PDA

View Full Version : Meest uitgebreide collectie Tele's?



Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2010, 13:17
Ben op dit moment tegen de beperkingen van mijn '62 RI tele uit Japan aan het lopen; geweldige gitaar voor het geld, maar nu het iets serieuzer wordt in een nieuwe band kom ik toch wat ballen en sustain op de hogere snaren tekort-> deze gaat eruit maar belangrijker, wat komt erin?

Voor mij heeft het surfen/youtuben in feite niet echt zin, ik merk pas als ik er in het echt goed voor ga zitten wat ik daadwerkelijk van verschillende gitaren vind. Wat ik zoek is een tele met een flinke brutale sound op de brugpickup die niet dun wordt in de hogere registers. De aktie hoeft niet bijzonder laag, maar een iets vlakkere radius is toch wel fijn vaak om het aanlopen tegen te gaan.

Tot nog toe vond ik de '52 RI van Fender US erg goed, wel een iets dikke neck maar daar is wel aan te wennen. Sommige Haar tele's spreken me ook wel aan, misschien zelfs een 2ehands CS...waar te kijken voor een groot aanbod? Wil er best even een paar uur voor op pad, als het maar geen zuid limburg wordt bij wijze van.

Ijselrobo 07
23 oktober 2010, 15:10
Wat ik zoek is een tele met een flinke brutale sound op de brugpickup die niet dun wordt in de hogere registers.
Ik kan je deze 2 gitaren wel aanraden:
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0130050306
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0142002300
En misschien kun je ervoor naar musicstore in Köln reizen? daar hebben ze een groot aantal fenders staan, klaar om getest te worden!

Grtz.
Ijselrobo 07

Mr.Bluesbreaker
23 oktober 2010, 15:30
Denk wel dat het in de brug een enkelspoels element moet worden, of misschien een P90 maar geen humbucker. Liefst test ik ergens waar ook een aantal gebruikte exemplaren staan.

Luke-wannabe
23 oktober 2010, 16:02
Ha! Ook al op zoek?
Ik raad je aan om gewoon alles te proberen. Je kunt gewoon niet zeggen dat elke 52 RI of Roadworn of customshopper zo en zo klinkt. Elke gitaar is anders. Zeker in het segment waarin jij (en ik zelf) op zoek bent.
Ik ben zelf fan van Rebelrelic, maar heb vandaag ook weer een érg mooie Fender Roadworn bespeeld.. Gewoon kijken zou ik zeggen.

RoelSmoel
23 oktober 2010, 16:10
Ik kan je deze 2 gitaren wel aanraden:
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0130050306
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0142002300
En misschien kun je ervoor naar musicstore in Köln reizen? daar hebben ze een groot aantal fenders staan, klaar om getest te worden!

Grtz.
Ijselrobo 07

Even offtopic, en daar laat ik het bij.
Musicstore, wat een ballentent, slechte afgestelde gitaren in de rekken, roestige snaren, kromme halzen. Geeft niet echt een goede indruk van een gitaar.

Ijselrobo 07
23 oktober 2010, 16:40
Even offtopic, en daar laat ik het bij.
Musicstore, wat een ballentent, slechte afgestelde gitaren in de rekken, roestige snaren, kromme halzen. Geeft niet echt een goede indruk van een gitaar.

Waneer was jij er dan voor het laatst? :???::dontgeti:
toen ik er 2 maanden geleden was, 5 augustus, toen waren alle gitaren (vooral fenders) die ik heb uitgeprobeerd gewoon goed.
Maar met de roestige snaren kan ik je gelijk geven :seriousf:

En de man achter de kassa had me zelfs €30 korting gegeven omdat ik een "set" had gekocht (gitaar en versterker).

Grtz.
Ijselrobo 07

zeiler
24 oktober 2010, 08:27
de keren dat ik in Keulen was verschilde de kwaliteit van de gitaren en de verkopers bijzonder veel!!!

Daarnaast weet ik niet waar veel tele's te koop zijn? Tonika in Groningen heeft iig een ruim assortiment van veel gitaren, maar weet niet zeker hoeveel specefiek tele's ze hebben... Big One vind je denk ik niet ruim genoeg...

die American Guitar Store in Enschede misschien? Nooit geweest maar Amerika = Western = tele (ik weet 't, slechte redenatie!)

Feedback Apeldoorn ook niet je van het en dan kom je qua assortiment denk ik bij Kees Dee uit? En welke zaak zit daar nou in Doetinchem? Nooit geweest maar op internet ziet 't er interessant uit ;)!

