PDA

View Full Version : Geinig voor weinig telecaster P90 custom.



macwilliams
24 oktober 2010, 16:15
Omdat ik toch eens een tele wilde hebben om te verknooien heb ik de gebruikelijke veiling/verkoopsites in de gaten gehouden.

Blablabladiebla enz enz

foto:




http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/35de5057.jpg

vulvasonic
24 oktober 2010, 16:18
En heb je nu een stramme? :D

Gefeliciteerd hoor. :)
Klinkt het? En wie heeft die P90's er in gepleurd?

Jasper.
24 oktober 2010, 16:23
Ik vind hem erg vet! :ok:
Ben benieuwd hoe die klinkt?

macwilliams
24 oktober 2010, 16:24
Nee geen stramme van een gitaar van 125€

Die p90's zullen door een of andere indo er in gezet zijn.

Maar dit is gewoon het volgende slachtoffer voor de toorn des toorts.
Oftewel de "mac BBQ flametop grilled deluxe" behandeling krijgen.

macwilliams
24 oktober 2010, 16:28
Ik vind hem erg vet! :ok:
Ben benieuwd hoe die klinkt?

Hey Jasper,
ik ben met 40 minuten bij je in de buurt om wat te brengen.

Jasper.
24 oktober 2010, 16:30
Hey Jasper,
ik ben met 40 minuten bij je in de buurt om wat te brengen.

:p ok, ik loop hier nog in de onderbroek, moet me maar eens aankleden

ijzerbroot1
24 oktober 2010, 16:31
Als het een squier is....die werden/worden verkocht met P90's dacht ik. Maar zeker een leuke gitaar, ik heb er ook een gehad maar dan met humbuckers.

Midwolda
24 oktober 2010, 16:54
Mèn, dat ding heeft alles mee (vanuit mijn optiek dan he...)
het is een Squier, het is een custom-modelletje, het heeft P90's èn het krijgt een MacBBQ finish!
Maak maar vast een BTW-bonnetje. :ok:

bass blom
24 oktober 2010, 17:30
yuhww vet man, dat had ik wel willen tegenkomen :hippie:

Jasper.
24 oktober 2010, 17:38
En hij klinkt lekker :ok:

Duhsjaak
24 oktober 2010, 17:40
Hi
Gefeli!!!
Tele met P90's? Wil ik wel mee gestraft worden.
Eigenlijk een heel klein beetje zonde om de fik in te steken?
Affijn, geeft ons iets om naar uit te kijken.
Vriendleijke groet Gus

vulvasonic
24 oktober 2010, 17:50
En hij klinkt lekker :ok:

Heb je je broek nou al aan?

marter544
24 oktober 2010, 17:51
Dat zijn fijne gitaren! Die P90's zijn gewoon standaard.. Wil er eigenlijk al meer dan een jaar precies zo eentje hebben (of liever nog, de blonde versie), maar om één of andere reden komt het er niet van... Ik zou die niet in de fik steken, neem dan zo'n overpricede gibson...

Jasper.
24 oktober 2010, 17:53
Heb je je broek nou al aan?

Willem, had ik mijn broek aan? :D

vulvasonic
24 oktober 2010, 17:57
Willem, had ik mijn broek aan? :D

O hemel, je hebt toch niet naar 'm staan 'blinken' toen ie arriveerde, wel? :D

macwilliams
24 oktober 2010, 18:26
Als het een squier is....die werden/worden verkocht met P90's dacht ik. Maar zeker een leuke gitaar, ik heb er ook een gehad maar dan met humbuckers.

jep, een skwaajurt. Ben benieuwd hoe die brand.


Mèn, dat ding heeft alles mee (vanuit mijn optiek dan he...)
het is een Squier, het is een custom-modelletje, het heeft P90's èn het krijgt een MacBBQ finish!
Maak maar vast een BTW-bonnetje. :ok:

Serieus?


yuhww vet man, dat had ik wel willen tegenkomen :hippie:

Deze zou jou ook wel goed staan ja ;)


Hi
Gefeli!!!
Tele met P90's? Wil ik wel mee gestraft worden.
Eigenlijk een heel klein beetje zonde om de fik in te steken?
Affijn, geeft ons iets om naar uit te kijken.
Vriendleijke groet Gus

geef het een kans


Dat zijn fijne gitaren! Die P90's zijn gewoon standaard.. Wil er eigenlijk al meer dan een jaar precies zo eentje hebben (of liever nog, de blonde versie), maar om één of andere reden komt het er niet van... Ik zou die niet in de fik steken, neem dan zo'n overpricede gibson...
de prijs van brandhout is gedaald :p

