PDA

View Full Version : Binnenkort gitaren testen, wie heeft er nog aanvullingen?



Laga
22 oktober 2010, 12:04
Mijn vraag is of jullie nog een paar toepasselijke gitaren aanraden die ik op m'n test lijstje kan zetten?? Binnenkort ga ik heerlijk testen :D

Ben op zoek naar een gitaar die vooral lekker in de hand ligt. Geen tweede Gibson maar meer een strat vormige gitaar.
Vereisten:
- Makkelijke bespeelbare hals
- Fijne body niet te zwaar
- elementen: Single coil & humbucker
- Veelzijdige sound maar liefst ook wel bijzonder.
Even voor de duidelijkheid: ben niet op zoek naar een Fender Strat, Ibanez is ook niet helemaal mijn ding.

Mijn situatie:
Ik speel voornamelijk op m'n Gibson Studio deluxe via m'n Blackstar stage 100.
Genre van mijn band: stevige pop rock met een knip oog naar meerdere genre's. Van mooi clean naar ook metal- achtige strakke riffs.
Dus kortom van alles wat.

Heb zelf uiteraard al rondgekeken en gezocht, ook via dit forum.

Mijn oog is tot nu toe gevallen op de:
- Blade R4; prachtige gitaar, veelzijdig, actieve elementen. Nog nooit gehoord dus ben benieuwd naar de sound. Heb zelf geen ervaring met actieve elementen

- Music man JP.. wat een pracht gitaar, weet hoe veelzijdig ze zijn doordat mijn gitaarleraar erop speelde. Nadeel: erg duur en moeilijk 2e hands verkrijgbaar..

- PRS custom, ook weer prachtig maar mijn budget is helaas niet toereikend. zelfs 2e hands nog erg duur!

Mijn budget is zo'n 1000 euro.

Wat mag er volgens jullie nog op m'n testlijstje bijkomen wat wel in dit straatje past???

j-op
22 oktober 2010, 12:09
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'singlecoil met humbucker'. Een single coil en een humbucker op de gitaar?

Als ik de rest van het lijstje bekijk voldoet m'n Fender Bronco precies aan de vereisten. Die is alleen een beetje moeilijk te vinden, maar de Fender Mustang lijkt er erg op en wordt wel nog gemaakt.

Laga
22 oktober 2010, 12:14
Tis aangepast inmiddels , bedoel inderdaad single en humbucker op de gitaar.
Bedankt voor de tip... Fender bronco/mustang lijkt niet helemaal mijn ding.
Dan ga ik puur op het uiterlijk af. Moet wel enigszins van de gitaar kunnen houden ;)

lollol
22 oktober 2010, 12:19
Fender Prodigy, dan kan je er 3 kopen:dontgeti::cooler:

Tankman
22 oktober 2010, 12:19
Ik zou een Framus Diablo Pro nemen ofzo. Met een beetje geluk en een PM naar mij :soinnocent: krijg je ze tegenwoordig voor onder de 1000 euro. Dit zijn de meest veelzijdige gitaren die ik ooit heb getest. Je moet alleen wel ff wennen aan de looks.

Laga
22 oktober 2010, 12:27
@ Tankman; Haha ik heb al een Framus diablo pro! :cooler:

Zeker een veelzijdige gitaar. Ik mis alleen meer power in de humbucker sound. Die vind ik te iel. Gebruik die gitaar dus voornamelijk in m'n cleane partijen.. maar wil zo graag een gitaar erbij die met single en humbucker elementen de distortion ook goed aan kan!

Zie dat je ook een PRS tremonti SE hebt, we zitten blijkbaar wel redelijk op dezelfde lijn betreft gitaren.

EJPostema
22 oktober 2010, 12:34
misschien een tele?

Er zijn ook gibson les paul met een humbucker en een single coil (p-90 dan), Misschien is dat wat

Tankman
22 oktober 2010, 12:34
Wat ik heb, en dat werkt echt ongelooflijk goed is een Dimarzio Crunchlab met een coil tap erop. Beste single coil geluid dat ik ooit heb gehoord.

Ik heb laatste nog een Blade RH-4 denk ik in de winkel gehad. Het zijn erg gave gitaartjes. Je komt met iedere muziekstijl wel weg.

Ook al wil je geen Fender, misschien toch een idee om naar de nieuwe Fender Blacktop serie te kijken? Ze kosten 550 euro, met 2 humbuckers en een 5-standen schakelaar om ook geweldige single coil sounds uit te halen.

signsofzodiac
22 oktober 2010, 12:37
Music Man Silhouette (24 frets) en Silhouette Special (22) niet vergeten! De hals van de JP is me persoonlijk te vlak en breed, deze past me perfect. Tweedehands ook aanzienlijk goedkoper dan een JP. Jutter heeft een erg prettig exemplaar te koop als ik me niet vergis.

jutter
22 oktober 2010, 12:42
Music Man Silhouette (24 frets) en Silhouette Special (22) niet vergeten! De hals van de JP is me persoonlijk te vlak en breed, deze past me perfect. Tweedehands ook aanzienlijk goedkoper dan een JP. Jutter heeft een erg prettig exemplaar te koop als ik me niet vergis.

