hoor wat corrosion of conformity gemixed met wat Entombed achtige sound over een aantal eind jaren 80, begin 90 metal riffjes (á la Sacred Reich e.d.).

Ik moet zeggen......

me like :mmmm:

Het grooved erg lekker alhoewel ik er ook best een zanger bij zou kunnen plaatsen.

HaroldA
1 december 2010, 14:13
Het grooved erg lekker alhoewel ik er ook best een zanger bij zou kunnen plaatsen.

Tnx! :ok:

Voor een zanger is de muziek veel te druk. We doen geen 10 sec hetzelfde en geen enkel nummer heeft een couplet/refrein structuur. Het is ook heerlijk werken zonder een zanger! Wat dat betreft zijn het maar ondingen. ;)

HaroldA
10 december 2010, 15:23
Wederom een reminder:

http://www.jaapmelman.com/azijn/rm.jpg

Solidkick
11 december 2010, 14:52
Wederom een reminder:

http://www.jaapmelman.com/azijn/rm.jpg

Al datums voor gigs in het noorden des lands?

HaroldA
15 december 2010, 10:43
Net een zeer positief mailtje vanuit de US and A ontvangen van een vrij groot label over onze nieuwe plaat. :cheerup: :crazyhappy: :rockon:

Het zou zomaar kunnen dat we straks ineens wereldwijde distributie hebben!


Al datums voor gigs in het noorden des lands?

Nee, niet echt... Heb je tips voor ons?

Henri H
15 december 2010, 11:55
Net een zeer positief mailtje vanuit de US and A ontvangen van een vrij groot label over onze nieuwe plaat. :cheerup: :crazyhappy: :rockon:

Het zou zomaar kunnen dat we straks ineens wereldwijde distributie hebben!



Nee, niet echt... Heb je tips voor ons?

Hey gefeliciteerd Harold!

Suggesties voor het noordoosten des lands:

Burgerweeshuis, Deventer
Hedon, Zwolle
Atak, Enschede
Metropool, Hengelo

Madcow
15 december 2010, 16:54
afgelopen weekend weer eens gezien, leuke band.:)

HaroldA
15 december 2010, 18:02
afgelopen weekend weer eens gezien, leuke band.:)

Was je er bij? Had ff wat gezegd!!!

Het ging overigens helemaal niet zo lekker in de Azijnfabriek, al leek het publiek daar niets van te merken ;)

Dit was wel iets leuker om te doen: http://www.youtube.com/watch?v=Ld7vAmbLUGY

Xtrme
16 december 2010, 17:08
Ik ben inmiddels al heel wat jaren headbanger af, maar dit moet ik toch maar eens gaan bekijken als jullie in de buurt zijn, want dit klinkt echt massive en supervet!
Alles klopt. Te gek! Complimenten!! :rockon:

HaroldA
11 januari 2011, 17:21
Afgelopen zondag was het weer raak in de Mezz te Breda! :rockon:

Review ROAR E-Zine (http://www.roarezine.nl/2011/01/11/3-mezz-breda-2/):


Onder de noemer 3! It's the magic number! opent de Mezz het jaar 2011 met een avond waarin drie lokale bands de hoofdrol op zich nemen. Technische metal van The Fifth Alliance, instrumentale stonersludge van Tank86 en gierende rock van Vanderbuyst. Op de herstige zondagavond staat er om half acht als de eerste band hun onheilspellende intro de zaal in schudt een behoorlijk grote groep mensen. Dat is erg netjes, vooral voor een entree van 7,50.


Opener Tank 86 maakt naar eigen zeggen instrumental heaviness, een term die uitstekend van toepassing is op het geluid dat de band gedurende hun set aan het enthousiaste publiek laat horen. Vergelijkingen met andere instrumentale acts als Pelican en Karma to Burn zijn op zijn plaats voor het viertal. De show is aan de lange kant, na ongeveer een half uurtje zakt de energie bij band en publiek wat weg, terwijl de band erg goed speelt. Vooral de tragere, zwaardere passages waarin doom elementen meer op de voorgrond treden zijn indrukwekkend, maar als de beide gitaristen proberen enige nuance in de muur van geluid aan te brengen valt dat in vergelijking met de rest wat tegen. Dit jaar moet eindelijk het eerste album Rise uitkomen en vanavond heeft de band hun publiek aardig benieuwd weten te krijgen.

Review 3voor12 (http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44351722):


Goed nieuws voor Bredase bands: première 3! groot succes

De eerste editie van 3! beloofde op voorhand al een harde te worden, met Tank86, Vanderbuyst en The Fifth Alliance. Mooi initiatief van Mezz om lokale bands met potentie een kans te geven in de grote Dommelsch zaal. Slechts € 7,50 was de inkom en de opkomst groot. De bezoekers kwamen niet onbedrogen naar buiten, hooguit met piepende oren.

Tank86
Gregoriaans gezang bij opkomst, het blijven even de laatste zangnoten voor de komende drie kwartier. Want de strikt instrumentale metal van Tank86 is terug in Breda. Zwaar, bulderend, log, razendsnel en technisch zeer verzorgd. Het publiek klapt en juicht tussen de nummers door, maar van echte interactie is nauwelijks sprake. De rockposes en opgestoken vingers ten spijt. Maakt ook niet uit, Breda is gewoon erg blij om ‘Tank’ weer in eigen stad aan het werk te zien. Werk dat door de vele tempowisselingen van zichzelf al boeiend genoeg is. De mannen gaan zichtbaar los op de metalcomposities, bassist Jochum van Weert voorop. Ook al ken je de nummers (nog) niet, Tank houdt je, zelfs bij de traagste dreun, voortdurend met je neus op de feiten gedrukt en laat de aandacht niet verslappen. De opnames voor het tweede album ‘Rise’ zijn al even afgerond, de band is op dit moment nog op zoek naar een label dat het dit jaar kan uitbrengen. En de relatief nieuwe gitarist Harold Aling is ondertussen goed ingespeeld.

http://images.vpro.nl/images/44350345+s(500)

HaroldA
4 maart 2011, 11:07
Studio verslagje! http://www.youtube.com/watch?v=mCapjB_W_eY

+ deze zaterdag spelen we in Schiedam in De Graauwe Hengst samen met Towtruck en The Sleeper!

jannest
4 maart 2011, 12:09
ziet er goed uit maar toch mis ik wat
lekkere wijven met tattoos en half lege flessen booze :)

Rock Bottom
4 maart 2011, 14:52
Net een zeer positief mailtje vanuit de US and A ontvangen van een vrij groot label over onze nieuwe plaat. :cheerup: :crazyhappy: :rockon:

Het zou zomaar kunnen dat we straks ineens wereldwijde distributie hebben!



Nee, niet echt... Heb je tips voor ons?

Op zoek naar zalen of mogen kroegen ook?
Even wat plekken waar ik ooit heb mogen staan en wat aanvullingen die me zo te boven schieten.

Gigant Apeldoorn
The Flame Amersfoort
De Kelder Amersfoort
Innocent Hengelo
Romein Leeuwarden
Gloppe Leeuwarden
Cafe Mukkes Leeuwarden
Merleyn Nijmegen
Doornroosje Nijmegen
Staddijk Nijmegen
The Stage Arnhem
Willemeen Arnhem
Popfront Zwolle
Hedon Zwolle
De Buze Steenwijk
Vera Groningen
Induna Drachten
Het Bolwerk Sneek
Het Podium Hoogeveen
De Peppel Zeist
Escape Veenendaal

Misschien valt er iets te regelen met Metal Front Coevorden?

DFTPOL
11 april 2011, 20:04
Jaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Kom eens naar Noord Holland! :rockon:

HaroldA
12 april 2011, 10:40
Kom eens naar Noord Holland! :rockon:

Eerst even naar Italië! :sssh:

Henri H
12 april 2011, 15:56
Zaterdag in Arnhem!? :crazyhappy:

Ik weet niet zeker of ik kan, maar anders kom ik ff langs. :rockon:

Hoe laat beginnen jullie ongeveer?

HaroldA
12 april 2011, 16:04
Zaterdag in Arnhem!? :crazyhappy:

Ik weet niet zeker of ik kan, maar anders kom ik ff langs. :rockon:

Hoe laat beginnen jullie ongeveer?

