PDA

View Full Version : Boss GT-8 of Voxe Tonelab Le



Murdock
24 oktober 2010, 10:15
Hoi,

Welke van deze twee, zou het beste klinken over een Marshall 1959 SLP,deze staat Clean en heeft geen effectloop????????


Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, gebruik nu pedalen, dus die vallen af.

crapton
24 oktober 2010, 10:18
Ik denk de Vox Tonelab.

IK heb zelf de GT-8 en die is prima voor clean, de effecten, zeer flexibel bla bla bla. Maar distortion moet je er niet uit willen halen.

Thiez
24 oktober 2010, 10:23
Ik denk idd ook dat de vox tonelab de lekkerste drive gaat geven. Vind zowizo vox een van de betere distortions hebben van de multieffecten. beter dan line6, boss en digitech.
De vox heeft er ook een 12AX7 buisje inzitten als ik me niet vergis.

dml
24 oktober 2010, 10:38
Als je beide apparaten goed kent, dan weet je ook dat ze elkaar qua oversturing niet eens zo heel veel ontlopen. De preamp-oversturing bij de Vox is, net als bij de Boss, helemaal digitaal. Het buisje kan de boel een beetje opwarmen maar daar heb jij je SLP al voor. Voordeel van de Tonelab t.o.v. de GT-8 is dat de Vox een stuk makkelijker in te stellen is, de GT-8 gaat wat dit betreft een heel stuk verder dan de Vox. Als dat je ding niet is, moet je gewoon voor de Vox gaan.

Als je meer naar de Vox neigt, vlak dan ook niet de Korg AX3000G niet uit, dit is in principe hetzelfde apparaat als de Vox maar dan zonder buisje en hij kost een stuk goedkoper.

crapton
24 oktober 2010, 10:41
Als je beide apparaten goed kent, dan weet je ook dat ze elkaar qua oversturing niet eens zo heel veel ontlopen.

Heb jij uit de GT-8 wel een goede distortion weten te krijgen? Welke models pak je dan? Ik blijf het altijd nogal 'plastic' vinden klinken.

Murdock
24 oktober 2010, 12:29
Als je beide apparaten goed kent, dan weet je ook dat ze elkaar qua oversturing niet eens zo heel veel ontlopen. De preamp-oversturing bij de Vox is, net als bij de Boss, helemaal digitaal. Het buisje kan de boel een beetje opwarmen maar daar heb jij je SLP al voor. Voordeel van de Tonelab t.o.v. de GT-8 is dat de Vox een stuk makkelijker in te stellen is, de GT-8 gaat wat dit betreft een heel stuk verder dan de Vox. Als dat je ding niet is, moet je gewoon voor de Vox gaan.

Als je meer naar de Vox neigt, vlak dan ook niet de Korg AX3000G niet uit, dit is in principe hetzelfde apparaat als de Vox maar dan zonder buisje en hij kost een stuk goedkoper.

Mijn gevoel neigt meer naar de Boss, mede door de vele instelmogelijkheden en de preamp models, maar heb je die dan ook echt nodig, omdat je ook al via
de preamp vd versterker speelt??????

dml
24 oktober 2010, 18:41
Heb jij uit de GT-8 wel een goede distortion weten te krijgen? Welke models pak je dan? Ik blijf het altijd nogal 'plastic' vinden klinken.

Yep, ik gebruik 'm zelfs live, rechtstreeks naar de PA.
Voor distortion (rhythm en lead) gebruik ik alleen maar het Rectifier Vintage 1-model, zelfs geen extra EQ. Voor clean en crunch gebruik ik het Pro Crunch-model, maar dan wel met EQ voor wat meer laag.

@Murdock:
Je gaf al aan dat je de SLP helemaal clean gebruikt. Je kan er dan voor kiezen om het preampdeel van de GT-8 niet te gebruiken. Dat gaat prima. Maar ook dan kun je nog wel voor preampmodels van de GT-8 kiezen. De GT-8 heeft namelijk een uitgangsconfiguratie, speciaal voor het aansluiten op inputs van gitaarversterkers (zowel combo als head).