Klopt helemaal schat!:mmmm:

Tankman
22 oktober 2010, 12:46
In de categorie betaalbare Musicman zou je ook natuurlijk naar Sterling gitaren kunnen kijken.

tomdiedom
22 oktober 2010, 12:51
Blade r4 lijkt me awesome. Elementen zijn niet actief trouwens. Je kan ze passief gebruiken, maar er zit een actief preampje in die je in kan schakelen als midboost of bas en treble (tegelijk) boost. bij westerhaven in groningen hebben ze er eentje voor 1000 e te koop.

Laga
22 oktober 2010, 12:51
In de categorie betaalbare Musicman zou je ook natuurlijk naar Sterling gitaren kunnen kijken.

inderdaad, heb ik al naar gekeken! ziet er goed uit maar valt niet veel te testen... in ieder geval niet in mijn buurt.

jutter
22 oktober 2010, 12:51
In de categorie betaalbare Musicman zou je ook natuurlijk naar Sterling gitaren kunnen kijken.

Dan zou ik liever toch voor de echte MM gaan.

Rutger Molenberghs
22 oktober 2010, 12:57
- Music man JP.. wat een pracht gitaar, weet hoe veelzijdig ze zijn doordat mijn gitaarleraar erop speelde. Nadeel: erg duur en moeilijk 2e hands verkrijgbaar..


Tja, zo moeilijk zijn die tweedehands niet te vinden. :sssh:

Tankman
22 oktober 2010, 13:04
Dan zou ik liever toch voor de echte MM gaan.

Budget technisch gezien zijn de Sterlings wel geschikter, maar idd, een echte musicman is altijd fijner.

muziekschuur
22 oktober 2010, 13:05
http://www.thomann.de/nl/yamaha_rgxa2.htm
http://a2.images1.thomann.de/pics/prod/180919.jpg


Heel erg musicman achtig een waarschijnlijk ook schakelbaar tot singlecoils...

En rond de 400 euro.... (Yamaha heeft ze niet duurder.... )

Mooie gitaar met veel speciale features...

Bekijk zeker de close up plaatjes van deze gitaar want hij heeft heel wat speciale features die dit ding echt op een eigen niveau plaatsen.

jutter
22 oktober 2010, 13:09
Budget technisch gezien zijn de Sterlings wel geschikter, maar idd, een echte musicman is altijd fijner.

Inderdaad zijn ze budget technisch geschikter; maar een echte MM, en dan liefst 2ehands, kan je beter kopen dan een Sterling; je krijgt altijd hetzelfde geld er weer voor terug, mocht je hem later weer willen verkopen!

Thomk
22 oktober 2010, 13:18
Ga absoluut kijken voor de Blade.

Zelf heb ik vorig weekend de Blade Texas Standard Pro gekocht en hij is helemaal SUPER! de kwaliteit het geluid de looks alles.

Bij de R4 kan dat alleen maar beter worden!

jutter
22 oktober 2010, 13:21
Ga absoluut kijken voor de Blade.

Zelf heb ik vorig weekend de Blade Texas Standard Pro gekocht en hij is helemaal SUPER! de kwaliteit het geluid de looks alles.

Bij de R4 kan dat alleen maar beter worden!

Is die van jou nou een Jap of een Koreaan?

Thomk
22 oktober 2010, 13:40
Is die van jou nou een Jap of een Koreaan?

Volgens mij een Jap maar ik ga even mijn serienummer doorgeven aan Blade eens kijken waar hij dus echt vandaan komt.

Staat nergens made in jap/kor/swiss

Zal vast wel ergens staan maar nog niet gevonden:soul:

stikel
22 oktober 2010, 14:54
@ Tankman; Haha ik heb al een Framus diablo pro! :cooler:

Zeker een veelzijdige gitaar. Ik mis alleen meer power in de humbucker sound. Die vind ik te iel. Gebruik die gitaar dus voornamelijk in m'n cleane partijen.. maar wil zo graag een gitaar erbij die met single en humbucker elementen de distortion ook goed aan kan!

Zie dat je ook een PRS tremonti SE hebt, we zitten blijkbaar wel redelijk op dezelfde lijn betreft gitaren.