Goeie vraag, weet ik zelf ook nog niet ;) Ik geloof wel dat wij als laatste moeten, maar ook dat weet ik niet zeker.

Ik ben net bijna 2 weken ziek geweest, dus ik hoop dat het nog een beetje gaat lukken zaterdag...

Henri H
12 april 2011, 23:26
Helaas, ik kan niet. :(

Misschien Eibergen dan maar....

Succes zaterdag! :ok:

HaroldA
12 april 2011, 23:27
Misschien Eibergen dan maar....

"Eggfest 2011 IS CANCELLED, kijk op http://www.eggfest.nl voor informatie"

Henri H
12 april 2011, 23:57
Verdorie!

Ik ben in de jaren 80 (of was het begin '90?) ook 's op een festival in Eibergen geweest; Kreator, Death Angel o.i.d. speelden er toen, en nog veel meer "vage shit". :)

Dat was wel een typisch sfeertje trouwens, in zo'n knus amfitheater.

FF opgezocht: Metal Attak '88 gebeuren/festival in Eibergen met o.a.: Death Angel, Pestilence, Mandator, Thanatos, Holy Moses en Kreator!

linkje: http://www.musicmeter.nl/album/73476 Wel even zoeken op "eibergen".

HUESSEN
12 april 2011, 23:58
Zaterdag in Arnhem!? :crazyhappy:

Ik weet niet zeker of ik kan, maar anders kom ik ff langs. :rockon:

Hoe laat beginnen jullie ongeveer?

Zal ik dan ook komen?Is 5km hier vandaan.

HaroldA
13 april 2011, 11:21
Zal ik dan ook komen?Is 5km hier vandaan.

Gezellig! :ok:

http://i176.photobucket.com/albums/w196/TheStage_publiciteit/za16apri_stage_poster_WEB.jpg

Dribbel_
13 april 2011, 21:12
Normaal hou ik eigenlijk niet van instrumentaal, maar dit vind ik echt heel tof!

HUESSEN
16 april 2011, 12:43
Gezellig! :ok:

http://i176.photobucket.com/albums/w196/TheStage_publiciteit/za16apri_stage_poster_WEB.jpg

Als ik na de bbq-party en clubgebeuren nog op de benen kan staan kom ik zeker kijken:ok:

HaroldA
16 april 2011, 14:27
Als ik na de bbq-party en clubgebeuren nog op de benen kan staan kom ik zeker kijken:ok:

Wij spelen als laatste rond 23:00 geloof ik...


Edit: "Sludge Offensief Arnhem heeft helaas afgezegd wegens ziekte van bandleden."

HaroldA
4 mei 2011, 16:16
:dance: Hij is er hoor!!! En hij is mooi!!!! 2001 stuks, vers van de pers! :cheerup:

Volgende week de flyers en posters en de week erna de backdrop, t-shirts en stickers... :lovelove:

HaroldA
5 mei 2011, 11:29
Sneak peak:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/224628_1716206065260_1241483779_31477450_4153826_n .jpg

Steven Otto
5 mei 2011, 12:53
Ziet er goed uit en je hebt PM!

HaroldA
5 mei 2011, 13:08
Ziet er goed uit en je hebt PM!

Ik reageer er hier even op...

29 mei is de CD presentatie in de Boulevard in Breda. Vanaf dat moment zal de CD wereldwijd te koop zijn via onze distributeur en natuurlijk via onze eigen website.

Hij zal ook digitaal in verschillende mp3-winkels te vinden zijn.


Eerder dan 29 mei mag ik ze nog niet verkopen...

HaroldA
13 mei 2011, 12:19
En de flyer: :ok:

http://img.sait.nl/tank86/release_flyer.jpg

HaroldA
15 mei 2011, 12:24
Eerste review!

http://stonerobixxx.blogspot.com/2011/05/tank-86-rise-2011-review-exclusive.html

HaroldA
21 mei 2011, 14:45
Vanadond samen met onze vrienden van Sardonis naar Gemert!

http://www.bunkergemert.nl/agenda_image.php?id=773&type=2

HaroldA
25 mei 2011, 23:59
Recensie #2! (http://www.rockportaal.nl/index.php/album-reviews/tank86-rise/) :ok:

Vrijdag overigens optreden in de So What in Gouda (http://www.so-what.nl/program/detail/254) en zondah is het zover! De release party in Breda!!!

HaroldA
26 mei 2011, 16:56
En daar hebben we recensie #3 (http://www.organart.com/organthing172.html)! :ok:

Als ze allemaal zo zijn dan voorzie ik een flink tourschema! ;)

beruk
26 mei 2011, 23:19
Kolere! Dat zijn nog eens teksten. :rockon:
Van harte!

HaroldA
26 mei 2011, 23:55
Kolere! Dat zijn nog eens teksten. :rockon:
Van harte!

Cool he? We hebben van een hele hoop andere partijen ook al gehoord dat er reviews aankomen. Zelfs nu.nl heeft toegezegd een review te plaatsen! :rockon: (wel eerst ff afwachten)

Henri H
27 mei 2011, 08:06
Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat jullie in Het Burgerweeshuis, Hedon, Metropool en/of Atak staan te BANGEN. :blast:

CD + t-shirt heb ik daarnet besteld, ik ben benieuwd.
Ik draai vrij vaak muziek in de auto, omdat het daar lekker hard kan, lijkt me geweldig om TANK86 's op die manier te beluisteren. :)

Waar komt jullie naam eigenlijk vandaan?

HaroldA
27 mei 2011, 09:14
CD + t-shirt heb ik daarnet besteld, ik ben benieuwd.

:rockon:


Waar komt jullie naam eigenlijk vandaan?

Nou, "Tank" was al bezet en 86 was een soort van standaard antwoord van de bassist. Tegenwoordig zouden we "Tank duzend" geheten hebben ;)

Henri H
27 mei 2011, 11:47
Ik dacht 86 vanwege de overlijdens-datum van Cliff Burton misschien?
Jullie muziek is wel een beetje op die spirit gebaseerd krijg ik het idee. No nonsense, "brek'n en angôan". ;)

HaroldA
27 mei 2011, 11:48
Ik dacht 86 vanwege de overlijdens-datum van Cliff Burton misschien?

Nope, volledig random!

Hier vind je trouwens de eerste X seconde van ieder nummer op de plaat: http://slagwerkwereld.com/releases/release.php?relNR=15069243853d37b2954f813da202839f

Blijkbaar mag dat gewoon...

Henri H
27 mei 2011, 14:44
Harold, ik kreeg 2 dezelfde mailtjes waarin mijn order bevestigd wordt.
Ik hoop niet dat ik ook 2 x moet betalen? :chicken:

HaroldA
27 mei 2011, 14:45
Harold, ik kreeg 2 dezelfde mailtjes waarin mijn order bevestigd wordt.
Ik hoop niet dat ik ook 2 x moet betalen? :chicken:

Jawel hoor, da's standaard...

(zal het wel ff nakijken)

HaroldA
27 mei 2011, 14:47
Ik zie maar 1 order met ID 58: CD & Shirt.

Henri H
27 mei 2011, 14:49
Jawel hoor, da's standaard...

(zal het wel ff nakijken)


Ik zie maar 1 order met ID 58: CD & Shirt.Hehe, jij rat. ;)

HaroldA
27 mei 2011, 15:06
Hehe, jij rat. ;)

NP! :ok: Zag net dat Mr Merch (bassist) de order bevestigd heeft...

Henri H
27 mei 2011, 16:25
Klopt, Jochum heeft een mailtje gestuurd dat het spul z.s.m. deze kant op komt. :crazyhappy:

Ik heb voor het shirt XLarge besteld, maar hoop niet dat dat te groot is.
Normaal gesproken heb ik die maat altijd als ik een doorsnee shirt ergens koop, maar ik heb ook wel 's shirts in Canada besteld, en die waren veel te groot, en zelfs Large was aan de ruime kant. In Canada hebben ze blijkbaar andere posturen. ;)

Ik heb Jochum dit ook gemaild, 'k hoop dat ie er rekening mee houdt...

HaroldA
27 mei 2011, 16:28
Ik heb voor het shirt XLarge besteld, maar hoop niet dat dat te groot is.

