PDA

View Full Version : Tele deze Tele zus



Olorin
22 oktober 2010, 13:07
Ik sta binnenkort voor een dillema (nog 1 à 2 maanden....)

Er gaat nog een Fender Telecaster komen, maarrrrrr..... bomen / bos e.d.

Tele Custom (voor mij momenteel niet haalbaar)
Tele Standaard
Tele Special

U.S.A.
Mexicaans
Aziatisch

Welke hoe en wat te kiezen......
Nu snap ik ook wel dat ik moet gaan testen, spelen, luisteren enz., maar graag had ik wat indrukken van anderen gehoord/gelezen over de verschillen tussen de types en de "bouwplaats"

Waar ik zo wie zo voor wil gaan is een standaard setup, 2 single coils, bridge & neck
Zelf pas 2 specials al in mijn handen gehad waarvan er bij een de afwerking nogal wat te wensen over liet terwijl de 2e wel heel netjes was afgewerkt

Wie o wie heeft er tips en/of opmerkingen

geert1976
22 oktober 2010, 13:15
Tja, er zijn vele Tele´s te koop, met heel verschillende karakters.

Welke muziek wil je op de Tele spelen, zoek je de classic twang Tele, of wil je juist meer een "hot" Tele en last but not least, wat is je budget?:ok:

Olorin
22 oktober 2010, 13:18
Muziek: Blues/Country/Rock denk aan CCR e.d.
Budget: +/- 1000 euries (min of meer.....)

En idd op zoek naar de originele twang....... van de oer tele

geert1976
22 oktober 2010, 13:26
Muziek: Blues/Country/Rock denk aan CCR e.d.
Budget: +/- 1000 euries (min of meer.....)

En idd op zoek naar de originele twang....... van de oer tele

52 re-issue, misschien van Fender alleen die ga je voor E 1000,00 net niet vinden.

Maar voor E 1000,00 is een Fender Tele USA Standard wellicht een goede keuze:ok: vind je 2e hands voor rond de E 700,00 a E 800,00

Welke hals vind je prettig, dik, dun?

mikeyaxeman
22 oktober 2010, 13:30
Een japanse Tele is dat wah?
En de Classic player of de Baja?

Olorin
22 oktober 2010, 13:50
geert: ja de 52 re -issue is wel een goeie (maar die prijzen hè) :(
Hals, ik heb nu 4 gitaren elektrisch en akoestisch, van breeeeede en dikke halzen naar smalle ranke hals (yamaha Pacifica)
Alles went (toch?) . oke voorkeur ligt misschien bij de iets dunnere hals :soinnocent:

mikeyaxeman: tja DAT is dus nu net de vraag japans of/of/of. Helaas ben ik nog nergens een Japanse tegengekomen die ik kan testen. :(
Baja: hm, kweet niet, op het eerste gezicht leuk en aardig maar vaak voor NET IETS meer toch een behoorlijk stuk betere gitaar

Kim Wilson
22 oktober 2010, 13:53
Baja is echt een goeie gitaar voor het geld, hoor. De Classic (Player) serie biedt momenteel bij Fender het meeste waar voor zijn geld.

EDIT>
Ik lees net dat je een lichte voorkeur hebt voor dunne halzen. Dan wordt de Baja niks, die heeft een knuppel van een neck.

mikeyaxeman
22 oktober 2010, 14:13
Baja is idd erg goed heb d'r wel eens eentje bespeeld en voelt erg degelijk.
Maar idd een knuppel van een hals en ik vind dat persoonlijk heerlijk.

geert1976
22 oktober 2010, 14:20
geert: ja de 52 re -issue is wel een goeie (maar die prijzen hè) :(
Hals, ik heb nu 4 gitaren elektrisch en akoestisch, van breeeeede en dikke halzen naar smalle ranke hals (yamaha Pacifica)
Alles went (toch?) . oke voorkeur ligt misschien bij de iets dunnere hals :soinnocent:

mikeyaxeman: tja DAT is dus nu net de vraag japans of/of/of. Helaas ben ik nog nergens een Japanse tegengekomen die ik kan testen. :(
Baja: hm, kweet niet, op het eerste gezicht leuk en aardig maar vaak voor NET IETS meer toch een behoorlijk stuk betere gitaar

Hmm,

Ik heb zelf een Fender Tele HW-1 gekocht, prima gitaar voor het geld, alleen de brug vond ik matig (veel tonesuck).

