PDA

View Full Version : Vervangend gitaar



Feijenoord
25 oktober 2010, 09:54
Dag allemaal,

Ik ben sinds vorig jaar eigenaar van een morgan(w116-bk) gitaar, echter niet geheel tevreden. Ik stoor me enorm aan de hoge tonen die ik teveel hoor bij het strummen en ik vind de snaren bij de eerste frets eigenlijk te hoog zitten, daardoor is de gitaar moeilijk te bespelen. Ik vind de gitaar niet mooi vol klinken, een maat van me heeft een lag en die speelt veel fijner en klinkt ook voller/beter.
Ik had de gitaar bij een lokale muziekwinkel aangeschaft, link van de ( erg onbekende) gitaar:http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1158 (het schijnt ergens uit scandinavie te komen).

Nu zoek ik een gitaar(lieftst een semi-akoestische) van rond de 300-400 euro. Ik zoek eigenlijk voor een licht bespeelbare gitaar (rechtshandig) met een mooie volle klank. Wellicht heeft iemand een goede suggestie? Ik kijk op het moment naar een yamaha apx-500.

rijsberman
25 oktober 2010, 10:45
Die yamaha is een prima ding. Lag heeft in die prijsklasse inderdaad wel wat moois, net als Tanglewood. Het beste is ze te gaan proberen...

Overigens is de actie (hoe hoog de snaren zitten) af te stellen. Een fatsoenlijke winkel heeft een gitaartech rondlopen die dat voor je kan doen. Waar je 'm gekocht hebt, hoort het meestal bij de service. Als dat ergens is waar die service niet te krijgen is (webwinkel, tweedehands ofzo), kost het bij een fatsoenlijke winkel een paar tientjes.

(en ik moet me inhouden om niet over voetbaluitslagen te beginnen.... ;))

Flipkoos
25 oktober 2010, 12:15
(en ik moet me inhouden om niet over voetbaluitslagen te beginnen.... ;))

Hahaha...is het eerste wat ik dacht :P:P

LaurentB
25 oktober 2010, 12:25
Ik zeg: dat is karakter om gewoon je eerste post onder die naam na gisteren te posten, chapeau! (en ik ben geen PSV-fan hoor, ondanks het feit dat ik tegenover het stadion woon).

Maar on-topic: ikzelf ben niet kapot van de akoestische klank van die Yamaha apx-serie. Ze lijken erop gemaakt te zijn vooral versterkt goed te klinken.

Feijenoord
25 oktober 2010, 19:58
Ik zeg: dat is karakter om gewoon je eerste post onder die naam na gisteren te posten, chapeau! (en ik ben geen PSV-fan hoor, ondanks het feit dat ik tegenover het stadion woon).

Maar on-topic: ikzelf ben niet kapot van de akoestische klank van die Yamaha apx-serie. Ze lijken erop gemaakt te zijn vooral versterkt goed te klinken.

Ik heb een aantal reviews gelezen en gehoord op youtube en ik ben er niet kapot van. Ik lees vaak dat yamaha ook veel hoog heeft, weet iemand hier meer van? Kan dit bijvoorbeeld een keuze zijn van hen?
Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van yamaha op audio gebied (versterkers).

LaurentB
25 oktober 2010, 20:13
Ik heb een aantal reviews gelezen en gehoord op youtube en ik ben er niet kapot van. Ik lees vaak dat yamaha ook veel hoog heeft, weet iemand hier meer van? Kan dit bijvoorbeeld een keuze zijn van hen?
Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van yamaha op audio gebied (versterkers).

Nou, Yamaha maakt wel degelijk goede akoestische gitaren, maar die elektro-akoestische apx-serie vind ik niet zo geweldig. Ik ken de andere series zelf niet zo goed, maar bij elektro-akoestische gitaren moet je altijd even opletten of ze er niet op gemaakt zijn dat ze alleen versterkt behoorlijk klinken.

Ik zie dat de FG-serie b.v. ook versterkt te krijgen is:
http://www.guitar.co.uk/guitars/electro-acoustic/1321-yamaha_fgx720sca_electro_acoustic_guitar

komani86
25 oktober 2010, 21:46
De Yamaha APX moet je ook niet kopen tenzij je het gaat gebruiken met versterker.. Ik denk dat jij even naar de winkel moet gaan en deze moet vergelijken:

Yamaha APX 500 <= niet nemen als je volle klank prefereert
Yamaha CPX (!!) 500<= deze heeft een vollere klank
LAG GLA-200 DCE
LAG GLA-400 D (zonder cutout)

Ikzelf heb de LAG's getest/gehoord in de winkel en vond ze zeker goed voor de prijs en moet de yamaha's nog in het echt testen, laat nog wel weten hoe of wat, maar ik ga denk ik toch voor de yamaha CPX 500 als de klank net zo goed (of beter) is.. dat laat ik je nog wel weten over de yamaha's :)

Ik ben echter geen kenner hoor, speel pas 2mnd gitaar, maar de gitaar die ik nu heb is echt een startersgitaar.. en ben goed gestart, op naar het echte(re) werk :P