Het zijn Fruit of the Loom-shirts, ik ben 1.81, < 70KG en de M past mij het beste...

Ruilen (mits ongedragen) kan natuurlijk altijd! Maar dan moet je wel een keer komen kijken ;)

Henri H
27 mei 2011, 16:35
Dan zit het wel goed, ben 8 cm langer, en .... ahum .... ruim 25 kg zwaarder. :sssh:

Oh ja, komen kijken, uiteraard, maar dan wel hier in 't oost'n. ;)

Martijn-w
27 mei 2011, 18:40
Ik zie net een tweet van 3voor12 voorbij komen over Tank86. Goed bezig.

HaroldA
28 mei 2011, 15:57
Ik zie net een tweet van 3voor12 voorbij komen over Tank86. Goed bezig.

Tnx! Wat helemaal gaaf is is dat we nu op nu.nl staan met een review! http://www.nu.nl/cd-recensies/2526349/tank86--rise.html


En ook een tegenslag... :(

Gisteren hebben we na 3,5 nummers de set af moeten breken omdat onze drummer te ziek was om door te kunnen gaan. Combinatie van veel te hard werken aan de CD, z'n school (rockacademie), werken, haasten en slecht eten...

Ik zal niet in details treden, maar ik heb met een emmertje sop z'n drumstel schoongemaakt... :soinnocent:


Vandaag een rustdag en dan morgen weer blazen met onze cd-presentatie!

Hoogie
28 mei 2011, 16:53
Hele vette riffs Harold:blast:

Succes iig met de cd presentatie( hoop dat je nu meer dan 3 nummers kan spelen;))

HaroldA
28 mei 2011, 17:34
Thanx Hoogie! :ok:

En weer een interview! http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44773295

Henri H
29 mei 2011, 00:01
Harold, succes morgen bij de CD-presentatie. :rockon:

HaroldA
30 mei 2011, 18:04
Nice!

http://www.bol.com/nl/p/muziek/rise/1000004011437178/index.html

Henri H
30 mei 2011, 18:57
Nog beter :ok::

http://www.nlstore.nl/muziek/rock-_en_-alternative/metal/tank86/rise/2090503554313

Hoe ging het gisteren Harold?

guhlenn
31 mei 2011, 08:31
Zo, van 5 euro naar 16 euro, wie strijkt dat allemaal op dan? IS dat echt allemaal tussenhandel?

HaroldA
31 mei 2011, 09:57
Zo, van 5 euro naar 16 euro, wie strijkt dat allemaal op dan? IS dat echt allemaal tussenhandel?

Dat; en het 10-tje op onze eigen website is nog zonder verzendkosten...

HaroldA
31 mei 2011, 09:59
Hoe ging het gisteren Harold?

Goed, gezellig, lekker druk ook!

~50% van de bezoekers heeft onze CD gekocht en ze waren met ~110 man. Dat lijkt me een flinke prestatie in deze CD-loze tijd! :ok:

De drummer heeft het ook helemaal volgehouden, al heeft hij er weinig van meegekregen ;)

Ik heb net een link naar de tafelopnames gekregen, zal wel weer flink tegenvallen ;) Het is a.h.g.i. ook nog gefilmd...

Henri H
31 mei 2011, 10:52
Goed, gezellig, lekker druk ook!

~50% van de bezoekers heeft onze CD gekocht en ze waren met ~110 man. Dat lijkt me een flinke prestatie in deze CD-loze tijd! :ok:

De drummer heeft het ook helemaal volgehouden, al heeft hij er weinig van meegekregen ;)

Ik heb net een link naar de tafelopnames gekregen, zal wel weer flink tegenvallen ;) Het is a.h.g.i. ook nog gefilmd...Goed bezig. :ok:

Wat was er met de drummer aan de hand?

Tafelopnames kunnen idd tegenvallen, maar ik heb ook hele goeie gehoord. Dat hangt ook een beetje v.d. geluidsman af.

HaroldA
31 mei 2011, 10:59
Wat was er met de drummer aan de hand?

Gewoon ziek. Stress, spanning, iets verkeerds gegeten, ...


Tafelopnames kunnen idd tegenvallen, maar ik heb ook hele goeie gehoord. Dat hangt ook een beetje v.d. geluidsman af.

Nou, er stond een mini A&H Mix Wizzard en er kwam een hoop van het podium zelf af. Ik denk dus dat die tafelopnames niet echt bruikbaar gaan zijn...

HaroldA
31 mei 2011, 23:12
Ahum...


Alleen de allerhouterigste, van elk gevoel van ritme gespeende dove zal stil kunnen blijven zitten bij het horen van de machtige riffs die nummer naar nummer op de luisteraar worden afgevuurd.
Een machtig stukje werk.

http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=19117

Hoogie
3 juni 2011, 17:55
He, HaroldA je hebt PM

HaroldA
4 juni 2011, 11:22
He, HaroldA je hebt PM

Ik had het al gezien! Ik reageer hier ff, ook al is het verkapte spam :sssh:

CD's T-shirts, caps, etc kun je allemaal via onze webstore kopen: http://tank86.com/products

En natuurlijk bij onze optredens!

Henri H
4 juni 2011, 20:17
Van de week zijn de CD en het t-shirt binnengekomen. :ok: :rockon:

https://lh5.googleusercontent.com/-sKbGXjlM564/Tep2LMHm4tI/AAAAAAAAAcU/ZyUeF5suFrw/s512/Afb0154.jpg

Wat zijn die witte dingetjes Harold? :???:

HaroldA
5 juni 2011, 10:51
Van de week zijn de CD en het t-shirt binnengekomen. :ok: :rockon:

https://lh5.googleusercontent.com/-sKbGXjlM564/Tep2LMHm4tI/AAAAAAAAAcU/ZyUeF5suFrw/s512/Afb0154.jpg

Wat zijn die witte dingetjes Harold? :???:

No freakin' idea!

Alhoewel, past er precies een CD op? Maar dan nog weet ik niet wat ze in die envelop doen... Ik vraag het na!

Henri H
5 juni 2011, 11:43
Ah! Ik denk dat ze idd bedoeld zijn om ze b.v. op je dashboard van je auto te plakken zodat je de CD altijd bij de hand hebt. En dan 3 van die dingen, omdat ik 3 auto's heb natuurlijk. ;)

HaroldA
5 juni 2011, 11:44
Ah! Ik denk dat ze idd bedoeld zijn om ze b.v. op je dashboard van je auto te plakken zodat je de CD altijd bij de hand hebt. En dan 3 van die dingen, omdat ik 3 auto's heb natuurlijk. ;)

Ik wou het net zeggen!

Nou, mooi toch? ;)

Hoogie
5 juni 2011, 13:17
CD besteld.:ok: ik ben benieuwd.

HaroldA
6 juni 2011, 15:50
Nice! :ok:

http://www.musicfrom.nl/magazine/recensies/37446/tank86-rise.html

speedmusic
6 juni 2011, 20:36
Ook te beluisteren op de luisterpaal (http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/10617791)

DFTPOL
20 juni 2011, 00:55
Heb het album een paar geluisterd op de luisterpaal, Nu maar besteld! :)

Robtuner
20 juni 2011, 08:11
Zit nu de Hospitality Rider te lezen.

Ik hoop dat dit 1 grote grap is? 0,o

Henri H
20 juni 2011, 09:03
Zit nu de Hospitality Rider te lezen.

Ik hoop dat dit 1 grote grap is? 0,oDit?


Promoter will provide a clean, heated dressing room accessible only to band, crew and
guests pointed out by band. Preferably fitted with at least 1 free 230v outlet, fridge and
running water. The dressing room should have direct access to the stage.
At arrival we would like to find somewhere:
-4 clean bathroom towels for stage use
- Min. 2 cases of beer (48 bottles)
- 1 fine bottle of whisk(e)y
- 1 case of various soft drinks
- coffee, sugar and cream
- some snacks, fruit etc.
- In case of desired arrival of band/crew before 9:00PM a decent hot meal should be
provided for band/crew.

Is toch vrij normaal? :dontgeti:

minoin
20 juni 2011, 09:09
Nja, het meeste zou ik ook vragen hoor. Handdoeken, bier, lopend water, stroom enz. lijkt me inderdaad vereisten.
Whiskey, cream, snoep en fruit zou ik zelf niet vragen, dat neem je zelf maar mee als je er zin in hebt.
Verder is Tank86 natuurlijk veeet!