Ik heb de frets opnieuw gecrownd en gepolijst en een andere brug gemonteerd (Gotoh, met 6 blokzadels).
En nu is het een heerlijke gitaar, met goede bite en twang en ja, daar speel ik veel CCR, blues en rock en roll op.

de hals van de HW is ook niet extreem dik:ok:

zo ziet ze er nu uit:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/007-62.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-75.jpg

Fisherman
22 oktober 2010, 14:29
Hmm,

Ik heb zelf een Fender Tele HW-1 gekocht, prima gitaar voor het geld, alleen de brug vond ik matig (veel tonesuck).
Ik heb de frets opnieuw gecrownd en gepolijst en een andere brug gemonteerd (Gotoh, met 6 blokzadels).
En nu is het een heerlijke gitaar, met goede bite en twang en ja, daar speel ik veel CCR, blues en rock en roll op.
de hals van de HW is ook niet extreem dik:ok:
zo ziet ze er nu uit:



Ha Geert!

Knappe Telecaster! :ok:
Aparte kleur ook!

Ik kan me vergissen, maar heb je de controlplate bewust omgedraaid???
Speelt dat makkelijker?

geert1976
22 oktober 2010, 14:35
Ha Geert!

Knappe Telecaster! :ok:
Aparte kleur ook!

Ik kan me vergissen, maar heb je de controlplate bewust omgedraaid???
Speelt dat makkelijker?

Ik vind van wel,

Ik heb nu de volgorde volume, tone en switch (dus ja ik moest ook eea opnieuw solderen)

Die schakelaar vind ik origineel een sta in de weg, vooral als die in brugstand staat en je wilt effe aan je volumeknop draaien.
om nog maar te zwijgen over het kapot rammen ervan zodra je eens lekker uithaalt over de snaren:)

Olorin
22 oktober 2010, 14:57
Zeer mooi (behalve de kleur dan... hehehe wat een zeikerd hè :soinnocent: )

Als je um overspuit kom ik hem halen.... :blast: hehehehe

Kim Wilson
22 oktober 2010, 15:04
Baja is idd erg goed heb d'r wel eens eentje bespeeld en voelt erg degelijk.
Maar idd een knuppel van een hals en ik vind dat persoonlijk heerlijk.
Ik ook, en in Desert Sand met witte slagplaat bijna de mooiste die bestaat:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_3224a.jpg

McVenco
22 oktober 2010, 15:20
Wil je die foto nooit, maar dan ook NOOIT meer plaatsen Hans? Gloeiendegloeiende..... :sneaky:














http://forum.sausagemaking.org/images/smiles/drool.gif

Fisherman
22 oktober 2010, 15:39
Ik vind van wel,

Ik heb nu de volgorde volume, tone en switch (dus ja ik moest ook eea opnieuw solderen)

Die schakelaar vind ik origineel een sta in de weg, vooral als die in brugstand staat en je wilt effe aan je volumeknop draaien.
om nog maar te zwijgen over het kapot rammen ervan zodra je eens lekker uithaalt over de snaren:)

He Geert!

Dacht al zoiets, iemand als jij doet zoiets met een reden en ik kan me er best iets bij voorstellen, je argumenten klinken doordacht.
Mooi ding trouwens! :ok:

Morio66
22 oktober 2010, 17:15
Ik heb twee tele's, een Baja en een USA'er..
Voor wat betreft de afwerking is de Baja perfect, beter dan sommige HW-1's..
De Baja staat te koop, maar sinds gisteren hevige twijfel.... Het zijn verdomd lekkere gitaren en zijn een prettige aanvulling op de "gewone" tele....
De dikkere hals is wennen, maar ook juist wel prettig als je naast een tele ook een Les Paul gebruikt.. stapt wat gemakkelijker over dan een dunner Fender halsje....
Een Baja is MIM, maar heb niet kunnen ontdekken wat um minder dan een USA'er maakt.... slagplaat voelt wel wat iel aan, en intoneren wordt nog een hele klus... De S1 switch is leuk, maar als het er niet op zat had ik het niet gemist.. dus... van "Te Koop" wordt het een verlate "HNGD" ;)



http://img837.imageshack.us/img837/6392/p131682n1.jpg (http://img837.imageshack.us/i/p131682n1.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