Willem, had ik mijn broek aan? :D


O hemel, je hebt toch niet naar 'm staan 'blinken' toen ie arriveerde, wel? :D

Ik ben gemooned door Japster... :o

Jasper.
24 oktober 2010, 18:32
O hemel, je hebt toch niet naar 'm staan 'blinken' toen ie arriveerde, wel? :D

Blinken?
Nee, hij belde aan, ik deed open en liet hem binnen, en toen hebben we wat zitten spelen... :soinnocent: :seriousf:

Venlonaer
24 oktober 2010, 18:56
Doorbakken graag:ok:

Ben benieuwd Mac;)

guitarkid
24 oktober 2010, 20:03
Hee Mac.

Leuk ding, heb ik ook al een tijdje op het oog. Beter dan een scheet... ;)
Maar schrijf nog even of het een beetje leuke gitaar is. Een reviewtje dus. Liefst voor de BBQ....:seriousf:
Ik vind die P90's wel geinig en voor weinig wil ik ook wel zoiets.

Gr. C.

RoelSmoel
24 oktober 2010, 20:11
Blinken?
Nee, hij belde aan, ik deed open en liet hem binnen, en toen hebben we wat zitten spelen... :soinnocent: :seriousf:

Zitten spelen?:soinnocent:

macwilliams
24 oktober 2010, 20:20
Doorbakken graag:ok:

Ben benieuwd Mac;)
Deze wil ik toch niet zo "krokant doorbakken" als de vorige Tele, deze mag tussen de Tele en de MacBBQFGTDLX inzitten. Maar ik kijk het nog even aan en bind me nog niet aan uitspraken


Hee Mac.

Leuk ding, heb ik ook al een tijdje op het oog. Beter dan een scheet... ;)
Maar schrijf nog even of het een beetje leuke gitaar is. Een reviewtje dus. Liefst voor de BBQ....:seriousf:
Ik vind die P90's wel geinig en voor weinig wil ik ook wel zoiets.

Gr. C.
Het is net wat je zegt, een beetje leuke gitaar die gezien zijn prijs mij helemaal niet tegenvalt. Niet de nieuwprijs bedoel ik want die zou ik er nu niet voor over hebben. Maar voor die 125€ is hij zeer leuk en comfortabel te bespelen.

EGH
24 oktober 2010, 20:22
Leuk ding man ! Zeker met die P90's erin lijkt het me een erg leuk speeltje (zeker voor 125 pleuro) Heb (inmiddels alweer een tijd terug) over een St blues thinline tele met en vleugje van een les paul gespeeld. Deze had een P90 in de nek. Had er nog nooit van gehoord en pakte hem enkel op omdat hij nog ingeplugd stond bij een versterker die ik wou testen. Verwachte er niet te veel van, dacht dat het een budget ding was ofzo. Erg verrast was ik hoe super goed dat ding klonk en speelde, vooral de P90 in de neck gromde heerlijk. (Toen vond ik het wel jammer dat het geen budget gitaartje was.)

Maar heeft zo'n tele niet een veel te dun nekje voor jou?

macwilliams
24 oktober 2010, 20:41
Leuk ding man ! Zeker met die P90's erin lijkt het me een erg leuk speeltje (zeker voor 125 pleuro) Heb (inmiddels alweer een tijd terug) over een St blues thinline tele met en vleugje van een les paul gespeeld. Deze had een P90 in de nek. Had er nog nooit van gehoord en pakte hem enkel op omdat hij nog ingeplugd stond bij een versterker die ik wou testen. Verwachte er niet te veel van, dacht dat het een budget ding was ofzo. Erg verrast was ik hoe super goed dat ding klonk en speelde, vooral de P90 in de neck gromde heerlijk. (Toen vond ik het wel jammer dat het geen budget gitaartje was.)

Bij dat soort gelegenheden moet je je budget gewoon geforceerd oprekken. Dan pak je je pa bij z'n oorlel en rekt en rekt totdat je toerijkend budget hebt. Excuses kun je later aanbieden. Man O man dat je dan zomaar de winkel weer uitloopt.


Maar heeft zo'n tele niet een veel te dun nekje voor jou?