Robtuner
20 juni 2011, 09:18
Dit?



Is toch vrij normaal? :dontgeti:

Nou, voor zo'n beginnend bandje zouden ze met het optreden alleen en de gage al blij moeten zijn, stroom en stromend water kan ik inkomen. Maar kom op zeg, jullie zijn Karma To Burn niet, en zelfs die komen niet met van die gekke eisen.

HaroldA
23 juni 2011, 00:00
Nou, voor zo'n beginnend bandje zouden ze met het optreden alleen en de gage al blij moeten zijn, stroom en stromend water kan ik inkomen. Maar kom op zeg, jullie zijn Karma To Burn niet, en zelfs die komen niet met van die gekke eisen.

Denk jij dat de hospitality rider ooit gelezen wordt? Niet dus... :seriousf:

Bier, koffie, cola en een maaltijd indien we er rond etenstijd al moeten zijn is volstrekt normaal. Het enige wat niet normaal is is de fles whisky, maar die hebben we nog nooit gehad ;)

HaroldA
23 juni 2011, 00:01
Maar kom op zeg, jullie zijn Karma To Burn niet, en zelfs die komen niet met van die gekke eisen.

Je moest eens weten ;)

guhlenn
23 juni 2011, 09:08
Nou ja, zo;n rider is een beetje sneu als je niet omdraait als je niet krijgt wat erop staat. vindikdantochookweleigenlijkeenbeetjejaalsikerzoov ernadenk.

Robtuner
27 juni 2011, 21:55
Je moest eens weten ;)

Hey wat een toeval! ik weet het nog ook :)

HaroldA
27 juni 2011, 21:58
Nou ja, zo;n rider is een beetje sneu als je niet omdraait als je niet krijgt wat erop staat. vindikdantochookweleigenlijkeenbeetjejaalsikerzoov ernadenk.

Omdraaien vind ik wel heel erg ver gaan, maar ik zal de rest vragen of we er nog een keer naar kunnen kijken. Een rider die uitvoerbaar en "normaal" is lijkt me beter dan die we nu hebben...

HaroldA
6 juli 2011, 15:14
Iemand is zo aardig geweest een compilatie van ons album op Youtube te zetten! :ok:


http://www.youtube.com/watch?v=1hXBaynVq4o

guhlenn
7 juli 2011, 08:52
Klinkt lekker en volwassen!

HaroldA
21 augustus 2011, 13:23
Afgelopen vrijdag in Eindhoven weer eens live gespeeld. De drummer was de dag ervoor teruggekomen van vakantie, dus maar 1 keer kunnen repeteren...

Toch was het weer een feestje! :ok:


http://www.youtube.com/watch?v=lBiyqyQbW8A

De agenda is zich ook weer goed aan het vullen en we hebben uitgebreide plannen om een 7" split EP op te gaan nemen met een Belgische band.

Oja: en Duitsland veroveren!

Tankman
3 september 2011, 13:32
Hey Harold! Ik zit ff te bladeren in de nieuwste Fret Magazine en kom ineens een leuk artikel over Tank86 tegen. Tof man! :ok:

HaroldA
3 september 2011, 14:36
Hey Harold! Ik zit ff te bladeren in de nieuwste Fret Magazine en kom ineens een leuk artikel over Tank86 tegen. Tof man! :ok:

Nice! :ok: Ik heb 'm nog niet gezien...

Staat er ook in dat we vanmiddag lekker buiten gaan spelen bij BestFest/JC Todo?

Tankman
3 september 2011, 15:03
Nice! :ok: Ik heb 'm nog niet gezien...

Staat er ook in dat we vanmiddag lekker buiten gaan spelen bij BestFest/JC Todo?

Dat het vanmiddag al is staat er niet, maar er staat wel dat jullie daar vandaag spelen en nog 4 andere data staan er ook bij.

HaroldA
17 september 2011, 14:53
Nice! We staan zo op het hoofdpodium van Breda Barst!!! Invallen is gaaf!

Henri H
17 september 2011, 20:54
Ik zag dat jullie ook in Nijmegen komen op 22 oktober, en ik denk erover om daar heen te gaan, maar kan er niet echt wijs uit worden waar dat nu precies is, en wat voor "fest" dat is.

BibixMusic
18 september 2011, 12:22
Nice! We staan zo op het hoofdpodium van Breda Barst!!! Invallen is gaaf!

Ik heb m'n keel kapot geschreeuwd voor je :D
Klonk echt gaaf, ik herkende de naam al...

HaroldA
18 september 2011, 21:16
Ik zag dat jullie ook in Nijmegen komen op 22 oktober, en ik denk erover om daar heen te gaan, maar kan er niet echt wijs uit worden waar dat nu precies is, en wat voor "fest" dat is.

Plufest, in de Plufabriek/Paraplufabrieken/Plupub vlakbij het station. Het is alleen helaas afgelast omdat ze geen vergunning hebben kunnen krijgen :(


Ik heb m'n keel kapot geschreeuwd voor je :D
Klonk echt gaaf, ik herkende de naam al...

Ik had je inderdaad gezien en gehoord ;)


Het was trouwens een vreemde middag: we hadden net alles klaar staan om een nieuw nummer op te nemen toen we rond 13:30 gebeld werden of we om 15:30 wilden spelen. Kort overleg en toen maar spullen gaan laaien.

Een klein uurtje voor showtime kwamen we aan in Breda en toen kregen we te horen dat we niet in de kleine tent maar op het hoofdpodium stonden. :chicken:

Flink gehaast, niet gerepeteerd, zonder reservespullen en zonder setlist stonden we in de kleren die we toevallig aanhadden daar op dat enorme podium. Maar we stonden er wel! :ok:

http://images.vpro.nl/images/45143049+s(500)

Wel jammer van de magere score van 6.5 op 3voor12 (http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45140811) maar gezien het feit dat hij het ultra saaie A Silent Express een 9 geeft was het gewoon niet zijn ding. Wij kregen het publiek overigens veel beter mee dan ASE, en dat voor een metalband op een te groot podium om 15:30 's middags in de zon... :cooler:

HaroldA
21 januari 2012, 13:03
Bumpje!

2011 was een gaaf jaar! Veel en gave optredens, goed ontvangen CD, opnames voor split 7" Met SardoniS, uitzicht een tourtje; perfect dus!!!

En 2012? :crazyhappy:

Inmiddels al weer 2 leuke shows gedaan en vanmiddag spelen we op het (bijna?) uitverkochte Mudfest in de Azijnfabriek in Roermond. Voor de 7" is de artwork bijna af en zal binnenkort wel geperst worden en... Rise komt uit op vinyl!!!


Eerst maar ff naar Mudfest ;)

http://www.roadburn.com/wp-content/uploads/2012/01/Mudfest.png

toddzilla
21 januari 2012, 13:54
Year of no light, vet!

HaroldA
21 januari 2012, 13:58
Year of no light, vet!

Zekers!


Hier de timetable van vandaag: http://awesomescreenshot.com/0bash7r18

toddzilla
21 januari 2012, 14:14
Zekers!


Hier de timetable van vandaag: http://awesomescreenshot.com/0bash7r18

Wauw, coole show om te doen. Simon ben ik ook erg benieuwd naar. Helaas moet ik de hele dag aan de studie werken (even een break nu), dus kan ik er niet bij zijn. Veel plezier in elk geval!

Thiez
21 januari 2012, 15:29
Vinyl! VET! Ik wil ook ooit nog een split vinyl maken met een gave band. maar we moeten nog een band tegen komen die goed combineert met onze muziek.

HaroldA
1 februari 2012, 15:03
http://www.roadburn.com/wp-content/uploads/2012/01/Roadburn-2012-Tank86.jpg

http://www.roadburn.com/2012/02/roadburn-festival-introduces-tank86/

Henri H
1 februari 2012, 17:51
Ik kreeg al een mailtje via de mail-service van jullie site. :ok:

24 maart staan jullie in Nijmegen, Plufest.
Hoe lang spelen jullie dan ongeveer?
Misschien ff kijkje nemen dan....