Veel succes, tele's zijn cool :o!

signsofzodiac
24 oktober 2010, 12:40
Max Guitars, uitgebreide collectie telecasters (eerste link "normale" tele's, tweede de CS tele's), goeie zaak ook:

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=280
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=439

barno
24 oktober 2010, 13:20
afgaande op je topictitel zou ik dit antwoorden:

http://www.youtube.com/watch?v=NerNLHswJ9c

maar de meesten zitten waarschijnlijk net boven je budget :)

vulvasonic
24 oktober 2010, 14:16
afgaande op je topictitel zou ik dit antwoorden:

http://www.youtube.com/watch?v=NerNLHswJ9c

maar de meesten zitten waarschijnlijk net boven je budget :)

Waarom moet ik zo hard denken aan This Is Spinal Tap?

barno
24 oktober 2010, 14:59
Waarom moet ik zo hard denken aan This Is Spinal Tap?

omdat Tap's corebusiness zit in "overdrijven" en dat bij deze jongen ook het geval is ? :)

Mr.Bluesbreaker
24 oktober 2010, 23:40
Kijk, hoop goeie tips weer en van een paar dingen had ik nog niet gehoord. (LSL bijvoorbeeld, wat gezocht maar te vinden in NL?) Denk dat mijn voorkeur ook steeds meer uitgaat naar mini HB in de neck en een enkelspoels in de brug - HotRod 52, G&L trekt me ook wel aan....tijd om op pad te gaan, sowieso misschien even langs maxguitar.

Henri H
25 oktober 2010, 00:26
Ik heb onlangs een Koreaanse Tele gekocht, en heb een paar weken geleden bij Vriese in Doetinchem gekeken of de USA-Tele's beter waren.
Ik kwam tot de conclusie dat eigenlijk alleen een '63 CS zich kon meten met mijn Koreaan.
De rest van de USA's vond ik eigenlijk behoorlijk tegenvallen.

Hier een verslagje: Klik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2482992#post2482992)

Het brugelement van mijn Koreaan is een Seymour Duncan (geen idee welk type), en die klinkt zowel fel als ook best wel "dik".
In ieder geval dikker dan de USA's.
Als je het leuk vindt, ben je welkom om hem 's te komen testen.
Verkopen doe ik hem echter niet. ;)

Mr.Bluesbreaker
25 oktober 2010, 01:01
Is er evt animo om een mini-tele-meeting te houden? :D

Henri H
25 oktober 2010, 01:06
Lijkt me wel leuk ja. :cheerup:

vulvasonic
25 oktober 2010, 01:17
Is er evt animo om een mini-tele-meeting te houden? :D

Mag je ook komen als je geen mini-tele hebt?

Outline
25 oktober 2010, 03:05
Ik denk: G&L (keuze genoeg): USA-lijn http://www.glguitars.com/instruments/USA/guitars/index.asp
Indonesische lijn: http://www.glguitars.com/instruments/TributeSeries/guitars/index.asp
EMP is de importeur. Voor prijzen: http://www.empmusic.nl/BrandDetail.aspx?Id=46

Of St. Blues: www.saintblues.com

Daarnaast hebben we bv. ook Nik Huber nog... www.nikhuber-guitars.com Heb de prijslijst hier liggen, dus als je wat wil weten: PM.

Overigens is een budget ook wel fijn om te weten...

Nog even over John5: Iemand die zo'n enorme berg Tele's heeft staan, is ten allen tijde een vriend van mij. En dat zegt iemand die de laatste tijd enorme gas voor een Strat heeft omdat 'n Tele 'n lompe plank hout blijft...

Hendriks
25 oktober 2010, 18:01
Ben op dit moment tegen de beperkingen van mijn '62 RI tele uit Japan aan het lopen; geweldige gitaar voor het geld, maar nu het iets serieuzer wordt in een nieuwe band kom ik toch wat ballen en sustain op de hogere snaren tekort-> deze gaat eruit maar belangrijker, wat komt erin?

Voor mij heeft het surfen/youtuben in feite niet echt zin, ik merk pas als ik er in het echt goed voor ga zitten wat ik daadwerkelijk van verschillende gitaren vind. Wat ik zoek is een tele met een flinke brutale sound op de brugpickup die niet dun wordt in de hogere registers. De aktie hoeft niet bijzonder laag, maar een iets vlakkere radius is toch wel fijn vaak om het aanlopen tegen te gaan.

Tot nog toe vond ik de '52 RI van Fender US erg goed, wel een iets dikke neck maar daar is wel aan te wennen. Sommige Haar tele's spreken me ook wel aan, misschien zelfs een 2ehands CS...waar te kijken voor een groot aanbod? Wil er best even een paar uur voor op pad, als het maar geen zuid limburg wordt bij wijze van.

