PDA

View Full Version : Weer een strat erbij!



ijzerbroot1
24 oktober 2010, 15:29
Ik heb mezelf nu maar eens een ebay verbod opgelegd want dat gaat me in de papieren lopen. Maar ja, deze kon ik niet laten lopen....

http://inlinethumb34.webshots.com/8993/2114861380069881717S600x600Q85.jpg

Geen flauw idee wat het merk is, staat nergens wat op. Het is iig wel massief hout en geen multiplex, erg netjes afgewerkt en speelt goed, vrij vlak fretboard.

http://inlinethumb59.webshots.com/46202/2032984590069881717S600x600Q85.jpg

vulvasonic
24 oktober 2010, 15:33
Gefeliciteerd! :cheerup:

RoelSmoel
24 oktober 2010, 15:35
Gefeliciteerd!
Is dat niet een strat in de trant van een Richie Sambora?

ijzerbroot1
24 oktober 2010, 15:37
Ja, volgens mij lijkt deze wel op die signature die er ooit eens van geweest is, maar ik kan het mis hebben.

Plant
24 oktober 2010, 15:43
Was ook de eerste waaraan ik dacht.

Eko
24 oktober 2010, 16:13
De uitvoering van de hals ( met de sterren ) en pick-ups , gecombineerd met de kleur , echt wel. Ritchie S all the way. Bedenk me ineens dat ik zoiets ook nog niet heb.
Zie je wel , strats heb je nooit genoeg.
Feli!!

ijzerbroot1
24 oktober 2010, 16:20
Ik zocht eigenlijk naar iets met een Floyd erop, toen ik deze tegenkwam. Ik heb er de hele ochtend op zitten spelen en het enige waar ik wat aan zou veranderen zijn de pickups, die mogen wel wat feller. Ik denk dat ik maar eens ga neuzen bij GFS, iets hotrails achtigs of iets dergelijks.

Jasper.
24 oktober 2010, 16:52
Een heel stuk mooier dan dat mockingbird ding. :ok:

Exi
24 oktober 2010, 17:09
Erg mooie strat dit. Ik hou wel van een strat met bite. gefeliciteerd!:ok:
Hoe is de Floyd?

ijzerbroot1
24 oktober 2010, 17:48
Ik weet niet zo heel veel van Floyds, maar hij werkt op zich soepel. Ik moet nog eens kijken hoe het zit, want het lijkt erop dat deze alleen duikvluchten maakt.

ijzerbroot1
24 oktober 2010, 20:15
nou, ik heb het even opgezocht, lijkt er een béétje op..

http://i150.photobucket.com/albums/s98/dragongoff/samboracasecandywhite.jpg

Exi
24 oktober 2010, 20:38
Ik weet niet zo heel veel van Floyds, maar hij werkt op zich soepel. Ik moet nog eens kijken hoe het zit, want het lijkt erop dat deze alleen duikvluchten maakt.
Zo te zien is er wel in de body gefreesd bij de fine-tuners?, dus als hij zwevend is afgeteld zou je hem ook omhoog moeten kunnen trekken. Maarja, als je dat niet wil gebruiken kan je hem natuurlijk beter zo laten.

ijzerbroot1
25 oktober 2010, 00:43
Ja de frezing zit er dus eigenlijk zou het moeten kunnen. Maar misschien is ie geblokkeerd of zo. Van de week maar eens openschroeven, ik wil toch eens kijken of ik er achter kan komen uit welke fabriek deze gitaar komt.

Outline
25 oktober 2010, 02:52
Komisch. Zit dit te leven en wat denk je? Komt ome Sambora voorbij op tv met krek dezefde gitaar! Zit in de clip van 'Keep the Faith'.

Franc
26 oktober 2010, 18:12
Ook al te gek en nog met Floyd ook :cooler:

Heb je de geldpest?

ijzerbroot1
26 oktober 2010, 18:28
Haha nee puuuuuuur toeval, echt waar! Die koffie is inmiddels wel koud geworden hoor trouwens ;)

JeroenSchaaf
26 oktober 2010, 18:30
wow te gek ding! Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?