HaroldA
1 februari 2012, 17:54
24 maart staan jullie in Nijmegen, Plufest.
Hoe lang spelen jullie dan ongeveer?
Misschien ff kijkje nemen dan....

We hebben nog geen tijden doorgekregen... Zal wel een standaard showtje zijn tussen de 35 en 45 minuten speeltijd...

Het wordt sowieso leuk in de Plufabriek!

Henri H
1 februari 2012, 18:04
Ik zet 'm in de agenda! :blast:

HUESSEN
1 februari 2012, 18:07
Ik zet 'm in de agenda! :blast:


Wil je mij er tzt aan herinneren? ,ben er dan ook wel bij.

Henri H
2 februari 2012, 08:11
Komt goed!

HaroldA
13 februari 2012, 23:19
http://gigposters.com/posters/149762.jpg

HaroldA
29 februari 2012, 11:19
24 maart staan jullie in Nijmegen, Plufest.
Hoe lang spelen jullie dan ongeveer?
Misschien ff kijkje nemen dan....

Vandaag het schema gekregen: Showtime: 19.00 - 20.00

J-P
29 februari 2012, 15:19
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/379940_296061870428741_226920507342878_958969_1977 193659_n.jpg

HaroldA
29 februari 2012, 15:21
@J-P: die kende ik nog niet! :ok:

Fusion
2 maart 2012, 11:06
Lekkere sludgey metal hoor meneer Harold!! Mijn complimenten. Strakke site ook. Alleen de player is wat klein, je ziet m bijna over t hoofd. Anyway. Het stoort niet eens dat er soms door de lage stemming en volgens mij t gebrek aan bariton gitaren er af en toe een toon filnk zwabbert voor ie landt. Past er wel bij eigenlijk. En altijd grappig om te zien hoe metalheads, nee, hoe muzikanten, zich altijd netjes aan de kledingvoorschriften van hun subgenre houden hehe.

HaroldA
2 maart 2012, 11:14
Lekkere sludgey metal hoor meneer Harold!! Mijn complimenten. Strakke site ook. Alleen de player is wat klein, je ziet m bijna over t hoofd.

Thanx! Ik zal de te kleine player aan onze (onderbemande) grafische afdeling doorgeven! ;)



Anyway. Het stoort niet eens dat er soms door de lage stemming en volgens mij t gebrek aan bariton gitaren er af en toe een toon filnk zwabbert voor ie landt. Past er wel bij eigenlijk.

We spelen beiden op 24.75" gitaren: ik op Gibson SG's, Joost op een Yamaha SG en een Gibson LP Deluxe. Er zitten zeker schoonheidsfoutjes in, maar dat maakt 'm juist lekkerder. We hebben de basistracks ook met z'n allen live ingespeeld, scheelt ook een hoop in het gevoel.



En altijd grappig om te zien hoe metalheads, nee, hoe muzikanten, zich altijd netjes aan de kledingvoorschriften van hun subgenre houden hehe.

Tsja, de bandfoto's zijn eigenlijk gewoon in onze dagelijkse kloffies genomen, dus da's meer toeval dan zo uitgekiend.


En dan nog een nieuwtje: 'Rise' wordt as-we-speak op vinyl geperst!!! En de 7" split EP met SardoniS is ook onderweg! :crazyhappy:

Henri H
6 maart 2012, 16:13
vinyl is zooooo niet cool. :stop: ;)

Ik heb de kaartjes voor Plufest binnen, ga er samen met een vriend naar toe, lekker chillen in de lounge-hoek. :rockon:

Henri H
25 maart 2012, 13:02
Gisteren, Plufest Nijmegen; Fenomenaal!!!!
Sorry voor de k-foto's. :makeup:

https://lh3.googleusercontent.com/-GyCYKGJmfuo/T275BBQcInI/AAAAAAAAAqY/ap8AeXoEw-A/s800/2012-03-24%2019.38.04.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-4P7QJPIXErA/T275QEngUBI/AAAAAAAAArA/QFGWUVrBx_U/s640/2012-03-24%2019.23.26.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-uA2XYNwiARA/T275TWWBAzI/AAAAAAAAArI/GXXSDDdEW9k/s640/2012-03-24%2019.23.21.jpg

HaroldA
25 maart 2012, 14:24
Gisteren, Plufest Nijmegen; Fenomenaal!!!!

Het was inderdaad een gaaf feest!!! Ben nu de video aan het kijken ;)

HaroldA
10 april 2012, 23:46
Alles wat je (niet) wil weten van Tank86! ;)

http://www.kindamuzik.net/interview/tank86/tank86-de-tijd-is-rijper-dan-ooit-om-dingen-zelf-te-regelen/22757/

HaroldA
11 april 2012, 16:10
http://www.pobsite.nl/sites/default/files/imagecache/560x373/artikel/Herman/Tank86%20Rise%20Vinyl%20Mockup2.jpg

http://www.pobsite.nl/nieuws/releases/tank86-brengt-rise-uit-op-vinyl-tijdens-roadburn-2012

HaroldA
11 april 2012, 16:25
... en hij is zojuist in de webstore geplaatst! :crazyhappy:

http://tank86.com/products

J-P
29 april 2012, 12:01
Manmanman, gister hier in de PIT een stonerfest met daaronder TANK86, wat een geweldige avond is het geworden. Jullie RULEN, heren!

HaroldA
17 september 2012, 13:22
Gisteren weer een feestje op Breda Barst!!!


http://www.youtube.com/watch?v=aFNWZ2IZkNc

PS: Niet op het geluid letten ;)

Henri H
17 september 2012, 15:44
....

PS: Niet op het geluid letten ;)Zeg dat wel! :o

Ziet er wel gezellig uit, zo'n ouderwetse mosh-pit. :ok:

HaroldA
17 september 2012, 15:46
Zeg dat wel! :o

Ziet er wel gezellig uit, zo'n ouderwetse mosh-pit. :ok:

Het ging er hard aan toe in de tent. Zowel qua geluid als de "dancemoves" ;)

Speeddemon
17 september 2012, 19:38
Gisteren weer een feestje op Breda Barst!!!


http://www.youtube.com/watch?v=aFNWZ2IZkNc

PS: Niet op het geluid letten ;)

Ik stond net buiten de tent te genieten. Idd het hogere metal gehalte doet jullie goed.

harrie-beton
17 september 2012, 21:30
zonder geluid is het leuk. Mien jong wat een slechte audio opname. Jammer want het lijkt goed inelkaar zitten.

HaroldA
17 september 2012, 21:42
zonder geluid is het leuk. Mien jong wat een slechte audio opname. Jammer want het lijkt goed inelkaar zitten.

iPhone ... rotzooi ;)

We hebben nog 2 opnames van hetzelfde nummer, als je goed kijkt zie je 2 camera's op het podium staan ;)

harrie-beton
17 september 2012, 23:25
Beeldkwaliteit is goed maar iphone kan niet tegen dit soort volumes. Volgens mij enkele telefoon

HaroldA
13 januari 2013, 12:16
Spulletjes inpakken, setje nog ff repeteren en dan richting Doornroosje!

http://oi49.tinypic.com/wak2uo.jpg

Henri H
13 januari 2013, 17:30
Succes Harold!

Ik zit er aan te denken om over 2 weken te komen kijken in Arnhem:

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/154949_10151359837110090_1961939427_n.jpg

Duhsjaak
14 januari 2013, 02:03
Hi H
Succes!
Zeer humoristische poster/aankondiging! We hebben ons hier echt bescheurd. Geniaal.
Vriendelijke groet, Gus

Kefding
14 januari 2013, 17:50
Hmm, even wat nummers gecheckt. Godsamme, dat knalt als een tiet!!

HaroldA
14 januari 2013, 17:54
Ik zit er aan te denken om over 2 weken te komen kijken in Arnhem:

Gezellig! :ok:


Hi H
Succes!
Zeer humoristische poster/aankondiging! We hebben ons hier echt bescheurd. Geniaal.
Vriendelijke groet, Gus

Op het randje tussen fout en heel erg fout ... maar wel goed! ;)


Hmm, even wat nummers gecheckt. Godsamme, dat knalt als een tiet!!

Thanx!


