PDA

View Full Version : Guthrie Govan, Jose de Castro en Richard Hallebeek in 013 (23-11-2010)



Conrad Hultermans
24 oktober 2010, 11:48
Jaja, ze komen weer!!

Voor meer info, zie link;

http://www.013.nl/event/3411_an_evening_with_guthrie_govan_jose_de_castro_ en_richard_hallebeek

Grtz,
Conrad

TimoSomers
24 oktober 2010, 14:31
Daar ga ik zeker bij zijn!

Scopperloit
24 oktober 2010, 14:54
Ik ook! :cheerup:

levi
25 oktober 2010, 13:57
Cool! MIsscien ga ik ook :D

Augurk
27 oktober 2010, 09:48
Is dit weer een Suhr event?

Wil erg graag Guthrie weer zien , maar zo te is het weer dezelfde begeleidingsband en die maakte vorige keer bepaald geen indruk. Misschien hebben ze deze keer meer geoefend :seriousf:

Bloodline
13 november 2010, 23:12
tussen haakjes: 19 november is guthrie in leeuwarden, de harmonie.

Mr. Dynamite
17 november 2010, 21:22
Tussen haakjes: As zondag 21 november Guthrie en nog 2 anderen in Eibergen, cafe de stier. En ik heb een kaartje :crazyhappy:

Herman
18 november 2010, 10:26
Ik zit te twijfelen om ook te gaan naar Eibergen. Is nog wel goed te doen, en m'n oom is bassist in de begeleidingsband die avond. :)

Mr. Dynamite
21 november 2010, 13:46
Gewoon doen man!
Ik heb er iig erg veel zin in :cheerup:

Btw, nu ik er over denk, wat een rare naam eigenlijk Eibergen. Kan zo in de donald duck :seriousf:

Hollemans
21 november 2010, 13:52
de Castro is mr. funk, en Guthrie onnavolgbaar... maar Hallebeek heb ik nog nooit een goed geluid horen hebben, sterker nog, meestal matig tot zeer slecht. Wellicht dat ik even ga voor de andere twee

Mr. Dynamite
22 november 2010, 18:41
Gisteren dus naar de stier in eibergen geweest om Guthrie te zien.
Het was geweldig mooi, wat een keerl echt.

Eerst dus Jose de Castro, leuke muziek. Kon ook heel redelijk gitaar spelen :ok:
Alleen had hij eerst 2 of 3 nummers waarbij hij over een backing track speelde, dat was lange niet zo vet als toen Frans (bass) en René (drum) erbij kwamen.
Geluid was dik inorde, hij speelde over een Hook, ik meende een captain 34.
Het was redelijk op volume, maar niet te hard. Verder was ook alleen de bassdrum versterkt.

Daarna een pauze en dan kwam hij eindelijk op het podium.
Het is echt wel een heel aparte kerel, net of hij 30 jaar is opgesloten in een klein hokje alleen met zijn versterker en gitaar. :seriousf:
Maar wát een spelen. Niet normaal. :dontgeti:
Wij stonden vooraan, maar ik kon het niet meer volgen wat hij allemaal met die linker hand deed :rockon:

Eerste wat hij na het eerste nummer deed is van het podium af flikkeren.
Quote: "I can mention there is sollid ground down there"
Daarna schopte hij midden in z'n solo de switch van de amp weg. Toen was er ineens geen geluid meer, de Castro snelde vlug toe en het er was weer geluid.
In het 3e nummer gooide de drummer een bekken standaard om, rakelings langs Guthrie. Quote: "SOMETHING is gonna kill me tonight, we're doomed" :seriousf:

Wat ik wel heel erg knap vond, hij zat midden in een solo met nogal wat nootjes zeg maar toen de bekken omviel. Hij speelde gewoon door en met zijn rechter hand zette hij de standaard weer even op zijn plaats :eek:
Een normaal mens kan al niet eens wat hij daar deed, en hij doet het ook nog eens zonder te kijken, aanslaan en met zijn hoofd heel ergens anders bezig zijn! :cooler:

Al met al een heel erg inspirerende maar ook licht frustrerende (dat kan niet!?) avond. Erg gaaf, zeker voor maar 7 pleuro's :ok:

Conrad Hultermans
22 november 2010, 19:22
Was Hallebeek er niet bij?

Augurk
24 november 2010, 09:39
Het was blijkbaar 'laatste avond, weird jam avond' :seriousf:
In Waves dook op het einde een stukje reggae op, Wonderful Slippery Thing kreeg een stukje Stevie Wonder mee en in de solo Fives kwam opeens een stukje Flight of the Bumblebee voorbij :seriousf:

Conrad Hultermans
28 november 2010, 22:58
Jaaa, t was een geweldige avond!!

Ook de begeleidingsband was super trouwens.

Grtz,
Conrad

Mr. Dynamite
27 mei 2011, 10:55
A.s. zondag komen ze weer in Eibergen! Wij (oa Buzzel) zijn er weer bij :ok: