PDA

View Full Version : Welke pedaal heb ik nodig?



ZyZs
25 oktober 2010, 14:06
Hallo,

Ik heb sinds kort een Marshall JCM 900 50watt combo. Ik vind het een goede versterker. Ik vind de distortion voor rhythm goed, maar voor solo's zou ik graag een wat andere geluid willen. Ik zoek een pedaaltje die in combinatie met mijn versterker een volle sound met veel sustain kan creëren(Gary Moore sound). Weet iemand naar wat voor pedaaltje ik moet zoeken?

Bram

Baker
25 oktober 2010, 14:22
Wat dacht je van een tubescreamer(achtige)?

Zelf gebruik ik hier een maxon OD808 voor.
Maar zijn genoeg andere oplossingen denkbaar. Kwestie van proberen!
Tip: Speel echt met de drive knoppen en zet niet meteen alles op max.

http://www.long-mcquade.com/files/9560/lg_Maxon-OD808-Overdrive.jpg

HaroldA
25 oktober 2010, 16:28
Wat dacht je van een tubescreamer(achtige)?

Zoals de MI Audio Blues Pro?

http://www.macdaddymusicstore.com/media/10/a20791d1249152e8b968ab_m.jpg

Agent_Smith
26 oktober 2010, 12:09
Digitech Bad Monkey. Voor het geld een goede optie.

HaroldA
26 oktober 2010, 12:09
Digitech Bad Monkey. Voor het geld een goede optie.

Ja, maar als je net wat beters wil is het weggegooid geld. Ik vond 'm leuk, maar uiteindelijk met verlies doorverkocht en een Blues Pro aangeschaft.

the sure thing
26 oktober 2010, 12:21
DE tip: koop je pedaaltjes 2e hands. Dan kan je uitgebreid experimenteren en is het financiele verlies minimaal. Wat je wilt leidt meestal tot een zoektocht...

HaroldA
26 oktober 2010, 12:36
DE tip: koop je pedaaltjes 2e hands. Dan kan je uitgebreid experimenteren en is het financiele verlies minimaal. Wat je wilt leidt meestal tot een zoektocht...

Een 2e hands Bad Monkey (€30,-) bestaat voor meer dan 20% (€6,75) uit verzendkosten die je nooit meer terug zult zien.

Ook komt er 1 heel belangrijk ingrediënt bij 2e hands shoppen kijken: geduld!

ZyZs
26 oktober 2010, 12:58
Een tubescreamer pedaaltje van ibanez of maxon lijkt mij wel wat. De vraag is dan welke ik moet nemen, de ts-9 of de ts-808. Het schijnt dat de ts-9 meer gain heeft maar dat de ts-808 warmer is. Welke van de twee is het meest geschikt voor veel sustain met veel power? Zijn ze ook in combinatie met een JCM 900 geschikt voor metal?

HaroldA
26 oktober 2010, 13:03
Een tubescreamer pedaaltje van ibanez of maxon lijkt mij wel wat. De vraag is dan welke ik moet nemen, de ts-9 of de ts-808. Het schijnt dat de ts-9 meer gain heeft maar dat de ts-808 warmer is. Welke van de twee is het meest geschikt voor veel sustain met veel power? Zijn ze ook in combinatie met een JCM 900 geschikt voor metal?

De genoemde Maxon ken ik niet, maar de standaard Ibanez tubescreamers laten zeer weinig laag door en veranderen het mid nogal. De Blues Pro (en anderen!) laat meer van je originele geluid heel.

ZyZs
26 oktober 2010, 13:09
Is de blues bro dan in combinatie met mijn JCM 900 ook geschikt voor metal? Op youtube staan er namelijk filmpjes dat de ibanez tubescreamer in combinatie met deze versterker goed voor metal is.

HaroldA
26 oktober 2010, 13:10
Is de blues bro dan in combinatie met mijn JCM 900 ook geschikt voor metal? Op youtube staan er namelijk filmpjes dat de ibanez tubescreamer in combinatie met deze versterker goed voor metal is.

Waar woon je? Anders mag je m'n Blues Pro wel een keer lenen...

ZyZs
26 oktober 2010, 13:14
Ik woon in Amsterdam, dus dat is een beetje te ver:P. Maar ik neem dat het pedaaltje ook gewoon in een muziekwinkel te testen valt?

HaroldA
26 oktober 2010, 13:15
Ik woon in Amsterdam, dus dat is een beetje te ver:P. Maar ik neem dat het pedaaltje ook gewoon in een muziekwinkel te testen valt?

'tuurlijk, maar neem dan wel je eigen versterker mee, of maak goede afspraken over het terugbrengen/ruilen.

ZyZs
26 oktober 2010, 13:18
Oke, bedankt voor de tip:), maar waarom raad je dit pedaaltje boven de tubescreamer aan? Ik ben niet echt een kenner op dit gebied.

HaroldA
26 oktober 2010, 13:22
Oke, bedankt voor de tip:), maar waarom raad je dit pedaaltje boven de tubescreamer aan? Ik ben niet echt een kenner op dit gebied.

Behoud van laag en mid. De standaard (Ibanez) tubescreamer laat weinig laag door en boost je mid enorm. Leuk voor een schreeuwende solo, maar op een felle versterker (en dat is de 900) nogal overkill...

Maar: ga luisteren en testen en vergelijken. Da's de enige manier om er achter te komen wat het beste bij jouw smaak past.

Ik heb een tijdje geleden een 'post je drive geschiedenis' topic gestart en je moest eens weten hoeveel overdrive pedalen de gemiddelde gitarist verslijt voordat hij de juiste gevonden heeft!

ZyZs
26 oktober 2010, 13:26
Oke, ik ga wel even goed testen in een muziekwinkel en nog meer advies vragen. In ieder geval bedankt voor de informatie.

HaroldA
26 oktober 2010, 13:33
Oke, ik ga wel even goed testen in een muziekwinkel en nog meer advies vragen. In ieder geval bedankt voor de informatie.

Dit is het "geschiedenis" topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130035