Nog wat bewijs dat we daadwerkelijk in Doornroosje stonden:


http://www.youtube.com/watch?v=0iVefy0ZYB4

http://www.youtube.com/watch?v=IqvmOsy3r7s

Henri H
14 januari 2013, 23:35
Gezellig! :ok:
...'k Ben bang dat ik niet kan :(, ga kijken wat er mogelijk is....

Henri H
5 april 2013, 00:19
:rockon: Volgende week avondje headbangen! (http://www.luxorlive.nl/agenda/2215/$ID_439/kong%2c-tank86%2c-cartographer/) :rockon:

Op m'n ouwe dag. :blast:

Brum
5 april 2013, 01:39
Hu? Sinds wanneer komen jullie uit Breda, Harold? Jullie zijn toch allemaal kruikjes?:D

HaroldA
5 april 2013, 01:40
Hu? Sinds wanneer komen jullie uit Breda, Harold? Jullie zijn toch allemaal kruikjes?:D

Vroeger: 3 uit Breda, 1 uit Oss ... nu: 2 woonachtend in Tilburg, 1 in Den Bosch en 1 in Breedjeda ;)

@Henri: :ok:

Brum
5 april 2013, 01:45
Ah, oke, dacht dat jullie een Tilburgse band waren. Als jullie Breda weer een keer aandoen, kom ik wellicht wel een keertje kijken. Ik zag dat ik de Mezz al gemist heb... Wie weet komen jouw en mijn bands wel een keertje op hetzelfde podium te staan, zou zomaar kunnen. Hoewel wij nog wel even verder moeten werken aan repertoire en tzt opnames.

HaroldA
5 april 2013, 01:46
We repeteren in Tilburg, misschien scheelt dat? ;)

En bij welke band speelde jij ook al weer?

Brum
5 april 2013, 01:50
Die ken je waarschijnlijk niet, want we hebben nog niet opgetreden en zijn nog geen jaar bij elkaar, maar de naam is White Limo. Ga je meer van horen in de toekomst!:D

HaroldA
5 april 2013, 01:52
Die ken je waarschijnlijk niet, want we hebben nog niet opgetreden en zijn nog geen jaar bij elkaar, maar de naam is White Limo. Ga je meer van horen in de toekomst!:D

Ken ik niet en kan ik ook vrij weinig over vinden, behalve een FF tribute en een NY Death Metal / Metal / Trash band ;)

Brum
5 april 2013, 01:54
Neh, met geen van twee hebben wij iets te maken, zeker de laatste niet en met de Foo Fighters heeft het ondanks de naam ook niet veel te maken. Maar goed, dit is jouw topic, weer verder over Tank86 maar weer.;)

Henri H
12 april 2013, 01:57
:rockon: Volgende week avondje headbangen! (http://www.luxorlive.nl/agenda/2215/$ID_439/kong%2c-tank86%2c-cartographer/) :rockon:

Op m'n ouwe dag. :blast:Sodeknetter ..... geweldig ..... Ook de andere bands waren tof. Jammer dat we halverwege de set van Kong weer weg moesten. De laatse trein ging alweer om 23.40 uur.
Desondanks een supertoffe avond gehad, en in De Koekstad hebben we nog ff een broodje Döner MET sambal gehapt.

http://www.chaotenecke.de/forum/images/smilies/doener.gif

HaroldA
14 april 2013, 15:43
Sodeknetter ..... geweldig ..... Ook de andere bands waren tof. Jammer dat we halverwege de set van Kong weer weg moesten. De laatse trein ging alweer om 23.40 uur.
Desondanks een supertoffe avond gehad, en in De Koekstad hebben we nog ff een broodje Döner MET sambal gehapt.

http://www.chaotenecke.de/forum/images/smilies/doener.gif

Oja, moest nog reageren ;)

Was ook een leuke show omte doen: goed podium, leuke mensen ... en het nieuwe nummer ging ook perfect! :ok:

@H: leuk je weer een keer gezien en gesproken te hebben! Gaan we nog wel een keer vaker doen ;)

Henri H
15 april 2013, 11:03
Ik kan niet wachten tot een volgende keer.
Ik dacht al dat er een nieuw nummer tussen zat, maar omdat ik het eerdere werk van jullie niet zo goed ken, twijfelde ik of het oud of nieuw was. Het klonk fantastisch in ieder geval.
Dat moet ook haast wel, als je zag wat voor mengtafel en PA e.d. er stond. Het geluid was echt perfect, niet te hard, dus geen pijn aan je oren. Ik houd er nl. totaal niet van om met oordoppen in naar een concert te moeten. Je moet nog enigszins aan je maat kunnen vragen of tie nog een biertje wil e.d. :)

Toen we de zaal binnenkwamen was dit het uitzicht wat we hadden, vanaf de bar gezien, vond het wel sfeervol, vandaar de foto:

https://lh4.googleusercontent.com/-BHeoxNdH6Zg/UWu_3RcrgjI/AAAAAAAABXc/YfC7ZBrfduk/s640/voicelessholland.jpg

Van het optreden zelf hebben we maar geen foto's gemaakt, mede doordat we zo gebiologeerd hebben zitten kijken/luisteren/drinken. :D

HaroldA
28 april 2013, 18:00
Tank86 shirt krijgen? Iedereen t/m 1000 likes doet mee in de verloting!!! :crazyhappy:

https://www.facebook.com/TANK86rock
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151609410650090&set=a.10150099697485090.315325.205724895089&type=1

HaroldA
29 april 2013, 20:31
Tank86 shirt krijgen? Iedereen t/m 1000 likes doet mee in de verloting!!! :crazyhappy:

https://www.facebook.com/TANK86rock
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151609410650090&set=a.10150099697485090.315325.205724895089&type=1

... nog 9 te gaan!

HaroldA
11 mei 2013, 23:25
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/944333_10151629478740090_625056140_n.jpg

HaroldA
4 oktober 2013, 05:25
Ondanks het moeten inschepen van onze drummer (is op tour met The Grand Astoria), het feit dat we maar 30 minuten hebben kunnen repeteren, het de eerste keer was dat ik over mijn nieuwe Sovtek speelde, en ik mijn tas al ingepakt had om die nacht naar Maleisië te vliegen ... Was het wel erg gaaf in de W2!


https://www.youtube.com/watch?v=cx5soqXn0T4&feature=youtube_gdata_player

https://www.youtube.com/watch?v=-3XL0LixOPs&feature=youtube_gdata_player

guhlenn
4 oktober 2013, 09:26
Lekker! goed geluid ook voor een live registratie...

barno
4 oktober 2013, 10:13
nice !

niet bepaald muziek die je zonder veel repeteren goed krijgt, lijkt me

HaroldA
4 oktober 2013, 13:37
nice !

niet bepaald muziek die je zonder veel repeteren goed krijgt, lijkt me

Tnx, en nee, het is allemaal geen coupletje/refreintje en je hebt ook geen teksten waar je houvast aan hebt.

Toch zit er (volgens ons) wel verhaal in en na een paar repetities gaat het bijna nooit meer fout.

HaroldA
7 november 2013, 10:24
Voor de liefhebbers: het is uitverkoop in onze webshop: 20% korting op alles! :ok:

* http://tank86.com/big-sale-20-everything-and-pay-what-you-want-digital-downloads
* http://tank86.com/products

Op bandcamp kun je zelf tijdelijk je prijs noemen voor de download: http://tank86.bandcamp.com Van gratis tot duzend, jouw keuze!

HaroldA
16 januari 2014, 14:00
Neg ff snel wat nummers uit de set spelen en dan richting Doornroosje! :ok:

Henri H
16 januari 2014, 19:45
Had niet veel gescheeld of ik was gekomen, Doornroosje is een leuke tent dacht ik?

HaroldA
17 januari 2014, 11:07
Had niet veel gescheeld of ik was gekomen, Doornroosje is een leuke tent dacht ik?

Er waren nog gastenlijstplekken over ;) Doornroosje is zeker cool, maar gaat helaas binnenkort tegen de vlakte. Het nieuwe pand wordt ahgi in september geopend.

We hebben weer een paar filmpjes geschoten gisteren, dus er zal vandaag nog wel iets op de youtubes verschijnen ... Truckfighters was ook gaaf trouwens!

