PDA

View Full Version : Instrumentaal nummer (Rock/Metal)



Guitarfreak
23 oktober 2010, 23:00
Jo allen,

Eindelijk heb ik weer tijd gevonden om eens iets nieuws op te nemen.
Ik ben vanavond begonnen met schrijven en opnemen. Het gaat dus
niet altijd perfect strak, maar hier alvast een impressie.

Dit nummer is trouwens nog niet af, maar de vorderingen zal ik hier plaatsen.

Het is opgenomen via de PodXT met een Ibanez sz4020.
De bas is zoals gewoonlijk de slechte Stagg bas;).

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie eventuele tips hebben
voor de sound of riffs o.i.d.

www.maggiesbookshop.com/newliedje.mp3

Gr Jip,

pasqual
23 oktober 2010, 23:23
je maakt me nieuwsgierig naar hoe het verder gaat klinken. ik vind het wel vet tot nu toe. de balans is al aardig oké in ieder geval. had je nog plannen voor zang?

groeten Pasqual.

TimoSomers
23 oktober 2010, 23:25
Sjezus, die sound van jou altijd dude.
Echt helemaal TEGEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.

Je hebt denk ik zo serieus het vetste slaggeluid wat ik ooit gehoord heb (en daarmee bedoel ik ook alle profi shit).

Het grooved weer als een lekkere tiet en zit erg goed in elkaar.

Vette drum(sound) ook trouwens, hoe neem je die op?

EDIT: Kom je live ook een beetje op deze sound? Zo ja heb je nog tips om de recto zo strak te krijgen?

Guitarfreak
23 oktober 2010, 23:25
je maakt me nieuwsgierig naar hoe het verder gaat klinken. ik vind het wel vet tot nu toe. de balans is al aardig oké in ieder geval. had je nog plannen voor zang?

groeten Pasqual.

Yo Pasqual,
Thanks. Zang komt er misschien nog over. Ligt eraan of we dit nummer gaan gebruiken bij de band. Dat is altijd even afwachten, haha. I'll keep you posted.

Guitarfreak
23 oktober 2010, 23:28
Sjezus, die sound van jou altijd dude.
Echt helemaal TEGEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.

Je hebt denk ik zo serieus het vetste slaggeluid wat ik ooit gehoord heb (en daarmee bedoel ik ook alle profi shit).

Het grooved weer als een lekkere tiet en zit erg goed in elkaar.

Vette drum(sound) ook trouwens, hoe neem je die op?

Timooooo,
Thaaanks man. Doet me goed om te horen dat deze bij jou in de smaak is gevallen. Dan weet ik dat ik op de goede weg ben:).
Thanks talentenbroeder :).
De drums zijn met Steven Slate Drums gedaan, midi geprogrammeerd.

Guitarfreak
23 oktober 2010, 23:36
Sjezus, die sound van jou altijd dude.
EDIT: Kom je live ook een beetje op deze sound? Zo ja heb je nog tips om de recto zo strak te krijgen?
Live heb ik bijna dezelfde sound als hier.
Allereerst de Orange cabinet welke ik gebruik, welke ervoor zorgt dat het mid lekker hoorbaar is. Dan gebruik ik nog een Keeley Compressor om het geluid op te pompen en een NS-2 noisegate om alles strak te krijgen. En dan nog een Boss EQ pedaaltje om de mid nog net iets meer te boosten. Met die shit kom ik redelijk in de buurt van m'n Podxt geluid. De dualrectifier is nog net iets lomper, hou ik wel van.

http://www.youtube.com/watch?v=aQIB40VfFhE Lastig het geluid te horen. Maar je hoort wel de kracht denk ik.

TimoSomers
23 oktober 2010, 23:58
Haha, EXACT de shit die ik net wou uitproberen :D.
Daar wordt je sound lekker 'djenty' van, maar blijft toch organisch en bruut.
Ga het ff proberen met tubescreamer en ns2 en EQ en mocht dat niet genoeg zijn een keeley.

Guitarfreak
23 oktober 2010, 23:59
Haha, EXACT de shit die ik net wou uitproberen :D.
Daar wordt je sound lekker 'djenty' van, maar blijft toch organisch en bruut.
Ga het ff proberen met tubescreamer en ns2 en EQ en mocht dat niet genoeg zijn een keeley.

JUIST DJENT! Haha. Ik heb veel geprobeerd en voor mij werkt deze setup perfect.
Ga die orange proberen en je sound krijgt veel meer punch!

TimoSomers
24 oktober 2010, 00:18
De tubescreamer die ik heb BTW, zou die in plaats van de eq of compressor kunnen ? Ik gebruik de ts nu eigk ook als oppomper maar het wordt er ook stuk strakker van.

Wanneer komt de full length trouwens?:D

Guitarfreak
24 oktober 2010, 00:27
De tubescreamer die ik heb BTW, zou die in plaats van de eq of compressor kunnen ? Ik gebruik de ts nu eigk ook als oppomper maar het wordt er ook stuk strakker van.

Wanneer komt de full length trouwens?:D

Poeh, ik zou niet weten of je de tubescreamer kunt gebruiken in plaats van de EQ.
Bij mij doet de boss EQ het meest met m'n sound. Zonder die mis ik de bite en geilheid. Het klinkt zonder EQ als 'n vrouw zonder t**tn, niet goed dus.
Koop die EQ, kost geen drol en maakt het geluid echt af.
We gaan volgende week beginnen met de single op te nemen. Daarna komt het album. Eerst maar even een fanbase opbouwen, voor zover dat mogelijk is met onze muziek.

Speel je binnenkort nog een keer in de buurt van Hengelo? Give a call, dan kom ik kijken.

TimoSomers
24 oktober 2010, 00:31
Hahaha, tetten moeten we wel hebben dus zo snel mogelijk ff zon eq op de kop tikken.

Ok vet man, aan mij heb je iig een koper!
Ik ga miss. binnenkort bij een grote band spelen, dus als dat doorgaat speel ik wss wel in de buurt, i'll let you know!

Guitarfreak
25 oktober 2010, 15:25
Hahaha, tetten moeten we wel hebben dus zo snel mogelijk ff zon eq op de kop tikken.

Ok vet man, aan mij heb je iig een koper!
Ik ga miss. binnenkort bij een grote band spelen, dus als dat doorgaat speel ik wss wel in de buurt, i'll let you know!
Haha, true! :D
Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe band. Mail me maar als het vast staat. gfreak1987@gmail.com (ja een erg gedateerd mailadres, haha)

Guitarfreak
27 oktober 2010, 22:16
Hetzelfde nummer met een intro ervoor.
http://maggiesbookshop.com/newliedje-2.mp3

Thyrif
28 oktober 2010, 11:06
Wauw, vette shit hoor. Ben benieuwd! Post zeker meer als er meer af is!

glennshred
30 oktober 2010, 01:41
Vet nummer Jip.. Complimenten!!

Stukje met de gitaar (fill in) dat rechts uit men hoofdtelefoon kwam was ook knap.

Guitarfreak
2 november 2010, 01:03
Vet nummer Jip.. Complimenten!!

Stukje met de gitaar (fill in) dat rechts uit men hoofdtelefoon kwam was ook knap.

Thanks Glenn! Tof om dat van jou te horen:)


Bij deze ook maar een videotje. Slechte kwaliteit.

http://www.youtube.com/watch?v=oq5qnGe3b9g