Als je een vlakkere toets wilt is een 52 RI geen goed idee , een Hotrod heeft een iets vlakkere(9.5) toets en een mini-bucker dat lijkt mij dan voor jou ideaal. Je mag altijd mijn tele komen proberen ( 2 humbuckers) , om een idee te krijgen.

telecastermaster
26 oktober 2010, 15:37
Ik zou gewoon dit inbouwen, daar kun je het geluid mee kneden zoals je zelf wilt: http://www.thomann.de/nl/emg_vmc_control_1_poti.htm
Voor de prijs van een pedaaltje maak je van je gitaar een alleskunner.


http://i24.photobucket.com/albums/c38/eutgard/Misc/vmc2.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c38/eutgard/Misc/vmc1.jpg


http://i24.photobucket.com/albums/c38/eutgard/Misc/vmc.jpg

Luke-wannabe
26 oktober 2010, 17:08
Is er evt animo om een mini-tele-meeting te houden? :D
Dan ben ik van de partij!

Platyhelminthes
26 oktober 2010, 21:41
Is er evt animo om een mini-tele-meeting te houden? :D

Lijkt me tof :D

Toaster
26 oktober 2010, 22:00
Ik heb ook een tijdje gezocht naar een tele die mijn huidige tele kon gaan vervangen / aanvullen.

Ik speel op een american standard tele. Niks bijzonders dus. Alleen ik ben wel helemaal gewend geraakt aan de sound. Alle andere tele's die ik vasthield (avris) waren veel braver en minder fel.

Dus ik hou het voorlopig bij mijn "gewone" tele. Ik heb nog wel een Bill Nash tele gehoord die ik goed vond en volgens mij ook een rebel relic....
Custom shoppers heb ik nog niet in mijn handen gehad.

Mr.Bluesbreaker
31 oktober 2010, 16:49
Was even op vakantie, maar bedankt voor de reply's zover allemaal!
Volgens mij zijn er al een aantal die het idee Tele-meeting ook wat vinden -> laten we bij deze een opzet maken?

Hendriks: bedankt voor het aanbod, mocht er op de meeting die nog komt geen Hotrod model zijn, zou ik wel eens willen testen, waar precies ligt South Denmark?:D

Telecastermaster: opzich een goed idee, maar het zit hem ook in de algemene feel en sustain die een ander instrument meer of minder heeft, denk niet dat ik het daarmee oplos. 40% hout, 40% electronica en 20% bouwconstructie heb ik vaak in mijn hoofd als bepalend voor klank. Het zit hem voor mij meer in de basis van de gitaar.

Zou iedereen die het tof vind om zo'n Tele meeting bij te wonen hier een post kunnen droppen met wat ie evt voor tele zou willen meenemen, en je woonplaats? Ik pas me verder wel aan, tot nog toe zie ik dat de meesten wat meer uit zuid/midden NL komen. Mijn idee van zo'n meeting zou een shootout zijn van een paar verschillende modellen met een drummer en bassist, om meteen een indruk van een livesituatie cq bandmix te krijgen over een stuk of 2 a 3 verschillende amps. Ik kan evt mijn Japanse '62 RI meenemen en een zvex box of rock. Misschien tzt even een sticky ervan maken als er genoeg animo is.

Henri H
31 oktober 2010, 17:19
Yes! Tele meeting! :rockon: :cheerup:

Ik neem een Koreaanse Lite Ash (http://picasaweb.google.com/103680526101007712561/FenderLiteAshTelecaster#) mee, en kom uit de Koekstad aka Deventer. ;)

Luke-wannabe
31 oktober 2010, 17:46
Ik hoop een Fender Roadworn Telecaster mee te kunnen nemen.

Hendriks
31 oktober 2010, 18:01
Was even op vakantie, maar bedankt voor de reply's zover allemaal!
Volgens mij zijn er al een aantal die het idee Tele-meeting ook wat vinden -> laten we bij deze een opzet maken?

Hendriks: bedankt voor het aanbod, mocht er op de meeting die nog komt geen Hotrod model zijn, zou ik wel eens willen testen, waar precies ligt South Denmark?:D


Tussen Appingedam en Delfzijl , als we het eind van bv december doen neem ik ook een Cabronita mee en natuurlijk mijn Gibby-caster.

Platyhelminthes
31 oktober 2010, 20:20
Ik kan een Tele meenemen die Hendriks en Luke-wannabe erg bekend voor gaat komen :D

Edit: ik woon in Utrecht

vulvasonic
31 oktober 2010, 22:18
Ik hoop een Fender Roadworn Telecaster mee te kunnen nemen.

