PDA

View Full Version : welke jazz humbuckers hollowbody



errolls
24 oktober 2010, 18:05
Hallo,

Ik heb onlangs een Ibanez Ak 85 tweedehands gekocht, waar ik zeer tevereden meen ben, maar vind het geluid alleen iets geknepen.

Ik vroeg me af of welke humbuckers het meest geschikt zou zijn
vor deze gitaar, het liefst een volle warm geluid voor jazz, ik heb een budget
van 75.00 euro tot 150.00 euro.

Is er ook iemand die mij kan vertellen wat het verschil is tussen metalen humbuckers(chrome/gold) en kunstoffen(zwart bv:Seymour Duncan )
Ik zie wel dat de kunstoffen meestel 2 rijen hebben en de metalen 1 rij,
is dat gunstig voor het geluid..?

vulvasonic
24 oktober 2010, 18:07
Dat metaal is niets meer dan een kapje. Daaronder zit ook een plastic ding met twee spoelen. Het maakt dus niets uit. Ook niet voor het geluid.

errolls
24 oktober 2010, 18:21
Dat metaal is niets meer dan een kapje. Daaronder zit ook een plastic ding met twee spoelen. Het maakt dus niets uit. Ook niet voor het geluid.

ow ok, dat is mooi thanks!

Thiez
24 oktober 2010, 18:27
seymour duncan SH-2

EuroCinema
24 oktober 2010, 18:33
Je kan voor jazz het best alleen je halselement vervangen door iets heel goeds ipv de hele set. Ik ben zelf zeer te spreken over de Gibson Classic 57.

vulvasonic
24 oktober 2010, 19:00
Hals-element en dan de tone-regelaar van je gitaar iets dicht draaien. Misschien krijg je daarmee al een wat vollere klank.

Little Jay
24 oktober 2010, 23:01
+1 voor de Gibson Classic '57. Lekker open, helder en warm tegelijk, met een akoestische kwaliteit. Zitten in mijn ES-333.

Ook lekker vind ik de Gibson Burstbucker #1, bijna net als de Classic '57, maar door een ongelijk aantal windingen op de spoelen net een tikkeltje meer "bite", waar de '57s wat romiger en ronder zijn. Zitten in mijn Condor ES175-kopie en bevallen daarin erg goed.

Je merkt ik ben een Gibson-fan voor elementen.

Voor jazz zou ik humbuckers met een niet te hoge output nemen. Tussen de 8 à 9K.

nickofzo
24 oktober 2010, 23:09
classic 57 zijn hele lekkere:lp:

wat is je versterker?

errolls
25 oktober 2010, 06:37
classic 57 zijn hele lekkere:lp:

wat is je versterker?


ik heb thuis een vox ad15

in de studio een vox ad50vt,

waar ik allebei zeer tevreden mee bent, het tlijkt wel of de vox ad15

een iets warmer geluid heeft.

gr erroll

Outline
1 november 2010, 01:43
Of misschien Seymour Duncan's Seth Lover's? Zijn ook niet mis en mijn inziens ondergewaardeerd...

Sinne
1 november 2010, 07:45
het is dat ik toevallig eergisteren mijn ak85 aan m'n zwager heb verkocht, maar die gitaar had sowieso een heel warm en vol geluid... misschien flauw, maar het kan bij zulke gitaren ook uitmaken welke snaren(dikte) je er op hebt zitten. Als je de hals extreem lekker vind spelen (wat ik me bij de mijne kan herinneren), zou ik inderdaad investeren om de gitaar beter te maken.

ccc
1 november 2010, 07:52
Of misschien Seymour Duncan's Seth Lover's? Zijn ook niet mis en mijn inziens ondergewaardeerd...


Vind ik nu ook.