PDA

View Full Version : Vox cambridge 30 twin reverb Switch



lollol
20 oktober 2010, 19:42
Hallo, ik wil een Vox cambridge 30 twin reverb kopen.
Maar kan ik daar gewoon met zo'n switch mee switchen?
http://www.thomann.de/nl/lead_foot_fs2.htm
En waar kan ik dan allemaal tussen switchen? (Op de amp zelf zitten knopjes voor Channel, Gain boost en midrange boost)
Kan je dat instellen ofzo?:soinnocent:

Ik las ook iets over "cambrigitis" en "brown out"
Kan iemand daar iets over vertellen?

lollol
22 oktober 2010, 14:11
BUMP!

Ik heb met mijn o zo scherpe oog gezien dat er 2 footswitchingangen(?) zijn.

http://www.voxshowroom.com/ct/amp/uk/cambridge/c30cp.jpg

http://www.voxshowroom.com/ct/amp/uk/cambridge/lower_cp.jpg

Help A.U.B.:makeup:

Hendrix
23 oktober 2010, 15:52
Zelf ben ik een zeer tevreden eigenaar van een Vox Cambridge met een enkele speaker. Echter heb ik al een tijd geen footswitch meer gebruikt met deze versterker. Als ik het me goed herinner is de footswitch die je bovenop aansluit voor aan/uitschakeling van de gainboost.
Een dubbele footswitch is aan te sluiten op de achterkant en daarmee schakel je tussen clean en het overdrive kanaal en een aan/uitschakeling van de tremolo.

lollol
23 oktober 2010, 16:04
Zelf ben ik een zeer tevreden eigenaar van een Vox Cambridge met een enkele speaker. Echter heb ik al een tijd geen footswitch meer gebruikt met deze versterker. Als ik het me goed herinner is de footswitch die je bovenop aansluit voor aan/uitschakeling van de gainboost.
Een dubbele footswitch is aan te sluiten op de achterkant en daarmee schakel je tussen clean en het overdrive kanaal en een aan/uitschakeling van de tremolo.

Dank je,
En die ene footswitch kan er dus ook gewoon op?

Hendrix
24 oktober 2010, 14:06
Ja, dat kan.

Mocht je een keer het buisje willen vervangen, dan kan ik je aanraden om een 12AT7 erin te plaatsen. Het karakter van de overdrive klinkt in mijn oren dan minder verzadigd en het Vox-karakter komt iets meer naar voren.

lollol
24 oktober 2010, 14:16
Ja, dat kan.

Mocht je een keer het buisje willen vervangen, dan kan ik je aanraden om een 12AT7 erin te plaatsen. Het karakter van de overdrive klinkt in mijn oren dan minder verzadigd en het Vox-karakter komt iets meer naar voren.

moet je dan solderen, of kan je die er gewoon indrukken (zoals bij een valvestate)

En wat gebeurt er als je een enkele footswitch erin stopt, kan je dan maar tussen 1 ding switchen of kan je dan gewoon niet switchen?
Ik wil de tremolo namelijk niet gebruiken omdat die je de amp kan slopen...

Hendrix
26 oktober 2010, 19:54
Het buisje kan je er gewoon inprikken.

Ik heb zelf een dubbele switch gehad, dus ik weet niet wat een enkele switch zou schakelen.(Ik vermoed de kanalen)

lollol
26 oktober 2010, 20:18
Het buisje kan je er gewoon inprikken.

Ik heb zelf een dubbele switch gehad, dus ik weet niet wat een enkele switch zou schakelen.(Ik vermoed de kanalen)

Dat is handig;)

Dit is trouwens wat je kan schakelen:
Voorkant: Channel en tremolo
Achterkant: Reverb en Gain boost

Swaag
26 oktober 2010, 20:45
Zelf heb ik ook o.a. een Vox Cambridge 30R staan.
Ik heb het wel eens geprobeerd met andere footswitches, maar dat werkte niet.
Ik heb uiteindelijk maar 2x de ervoor bedoelde Vox VFS-2 erop gezet (1 op de aansluiting bovenop, en 1 op de aansluiting aan de achterzijde), en dat werkt logischerwijze wel.
En inderdaad; van 1 switch gebruik je dus maar 1 schakelaar.
Je bedient met 2 switches (totaal 4 schakelaars, waarvan er 1 niet gebruikt wordt) dus kanaalwissel, reverb aan/uit en tremolo aan/uit.

Wat bedoel je met tremolo sloopt de amp?

Is dat exemplaar dat je wellicht gaat kopen al gemod tegen de beruchte Cambridgitis?
Want daar ligt het tremolo probleem. de optocoupler is het zwakke punt. Die zal het 100% gegarandeerd een keer begeven, of je nu wel of niet de tremolo gebruikt. gevolg: zacht vervormd signaal op het cleane kanaal en zacht vervormd signaal op je vervromde kanaal. Niet om aan te horen zo lelijk.
De remedie is simpel: de optocoupler vervangen, het vervangde onderdeel kost een paar euro.

lollol
26 oktober 2010, 21:31
En inderdaad; van 1 switch gebruik je dus maar 1 schakelaar.
Je bedient met 2 switches (totaal 4 schakelaars, waarvan er 1 niet gebruikt wordt) dus kanaalwissel, reverb aan/uit en tremolo aan/uit.


Dit snap ik niet.:makeup:
En je moet dus per se een vox switch hebben?

En is dat onderdeeltje een beetje makkelijk te solderen?

Swaag
27 oktober 2010, 21:56
2 Vox switches. Die hebben twee voetschakelaars per switch. Dus vier schakelaars in totaal, maar je gebruikt er maar drie.

Het solderen is goed te doen als je enigszins bedreven bent met een soldeerbout.
De handleiding staat hier: http://media325.netfirms.com/cambridge/cambridge_repair.htm
Alleen heel goed opletten op de plus en min aansluiting.

Verder kan je nog googelen op "cambridgitis", dan kom je nog wel genoeg info tegen.