Ga je het doen ja?
Als ie net zo goed is als het exemplaar waar ik op gespeeld heb, word ik gek van afgunst. Misschien kun je me zien stomen als die meeting doorgaat, want ik heb er wel oren naar. Ik heb een American Standard Tele, voorzien van een Little '59. Gisteren heb ik me wederom staan te verbazen over de geweldige kwaliteit van dat ding. Speelt als een tiet, klinkt als een klok, blijft perfect op stemming (hooguit na de eerste twee nummers bijstemmen, als de hitte van de podiumverlichting z'n tol eist) en ik heb 'm, sinds ik er een nieuwe hals op heb gezet, nooit meer opnieuw hoeven intoneren, of moeten bijstellen. Die Tele gaat nooit weg.

Luke-wannabe
31 oktober 2010, 23:29
Ga je het doen ja?
Als ie net zo goed is als het exemplaar waar ik op gespeeld heb, word ik gek van afgunst. Misschien kun je me zien stomen als die meeting doorgaat, want ik heb er wel oren naar. Ik heb een American Standard Tele, voorzien van een Little '59. Gisteren heb ik me wederom staan te verbazen over de geweldige kwaliteit van dat ding. Speelt als een tiet, klinkt als een klok, blijft perfect op stemming (hooguit na de eerste twee nummers bijstemmen, als de hitte van de podiumverlichting z'n tol eist) en ik heb 'm, sinds ik er een nieuwe hals op heb gezet, nooit meer opnieuw hoeven intoneren, of moeten bijstellen. Die Tele gaat nooit weg.
Ja waarschijnlijk wel. Ik lijk echt een soort 'klik' met deze gitaar te hebben. Heb de afgelopen paar weken 3 keer 2 uur aan 2 stuk door op dat ding zitten spelen. Hij klinkt echt als de oertele, is vrij licht en ziet er best wel geinig uit met die relic enzo.
Ik heb pas ook op een Tele met een little '59 gespeeld. Lekker hoor! Lekker scheuren met dat ding, maar toch nog een soort van Tele sound erin. Heel cool. Tof dat je er nog steeds zo content mee bent!
Wanneer heb je er een nieuwe hals op gezet en waarom? Heb je een fotootje?

Outline
1 november 2010, 02:52
Als iemand 1 van de 2 uit m'n sig wil proberen, hoor ik 't wel...

macwilliams
1 november 2010, 05:59
Een Tele meeting lijkt me tof, ik bied mijn niet zo heel bijzondere Tele aan als vergelijkings materiaal. Het is een zwarte squier custom P-90

Mac komt net als Huisjes uit de IJsseldelta, maar dan een brugje of wat verder.

vulvasonic
1 november 2010, 08:18
Ja waarschijnlijk wel. Ik lijk echt een soort 'klik' met deze gitaar te hebben. Heb de afgelopen paar weken 3 keer 2 uur aan 2 stuk door op dat ding zitten spelen. Hij klinkt echt als de oertele, is vrij licht en ziet er best wel geinig uit met die relic enzo.
Ik heb pas ook op een Tele met een little '59 gespeeld. Lekker hoor! Lekker scheuren met dat ding, maar toch nog een soort van Tele sound erin. Heel cool. Tof dat je er nog steeds zo content mee bent!
Wanneer heb je er een nieuwe hals op gezet en waarom? Heb je een fotootje?

De gitaar is een keer hard gevallen en daarbij is de stelpen van de originele hals losgeraakt. Was niet meer af te stellen. Ik heb toen een nieuwe hals bij Fender besteld. Moet je de oude opsturen (eerst alle hardware verwijderen). De nieuwe hals bleek perfect.

Het is de Tele hieronder. :D

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/Fenders_Gibsons.jpg

Luke-wannabe
1 november 2010, 09:03
Ach zo! Wist niet dat die hals ooit vervangen was! Cool!

Tupelo
1 november 2010, 09:43
Ik heb zo nu en dan juist mijn twijfels bij die little '59.
Kan het ding op drie manieren schakelen, en single coil vind ik 'm eigenlijk het beste klinken. :roll:

Nu is het zo dat ik het beste uit de verf kom op slecht bespeelbare rammelige gitaren met hoge actie.
(Daarop kan ik mijn vingers tenminste kwijt, ben slecht met plectrum)
En dat iets dergelijks op mijn verlanglijstje staat.
Dus het ding blijft er voorlopig maar gewoon in om budgettaire redenen.

Henri H
1 november 2010, 09:56
Als iemand 1 van de 2 uit m'n sig wil proberen, hoor ik 't wel...Andy van ProGuitarShop speelt ook vaak op G&L, ik ben wel benieuwd!

Kim Wilson
1 november 2010, 10:29
Hé, een Tele-meeting! Mag ik ook komen? Dan neem ik mijn Baja mee. En is er ook animo voor de ultieme Tele-amp, mijn Vibrolux Reverb?

Is er al bekend waar dit zal plaatsvinden?