macwilliams
22 oktober 2010, 17:24
Desert Sand met witte slagplaat bijna de mooiste die bestaat:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_3224a.jpg
dat klopt, dit is de mooiste Tele

http://i845.photobucket.com/albums/ab17/burningstuntman/ibanez666%20tele%20burn/DSC03813.jpg

http://i845.photobucket.com/albums/ab17/burningstuntman/ibanez666%20tele%20burn/DSC03814.jpg

http://i845.photobucket.com/albums/ab17/burningstuntman/ibanez666%20tele%20burn/DSC03826.jpg

http://i845.photobucket.com/albums/ab17/burningstuntman/ibanez666%20tele%20burn/DSC03833.jpg

vulvasonic
22 oktober 2010, 17:25
Probeer ook de Roadworn tele eens. Gewoon voor het gevoel.

https://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/images/road_worn_tele.jpg

Fisherman
22 oktober 2010, 17:28
dat klopt, dit is de mooiste Tele

http://i845.photobucket.com/albums/ab17/burningstuntman/ibanez666%20tele%20burn/DSC03833.jpg

Dat blijft toch een unieke foto én een uniek Mac Special Burned Tele exemplaar. Ooit komt die nog eens in een museum te hangen :seriousf:

humbucker
22 oktober 2010, 22:46
Probeer ook de Roadworn tele eens. Gewoon voor het gevoel.

https://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/images/road_worn_tele.jpg

+1!! Vergeet die zeker niet eens op te pakken, zijn heerlijke gitaartjes!

jahallozeg
23 oktober 2010, 06:24
Op het TDPRI forum (http://www.tdpri.com/) zijn ze allemaal weg van de Squier CV serie. Weinig geld voor een kwalitatief hoogstaande gitaar met de juiste looks en the 'Twang' En wat het nog het meest opvalt ze modden als gekken maar juist deze laten de meesten origineel. :listen:

Morio66
23 oktober 2010, 10:14
Op het TDPRI forum (http://www.tdpri.com/) zijn ze allemaal weg van de Squier CV serie. Weinig geld voor een kwalitatief hoogstaande gitaar met de juiste looks en the 'Twang' En wat het nog het meest opvalt ze modden als gekken maar juist deze laten de meesten origineel. :listen:

Was ook onder de indruk van de CV Tele, maar pas op met (in mijn geval) de CV 50's tele.. Was erg slecht afgewerkt en de hals was niet goed...
De vervanger had hetzelfde... Vraag naar deze blondjes heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ze wat slordiger gaan werken...
Weet niet hoe het met de andere CV's is...

Olorin
29 oktober 2010, 07:50
Oke, weer een weekje verder.

Roadworn hou ik persoonlijk niet van (relic/roadworn zorg ik zelf wel voor) :makeup:

De specials heb ik gemerkt zijn niet altijd je van het qua afwerking, daarnaast heb ik opgemerkt dat de sound van de specials toch iets achter blijft ten opzichte van de standaards.

Customshop blijft nog steeds te duur voor mij nu (ondanks de bonus van de baas dit jaar :ok: )

Nu heb ik toevallig de tele Baja in mijn handen gehad en bespeeld... idd een behoorlijke hals :stop:

Het wordt dus een standaard USA (of een goed afgewerkte en klinkende MIM)
Beide getest, sound bij allebei prima, hals idem.

Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan (USA of MIM) en waarom :???:

Kim Wilson
29 oktober 2010, 08:37
Gewone Standard? USA, zonder twijfel. De MIM Standard heb ik zelf ook getest (meerdere exemplaren) en allemaal dooie planken zonder karakter.

Olorin
29 oktober 2010, 11:44
Heb ik dan net een goede MIM te pakken gehad? Deze had nl wel een prima sound :makeup:

Wat ik graag zou willen weten hoe de tuners, brug en kam van een MIM zijn ten opzichte van een USA (op den duur)

Kim Wilson
29 oktober 2010, 13:33
Heb je die MIM samen met andere Tele's getest, in een A/B test dus?

