PDA

View Full Version : info gevraagd over oprichten eigen (kleinschalige) studio



vincent136
23 oktober 2010, 20:52
Hoi allemaal,

Ik heb plannen om me wat meer te gaan focussen op het opnemen. Ondertussen heb ik al aardig wat gear en de kennis om op een fatsoenlijke manier leuk klinkende demo's op te nemen. Ik moet momenteel nog een aantal zaken kopen, zoals microfoons en mic statieven. Dat is wat nog ontbreekt.. ondertussen heb ik al een D112 en een SP B3. Moet nog wat bij dus.

Ik heb 2 vragen:

Als ik een website wil op zetten en actief reclame wil maken, is het dan verstandig om me in te schrijven bij de KvK? Of maakt dat verder niet heel veel uit?

Hoe kan ik het beste beginnen? Wat zijn tarieven die je moet stellen voor een goed klinkende demo (ik zeg bewust 'demo', omdat ik door een nog gebrek aan veel ervaring, een erg goed klinkende ruimte en perfecte gear nog niet de 'perfecte' opname kan maken)

Wat zijn dingen die erg belangrijk zijn, zakelijk gezien, als je wilt opnemen voor bandjes ?

Een beetje studio kost 50 euro per uur, of is het handiger om te reken in de vorm van "150 euro voor 2 nummers opnemen en mixen" ? of een uurtarief te rekenen?

Alvast bedankt!

dennis_rhcp
24 oktober 2010, 07:05
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=138292

misschien heb je iets aan dit topic? ik doe iets vergelijkbaars wat jij nu wilt. neem een kijkje op mijn website: www.saneaudio.nl
mischien heb je er wat aan

gr dennis

vincent136
24 oktober 2010, 13:28
Thanks, zal het eens doorlezen. Mooie verzameling gear heb je. Komt veel overheen met wat ik al heb staan, behalve je mooie microfoon collectie.