Tupelo
1 november 2010, 10:32
Ik wil mijn Blade ook weleens de vergelijking ingooien, maar 't zal waarschijnlijk noordelijk worden, die meeting...

Mr.Bluesbreaker
1 november 2010, 10:59
Ah fijn, al heel wat toffe aanmeldingen. Neem mee, neem mee - vooral die G&L Bluesboy ben ik heel benieuwd naar en die Vibrolux is meteen een toffe amp om te hebben voor een shootout. Wat mij betreft is de lokatie wat afhankelijk van waar de meesten vandaan komen. Lijstje tot nu toe:

-Mr.bluesbreaker - '62 Fender RI Japan, Zvex Box of Rock
-H.Huisjes - Fender Lite Ash Korea
-Vulvasonic - Fender USA std met SD '59
-Luke-wannabe - wicked afro /Fender Road Worn
-Outline - G&L bluesboy (wishful thinking)
-Platyhelminthes -
-Hendriks - Fender USA '52 Hotrod RI / Gibby-caster / Cabronita
-Macwilliams - Squier Custom P-90
-Kim Wilson - Fender Baja & SF Vibrolux reverb
-Tupelo - Blade Tele

Mocht er iets niet kloppen of vergeet ik iets, vul maar aan. Wil je zelf worden toegevoegd, maak dan even een copy-paste en plak jezelf eronder! Zou tof zijn als er ook nog een modernere amp naast de Vibrolux komt, anyone?

macwilliams
1 november 2010, 12:50
Ik denk dat je het aantal amps juist klein moet houden aangezien je dan teveel combinaties voor je kiezen krijgt. Dat bemoeilijkt juist de keuze. Welke amp speel jezelf? Neem die dan mee en probeer het aantal teles dat je aangeboden krijgt daarop uit.

Mocht je toch modernere amps willen proberen zeg dan in welke hoek je zoekt. Combo of juist head& cab. Ik kan wel wat mee brengen maar de ruimte in m'n auto beperkt de aantal mogelijkheden.

humbucker
1 november 2010, 13:02
Ik wil ook wel komen, maar dan zou het niet té ver van de Belgische grens moeten doorgaan. Ik kan deze meebrengen, met Nocaster pups!

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_1338.jpg

Hendriks
1 november 2010, 13:20
@ Mr.Bluesbraker helaas heb ik geen Hotrod , zou ik wel graag willen.

Luke-wannabe
1 november 2010, 17:00
Ja, beter neemt Eric zijn amp mee! Hook Captain toch? Súper amps!

Platyhelminthes
1 november 2010, 17:46
-Mr.bluesbreaker - '62 Fender RI Japan, Zvex Box of Rock
-H.Huisjes - Fender Lite Ash Korea
-Vulvasonic - Fender USA std met SD '59
-Luke-wannabe - wicked afro /Fender Road Worn
-Outline - G&L bluesboy (wishful thinking)
-Platyhelminthes - Fender Thinline met GHS lil'punchers
-Hendriks - Fender USA '52 Hotrod RI / Gibby-caster / Cabronita
-Macwilliams - Squier Custom P-90
-Kim Wilson - Fender Baja & SF Vibrolux reverb
-Tupelo - Blade Tele



Voor de mensen uit de omgeving van Utrecht: Mocht het niet al te dicht bij Utrecht worden, ik beschik over een (kleine oude) auto dus misschien valt er dan iets af te spreken om de car poolen :)

Tupelo
1 november 2010, 17:48
Dat is mooi. :ok:

Kim Wilson
1 november 2010, 22:27
Ja, beter neemt Eric zijn amp mee! Hook Captain toch? Súper amps!
Waarom? Ik weet natuurlijk niet wat voor amp de TS heeft of wil, maar die Vibrolux is een prima amp, zeker i.c.m. Tele's.

Mr.Bluesbreaker
1 november 2010, 22:29
@Mac/Luke: tuurlijk zou het cool zijn om mijn Captain & 2*12 set te hebben daar, maar heb hier geen auto jammer genoeg. Misschien rijdt er tzt iemand uit het noorden maar vooralsnog wordt het bij mij dan zonder amp. Maar een goede JCM800 / Mesa of wat dan ook is welkom hoor:) Wat mij betreft is 2 verschillende amps wel genoeg, krijg je ook niet meer dan 2 mensen tegelijk dor elkaar heen tetterend; dat meteen opgelost.
Lijkt mij leuk om er gewoon een iets modernere amp cq. ander geluid dan de SF Fender Vibro er tegenover te zetten-> de meeting is niet alleen voor mij bedoeld:D

@ Hendriks: oops, ja klopt.

Ik zat al wat aan Utrecht te denken - is dat redelijk te doen voor iedereen? Zijn vast genoeg oefenruimtes te vinden en ligt imo wel redelijk centraal bij wat ik hier zoal zie qua deelnemers.