Henri H
17 januari 2014, 11:12
Gaat dit weg!?

https://lh6.googleusercontent.com/-45UNn6_ZKog/UEDOS8HCd4I/AAAAAAAAAGE/P2mopPF3j4g/s0-d/IMG_4499.JPG

HaroldA
17 januari 2014, 11:13
Gaat dit weg!?

Jep :(

HaroldA
17 januari 2014, 13:53
http://www.youtube.com/watch?v=9cYScOdgnNc

http://www.youtube.com/watch?v=vs2YCfadqBg

HaroldA
25 januari 2014, 14:00
Deze video is opgenomen in het Tank86-hok aan het einde van de Europese tour die onze drummer met The Grand Astoria (RUS) gedaan heeft:


https://www.youtube.com/watch?v=-5tOAZm40Tg

Audio is daar ook opgenomen, maar gemixt en gemastered in de USSR. Het plan is om de volgende Tank-plaat ook in ons hok op te gaan nemen ...

HaroldA
15 februari 2014, 16:39
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1912545_10152204499000090_2022944398_n.jpg

HaroldA
21 juni 2014, 22:43
Tourtje zit er al lang weer op: was gaaf!!! Op de tourset stonden al 6 nieuwe nummers, die samen met 2 andere inmiddels opgenomen zijn! Of ja: het is nog allemaal drum 'n' bass, op een nummertje of 3 na ;)

Het plan is nu om eerst alle basistracks op te nemen, dat te dubben en dat weer door de Kafuzz te re-ampen ;) Zo hebben we minimaal 16 kanalen aan basis voordat we aan de extra partijen, "cleane" passages, octaafjes, solo's, effecten, etc beginnen ... :crazyhappy:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/10376281_10152462799140090_6781099555652828083_n.j pg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10352281_10152467322740090_5191450773319252100_n.j pg
https://lh5.googleusercontent.com/-Gq6HyVrwOO0/U6XrE9lwDsI/AAAAAAAAHAk/8gfQTb_2_Bs/s512/P1090755.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-C28irHUfHAc/U6XrGgp9k-I/AAAAAAAAHAs/rmAxZ2Ue_lQ/s512/P1090756.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-mkAyqplJbXA/U6XrBfwiIvI/AAAAAAAAHAc/QtorTBk5MQ4/s512/P1090760.JPG


Volgende week nog snel 2 nummers van gitaar voorzien en dan lekker een lang weekend naar Graspop

Henri H
21 juni 2014, 22:51
Leuk. Nemen jullie op in het oefenhok?

HaroldA
21 juni 2014, 23:03
Leuk. Nemen jullie op in het oefenhok?

Jep, zowel om budgettaire als praktische redenen. Meer tijd, meer opties, minder voorbereiding en gewoon leuk om te doen!

We hebben wel weer 4 tot 5 dagen in de New Road Studio geboekt om te mixen: 2x zo veel als dat we voor Rise hadden.

guhlenn
22 juni 2014, 11:31
Deze video is opgenomen in het Tank86-hok aan het einde van de Europese tour die onze drummer met The Grand Astoria (RUS) gedaan heeft:


https://www.youtube.com/watch?v=-5tOAZm40Tg

Audio is daar ook opgenomen, maar gemixt en gemastered in de USSR. Het plan is om de volgende Tank-plaat ook in ons hok op te gaan nemen ...

Nice. Fijne drummert: houdt zich in als moet, maar die beheerste fills laten zien dat ie veel meer kan :).

HaroldA
22 juni 2014, 12:12
Nice. Fijne drummert: houdt zich in als moet, maar die beheerste fills laten zien dat ie veel meer kan :).

Jep: de enige echte muzikant ins ons bandje ;)

http://tank86.com/sites/tank86.com/files/images/scan%20ro.jpg

HaroldA
22 juni 2014, 23:25
Hier nogmaals onze drummer, maar dan op gitaar:


https://www.youtube.com/watch?v=GqF647eSHUM

Zanger/bassist is ook onze bassist ;)

guhlenn
23 juni 2014, 08:50
Duskhead doet me dan toch weinig, vrees ik. Hip vestje, Harold, of ben jij dat niet? ;)

HaroldA
23 juni 2014, 09:20
Duskhead doet me dan toch weinig, vrees ik. Hip vestje, Harold, of ben jij dat niet? ;)

Nope :ok:

guhlenn
23 juni 2014, 09:22
Nope :ok:


Ik dacht al: hij heeft z;n best gedaan en z;n haar gekamt enzo :). Goed om te horen dat dat niet zo is ;)

HaroldA
24 september 2014, 21:04
Zo, de nieuwe plaat is opgenomen, gemixt en gemasterd! Alleen ... nu is het geld op ...

Vandaar: https://www.kickstarter.com/projects/1051156365/tank86-new-record-obey

... en na 2 dagen zitten wel al op meer dan €1000!!! :crazyhappy: Vet!!! Trots!!! Gaaf!!!

Henri H
24 september 2014, 21:17
Daar komt binnenkort nog €10,- bij, want ik ga voor de CD.
Kan ik er in Aalten ook bij zijn, ik bedoel, is dat geen besloten feessie? :D
Wanneer was dat ook alweer?

HaroldA
24 september 2014, 21:36
Tnx! -> http://promo.tank86.com/form/alternative-kickstarter-payment-methods ;)

En Aalten is pas volgend jaar: 2015-01-10 De Loods

Jasper.
24 september 2014, 21:49
Ik denk dat ik ook voor een cdtje ga nu ik zie dat het ook zonder creditcard kan. Dat is wel wat vervelend met Kickstarter.

Vet shirt trouwens! Heb ik ook :D

Edit: Word/is de LP speciaal voor vinyl gemastered? Klinkt vaak net wat lekkerder. (Bijv. met de Bodyfarm LP die ik vandaag binnenkreeg, en ook de Surgical Steel LP klinkt lekkerder dan de CD)

HaroldA
24 september 2014, 22:03
Edit: Word/is de LP speciaal voor vinyl gemastered? Klinkt vaak net wat lekkerder. (Bijv. met de Bodyfarm LP die ik vandaag binnenkreeg, en ook de Surgical Steel LP klinkt lekkerder dan de CD)

Ja, we masteren de LP speciaal voor LP ;) Bij Rise waren daar 2 testpressings voor nodig. En gaaf dat je ook meedoet! Alle hulp is welkom ;)

Hier is het eerste nummer te horen: https://soundcloud.com/tank86/obey

Jasper.
24 september 2014, 22:11
Mooi :) Had hem al geluisterd. Dan denk ik dat het toch de LP word. Die muziek van jullie is toch ook wel echt muziek om op LP te luisteren vind ik. Al wat bekend over de kleurtjes? Word het 1 kleur +10 one of a kind kleuren? Of worden die 490 anderen ook nog in 2 of 3 kleurtjes onderverdeelt? (sorry, ben een verzamelaar hehe)

HaroldA
24 september 2014, 22:16
We zitten aan gouden LP's te denken ;) Of "slecht gemengd" goud/zwart, net als dat Rise op rood/zwart geperst is.

http://tank86.com/sites/tank86.com/files/images/IMG_1467.site%20main.JPG

En als je een alternatieve kleur wil kun je die gewoon bestellen ;)

Jasper.
24 september 2014, 22:23
We zitten aan gouden LP's te denken ;) Of "slecht gemengd" goud/zwart, net als dat Rise op rood/zwart geperst is.

http://tank86.com/sites/tank86.com/files/images/IMG_1467.site%20main.JPG

En als je een alternatieve kleur wil kun je die gewoon bestellen ;)

Hehe, verzamelen is leuk, maar het moet ook leuk blijven. 50 word me net wat te veel :P Maar goud of slecht gemeng goud (marble toch) klinkt ook heel tof! heb nog geen gouden in de verzameling.

HaroldA
26 september 2014, 09:59
cool het moderne bedelen

Daar ben ik het niet mee eens. Het is een "pre-order" waarvan wij het geld gebruiken om de producten te maken.


En een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Komma's zijn ook niet verboden.

Duhsjaak
26 september 2014, 10:17
Een paar opmerkingen van mij hierover:
Ik heb niks met deze muziek, maar heb alles met de manier waarop jullie met jullie muziek omgaan. Dik respect dus.
Jannnus is niet echt een beroerde gast, maar moet nog even de truc onder de knie krijgen dat alleen maar NEE geluidjes maken niet echt het beste in mensen naar boven haalt. Niet in de laatste plaats ook niet uit hemzelf.