Stiekum best wel een hele erge R. Sambora fan!

jerome
26 oktober 2010, 18:31
Leuk Stratje
Inderdaad toch wel duidelijk een soort kopie van die Sambora Strat
Ik vraag me af wat voor soort Floyd het eigenlijk is, is het een (imitatie) Kahler of zo?

ijzerbroot1
26 oktober 2010, 18:33
Leuk Stratje
Inderdaad toch wel duidelijk een soort kopie van die Sambora Strat
Ik vraag me af wat voor soort Floyd het eigenlijk is, is het een (imitatie) Kahler of zo?

Nee, Floyd Rose licensed.

ijzerbroot1
26 oktober 2010, 18:34
wow te gek ding! Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?

Stiekum best wel een hele erge R. Sambora fan!

Ja dat mag.


Nog geen 200!

ijzerbroot1
29 oktober 2010, 22:14
Irritant: nog steeds geen idee waar deze gitaar vandaan komt. Okee, het Verre Oosten maar daar houdt het vermoeden op! Ik heb 'em opengeschroefd maar nergens enige aanwijzing. Pickups zijn merkloos, geen stempel of wat dan ook. Heeft iemand al eens zoiets gezien? Wietse? Geert?

mikeyaxeman
29 oktober 2010, 22:16
Is het misschien een zelfbouw?

G.G.
29 oktober 2010, 22:19
Waarschijnlijk zo"n musoland ding. Er zijn zoveel van dit soort chinese replicas op de markt.

ijzerbroot1
29 oktober 2010, 22:20
Is het misschien een zelfbouw?

Als iemand de moeite zou nemen om ziets te bouwen dan zou ik toch verwachten er Dimarzio's oid in aan te treffen. En de hele bouw is flawless, echt iets wat uit een fabriek komt.

ijzerbroot1
29 oktober 2010, 22:24
Waarschijnlijk zo"n musoland ding. Er zijn zoveel van dit soort chinese replicas op de markt.

Had ik ook al aan gedacht, maar dan zou er waarschijnlijk ook een fake fender logo op hebben gezeten.

vulvasonic
29 oktober 2010, 22:24
Kan het niet gewoon een zelfbouwplank zijn?
Het is alleen die hals hè, WIE begint er zelf aan een kopie van een hoeheetieookweer-strat en neemt de moeite om het zo nauwkeurig te doen dat hij zelfs de sterren overneemt, om 'm vervolgens door te verkopen?
Misschien komt de hals van de Japanse Sambora (ik weet het weer!) strat en heeft iemand het logo en de stempels e.d. weggeschuurd. Lijkt me net zo onwaarschijnlijk. Wellicht tóch een zelfbouw (essemblage), waarbij iemand een kant-en-klare replica hals op de kop heeft getikt. Zijn er soms leveranciers geweest van onderdelen die de sterren standaard op hun lijst hadden staan?

Weet de vorige eigenaar er niks zinnigs over te vertellen?

ijzerbroot1
29 oktober 2010, 22:29
Nee, die weet ook niks........hoe dan ook, ik neig naar een chinese knock-off van een sambora strat, maar wel erg goed gedaan hoor. Enige verschil voor zover ik het kan bekijken; de pickups en geen skunk stripe op de hals.

vulvasonic
29 oktober 2010, 22:32
Nee, die weet ook niks........hoe dan ook, ik neig naar een chinese knock-off van een sambora strat, maar wel erg goed gedaan hoor. Enige verschil voor zover ik het kan bekijken; de pickups en geen skunk stripe op de hals.

Ik heb er even naar gegoogled en er worden dus inderdaad replacement necks met sterren aangeboden op EBay. Het kan dus zomaar. Hele vage trouwens (zowel een 50's style neck als een '69 neck, beide met Sambora-sterren).

ijzerbroot1
29 oktober 2010, 22:35
Thanks! Waar ze ook vandaan komt maakt eigenlijk niet zoveel uit, ze speelt echt goed en met een pickup upgrade is ze een blijvertje! Als ik er nog ergens een voorbij zie komen weet ik het wel!
Wat voor nek precies erop zit is lastig, in ieder geval een behoorlijk vlakke radius en smalle frets, in tegenstelling tot die op mijn mex strat; die zijn veel forser.

forceps
30 oktober 2010, 12:37
http://nolensplein.nl/cat_view.php?ID=876265&positie=0&count=24&total=224&sort=datum&way=DESC&selectType=

Misschien kan deze eigenaar je er meer over vertellen?

apekop
30 oktober 2010, 18:43
dat is inderdaad dezelfde lijkt het.