Henri H
1 november 2010, 23:10
We kunnen ook kijken of we het kunnen combineren met de meeting in Almere, als die komt.
Daar valt misschien een ruimte (gedeeltelijk) af te zetten?

Versterkers genoeg daar. :D

macwilliams
1 november 2010, 23:14
We kunnen ook kijken of we het kunnen combineren met de meeting in Almere, als die komt.
Daar valt misschien een ruimte (gedeeltelijk) af te zetten?

Versterkers genoeg daar. :D

dat is toch 12/12 ?
Komt me niet zo goed uit eerlijk gezegd.

Mr.Bluesbreaker
1 november 2010, 23:16
12/12 werk ik (elke zondag muv schoolvakanties), is voor mij ook net niks. Ook krijg je dan als er 2 vrouwen rondlopen dat de helft dan weer loopt te kwijlen...aandachtscurve van een minuut...

Henri H
1 november 2010, 23:21
Ja, uh.... 't was maar een ideetje. :makeup: :)

macwilliams
1 november 2010, 23:23
12/12 werk ik (elke zondag muv schoolvakanties), is voor mij ook net niks. Ook krijg je dan als er 2 vrouwen rondlopen dat de helft dan weer loopt te kwijlen...aandachtscurve van een minuut...

Gaan er vrouwen rondlopen dan? En dat zou boeiend zijn omdat? Ik zie wel vaker vrouwen rondlopen. Daar laat ik me niet door uit m'n concentratie halen. Ik bedoel, naakt zullen ze niet zijn, bijzonder of uitgesproken knap ook niet.

Luke-wannabe
1 november 2010, 23:58
@ Hans: Tuurlijk, maar ik ken de Hook vrij goed en vind dat gewoon een te gekke amp!

Combineren met Almere vind ik niet zo'n goed idee :D

rijsberman
2 november 2010, 01:11
En vooralsnog is de datum in Almere nog niet bevestigd...

Outline
2 november 2010, 03:05
Regio Utrecht is vanaf hier geen probleem. Iemand een locatie-suggestie? En datum natuurlijk.

Even kort over m'n Bluesboy: Heeft als Asat Classic de fabriek in Indonesië verlaten en is door Henk van den Heuvel (Hillman Guitars) omgebouwd naar een (USA) Bluesboy. Dat was niet meer dan de routing frezen en element monteren. Rest van electronica is namelijk gelijk (schema van Bluesboy staat op G&L-supportsite).

LET WEL: De Tribute Bluesboy Semi-Hollow heeft een andere Humbucker. Deze hebben ze ook nog heel kort in de USA-Bluesboy gemonteerd gehad maar omdat die dus enorm kut schijnt te klinken, zit nu in de USA-versie weer de Seth Lover. Die ik er dus ook ingeknikkerd heb. Als je het doet, moet je het goed doen. Toch?

En ik heb dus GEEN hollow-body, maar gewoon massief. Met Maple toets.

Potmeterwerk e.d. is nog origineel (Mighty Mite) maar mijn inziens is een goede potmeter een goede potmeter. Ze zijn bij G&L sowieso niet zo van de goedkopere rommel in hun gitaren, USA of Indonesië.

Zal ik voor het gemak (en het geluid van de MFD's) m'n andere G&L ook maar meenemen?

Kim Wilson
2 november 2010, 07:39
Utrecht is vanaf hier ook nog wel redelijk te doen. Ik kan nog niet met 100% zekerheid zeggen of ik erbij ben, thuis lopen de afspraken ook gewoon door natuurlijk.

Henri H
2 november 2010, 08:18
Utrecht lijkt me prima.

Platyhelminthes
3 november 2010, 17:37
Ik ga vanavond voor mijn eerste repetitie naar een oefenruimte op de woonboulevard Utrecht.

Als dit een beetje leuke gelegenheid is lijkt het me wel een geschikte plek voor een meeting, ligt namelijk vlak naast de ring Utrecht en is door het enorme Ikea bord niet te missen(de woonboulevard dan :p)

vulvasonic
3 november 2010, 18:21
Ik was van plan een stuk of 20-25 hitsige, gewillige, sexueel zeer actieve, ongeremde groupies mee te nemen. Iemand die daar bezwaar tegen heeft?

humbucker
3 november 2010, 18:24
Worden al die tele's dan niet jaloers??

macwilliams
3 november 2010, 18:40
Zolang ze maar niet ouder dan 20 zijn.

Tupelo
3 november 2010, 18:41
En niet uit China komen. :o

Luke-wannabe
3 november 2010, 19:22
Ik ga vanavond voor mijn eerste repetitie naar een oefenruimte op de woonboulevard Utrecht.

