PDA

View Full Version : Stratocaster M-54Vintage Style veren ?



Thomk
23 oktober 2010, 08:25
Beste lezers,

Ik heb even zitten nadenken over mijn tremelo systeem in mijn Blade texas standard pro.

Er zitten momenteel 3 veren in wat dus de mogelijk heid geeft dat de tremelo nog goed kan bewegen.

Zelf gebruik ik nooit een tremelo en als de tremelo helemaal vast zit kan de tunning ook nog is verbeteren(al is dit nu al perfect).

Ik wil er 5 veren ik stoppen i.p.v. 3 maar ik weet niet welke ik moet nemen.
Je heb 3 varianten Licht,standaard,zwaar. Ik wil de veren die momenteel in de gitaar zitten gewoon gebruiken dus dat ik er nog 2 bij koop.

Dus moet dit nu de lichte,standaard of de zware variant zijn?

En is het eventueel een goed idee om de midden veer een klasse sterker te doen?

Bedankt!

Thom

Mesjoggah
23 oktober 2010, 08:53
Je schrijft zelf dat de tuning perfect is zoals 'nu is, waarom wil je er dan toch veren bij plaatsen?

Thomk
23 oktober 2010, 10:18
omdat ik die trem vast wil hebben. Mijn mening hoe meer veren hoe sprankelender hij gaat klinken


dus wie weet het? :D

Ash ketchum
23 oktober 2010, 10:23
Probeer een blokje hout, dit geeft vaak meer sustain en sprankel.

Wabbie
23 oktober 2010, 11:13
Koop gewoon twee standaard veren en druk ze er in. Over dit soort dingen moet je niet teveel nadenken. Ik heb de trem van mijn strat zwevend afgesteld met 5 veren, 3 orginele en 2 die ik uit mijn onderdelen bakje had gevist. Werkt prima en blijft prima op stemming, ook met gebruik van de trem.

Plant
23 oktober 2010, 13:02
Veren trillen ook mee en geven bijgeluiden bij het spelen. Als je de brug vast wilt hebben kun je beter het eerder voogestelde houtblokje plaatsen. Plus een schuimpje tussen de 3 bestaande veren, dan ben je meteen van de bijgeluiden af.