Olorin
29 oktober 2010, 13:59
A/B ?
1 versterker
om beurten ingeprikt, zelfde settings

ik moet eerlijk zeggen dat de MIM niet veel afweek, sustain/(tele)twang e.d.

ok toegegeven de pick-ups overall, daar hoor je idd wel verschil maar om te zeggen dat het een dooie plank was.... neu

wel is er duidelijk verschil tussen de tuners/brug-zadels e.d.
maar over het algemeen vond ik um nog niet eens zo slecht

....... morgen nog maar eens gaan testen, nu bij mijn eigen bekende guitarshop, gelukkig hangt daar een standaard MIM + USA

de specials heb ik op een andere dag getest, daar bij bleek al snel de afwerking een -punt te zijn maar ook de klank e.d, dus deze wordt het zeker niet

o ja..... nog een London Ctiy bespeeld..... (je moet toch wat) sorry voor sommige hier maar die kun je dus echt niet vergelijken met een Fender Telecaster, compleet andere gitaar en geluid (not for me)

D-string
3 november 2010, 14:55
Ik weet niet of ik nu moet posten binnen dit topic of dat ik een eigen topic hiervoor moet starten, omdat ik denk dat TS ook wel waan mijn post kan hebben plaats ik mijn bericht hier.

Ik weet nu al een tijd zeker dat ik een tele wil, maar kan helaas nog niet één vinden waar ik helemaal verliefd op ben.

Zelf ben ik op zoek naar een tele in de klassieke vorm dus met een SC in de brug en nek. Ik ben dus niet op zoek naar een model met HBers, ook zie ik het nut van meer dan twee pickups niet in op een tele.

Tot nu toe heb ik de volgende modellen getest. (in de volgorde van testen)
- Baja
- American Special
- Roadworn
- 52 RI
- Highway One

Zoals je kunt zien richt ik mij niet zo zeer op een budget. Maar hou ik graag een vergelijkbaar budget met TS aan. Belangrijk is vooral dat ik het gevoel heb dat een duurdere gitaar dit ook waard is.

Baja:
De hals is (zoals aangegeven in dit topic) wat aan de dikke kant. Ik had hier echter geen last van bij het spelen. Wel vond ik het jammer dat ik mij niet kon vinden in het geluid van de Baja, in mijn beleving klonk hij niet zo levendig/warm als ik had gehoopt. Ook de S1 functionaliteit deed mij weinig.

Roadworn:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het belachelijk vind als mensen een gitaar bewust oud laten lijken. Nog belachelijker vind ik het als je een gitaar koopt waar iemand anders dit voor je heeft gedaan. Toch heb ik door de opmerking de post in dit topic van Vulvasonic deze gitaar in handen genomen.

Het was dan ook erg lastig om te merken dat ik erg tevreden was met het geluid en dat ik de hals ook erg lekker bespeelbaar vond.

American Special:
Direct bij het inpluggen vond ik het geluid van de pickups al fijn. Helaas kon ik niet overweg met de hals, ik vond deze erg stroef en het verschuiven van een barré-akkoord over 3 of 4 frets voelde niet plezierig. Misschien moet ik wennen aan dit gevoel, want verder was ik erg te spreken over de American Special.

52 RI:
Voor mij de moeder van alle telecasters en daarom wilde ik deze ook graag testen. Online zag ik dat er éém tweedehands in een winkel aangeboden werd in Newcastle voor 975 pond. In newcastle aangekomen bleek het te gaan om één van 1100 pond en die van 975 zou in Edinbrough zijn. Na overleg kon ik de aanwezige gitaar ook krijgen voor 1000 pond of 1130 euro in de winkel. De gitaar voelde aan als een nieuwe en alles (incl. koffer) was aanwezig. Helaas gaf de gitaar mij niet het gevoel waar ik naar op zoek was. Ik heb deze dan ook achtergelaten in Newcastle.

Highway One:
Teleurgesteld van de 52 RI liep ik een andere winkel binnen waar ik een HW1 zag. Toch nieuwsgierig naar het goedkoopste model USA tele heb ik deze getest. De gitaar zelf beviel mij wel omdat hij precies alles heeft wat ik zoek met al de correcte wiring, niets meer en niets minder. Bij het bespelen werd ik echter nog meer verrast. De HW1 klonk erg lekker en ik twijfelde nog even of ik hem niet direct mee moest nemen.