Als dit een beetje leuke gelegenheid is lijkt het me wel een geschikte plek voor een meeting, ligt namelijk vlak naast de ring Utrecht en is door het enorme Ikea bord niet te missen(de woonboulevard dan :p)
Starsound Studios? Kan, maar zijn niet per sé heel gezellige ruimtes..

macwilliams
3 november 2010, 19:41
En niet uit China komen. :o.....Rasist

vulvasonic
3 november 2010, 20:22
Zolang ze maar niet ouder dan 20 zijn.

Dan gaat het hele feest niet door. Mijn groupies zijn allen reeds dik de 50 gepasseerd en zijn zo lelijk als de nacht. Heb ik weer. :chicken:

macwilliams
3 november 2010, 21:04
Dan gaat het hele feest niet door. Mijn groupies zijn allen reeds dik de 50 gepasseerd en zijn zo lelijk als de nacht. Heb ik weer. :chicken:

Oude amps & gitaren zijn welkom. Oma's, oudtantes of in jou geval je zussen laat je maar gewoon daar waar ze horen. In een bejaarden tehuis!

Ik neem m'n oma toch ook niet mee, past wel in jou groupie posse trouwens.

Outline
4 november 2010, 02:37
Zeg kinders, zijn we al wat wijzer qua datum? Voordat dit ook weer doodbloedt...

Voorgestelde locatie lijkt mij iig OK. Je moet tenslotte iets.

macwilliams
4 november 2010, 06:13
Mocht het er van komen dan gaat mijn voorkeur naar een vrijdagavond.

Kim Wilson
4 november 2010, 07:53
Heb je wel genoeg tijd op een avond?

Mr.Bluesbreaker
5 november 2010, 12:09
Laten we inderdaad een datum prikken. Ik verwacht een beetje (?) dat de meesten waaronder ikzelf eigenlijk niet zo lekker op een avond zitten. Moet vrijwel of altijd spelen, repeteren of lesgeven. Een zaterdagmiddag is wat dat betreft nog wel ok, als we niet al te laat starten. Kun je evt nog combineren met een gig 's avonds. Idee?

Bij mij is 27 november nog vrij, 4 december, 18 december.

Kim Wilson
5 november 2010, 12:26
27 november is voor zover ik nu weet de enige mogelijkheid voor mij. Ik moet het thuis nog wel even op de kalender nakijken. De andere dagen kan ik zeker niet.

Luke-wannabe
5 november 2010, 12:48
27 moet lukken voor mij :)

ghk123
5 november 2010, 23:38
Mag ik mee met dhr H. Huisjes ;)

Dan neem ik mn eigen zelfbouwmormel mee http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2311019&postcount=29 en evt een Mesa Blue Angel 4x10. Ben zeker benieuwd naar een oude vibrolux!

Henri H
5 november 2010, 23:50
Mag ik mee met dhr H. Huisjes ;)...!Uiteraard! Gezellig! :ok:

Michael AE
6 november 2010, 00:26
27 november kan ik ook! Ik zal mijn CS Esquire meenemen voor de liefhebbers!

macwilliams
6 november 2010, 11:02
Ik moet nog even kijken of de 27e me lukt.

vulvasonic
6 november 2010, 13:39
Ik kan op de 27ste. Onder voorbehoud dan, want ik zal nog wel het 1 en ander moeten regelen. Maar in principe ben ik erbij. :)

tillens
6 november 2010, 13:52
Hm als ik welkom ben zou ik ook kunnen komen..
Heb oa een standard tele, een g&l tribute, en een g&l asat classic...

Hendriks
6 november 2010, 14:06
Hm als ik welkom ben zou ik ook kunnen komen..
Heb oa een standard tele, een g&l tribute, en een g&l asat classic...

En waarom zou jij niet welkom zijn?

tillens
6 november 2010, 14:08
geen idee. zou zomaar kunnen toch?
ik weet niet of het bepaald is of het besloten meeting is bijv?

macwilliams
6 november 2010, 14:33
geen idee. zou zomaar kunnen toch?
ik weet niet of het bepaald is of het besloten meeting is bijv?

Nee hoor, ik mag toch ook komen.








toch?

vulvasonic
6 november 2010, 15:04
Nee hoor, ik mag toch ook komen.


Ik zal je niet tegenhouden, maar persoonlijk vind ik het wel wat onbeschaamd, om tussen allemaal kerels in gewoon een beetje gaan staan komen. En ik zou het op prijs stellen als je de slierten zelf ook even opruimt.

En dat op een telemeeting... :dontgeti:

macwilliams
6 november 2010, 15:12
Ik zal je niet tegenhouden, maar persoonlijk vind ik het wel wat onbeschaamd, om tussen allemaal kerels in gewoon een beetje gaan staan komen. En ik zou het op prijs stellen als je de slierten zelf ook even opruimt.

