PDA

View Full Version : Keyboard voor begeleiding ???



alhambra
8 mei 2003, 13:28
Aangezien eruit de meeste pc's nou niet echt een erg mooie sound komt en de software vaak nou ook niet erg makkelijk is lijkt een keyboard voor begeleiding van de gitaar mij wel een aardige optie.
Zijn er meer mensen die dit doen en zo ja wat is dan een aardig ding voor zeg maar zo'n 150/200 euro 2ehands.
Ik zoek iets wat zeg maar met 1 toetsaanslag een compleet akkoord/begeleiding kan spelen en uiteraard met midi en met een beetje goede geluiden. Ik heb laatst een yamaha en een roland naast elkaar gehoord en er zit wel erg veel verschil tussen het geluid.
Het mag gerust een oudje zijn als hij maar goed klinkt en kan wat ik vraag.

Iemand bekend met iets in die richting ????

moretel
8 mei 2003, 13:37
Ik heb nog zo'n keyboard thuis, hebben de kinderen wat op gespeeld indertijd, schijnt van alles mee mogelijk te zijn maar ik heb nooit het boek (zo'n dikke pil) doorgenomen.
Ik heb alles aangesloten en daar blijft het bij, kost wel veel tijd volgens mij,
maar ik las vanochtend in de krant dat je waarschijnlijk binnenkort wat tijd over hebt :smile: , komt dat ff mooi uit

alhambra
8 mei 2003, 14:23
Tja tijd over misschien wel maar dan zou ik weer geld tekort hebben.

Ic3gl0vE
8 mei 2003, 16:21
als het niet teveel mag kosten (lees: je wilt niet minimaal een euro of 1000 uitgeven) waar ik dus vanuit ga, wil je géén nieuw apparaat.
Yamaha PSR rommel moet je sowieso vandaan blijven trouwens. een Roland E-16 ofzo is wel te koop voor minder dan 200 euro op marktplaats (tenminste, dat is de bedoeling :smile:). Maar aangezien jij vooral midi af wilt spelen (dat neem ik aan?) kun je ook een oude soundmodule kopen. Roland SoundCanvas ofzo kost een drol (Geen idee hoe het klinkt) en is gemaakt om midi herrie af te spelen...

alhambra
8 mei 2003, 16:55
Nee geen soundmodules, misschien dat ik ook nog wel een beetje wil leren spelen.
Ik zat idd te denken aan roland E serie dingen zijn die een beetje wat ik zoek ????

Neals
9 mei 2003, 00:12
Yamaha PSR: Whahaahahahaha, trots van een maat van me... met zo'n ding kom je niet in mijn band... echt niet

Kitaarhiero
10 mei 2003, 12:34
hehe... Ik heb zo'n ding... dat was het aanbevolen keyboard voor de Keyboardcursus die ik ging doen toen ik 10 was.

De ritmes uit m'n belabberde soundfiles komen daar vandaan...

Neals
11 mei 2003, 23:04
Een jam-maatje van mij heeft zo'n roland RD700, topmodel... en vooral de piano-sounds zijn erg lekker.

Rectifier
12 mei 2003, 00:31
Hey wat is er in de vredesnaam mis met een Yamaha PSR???
Die van mij heb ik al weer tig jaren en ik ben er zeer positief over.
Ik heb nog weinig keys/synths. gehoord die beter klinken voor het geld en qua gebruikers gemak.

Ic3gl0vE
13 mei 2003, 15:50
wat voor een heb je dan Rectifier? ik heb zelf een psr210 gehad, en dat is maar een beginnersdingetje maar zelfs het geluid wat uit de psr2000 komt vind ik niet lekker. Om over het toetsenbord nog maar te zwijgen! De Rolands van een paar jaar terug zijn ook ver superieur aan de yamaha PSR's met vergelijkbare prijzen

Alhambra: zo'n roland E series lijkt me inderdaad wel wat voor je, ik heb zelf een E-68 en de geluiden daar van hebben voor mij 4½ jaar dienst gedaan :smile: Nu gebruik ik 'm als masterkeyboard voor m'n module omdat 'ie zo lekker speelt. Alleen doe ik dit board wel weg als ik geld heb voor een masterkeyboard met 88 gewogen (piano)toetsen. Tja ze klinken best leuk en kosten nu niet veel meer. Dat ding wat ik heb moet je voor 300 euro wel kunnen vinden. Er zit ook een diskdrive in waarmee je midi files af kunt spelen; handig als je pc niet in de buurt is.