De grote vraag van mijn kant is nu natuurlijk. Is er nu nog een model die ik zeker nog moet testen op basis van bovenstaande opmerkingen?

samengevat:
- wil eigenlijk geen relic
- halsdikte is niet belangrijk, vrijheid om heen en weer te springen wel.
- budget is niet heel belangrijk, als de gitaar het maar waard is. Liefst niet meer dan 1100/1200 euro.
- PU's zoals een klassieke tele. 2x SC en geen extra's

Olorin
3 november 2010, 15:25
52 RI:
Voor mij de moeder van alle telecasters en daarom wilde ik deze ook graag testen. Online zag ik dat er éém tweedehands in een winkel aangeboden werd in Newcastle voor 975 pond. In newcastle aangekomen bleek het te gaan om één van 1100 pond en die van 975 zou in Edinbrough zijn. Na overleg kon ik de aanwezige gitaar ook krijgen voor 1000 pond of 1130 euro in de winkel. De gitaar voelde aan als een nieuwe en alles (incl. koffer) was aanwezig. Helaas gaf de gitaar mij niet het gevoel waar ik naar op zoek was. Ik heb deze dan ook achtergelaten in Newcastle.



Toch niet bij GuitarGuitar in Newcastle ???? (die met die muur van Marshalls in de vintrine) :blast:
Errug toevallig zou dat zijn aangezien ik 2 weken geleden in Newcastle geweest ben en hier een 52 getest heb. :seriousf:

Ben er zelf ook nog niet helemaal uit. Ga nog een maandje testen en proberen daarna hak ik de knoop door. ;)

D-string
3 november 2010, 15:42
Toch niet bij GuitarGuitar in Newcastle ???? (die met die muur van Marshalls in de vintrine) :blast:
Errug toevallig zou dat zijn aangezien ik 2 weken geleden in Newcastle geweest ben en hier een 52 getest heb. :seriousf:

Ben er zelf ook nog niet helemaal uit. Ga nog een maandje testen en proberen daarna hak ik de knoop door. ;)

idd GuitarGuitar in Newcastle.

Ik kwam voor deze gitaar: http://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars_detail.asp?stock=px-NE15JE996

met de tekst:
Availability: In Stock NOW (1 In Stock in Newcastle)

maar deze was volgens de verkopers in Edinbrough en ik heb dus deze getest:
http://www.guitarguitar.co.uk/electric_guitars_detail.asp?stock=px-EH127XF2473

met de tekst:
Availability: In Stock NOW (1 In Stock in Edinburgh)

Over het uiterlijk had ik bij deze niets te klagen, het geluid bij dit exemplaar was het helaas niet voor mij.

NB. de prijzen op de site in euro's zeggen niets en zijn slechts ter indicatie.

vulvasonic
3 november 2010, 16:04
Roadworn:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het belachelijk vind als mensen een gitaar bewust oud laten lijken. Nog belachelijker vind ik het als je een gitaar koopt waar iemand anders dit voor je heeft gedaan. Toch heb ik door de opmerking de post in dit topic van Vulvasonic deze gitaar in handen genomen.

Het was dan ook erg lastig om te merken dat ik erg tevreden was met het geluid en dat ik de hals ook erg lekker bespeelbaar vond.


Nu lijkt het alsof ik die gitaar om het uiterlijk heb aangeraden. Dat is echter niet zo. Ik heb zelf ook niet veel met relic jobs. En zeker bij de Roadworn komt het een beetje gek over (ze hebben tenslotte allemaal PRECIES dezelfde slijtageplekken!). Het gaat me dan ook PUUR om de bespeelbaarheid en het geluid. En daar was ik ENORM van onder de indruk. Het uiterlijk vind ik niet storend genoeg om een gitaar van een dergelijke kwaliteit voor te laten liggen.

humbucker
3 november 2010, 18:32
Nu lijkt het alsof ik die gitaar om het uiterlijk heb aangeraden. Dat is echter niet zo. Ik heb zelf ook niet veel met relic jobs. En zeker bij de Roadworn komt het een beetje gek over (ze hebben tenslotte allemaal PRECIES dezelfde slijtageplekken!). Het gaat me dan ook PUUR om de bespeelbaarheid en het geluid. En daar was ik ENORM van onder de indruk. Het uiterlijk vind ik niet storend genoeg om een gitaar van een dergelijke kwaliteit voor te laten liggen.

+1!! Dit kan ik alleen maar beamen!

