PDA

View Full Version : zwart gelakt metalen onderdelen ont-verfen



o0rollo0o
21 oktober 2010, 08:30
Op mijn ibanez zit een tremele die zwart geverft is. Graag zou ik deze van de verf ontdoen, dit kan natuurlijk wel door schuren maar dit is een no-go aangezien het een nep floyd betreft met verschrikkelijk veel hoekjes e.d. Is er een goedje waar je het een nachtje in kan gooien en het dan ontverft is? Is verfafbijt een oplossing of zijn er andere huistuinkeuken middeltjes hiervoor?

oigun
21 oktober 2010, 09:18
Ik denk dat het chemisch gezwart is geanodiseerd ofzo of gepoedercoat dus ik vrees dat het lastig wordt.... Misschien lukt het met warm/heet water en gootsteenontstopper (natronloog)
Succ6

Cocobolo
21 oktober 2010, 10:20
misschien dat iemand het voor je kan zandstralen? Ik heb overigens geen enkele ervaring daarmee, ik weet niet of dat daarna er nog mooi uitziet! Het is waarschijnlijk makkelijker/goedkoper om jouw tremolo op marktplaats te gooien en er eentje terug kopen in de door jou gewenste kleur. Of als het er eentje is van aluminium, misschien kan het nogmaals geanodiseerd worden in een andere kleur.

o0rollo0o
21 oktober 2010, 10:27
Als ik een stukje schuur komt er wel blank metaal onder vandaan dus ik denk niet dat het geanoridingest is :P