Heb ook een Diablo pro (en ook nog een Renegade pro). Inderdaad zeer veelzijdig en GOED. Ik zou gewoon de Humbucker vervangen voor iets met meer pit. De goedkoopste oplossing. Er staat trouwens ook een mooie MM op MP: http://link.marktplaats.nl/384685053 :soinnocent:

jutter
22 oktober 2010, 15:14
Heb ook een Diablo pro (en ook nog een Renegade pro). Inderdaad zeer veelzijdig en GOED. Ik zou gewoon de Humbucker vervangen voor iets met meer pit. De goedkoopste oplossing. Er staat trouwens ook een mooie MM op MP: http://link.marktplaats.nl/384685053 :soinnocent:

Die is wel erg mooi!:)

muziekschuur
22 oktober 2010, 15:22
http://a2.images1.thomann.de/pics/prod/247847.jpg

Is deze EVH niets? Staat voor 999 euro bij Thomann.
Ook in zwart & sunburst.... Is wel heel veel Musicman gehalte...

jze
22 oktober 2010, 15:29
Het budget nog ietsje verhogen en op zoek gaan naar een tweedehands PRS CE 24?

Laga
23 oktober 2010, 11:15
Bedankt allemaal voor de reacties zover..

Komt er een beetje op neer dat ik toch in hetzelfde rijtje blijf terugvallen.
Ga zoiezo de Blade en de Musicman JP en Silhouette testen.
Een 2e hands PRS is altijd al een optie geweest... dus ja.
Die Fender met humbuckers wil ik ook even gaan bekijken!

Testen testen testen en dan bekijken welke gitaar echt indruk maakt. Dan beslis ik of ik doorspaar voor een nieuwe of toch een 2e hands aanschaf.

M'n elementen vervangen van de Framus is ook wel een optie.
Zoveel optie's :D

RoelSmoel
23 oktober 2010, 11:33
Die EvH testen! Niet alleen omdat ik 'm heb.. Maar omdat het gewoon een ontzettend veelzijdig ding is, met een snelle hals, en die vrij goed klinkt.

Laga
23 oktober 2010, 11:42
http://a2.images1.thomann.de/pics/prod/247847.jpg

Is deze EVH niets? Staat voor 999 euro bij Thomann.
Ook in zwart & sunburst.... Is wel heel veel Musicman gehalte...

Zeker mooie gitaar!
Kan alleen nog niet zo snel terugvinden waar je ze kan testen?? Meerendeels webwinkels

jutter
23 oktober 2010, 12:03
http://a2.images1.thomann.de/pics/prod/247847.jpg

Is deze EVH niets? Staat voor 999 euro bij Thomann.
Ook in zwart & sunburst.... Is wel heel veel Musicman gehalte...

Maar het is niet een echte MM. Nergens om, maar ga dan voor een MM.

vulvasonic
23 oktober 2010, 12:07
Vergeet ook niet even een Godin te pakken.

RoelSmoel
23 oktober 2010, 12:45
Maar het is niet een echte MM. Nergens om, maar ga dan voor een MM.

Maar.. Wat maakt het er zo erg aan dat het géén MM is?

jutter
23 oktober 2010, 12:47
Maar.. Wat maakt het er zo erg aan dat het géén MM is?

Is ook niet erg. Met mijn reactie doelde ik op de vergelijking met MusicMan.

Laga
23 oktober 2010, 13:34
BTW; die MM Axis/ EvH Wolfgang is wel alleen humbucker sound.
Ga je dan niet de de single coil erbij missen?
Liefst heb ik er 1 met beide...

Ben benieuwd...

jutter
23 oktober 2010, 13:36
BTW; die MM Axis/ EvH Wolfgang is wel alleen humbucker sound.
Ga je dan niet de de single coil erbij missen?
Liefst heb ik er 1 met beide...

Ben benieuwd...

Tja, kijk dan voor de Silhouette.:)

Sinner1980
23 oktober 2010, 15:33
Tja, kijk dan voor de Silhouette.:)

Gaat de MM er ook weer uit?;)

Wat wil je er nou weer voor terug kopen? Ben benieuwd.

Ik heb vd week mn Chapman ml1 binnen gekregen,te gek ding...kan nog steeds neit geloven dat ik daar zo weinig geld voor hoefde te betalen

RoelSmoel
23 oktober 2010, 15:45
Gaat de MM er ook weer uit?;)

Wat wil je er nou weer voor terug kopen? Ben benieuwd.

Ik heb vd week mn Chapman ml1 binnen gekregen,te gek ding...kan nog steeds neit geloven dat ik daar zo weinig geld voor hoefde te betalen

Ik weet niet op wie je gokt.. Maar mijn EvH gaat er niet uit, even dat je het weet:D

Chapman.. Is dat niet die gitaar van Rob Chappers, van de Andertons Music video's?:seriousf:

Sinner1980
23 oktober 2010, 18:37
Ik weet niet op wie je gokt.. Maar mijn EvH gaat er niet uit, even dat je het weet:D

Chapman.. Is dat niet die gitaar van Rob Chappers, van de Andertons Music video's?:seriousf:

Ik gok niet hoor,ik quote Jutter dus doelde op hem.

Anyways, Chapman van Rob idd,the Monkeylord. Voor 340 euro ga je weinig beters tegen komen,ook...pickups zijn niet geweldig maar dat weet je gelukkig van te voren al. ook is het de zwaarste gitaar die ik ooit vast hield maar sustian daarentegen...