Eko
3 november 2010, 20:26
Bij een tele mag er wel een kloeke hals op zitten , het levert toon op. Ik heb een AV `62 Custom met een dikke C hals. M`n maatje uit de band een `52. Beiden hebben hout in overvloed in de hals. Dat hoor je. Een dunnere hals klinkt gewoon minder.
In de Highway series zitten niet echt de beste elementen. Als je ze wilt gebruiken denk dan eens aan een stel Nocaster puck-ups. Er is geen tele die daar trouwens niet beter van wordt.
Het enige nadeel van die American Vintage series zijn de dunne vintage frets. Ik heb ze gelijk na binnenkomst laten vervangen. Speekt stukken beter.

Hendriks
3 november 2010, 20:48
Je kunt het natuurlijk ook buiten Fender zoeken , merken genoeg met veel gitaar voor het geld , kijk eens naar bv Menzinger handgebouwd in Polen.

Kim Wilson
3 november 2010, 21:25
Baja:
De hals is (zoals aangegeven in dit topic) wat aan de dikke kant. Ik had hier echter geen last van bij het spelen. Wel vond ik het jammer dat ik mij niet kon vinden in het geluid van de Baja, in mijn beleving klonk hij niet zo levendig/warm als ik had gehoopt. Ook de S1 functionaliteit deed mij weinig.

Als Baja-eigenaar wel herkenbaar. Hij klinkt idd niet warm, hij heeft geen vol en rijk geluid. Het is een rauwe plank met een dikke bite die erom vraagt om op zijn flikker te krijgen. Veel mids, lekker direct. Precies wat ik zocht in een Tele. De Highway 1 was voor mij veel te rijk, heel veel laag en hoog. Niet wat ik bij een Tele voor ogen had. Maar blijkbaar zoek jij juist wel dat geluid.

Grappig dat de één iets heel anders zoekt in hetzelfde type gitaar dan de ander. :)

Morio66
3 november 2010, 22:12
Als Baja-eigenaar wel herkenbaar. Hij klinkt idd niet warm, hij heeft geen vol en rijk geluid. Het is een rauwe plank met een dikke bite die erom vraagt om op zijn flikker te krijgen. Veel mids, lekker direct. Precies wat ik zocht in een Tele. De Highway 1 was voor mij veel te rijk, heel veel laag en hoog. Niet wat ik bij een Tele voor ogen had. Maar blijkbaar zoek jij juist wel dat geluid.

Grappig dat de één iets heel anders zoekt in hetzelfde type gitaar dan de ander. :)

Had mijn Baja bijna verkocht, maar (gelukkig!) niet gedaan.. Gebruik de switch (tot nu toe) weinig.. speel op een Fender Champ 25 en ben gek op het geluid.. Hals is zeer prettig, maar je moet er wel van houden... zo'n dik stuk hout...... Heb ook een American Series Tele, is ook niks mis mee, maar gewoon een totaal andere gitaar....
Overigens... Baja op een buizenbak kan best wel warm klinken (vind ik zelf)

Kim Wilson
3 november 2010, 23:08
Tja, wat is warm? Leuk hè, die vage begrippen.

Bij warm geluid denk ik aan een iets te zwoel geluid met veel laag en relatief weinig punch in het mid. Nou, dat is mijn Baja zeker niet. Die heeft niet veel laag. Wel genoeg, maar het is geen breed, zwoel geluid. Veel mids, veel punch, lekker rauw.

Die switch gebruik ik ook niet. Ik zit eraan te denken om een Lil '59 o.i.d. in de brug te zetten en de switch te gebruiken als coilsplitter.

Morio66
3 november 2010, 23:19
Tja, wat is warm? Leuk hè, die vage begrippen.

Bij warm geluid denk ik aan een iets te zwoel geluid met veel laag en relatief weinig punch in het mid. Nou, dat is mijn Baja zeker niet. Die heeft niet veel laag. Wel genoeg, maar het is geen breed, zwoel geluid. Veel mids, veel punch, lekker rauw.

Die switch gebruik ik ook niet. Ik zit eraan te denken om een Lil '59 o.i.d. in de brug te zetten en de switch te gebruiken als coilsplitter.

Ja... Wat is warm ;) Hoor graag wat het resultaat is van de eventuele upgrade!

geert1976
3 november 2010, 23:27
Tja,

Mijn HW-1 tele vind ik gewoon erg lekker geworden, de nieuwe brug heeft hem erg veel goed gedaan, lekker veel bas en goede twang.