Ja, speelt voor geen meter dat halsje maar who cares voor die paar minuten die ik er op ga spelen gaat het wel lukken hoor. Of ik bestel een dikke warmoth hals.

Jasper.
24 oktober 2010, 20:58
En, wat heb je onder de slagplaat gevonden? mooi stukje hout?

oigun
24 oktober 2010, 23:01
Mac, hou daar nou eens mee op! :seriousf:
http://farm5.static.flickr.com/4117/4891290259_d41942c2a7.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4142/4891289447_fcd48d1032.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4114/4891888112_9c27863a4f.jpg
You arconist!

nickofzo
24 oktober 2010, 23:26
ik heb welleens een soortgelijke maardan zonder de p90's vast gehad.. en speelde en klonk helemaal niet verkeerd. positief verrast eigenlijk

gefeliciteerd mac

spirit
25 oktober 2010, 07:19
Gelukkig is het BBQ proces (in tegenstelling van wat veel leden denken) toch nog omkeerbaar.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://davejohnsonrestorations.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/56burn.jpg&imgrefurl=http://davejohnsonrestorations.com/id77.html&usg=__rVEv1ATpvnDNLHgMRiHr54ZdyiM=&h=640&w=480&sz=147&hl=nl&start=52&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=Yb9AqjTsZftxAM:&tbnh=137&tbnw=103&prev=/images%3Fq%3Dburned%2Bles%2Bpaul%26start%3D40%26um %3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1
EEn stukje naar beneden scrollen, daar staat ook zo'n gefituurde LP.

newbreed
25 oktober 2010, 09:17
[QUOTE=spirit;2494631]Gelukkig is het BBQ proces (in tegenstelling van wat veel leden denken) toch nog omkeerbaar.


Bij een Les Paul is een "flame" top toch het mooiste ! Lol

Flipkoos
25 oktober 2010, 09:24
Leuke plank...

Maar ik blijf dat kunstmatige gerelic kinderachtig vinden...

macwilliams
25 oktober 2010, 09:57
En, wat heb je onder de slagplaat gevonden? mooi stukje hout?
Daar ben ik nog niet aan toe gekomen.


ik heb welleens een soortgelijke maardan zonder de p90's vast gehad.. en speelde en klonk helemaal niet verkeerd. positief verrast eigenlijk

gefeliciteerd mac
Thanks Nick.


[QUOTE=spirit;2494631]Gelukkig is het BBQ proces (in tegenstelling van wat veel leden denken) toch nog omkeerbaar.


Bij een Les Paul is een "flame" top toch het mooiste ! Lol
Flame of flamed :D

Leuke plank...

Maar ik blijf dat kunstmatige gerelic kinderachtig vinden...

Dat mag je vinden. Ik doe ook niet aan kunstmatig verouderen, dit is re-finishen. Hoe kinderachtig dat dan ook gevonden mag worden boeit me ook helemaal niet. Het is voor mezelf.

Flipkoos
25 oktober 2010, 10:19
Dat mag je vinden. Ik doe ook niet aan kunstmatig verouderen, dit is re-finishen. Hoe kinderachtig dat dan ook gevonden mag worden boeit me ook helemaal niet. Het is voor mezelf.

De-finishen zul je bedoelen.
Niet gelijk happen hoor, ik geef gewoon mijn mening. Maar als jij er plezier aan beleeft dan zij je dat natuurlijk van harte gegund. En stiekem ben ik toch benieuwd naar het eindresultaat. Dat dan weer wel.

macwilliams
25 oktober 2010, 11:31
De-finishen zul je bedoelen.
Niet gelijk happen hoor, ik geef gewoon mijn mening. Maar als jij er plezier aan beleeft dan zij je dat natuurlijk van harte gegund. En stiekem ben ik toch benieuwd naar het eindresultaat. Dat dan weer wel.

Klopt eigenlijk wel, eerst het ontdoen van de verf equals de-finishing.
Daarna het hout oppervlakkig verschroeien met een vlam en het verkoolde verwijderen met een messing borstel. Het is een optische verouderings proces dat hier vaak ten onrechte omschreven word als relic, relic betekend mijn inziens geheel wat anders maar dat terzijde. Wat ik bij de zogenaamde fabrieks relics zie is dat de veroudering er "opgebracht" vind uitzien. Het verliest daarmee het realistische uiterlijk.

Ik hoop binnenkort te kunnen beginnen met het artificieel verouderen van deze squier Tele custom.

