PDA

View Full Version : Keyboard op gitaar versterker?



mezelf
20 oktober 2010, 19:20
Hallo ,

Voor de volgende bandrepetitie heb ik beloofd mijn keyboard mee tenemen om een paar keyboard nummers in de bandlijst te gooien.
Alleen heb ik op mijn keyboard standaard ingebouwde speakertjes (2x).
Dit komt nooit duidelijk over ons repetitie volume heen dus dacht ik eraan hem op mijn 100watt transistor gitaar amp aan te sluiten.
IK heb het net al even gedaan en klinkt echt niet verkeerd! ( nooit gedacht )

IK weet dat het helemaal niet erg is om met een keyboard een keertje over je gitaar amp te spelen , maar toch even nachecken.... Heeft dit enige gevolgen voor de versterker (defecten) ? En zo niet kan ik het wel vaker dan 1 keer doen?
Nogmaals ik wil het toch even navragen voor de zekerheid want straks is het te laat.
Gr,Leon

Rinze
20 oktober 2010, 19:59
Je gitaarspeakers zullen op hogere volumes waarschijnlijk niet blij worden van de lage tonen uit je keyboard (gitaar gaat lang zo laag niet en dus zijn de speakers in je versterker daar niet op gebouwd). Grote kans dat je die speakers eruit blaast. Een basversterker zou beter zijn.

vettavillenl
20 oktober 2010, 20:06
voor een keertje kan wel, let echter op met de lagere registers (bass). Je gitaarversterker kan dit niet aan en kan tot scheuren van je speaker tot gevolg hebben. Beter is van niet.

Mocht je het doen dan let op je volume en je speakers, er zijn niet voor niets keyboardamps. Wellicht is een betere suggestie om over je p.a. te spelen en in te prikken op de mixer

gr. Hans

mezelf
20 oktober 2010, 20:15
Daar was ik inderdaad ook al een beetje bang voor. Mischien plug ik hem wel in op het oude bas versterkertje van onze bassist.
IK zie het nog wel , wellicht kan ik hem ook over een stereo gooien en vanaf daar weer regelen met de mixer.

big dooley
20 oktober 2010, 20:38
jon lord van deep purple speelde gewoon over marshalls... en dat ging niet echt zachtjes, want die krengen liet hij gewoon oversturen (lees; ze stonden vol open)

maxo0295
20 oktober 2010, 20:54
haha maar misschien had John Lord een wat groter budget, zodat als er iets stuk ging hij het gewoon opnieuw kon kopen:),
maarre, het kan wel, alleen is het inderdaad niet verstandig om het volume volledig open te draaien

JohnLord
20 oktober 2010, 22:12
Een paar andere speakers in een Marshall schroeven is een paar minuten werk.

maxo0295
20 oktober 2010, 22:37
haha maar voor een paar andere speakers sparen kost wat meer werk;)