Mijn pro-Tone Tele is wat milder gestemd, maar wel goede twang, pompt voor mijn gevoel meer mids (wel een ash body) naar boven dan de HW-1, ook erg lekker maar anders zeg maar.

Zit eraan te denken om een pick-up wissel te gaan doen bij mijn Pro-Tone.
Lekker veel power erin brengen, maar ik wil geen (mini) humbucker, puur single coil, iemand suggesties?

Outline
4 november 2010, 02:53
Je kunt het natuurlijk ook buiten Fender zoeken , merken genoeg met veel gitaar voor het geld , kijk eens naar bv Menzinger handgebouwd in Polen.

Of bij G&L...

En misschien kan Barno je nog helpen. Blijkbaar gaat Tele's bouwen hem ook goed af...

Meer dan genoeg keus met interessante alternatieven om het alleen bij Fender te houden...

Hendriks
4 november 2010, 08:11
Zelf assembleren met Musikraft,Warmoth , etc , ook nog eens leuk om te doen en een zeer goede kwaliteit.

Olorin
4 november 2010, 09:41
Zelf assembleren met Musikraft,Warmoth , etc , ook nog eens leuk om te doen en een zeer goede kwaliteit.

Deze optie is zeker in mijn gedachte geweest.
Maar het besluit is al genomen om een Tele te kopen en een andere te bouwen.

Hierbij ben ik nog aan het twijfelen of ik een PRS of een LP ga bouwen. De Tele wil ik (nu dan toch) toch origineel aanschaffen.

Ik blijf Tele's testen. Tot aan de aanschaf.
Laat wel weten welke het geworden is.

Olorin
19 november 2010, 09:45
He he

de lange zoektocht naar de Telecaster voor mij is ten einde (nou ja bijna dan :soinnocent: )

Nog 2 weekjes wachten (tot mijn baas mijn vakantiegeld overmaakt) dan is tie van mij...... :cheerup:

Het is geworden......

Een American Telecaster, 3-tone sunburst, Texas Special :cooler:

Hij ligt al bij Dickie in het koffer in zijn kantoor op me te wachten.... :(
(goeie deal, ps Dickie... need a strap too :soinnocent:)

Aai kant weit.... denk dat ik maar ga slapen en de wekker 2 weken verder zet :crazyhappy:

D-string
19 november 2010, 14:54
Gefeliciteerd!

Zoals aangegeven heb ik de Am met Texas specials ook in handen gehad. Op dat moment kon ik echter niet uit de voeten met de hals. Dit omdat deze voor mij te stroef was. Heb jij hier ook wat van gemerkt? Ondanks dat ik er op dat moment niet mee overweg kon kan ik dit model nog niet uit mijn hoofd zetten.

Misschien moet ik deze dus nog maar eens proberen.

Olorin
19 november 2010, 15:21
Gefeliciteerd!

Zoals aangegeven heb ik de Am met Texas specials ook in handen gehad. Op dat moment kon ik echter niet uit de voeten met de hals. Dit omdat deze voor mij te stroef was. Heb jij hier ook wat van gemerkt? Ondanks dat ik er op dat moment niet mee overweg kon kan ik dit model nog niet uit mijn hoofd zetten.

Misschien moet ik deze dus nog maar eens proberen.

Nee eerlijk gezegd niets van stroefheid bemerkt. Moet wel zeggen dat ik de hals eerst met mijn mouw goed heb afgeveegd (misschien een of andere zweetmajoor die, degene die je getest hebt, net vast heeft gehad :crazyhappy: )

En na alles wat ik de laatste tijd in mijn handen heb gehad, klinkt deze echt super, speelt licht, exacte mundo wat ik zocht.
Heerrrrlik gitaartje (foto's volgen als ik hem heb... , nog 4 dagen weekend en 10 dagen werken... verd@##$ time doesn't fly when you don't have fun :mad:)

Outline
22 november 2010, 03:06
Jammer dat je 'm net te laat hebt voor de Tele-meeting....

Olorin
22 november 2010, 07:35
Jammer dat je 'm net te laat hebt voor de Tele-meeting....

Tis zowiezo jammer (kl#$te :( ) dat ik nog moet wachten...
Maar goed.... ik kom er wel overheen, de spanning is te snijden :)