Thiez
24 oktober 2010, 21:11
Waar ga je de multieffect eigenlijk voor gebruiken precies?
Het is echt zonde van die amp gewoon om dat distortion kanaal niet te gebruiken. Er zit zo een heerlijke bite in zo een ding. Boostertje ervoor eventueel ofzo.
Lekker pure sound!

crapton
24 oktober 2010, 21:55
Waar ga je de multieffect eigenlijk voor gebruiken precies?
Het is echt zonde van die amp gewoon om dat distortion kanaal niet te gebruiken. Er zit zo een heerlijke bite in zo een ding. Boostertje ervoor eventueel ofzo.
Lekker pure sound!

+1

GT-8 nemen, 4 kabel methode (kan dat op zo'n Marshall?) en je hebt heel veel flexibiliteit en goede sound.

Terminus
24 oktober 2010, 22:29
+1

GT-8 nemen, 4 kabel methode (kan dat op zo'n Marshall?) en je hebt heel veel flexibiliteit en goede sound.

Dat gaat dus niet, want hij heeft geen effects loop.

Murdock
25 oktober 2010, 00:15
Waar ga je de multieffect eigenlijk voor gebruiken precies?
Het is echt zonde van die amp gewoon om dat distortion kanaal niet te gebruiken. Er zit zo een heerlijke bite in zo een ding. Boostertje ervoor eventueel ofzo.
Lekker pure sound!

De amp krijg je bijna niet vervormt , klinkt met een multieffect juist heel goed
heb er onlangs een Rocktron utopia voor gehad , klonk beter dan met mijn
boutique pedalen. Raar he!!!!!!!!!!!!!!!!!

Henri H
25 oktober 2010, 00:40
Welke pedalen zijn dat dan?
Welke sound zoek je?
Waarom dan geen Utopia als je daar zo lyrisch over bent?

Ik zie veel mensen i.p.v. de GT-8 ook een TC Nova System of Line 6 M9/13 adviseren, misschien ook meenemen in je vergelijk?

Murdock
25 oktober 2010, 10:48
Welke pedalen zijn dat dan?
Welke sound zoek je?
Waarom dan geen Utopia als je daar zo lyrisch over bent?

Ik zie veel mensen i.p.v. de GT-8 ook een TC Nova System of Line 6 M9/13 adviseren, misschien ook meenemen in je vergelijk?

Heb zelf t-rex, mi audio , yamaha magic stomp, boss keeley pedalen.

Met de Utopia is het lastig , elke keer als je een preset kiest
moet je die bevestigen , dus je kunt niet ff snel schakelen tussen de verschillende presets

even
31 oktober 2010, 09:07
De TC electronic nova system heeft een goede analoge overdrive. Ik gebruik 'm voor een oude boogie.

Murdock
31 oktober 2010, 09:21
De TC electronic nova system heeft een goede analoge overdrive. Ik gebruik 'm voor een oude boogie.

Heb inmiddels een GT-8 gekocht, maar dat valt tegen zeg, de preamp modules zijn nog zijn enigszins te pruimen , maar uit de overdrive/distortion selectie krijg
ik geen goede scheur, wat ik ook probeer met EQ etc.

even
31 oktober 2010, 10:55
Jammer, ik ken de GT8 niet, maar ik heb wel een tonelab gehad. Die gebruikte ik rechtstreeks in een mesa 20/20 eindtrap. Nu de Nova in een studio 22+ beide combinaties geven een uitstekende overdrive.

Henri H
31 oktober 2010, 11:25
Heb inmiddels een GT-8 gekocht, maar dat valt tegen zeg, de preamp modules zijn nog zijn enigszins te pruimen , maar uit de overdrive/distortion selectie krijg
ik geen goede scheur, wat ik ook probeer met EQ etc.Hè! Da's nou jammer, maar als je jezelf een beetje had ingelezen op dit forum, had je kunnen weten dat er meer mensen jou zijn voorgegaan, oftewel, een GT-8 zet je niet voor een Plexi, ja misschien voor een chorus of delay, maar dan kun je net zo goed wat losse pedaaltjes nemen. Een GT-8 gebruik je óf met de 4 kabel methode óf met een full range powered speaker.
Ik denk dat je qua scheur toch op zoek moet gaan naar een (ander) pedaal, misschien een "simpele" BOSS OD-3 of zelfs de DS-1 's proberen. Wie weet doen die het wel goed i.c.m. met je Plexi.
Barber Direct Drive al 's geprobeerd?
Maar ja, de echte scheur zul je pas op oorbloedend volume eruit halen. :)