Mooie strat hoor!

Ik heb zelf ooit een witte Richie Sambora USA strat gehad, maar dan zonder Floyd Rose tremelo.

Zijn er nog andere strats waar standaard een Floyd Rose of dergelijk tremelo systeem is ingebouwd? Ik zoek nog een strat waar ik flink wat tremelo abuse op kan loslaten (twee halve tonen omhoog minimaal). Dat kon ik nooit op mijn andere USA strats met standaard tremelo, want dan kon ik gelijk gaan stemmen. Dat frusteerde me altijd.

jerome
30 oktober 2010, 23:09
Yep, er zijn nog wel andere USA stratjes met Floyd Rose gemaakt
Ik vond die gaysterren op de toets van die Samborra strats niet mooi en toen kwam ik dit fijne stratje tegen; een American Special series, standaard met Floyd Rose en HSS.
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00043.jpg
Er zijn ook hele fijne Japanse Fender Stratjes gemaakt met dubbel locking syteem, niet met Floyd Rose maar wel met Kahler Spyder trem;
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/DSC00005.jpg

apekop
31 oktober 2010, 07:40
bedankt voor de tip!
Ik denk wel dat dit de richting is waar ik het moet zoeken
jammer van de humbucker als brugelement, ik heb zelf liever single coils.
Hoe klinken de American specials met die Floyd Rose ivm een gewone USA standard?
Iemand enig idee waar ze deze hebben? als ik op American special zoek kom ik voornamelijk de versie zonder Floyd Rose tegen....

Ik vind die sterren op de Sambora ook lelijk

Midwolda
31 oktober 2010, 12:23
Er zijn ook hele fijne Japanse Fender Stratjes gemaakt met dubbel locking syteem, niet met Floyd Rose maar wel met Kahler Spyder trem;

Deze System I's (MiJ 1985) worden ook wel aan Schaller toegeschreven:
http://images7.speurders.nl/images/70/7073/70731447_2_large.jpg

jerome
31 oktober 2010, 14:51
bedankt voor de tip!
Ik denk wel dat dit de richting is waar ik het moet zoeken
jammer van de humbucker als brugelement, ik heb zelf liever single coils.
Hoe klinken de American specials met die Floyd Rose ivm een gewone USA standard?
Iemand enig idee waar ze deze hebben? als ik op American special zoek kom ik voornamelijk de versie zonder Floyd Rose tegen....

Ik vind die sterren op de Sambora ook lelijk

Die witte was oorspronkelijk met 3 single coils.
Maar al vind je HSS Strat, een SSS slagplaat en een fijne single coil en je bent er...;)

Overigens, volgens mij maakt Fender USA geen stratjes meer met een Floyd Rose.
Fender Japan maakt ze volgens mij ook niet meer.
Dus je zou op zoek kunnen naar een gebruikte Fender American Special Series met Floyd Rose uit de 90er jaren. Goede Stratjes met een alder body. Ik vind ze beter dan de USA Standard Strats.
Of je kan op zoek gaan naar een gebruikte Fender Japan Contemporary 22 Strat uit de 80er jaren. Eentje uit 87/88 met een alder body en een Schaller trem (zoals die van MIdwolda). Dit is een enkel locking systeem, dus geen locking op de trem zelf. Of eentje van 88/89 met alder body en een Kahler Spyder trem (dubbel locking) zoals de foto hieronder.
http://i137.photobucket.com/albums/q235/jeroenm2/FenderJapanStratContemporarySunb-1.jpg
Deze Japanse Fenders zijn veel beter dan de USA Standard Stratjes...

ijzerbroot1
31 oktober 2010, 22:32
Eh....als je een zelfde strat als de mijne tegenkomt; kopen dat ding. Geloof me, echt de moeite waard!! Ik heb zelf ook nog een Fender Mex dlx en dit doet er niet voor onder! En zoals gezegd, een sss slagplaatje of desnoods prewired (GFS anyone?) en je bent t ventje! OK die sterren zijn niet ieders kopje thee maar daar kun je, denk ik, best mee leven. Ga je geen spijt van krijgen! Ik had gisteravond een 100% Fender adept op bezoek en zelfs hij was ondersteboven van de kwaliteit.
Ik weet het, veel mensen denken dat het nooit wat kan wezen zonder het sacrale F logo op de headstock, maar echt...........
OK de prijs dan; ik heb er welgeteld 78 euro voor betaald.

