PDA

View Full Version : en nog een nieuw gedrocht opgeduikeld



ijzerbroot1
24 oktober 2010, 16:27
Deze kwam een dag voor mijn strat binnen; een merkloze mockingbird. Deze kon ik ook al niet laten staan, al was het maar vanwege de mooi-van-lelijkheid uitstraling! Kitsch ten top natuurlijk maar dat kan ik wel waarderen. De inlay is goed en netjes gedaan (al moet het wel je smaak zijn :) )en verder is alles wel in orde. Hals recht, nog geen fretbuzz etc. Alleen de actie mag wel wat lager maar dat komt wel, eerst gaat het prikkeldraad eraf wat voor snaren moet doorgaan en gaat het fretboard in de olie want dat is erg aan de droge kant. Daarna nog eens kijken hoe ik de body wat netter krijg, want ik zie her en der nog sporen van wat lijkt op een soort wax. Afijn, foto's.

http://inlinethumb27.webshots.com/44954/2089445700069881717S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb58.webshots.com/10041/2644992490069881717S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb09.webshots.com/42248/2045055340069881717S600x600Q85.jpg

Of het een blijvertje is weet ik nog niet, eens meesjouwen naar de oefenruimte en even kijken hoe het zich houdt.

En nou blijf ik ECHT uit de buurt van Ebay.

McVenco
24 oktober 2010, 16:42
Wat een hondslelijk ding is dat zeg. Gadverdamme...... :nervous:




Maar toch veel plezier ermee! :ok:

Braindead
24 oktober 2010, 16:50
De gitaar ziet er niet echt al te luxe uit maar die inleg in de toets vind ik wel gaaf.

TDZH
24 oktober 2010, 17:05
Hmm, die inlay vind ik juist weer niks. De rest gaat wel:P Gefeliciteerd!

Orbis
24 oktober 2010, 17:27
Oef, dat is geen schoonheid! Is de inlay wel echt parelmoer, of iets neppigs?

Had de gitaar overigens vroeger een Floyd Rose, ofzoiets, gezien het vreemde blok hout onder de brug?

Eric van Esch
24 oktober 2010, 17:35
Van lelijkheid is die wel weer mooi! In ieder geval echt een one-of-a-kind.

ijzerbroot1
24 oktober 2010, 17:52
Oef, dat is geen schoonheid! Is de inlay wel echt parelmoer, of iets neppigs?

Er zit genoeg "diepte"in als je ernaar kijkt dus ik denk wel dat het echt parelmoer is. Niet alles hoor, maar zeker voor 2/3. Ik denk dat ze de omtrek van de "draak"met nep gedaan hebben en de details met het echte spul.

Had de gitaar overigens vroeger een Floyd Rose, ofzoiets, gezien het vreemde blok hout onder de brug?

Nee dat is een stuk hout dat ze met opzet zo vierkant gelaten hebben om de brug te kunnen plaatsen. Verder is deze plank nagelnieuw.

marter544
24 oktober 2010, 17:53
Wtf... Sorry, maar dat is echt een gedrocht :sssh:

ijzerbroot1
24 oktober 2010, 17:53
Van lelijkheid is die wel weer mooi! In ieder geval echt een one-of-a-kind.

Jij snapt 'em ;)

ijzerbroot1
24 oktober 2010, 17:54
Wtf... Sorry, maar dat is echt een gedrocht :sssh:

Klopt helemaal! Ik ga hem denk ik naar mijn schoonloeder vernoemen :)

macwilliams
24 oktober 2010, 18:43
Oei, dat is er een voor de brander. En zodra die fikt weglopen.

Ik vind hem best wel kitchlike gaaf, maar te weinig gouden accenten.

lollol
24 oktober 2010, 19:53
Ik vind hem eerder lelijk van mooiheid...:soinnocent:

MOCKINGBIRD!

The Unforgiven
24 oktober 2010, 20:45
Ik vind hem echt heel erg vet:lovelove:.

ijzerbroot1
25 oktober 2010, 00:25
Oei, dat is er een voor de brander. En zodra die fikt weglopen.

Ik vind hem best wel kitchlike gaaf, maar te weinig gouden accenten.

Inderdaad, it needs some bling!

rijsberman
25 oktober 2010, 00:35
Tering wat lelijk. Gaaf man! Gefeliciteerd! :ok:

jahallozeg
25 oktober 2010, 13:06
.................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ...........................Tja wat moet ik zeggen, te lelijk voor woorden

Harry
25 oktober 2010, 13:09
volgens mij kon je zulke toetsen kant en klaar op internet kopen. Zal de vorige eigenaar niet zelf gedaan hebben denk ik.

Nobler
26 oktober 2010, 16:53
Soms begrijp ik de reacties hier niet zo en heb ik de indruk dat veel mensen elkaar naar de mond praten. OK, het is ook niet mijn smaak, maar smaken verschillen. De een vindt mooi wat de ander lelijk vindt en andersom, maar om dit nou een gedrocht te noemen? Als ik het goed zie is de body helemaal besneden. Nogmaals: niet mijn smaak, maar ik doe dat degene die het gedaan heeft niet na. Ook de inlay is niet mijn smaak, maar wel kunstig gedaan. Ik kan het niet nauwkeurig genoeg bekijken of het ook goed gedaan is, maar ook dat kan menige zelfbouwer niet zomaar nadoen.

Ik heb de indruk dat óf iemand een bestaande óf eventueel uit bestaande componenten zelf samengebouwde gitaar van houtsnijwerk en eventueel de inlay heeft (laten) voorzien, wat ik dan ondanks dat het mij niet aanspreekt toch wel knap vind, of dat het een gitaar van een gitaarbouwer is. Hoe dan ook, het lijkt mij toch niet zomaar een stuk brandhout.

Kakihara
26 oktober 2010, 17:26
Nou, gefeliciteerd dan maar ? Ik vind het niet echt een looker, mijn excuses :makeup:
Die inlay lijkt op de noeste Vietnamese kinderarbeid die hier in België ook wel eens "2dehands" aangeboden wordt.

Franc
26 oktober 2010, 18:08
Gaaf ding man! Zwart spuiten, Floyd erop en janken met dat ding :rockon:

muziekschuur
26 oktober 2010, 18:27
Mooi.

Nu nog de actieve electronica van de oude BC Riches erop en los....

http://www.youtube.com/watch?v=eCDHN2nzyTE

http://www.youtube.com/watch?v=8lWEXpYsz_Y&feature=related

ijzerbroot1
26 oktober 2010, 18:30
Nou, ik heb inderdaad wl zoiets van er moet nog wat aan verbouwd worden, er mist iets! Maar hoe het er ook uit ziet, het basismateriaal is retedegelijk,dus biedt een goed uitgangspunt voor wat verbouwingsstrapatsen ;)

muziekschuur
26 oktober 2010, 18:41
Als je em ooit kwijtwil geef een gil want dit ding is zo over "the top" , die is gewoon helemaal geweldig is.

ijzerbroot1
26 oktober 2010, 18:44
Bij mij is alles te koop, voorstellen doen via pm!


;)