Licht uit, toorts aan :D

Snijdie
25 oktober 2010, 12:33
Leuk dat de Tele er gekomen is! Ik ben benieuwd wat de (gepatenteerde?) Mac-flame finish dit keer voor moois gaat brengen.

Henri H
26 oktober 2010, 00:42
....Licht uit, toorts aan :DGaat het nog lukken voor de 19e november? ;)

Ik vind het een vreselijk lelijke Tele, maar hey, jij moet erop spelen. :ok:
Bovendien, hij kan er alleen maar mooier op worden, en ik ben zeer benieuwd naar de slagplaat, tenminste, ik had begrepen dat je daar iets speciaals mee wilde doen?

Succes kerel!

macwilliams
26 oktober 2010, 09:51
Ik denk niet dat ik hem voor de 19e af heb. En dat met de speciale ####### slagplaat gaat op deze niet lukken want dan gaat de routing bloot liggen. Maar dat geeft niet, dat is gewoon een excuus voor een tweede Tele.

zoon van Piet
26 oktober 2010, 10:46
hee.. mijn zoon heeft er precies zo een. (niet geflambeerd, maar gewoon zoals op de foto). Het is een standaard model, dus. Prima gitaar, hij laat soms zelfs zijn Gibson thuis om met deze te repeteren - al zeg dat misschien meer over die gibbo dan over de squier.
Ik zal de mishandeling van deze gitaar zeker volgen en dan met leedvermaak aan hem laten zien. Misschien doet ie inspiratie op en maakt ie er een imitatie Mac van.. die zetten we dan op marktplaats als een echte! ;)

macwilliams
26 oktober 2010, 12:40
Dan ben ik benieuwd wie hem gaat spotten voor het "twijfel over advertentie" topic.

Aangeboden squier macBBQflamedgrilltopDLX telecaster P90 custom.
:D

bass blom
26 oktober 2010, 14:25
Dan ben ik benieuwd wie hem gaat spotten voor het "twijfel over advertentie" topic.

Aangeboden squier macBBQflamedgrilltopDLX telecaster P90 custom.
:D

als je der met je fikken :D afblijft en hem kwijt wil voor weinagh..

:cheerup:

macwilliams
26 oktober 2010, 19:35
Maar Bass, dan moet ik van voren af aan beginnen. :o

Henri H
27 oktober 2010, 01:07
Ideetje? ;)

http://fotos.marktplaats.com/kopen/9/ec/GFczkskqyu4CyEnWH4lqXg==.jpg

Oegh, wat lelijk.

macwilliams
27 oktober 2010, 09:09
Jaaaaahhh, das nix.

Ik denk dat ik het toch bij een traditional MWBBQFGTDLX houd.

Jasper.
27 oktober 2010, 09:45
Ghehe, ik kan het eerste ontcijferen. Maar daarna wordt het lastig.

Ik heb vanacht trouwens serieus gedroomd dat het allemaal niet doorging omdat het hout niet goed was. Er waren een heleboel gaten opgevuld met van dat kneedbare hout ofzo.
En daarna droomde ik dat ik hem kon overnemen :D (ok, toen werd ik wakker, maar het had er nog achteraan gekunt )

Henri H
27 oktober 2010, 11:11
MWBBQFGTDLX: MacWilliamsBBQFlamedGrillTopDeLuXe :D

@Jasper, dat noemen ze toch een natte droom? ;)
Ik heb het niet gedroomd, maar heb er wel aan gedacht idd, onder die zwarte lak kan natuurlijk een lelijke plank zitten.

Tupelo
27 oktober 2010, 11:24
Ik ben weer heel benieuwd. Ben je al begonnen ? :)

Fisherman
28 oktober 2010, 13:01
Leuke aanwinst Mac,

Ben erg benieuwd naar de fotoreportage, net als 1000 andere forummers :seriousf:

Doe je best! :ok:

macwilliams
28 oktober 2010, 14:33
Jasper heeft nare dromen.

Huisjes snapt wat ik bedoel

tuup & fisherman en die andere 998 forummers, heb geduld, mac is net terug uit Zeeland. Nee geen vakantie, buiten de deur klus voor de werkgevert. €€€

Henri H
28 oktober 2010, 21:39
Hier heb je d'r nog 2! (http://link.marktplaats.nl/390891712) voor de prijs van 1.

Edit: Oh ja! ik heb er een sig bij ;) :
....Huisjes snapt wat ik bedoel...