We benne hollanders eh?

Ik ben er inmiddels ook achter wat het merk is; Rocktile Pro ST90.

Wat mij betreft mogen sceptici komen proberen, moet je wel even afzakken richting Voet van de Hel oftewel Hellevoet.....;)

apekop
1 november 2010, 10:07
Overigens, volgens mij maakt Fender USA geen stratjes meer met een Floyd Rose.
Fender Japan maakt ze volgens mij ook niet meer.
Dus je zou op zoek kunnen naar een gebruikte Fender American Special Series met Floyd Rose uit de 90er jaren. Goede Stratjes met een alder body. Ik vind ze beter dan de USA Standard Strats.

Bedankt voor het advies.
Dat zal dan even geduldig wachten zijn tot er eentje voorbij komt op de 2ehands markt.

ijzerbroot1
4 november 2010, 19:27
Gisteren voor het eerst mee naar de oefenruimte en het viel niet tegen! Ik denk wel dat ik de pickups ga vervangen want er zit me te weinig ballen in het geluid (moeilijk te omschrijven) en ik vind dat de sustain wat te wensen over laat. Maar misschien komt dat ook deels door de Floyd? Anyways, suggesties zijn welkom. Muzieksoort: hou het maar op classic rock, met af en toe een uitschieter naar metal. Verder gebruik ik wat er standaard in de oefenruimt staat, meestal de bekende peavey bandit 112, waar ik dan mijn Boss ME20 bakje voor hang.

jerome
9 november 2010, 22:59
ok, een paar suggesties dan... :)
Ik denk dat een paar andere elementen inderdaad een enorme verbetering in je sound kunnen geven...
Ik speel zelf ook rock, hardrock met ook soms een uitstapje naar de metal en ik vind een in een Strat met een alder of basswood body een Dimarzio Super Distortion of een Dual Sound erg lekker klinken. Vet maar je blijft het hout horen, en ze zijn erg dynamisch dus ze reageren erg goed op de volumepot van de gitaar
In een andere Strat heb ik een humbucker in single coil formaat, een DiMarzio Fast Track 2; ook erg lekkere vette maar toch organische sound.

En met een zwevend afgestelde Floyd Rose verlies je redelijk wat sustain en tone.
Je kan de veren heel strak zetten zodat de tremelo kantelt en dus tegen de body aankomt in ruststand. Je kan de trem alleen nog naar voren diven maar je krijgt wel meer sustain.
Bij mijn Stratjes was dat toch niet zo'n succes omdat de trem erg scheef kwam te staan.
Dus ik heb een stripje hout tegen de body gelijmd en wel in de tremeloschacht, waar de tremelo dan tegenaan leunt in ruststand, met een vrij zware veerspanning.
Werkt erg goed, veel meer sustain en tone en de gitaar blijft nog beter gestemd, nu ook als er een snaar breekt en het is ook minder gedoe met snaren wisselen... ;)

ijzerbroot1
9 januari 2011, 22:00
Ik zal eens kijken voor een super distortion of iets wat er op lijkt. Ik vind het persoonlijk erg prettig als ik het hout nog hoor (klinkt raar maar beter kan ik het niet uitleggen). Die tip mbt de trem vastzetten; bedankt, ga ik zeker proberen!

Ondertussen ff verder gezocht, maar deze gitaren zijn nu niet meer leverbaar. Mogelijk weer eind januari, misschien haal ik er nog 1 bij. Ik heb hem nog steeds niet verkocht terwijl ik dat eigenlijk wel van plan was.....voor dat geld kun je je echt geen buil vallen.