Ik zie een speaker tegen de bassdrum van de drummer. Vroeger heb ik met een radio in mijn basdrum gespeeld. Daar kwam het gekste Hilversim I gekwaak uit tussen de nummers door. Ook heb ik een destijds tamelijk bekende band zo gek gekregen datzelfde te doen in de Nieuwe RAI. Toen de oude dus ook nog bestond. Heel leuke dingen, vond ook het publiek, die daarvan de lol prima in kon zien.
Wat is de functie van deze speaker?
Toch niet ook G.B.J. Hilterman met de toestand van de wereld?
Vriendelijke groet, Gus

HaroldA
26 september 2014, 10:36
Ik zie een speaker tegen de bassdrum van de drummer. Vroeger heb ik met een radio in mijn basdrum gespeeld. Daar kwam het gekste Hilversim I gekwaak uit tussen de nummers door. Ook heb ik een destijds tamelijk bekende band zo gek gekregen datzelfde te doen in de Nieuwe RAI. Toen de oude dus ook nog bestond. Heel leuke dingen, vond ook het publiek, die daarvan de lol prima in kon zien.
Wat is de functie van deze speaker?
Toch niet ook G.B.J. Hilterman met de toestand van de wereld?
Vriendelijke groet, Gus

Uit die speaker komt dit:


https://www.youtube.com/watch?v=43WROOePcCQ



Meer info: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?162019-Kick-Shure-Beta-52A-of-iets-anders&p=3110361&viewfull=1#post3110361

HaroldA
26 september 2014, 10:45
Oja, de Kickstarter-video staat ook op gewoon Youtube:


https://www.youtube.com/watch?v=GTmAdDGz4V0

guhlenn
26 september 2014, 11:28
Fokking briljant!

Echt, geniaal gedaan. Ik vind crowd funding lame (betaal je cd opnames gewoon zelf, jij zwerver ;) ) maar dit is echt de beste video om geld op te halen ooit. Inclusief het antwoord op de pisnichten reactie get a job, echt, ik zat hier hardop te lachen. Artwork ziet er ook al super vet uit.

Less talk, more riffs! Hell yeah!

HaroldA
26 september 2014, 11:35
Fokking briljant!

Echt, geniaal gedaan. Ik vind crowd funding lame (betaal je cd opnames gewoon zelf, jij zwerver ;) ) maar dit is echt de beste video om geld op te halen ooit. Inclusief het antwoord op de pisnichten reactie get a job, echt, ik zat hier hardop te lachen. Artwork ziet er ook al super vet uit.

Less talk, more riffs! Hell yeah!

Tnx! We krijgen best veel positieve reacties, zelfs van een bedrijf die onze video wol gebruiken als voorbeeld hoe het wel moet ;)

En er zit inmiddels al meer dan €4.000* in deze productie; ons budget is helaas niet oneindig. Opnames zijn dus volledig uit eigen zak betaald en ipv zelf voorschieten voor de cd's/lp's laten we jullie voorschieten ;)


*) Mics, statieven, interfaces, PC, 6 dagen mixen, mastering, etc.

Jasper.
26 september 2014, 11:37
Ja, is toch een mooie manier om geld op te halen? En je hebt een gedeelte van de cdtjes en lptjes al mooi verkocht. Die je anders aan diezelfde mensen ook moest verkopen. En ik vermoed dat je er zelfs ook nog een breder publiek mee aanhaalt. Mensen die er anders niet eens van gehoord zouden hebben.

HaroldA
26 september 2014, 11:39
Ja, is toch een mooie manier om geld op te halen? En je hebt een gedeelte van de cdtjes en lptjes al mooi verkocht. Die je anders aan diezelfde mensen ook moest verkopen. En ik vermoed dat je er zelfs ook nog een breder publiek mee aanhaalt. Mensen die er anders niet eens van gehoord zouden hebben.

Het is inderdaad ook nog een keer een bak reclame + persmomenten! Ook niet verkeerd :ok:

Ons 50%-update-filmpje staat ook al in de startblokken; maar eerst even 50% halen.

€1,449 pledged of €3,000 goal :crazyhappy:

guhlenn
26 september 2014, 12:00
Tnx! We krijgen best veel positieve reacties, zelfs van een bedrijf die onze video wol gebruiken als voorbeeld hoe het wel moet ;)

En er zit inmiddels al meer dan €4.000* in deze productie; ons budget is helaas niet oneindig. Opnames zijn dus volledig uit eigen zak betaald en ipv zelf voorschieten voor de cd's/lp's laten we jullie voorschieten ;)


*) Mics, statieven, interfaces, PC, 6 dagen mixen, mastering, etc.

Je hoeft je niet te verdedigen, it's like, my opinion, man ;). Blijkbaar werkt het, heel veel succes!

HaroldA
26 september 2014, 12:03
Je hoeft je niet te verdedigen, it's like, my opinion, man ;). Blijkbaar werkt het, heel veel succes!

Gewoon om even aan te geven dat we geen klaplopers zijn ;) Een pro-productie opleveren kost gewoon pro-veel geld ;)

HaroldA
26 september 2014, 12:24
Tnx Jasper! :ok:

barno
26 september 2014, 12:27
cool! goeie clip en goeie muziek. Dit soort muziek zou me kunnen overhalen meer naar zware rock te luisteren. De zangers screwen het meestal up voor mij.

HaroldA
26 september 2014, 12:39
cool! goeie clip en goeie muziek. Dit soort muziek zou me kunnen overhalen meer naar zware rock te luisteren. De zangers screwen het meestal up voor mij.

Tnx, en die horen we wel vaker. Toch is het als instrumentale band erg moeilijk om door te breken; vooral labels/boekers willen er niet aan geloven.

Jasper.
26 september 2014, 12:51
Tnx Jasper! :ok:

;) Dat is snel :D

HaroldA
26 september 2014, 17:07
HALVERWEGE!!! :crazyhappy:


https://www.youtube.com/watch?v=_hZh59lX4kA

https://www.kickstarter.com/projects/1051156365/tank86-new-record-obey/posts/997859

Cageman
29 september 2014, 10:13
Ja, we masteren de LP speciaal voor LP ;) Bij Rise waren daar 2 testpressings voor nodig. En gaaf dat je ook meedoet! Alle hulp is welkom ;)

Hier is het eerste nummer te horen: https://soundcloud.com/tank86/obey

Zou het mogelijk zijn een digitale versie van de vinylmaster te krijgen? (CD + vinylmaster download: 20 euro?)

Eerste nummer klinkt gaaf in ieder geval :).

HaroldA
29 september 2014, 10:18
Zou het mogelijk zijn een digitale versie van de vinylmaster te krijgen? (CD + vinylmaster download: 20 euro?)

Eerste nummer klinkt gaaf in ieder geval :).

De vinylmaster gaan we bij de perser laten maken, en dat kunnen we pas als de kickstarter afgelopen is. Ik denk ook dat de vinylmaster niet veel toe zal voegen als je het niet op vinyl luistert ...

Maar goed: zodra we 'm hebben, en je hebt ge-kickstart, krijg je van mij de Vinylmaster!


... alhoewel we die ook niet digitaal hebben van Rise ... hmmm.

Cageman
29 september 2014, 12:03
Het is juist vooral de master die vinyl typisch vinyl maakt. Als die vinylmaster speciaal ervoor gemaakt is dan. (Minder compressie, dus hogere dynamic range.) Een dergelijke master ook op de CD (zoals vroegahh) zou ik zelf optimaal vinden, maar dat is (voorlopig nog) niet te eisen van bands, omdat t riskant lijkt m.b.t. de verkoop. Een risico dat vooral de financieel minder ruime bands zich niet kunnen permiteren.
Maar, vanavond zodra ik thuis ben zal ik voor de CD pledgen dan (EDIT: heb het formulier voor betaling ingevuld). Mocht het lukken met die master, betaal ik daar tegen die tijd nog wat voor. Bedankt!

HaroldA
29 september 2014, 16:51
Thanx Cageman! :ok:

Heb aan de rest doorgegeven wat je bedoeld met "Verder hoor ik het nog wel of het gelukt is met die master." ;)