En dat op een telemeeting... :dontgeti:

..........:seriousf:.........

Henri H
6 november 2010, 19:20
Ik ga ook komen de 27e! :seriousf:

Mr.Bluesbreaker
6 november 2010, 19:55
Haha, goedzo. Mooi dat iedereen kan, meestal is het een enorm gehakketak met data maar dit loopt meteen goed. In Utrecht ben ik niet zo bekend met oefenhokken huren, ken alleen DB's (?) van naam - is dat iets? Volgens mij zijn we dan een paar euro kwijt p.p., zolang we niet met z'n dertigen in een hok staan proppen lukt dat makkelijk nu zo wat ik op het lijstje zie.

@ Tillens - tuurlijk is het openbaar, just bring a Tele:) (of 3)
@ Michael - tof! Ben benieuwd.

Outline
7 november 2010, 04:06
Zal ik de 27e dan ook maar komen? Dan neem ik wel mee wat er in de sig staat.

We zijn er ook over uit dat het Utrecht wordt? Is dat bij de Ikea niks? En misschien even handig om te weten hoeveel man er komen zodat we de ruimte er op af kunnen stemmen.

WAT BETREFT VERSTERKERS: Gaan we het simpel houden? Zodat we ook echt Tele's gaan testen ipv versterkers? Neem aan dat we met een versterker of 3 (die een representatieve doorsnee qua klanken vertegenwoordigen) toch wel genoeg diversiteit hebben.

Wie wil een opsomming maken van wie komt met wat? Voor het overzicht. En ja, ik zou het ook kunnen maar wil echt m'n bed in. De tijd van de post zegt wel genoeg, lijkt mij...

Mr.Bluesbreaker
7 november 2010, 10:36
-Mr.bluesbreaker - '62 Fender RI Japan, Zvex Box of Rock
-H.Huisjes - Fender Lite Ash Korea
-Vulvasonic - Fender USA std met SD '59 & hitsige, gewillige, sexueel zeer actieve, ongeremde groupies
-Luke-wannabe - wicked afro /Fender Road Worn
-Outline - G&L Tribute Asat Classic 3TSB & G&L Tribute Asat Classic Blue Burst
-Platyhelminthes - Fender Thinline met GHS lil'punchers
-Hendriks - Fender USA '52 Hotrod RI / Gibby-caster / Cabronita
-Macwilliams - Squier Custom P-90
-Kim Wilson - Fender Baja & SF Vibrolux reverb
-Tupelo - Blade Tele
-Michael AE - Fender CS Esquire
-GHK123 - Zelfbouw Tele ('52 stijl?) en evt Mesa Blue Angel 4*10
-Tillens - G&L Asat Classic, G&L tribute, USA STD tele

Tot nog toe tel ik 13 geinteresseerden, als je er bij wilt staan zou je jezelf dan even in de lijst willen zetten? Ook als het niet lukt, edit dan svp de lijst even met een afmelding van jezelf. Mooie collectie tele's hebben we nu al, dat wordt genieten.

@GHK123: Mesa 4*10 zou tof zijn als je die mee kan nemen!
Ik heb tot nog toe niemand uit de buurt gezien die hier vanuit rijdt, kan helaas de Captain niet meekrijgen. Nog een vrijwilliger voor een iets modernere 3e amp? Dan zijn we helemaal ideaal voorzien. Misschien is het leuk om ook een bas mee te nemen, (wil ik wel doen) kunnen we afsluiten met een drums (Leon?) bas en gitaarsessie om de tele's in bandmix te horen. Wie weet er een goede ruimte in Utrecht voor tot nog toe <15 man en een stapel Tele's? Liefst met drumstel en basversterker erin. Als er 2 mensen een grote gitaarstand voor 7 units kunnen meenemen is misschien ook wel handig.

Bedenk me net dat ik die avond ervoor de jaarlijkse bandborrel heb, ik verontschuldig me nu alvast voor enige brakheid...goed getimed...:D

Luke-wannabe
7 november 2010, 12:41
27 november dus! Waar en hoe laat etc? Ik wil natuurlijk drummen :)

Henri H
7 november 2010, 14:08
Ik kan ook mijn Captain 34 meenemen, zal net passen denk ik, samen met de Mesa Blue Angel en 2 Teles.
Een cabinet zal lastiger worden, maar ook dat zal waarschijnlijk zelfs lukken met een Avensis Wagon.

Mr.Bluesbreaker
7 november 2010, 17:55
Te gek, als het 1 van beide amps wordt zou ik persoonlijk de Captain 34 liever hebben ivm contrast met de SF Vibrolux. Iemand tips voor een ruimte?