PDA

View Full Version : Keeley Effecten



Joris00
21 oktober 2010, 13:49
Hey allemaal,

Naar aanleiding van een aantal andere topics wilde ik hier om wat meningen en ervaring vragen.
Ik zie steeds vaker gitaristen die effectpedalen gebruiken van 'Robert' Keeley.
Dus mijn vraag is:
Welke Keeley effectpedals gebruik je? En wat zijn je ervaringen met deze Keeley pedalen?

Groeten,
Joris

DemolitionColorScheme
21 oktober 2010, 13:53
Ik gebruik een Keeley C4 Compressor. Goed ding, maar de prijs mag voor mij wel wat zachter. Keeley is voor mij ècht niet the holy grail. Ik heb een oude 70ies Block Logo Dyna Comp en prefereer die eigenlijk versus de Keeley C4. Minder ruis en iets meer hoog. Ik heb de Keeley nogsteeds omdat hij iets meer compressed, dus voor het wat opvallendere werk.

Mitch
21 oktober 2010, 13:55
Ik gebruik er momenteel niks van, maar heb er redelijk wat gehoord. De kwaliteit, betrouwbaarheid en service zijn zonder meer goed te noemen. Hij was destijds één van de eerste die zich professioneel op de mods (aanpassingen van pedalen) stortte en later met eigen ontwerpen kwam in de boutique sfeer. Dus handgebouwd, true bypass etc. Volgens mij was hij het ook die met de blauwe ledjes begon, ghehehe...
Eigen pedalen:
compressor: gewoon goed, stil, verder niet bijzonder, zeker niet voor de prijs.
fuzz head: meer een aparte overdrive, niet echt en smerige fuzz.
katana: goede clean boost met mogelijkheid tot dirty boost

De CE2 mods vond ik vrij waardeloos, vooral de hifi mod. Die ramt ieder vleugje karakter uit het pedaal.
De TS9 mods zijn genoegzaam bekend, meer laag, meer gain, asymmetrische clipping (klinkt iets opener)

rijsberman
21 oktober 2010, 15:41
Ik overweeg een Keeley modded Boss BD-2. Lees ik ook goede dingen over. Is dat wat?

fuchs
21 oktober 2010, 18:29
Ik heb een DS-1 met Keeley mod, en het verschil is echt ontzettend groot. Klinkt nu veel voller, minder schel en dun.

Hier een youtube-clipje:

http://www.youtube.com/watch?v=8ZWnilE5duA&feature=related

wireman
21 oktober 2010, 21:41
Ik ben ook behoorlijk benieuwd naar de Keeley BD-2.. Wie?...

Sinner
21 oktober 2010, 22:30
Ik heb de Keeley modder RAT en ben er erg tevreden mee, maar volgens mij doet hij die niet meer. De prijzen zijn wel aan de hoge kant. Max guitar verkooptbook Keeley spul, misschien kun je het daar proberen?

stratestic
22 oktober 2010, 10:28
Je kunt ze toch ook rechtstreeks via zijn site bestellen.
Door de lage dollar lijkt dat me gunstig.

rijsberman
22 oktober 2010, 11:48
De onvolprezen Justin Sandercoe bespreekt de BD-2 en de mod hier: http://www.justinguitar.com/en/GG-202-DIS-BluesDriver.php

Nu vind ik die BD-2 al leuk, die mod maakt 'm nog interessanter. Maar ja, is 't wat? Of valt 'ie IRL tegen?

EuroCinema
22 oktober 2010, 13:19
Ik heb een keeley TS-9 gehad. Was best een mooie overdrive, maar van elke "verbetering" (meer laag, transparanter etc) gaat een tubescreamer minder als een tubescreamer laat klinken. En ik pak zo'n pedaal voor het eigen karakter. Heb nu toch weer een gewone dus.

DemolitionColorScheme
22 oktober 2010, 14:36
Ik heb een keeley TS-9 gehad. Was best een mooie overdrive, maar van elke "verbetering" (meer laag, transparanter etc) gaat een tubescreamer minder als een tubescreamer laat klinken. En ik pak zo'n pedaal voor het eigen karakter. Heb nu toch weer een gewone dus.
Precies. Dat is waarom ik eigenlijk ook nooit voor die modded TS' ga.

Metalheart
22 oktober 2010, 17:47
Heb een DS-1 met Keeleymod, veel voller en vetter ipv de normale schelle DS-1.

Alleen gaat ie met een té high gain output element of 7 snaar wel over de zeik omdat er wat veel buffers uitgehaald zijn.

Shaggy
22 oktober 2010, 19:00
Ik heb een keeley compressor met leuk custom kleurtje en vind het een goede compressor van het type "flink kunnen squashen met behoud van transparantie". Beetje veel geld voor keeley producten, waarvan de prijzen hoog worden gehouden door de hype vind ik. Zeker 50 eu te duur.

Heb ook een boss cs2 die ik zelfs vetter vind klinken dan de keeley :) De cs2 is ook een ross achtige comp, alleen met minder squash en meer ruis dan de keeley.

cs2 roeleert grote tijd