Murdock
31 oktober 2010, 12:53
Hè! Da's nou jammer, maar als je jezelf een beetje had ingelezen op dit forum, had je kunnen weten dat er meer mensen jou zijn voorgegaan, oftewel, een GT-8 zet je niet voor een Plexi, ja misschien voor een chorus of delay, maar dan kun je net zo goed wat losse pedaaltjes nemen. Een GT-8 gebruik je óf met de 4 kabel methode óf met een full range powered speaker.
Ik denk dat je qua scheur toch op zoek moet gaan naar een (ander) pedaal, misschien een "simpele" BOSS OD-3 of zelfs de DS-1 's proberen. Wie weet doen die het wel goed i.c.m. met je Plexi.
Barber Direct Drive al 's geprobeerd?
Maar ja, de echte scheur zul je pas op oorbloedend volume eruit halen. :)
a
Klopt, had beter moeten weten , de pedalen die je hierboven noemt heb ik
althans de Ds1 maar dan met ultra keeley mod, verder nog de Mi audio Crunch box en Maxon 808 , met dit spul kan ik alle kanten uit,

Henri H
31 oktober 2010, 13:56
Crunch Box i.c.m. met 808 lijkt me ook voldoende, beide prima pedalen.

crapton
31 oktober 2010, 14:56
Heb inmiddels een GT-8 gekocht, maar dat valt tegen zeg, de preamp modules zijn nog zijn enigszins te pruimen , maar uit de overdrive/distortion selectie krijg
ik geen goede scheur, wat ik ook probeer met EQ etc.


Had je al verteld in mijn reactie. COSM sucks, epic fail.*



Maar als je de 4 cm niet gebruikt kan je 1 of meer effecten in de GT-8 loop schakelen. Voordeel is dat je alles via de GT-8 patches kan schakelen, terwijl je toch analoge distortions ertussen hebt staan. Wel je effect in de loop altijd aan zetten, daarna wel/niet loop aanzetten. Eventueel kan je de amp switch ook gebruiken met wat electronica kennis om een 2e effect aan/uit te schakelen.*


Mbt COSM je kan er uiteindelijk wel iets bruikbaars uitkrijgen, maar dit kost VEEL tijd. Zoek op het GT-8 forum naar patches en ga daarmee aan de gang.*


Let ook op hoe je je output schakelt: met of zonder speakersim! Het kan zijn dat de COSM patch met speakersim wel goed klinkt - zelf nooit geprobeerd met de GT-8. Met mijn POD X3 was dat ook zo'n gevecht, dat heb ik opgegeven en dat ding verkocht.*

The rifles
31 oktober 2010, 17:22
Persoonlijk zou ik voor een Zoom G9tt gaan,
zitten 2 12AX7 tubes in. waardoor alles beter klinkt.
ook de distortions klinken beter en vetter als een GT serie

Murdock
31 oktober 2010, 17:45
Had je al verteld in mijn reactie. COSM sucks, epic fail.*



Maar als je de 4 cm niet gebruikt kan je 1 of meer effecten in de GT-8 loop schakelen. Voordeel is dat je alles via de GT-8 patches kan schakelen, terwijl je toch analoge distortions ertussen hebt staan. Wel je effect in de loop altijd aan zetten, daarna wel/niet loop aanzetten. Eventueel kan je de amp switch ook gebruiken met wat electronica kennis om een 2e effect aan/uit te schakelen.*


Mbt COSM je kan er uiteindelijk wel iets bruikbaars uitkrijgen, maar dit kost VEEL tijd. Zoek op het GT-8 forum naar patches en ga daarmee aan de gang.*


Let ook op hoe je je output schakelt: met of zonder speakersim! Het kan zijn dat de COSM patch met speakersim wel goed klinkt - zelf nooit geprobeerd met de GT-8. Met mijn POD X3 was dat ook zo'n gevecht, dat heb ik opgegeven en dat ding verkocht.*

Gebruik de line phones ingang, schijnt op alles te werken, ga er binnenkort
nog mee aan de slag , maar een ding staat vast , kan voorlopig nog niet
om mijn vetrouwde pedaaltjes heen.

rupke
5 november 2010, 11:33
Hoi

ik zou gaan voor de Boss GT10. Ik heb zelf al veel gehad van zoom tot line 6 tot digitecht tot vele boss multi effects. ik heb nu sinds de GT10 uitkwam deze in mijn bezit en ik heb hem nog steeds. In mijn geval zegt dat erg veel ;-)

Greetz Rupke