PDA

View Full Version : heb ik een gejatte gitaar gekocht?



ieme
8 mei 2003, 11:13
Ik heb gister via muziek.2dehands een fender strat USA gekocht voor 425 euro, haal ik em op is het een of ander vaag figuur die echt helemaaaaal geen verstand van gitaren heeft. Dus of hij is gejat of hij komt uit een ervenisje ofzo...
Het is toch wel heel goedkoop voor een usa?

hoofd
8 mei 2003, 11:36
Ach, het is eigenlijk een eerlijke prijs, ik weet niet hoe oud 'ie is, maar als de persoon in kwestie geen verstand van gitaren heeft zal hij waarschijnlijk gewoon de aankoopsprijs door 2en delen (en eventueel omzetten in euro's). Kan dan wel goedkoop worden.

Maar als je zeker wilt weten of ie gestolen is of niet, kan je toch met het serienummer aan de slag gaan?

Antal
8 mei 2003, 18:16
Als je zo'n ding dan koopt dan vraag je toch aan zo'n kerel waarom hij hem weg doet!!!

hoofd
8 mei 2003, 18:19
Voor zo'n prijs niet :wink:

Antal
8 mei 2003, 21:40
Nee, dat blijkt

Swan
8 mei 2003, 21:45
heb ook es n gitaar verkocht aan iemand die er helemaal geen verstand van bleek te hebben en em binnen n week weer doorverkocht...hij vond t handelen n sport ofzo

ben79
8 mei 2003, 22:36
niet zo'n erg vreemde prijs hoor, bij limit in belgie ligt er ook eentje voor 500 euro
ligt er natuurlijk wel aan hoe oud ie is

burt
11 mei 2003, 17:15
Kijk even op gestolen.be en itsbeenstolen.com . Je kan ook eens checken bij de politie of hij vermist is opgegeven.

Mijn referentiekader is misschien een beetje gekleurd, maar ik wil je absoluut op het hart drukken dat _als_ ie gestolen is, de 'echte' eigenaar er veel blijer mee is dan jij!

Ic3gl0vE
11 mei 2003, 17:26
daar heeft burt gelijk in :smile:

Maar je hoort ook wel eens verhalen over (rijke) mensen die bijvoorbeeld een dure PRS kopen, er vervolgens niets mee doen en 'm een jaartje later weer verkopen voor de helft van de prijs.

Soms gaat men er vanuit dat een gitaar net zo hard in waarde daalt als een pc of auto

burt
11 mei 2003, 17:29
Kijk even op gestolen.be en itsbeenstolen.com . Je kan ook eens checken bij de politie of hij vermist is opgegeven.

Mijn referentiekader is misschien een beetje gekleurd, maar ik wil je absoluut op het hart drukken dat _als_ ie gestolen is, de 'echte' eigenaar er veel blijer mee is dan jij!

Ic3gl0vE
14 mei 2003, 11:17
dat had je een kwartier eerder ook al gepost :???:

skabouter
14 mei 2003, 11:18
ja, das logisch. maar wat zou jij doen ?

zou die eigenaar dan weer die 425 terugbetalen ? als ie dat doet is er geen probleem, maar ik vraag me af of iemand dat doet.........

jorrit
19 mei 2003, 20:14
ik zou toch veel moeite hebben als ik voor een hele mooie prijs een mooie gitaar had gekocht om zomaar hm terug te geven aan de rechtmatige eigenaar....

MADdie86
21 juni 2003, 19:13
Ik ken iemand die maar 5 akkoorden speelt maar een hele kamer heeft ingericht met Fenders, Squiers, Ibanezzen, Martins en Ephifones. Zowel elec als semi als acc.
Toen hij 1 gitaar kwijt was (misplaatst had) betaalde hij de jongen in kwestie gwoon 500 als presentje voor een squier die nog maar 400 koste.
Je weet maar nooit waar je met je eerlijk heid komt. Je hebt van die mensen. :???:

burt
22 juni 2003, 16:55
Voor een gestolen gitaar speelt geld meestal niet zo'n rol. Als je echt aan een gitaar gehecht bent...

Irrationeel gezien zou ik mijn eigen gitaar -als ik zou kunnen- voor een onredelijk hoog bedrag terug kopen. Rationeel zou ik er dan wel bij denken dat het 1) niet nodig is en 2) dat ik degene die 'm verkoopt niet gun.

Trouwens, de beloning voor mijn Jem10 is 500 Euro, bovenop de 'onkosten' (ruwe prijs) om hem terug te kopen.

(en sorry voor de dubbel-posts. Soms krijg je zo'n expired gebeuren en ik denk dat ik op refresh drukte en dattie dan opnieuw post...)

De Teng
25 juni 2003, 17:45
De customshopjes verdienen ook het meeste aan die rijkelui. Laatst een verhaal gehoord van een advocaatje die dan 4 cabinets van 12" van Aguilar voor zijn bas haalde en die bestelde. Gewoon omdat ie dacht dat het goed was en goed klonk. Paar weken later wilde die weer wat anders.

Ook het GAS syndroom, nu ingevuld door rijke en luie mensen. Vandaar het woord rijkelui? Niet om het hoekje willen kijken en veel tijd in je aankoop investeren. Daar heb je naar mijn mening nog bijna het meeste lol van, de koop op zich is dan de bekroning van je moeite toch?

Michelle
12 augustus 2003, 20:02
Tis wel vaag als zo een type een dure gitaar voor wat weinig geld verkoopt en er zelf geen verstand van heeft, maar dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat hij gestolen was. Misschien is het gewoon een handelaar ofzo.

ik moet er niet aan denken dat mijn gitaar gestolen word, ik heb er nog niet veel me gedaan, maar ik hou wel van um!!!
Laatst stootte een vriendin van me met mijn gitaar tegen mn bed, ik stond bijna te gillen joh!

Braindead
16 augustus 2003, 18:12
Voor een gestolen gitaar speelt geld meestal niet zo'n rol. Als je echt aan een gitaar gehecht bent...

Irrationeel gezien zou ik mijn eigen gitaar -als ik zou kunnen- voor een onredelijk hoog bedrag terug kopen. Rationeel zou ik er dan wel bij denken dat het 1) niet nodig is en 2) dat ik degene die 'm verkoopt niet gun.

Trouwens, de beloning voor mijn Jem10 is 500 Euro, bovenop de 'onkosten' (ruwe prijs) om hem terug te kopen.

(en sorry voor de dubbel-posts. Soms krijg je zo'n expired gebeuren en ik denk dat ik op refresh drukte en dattie dan opnieuw post...)

Misschien is het wel handig als je je serienummer ff erbij zet. Dan kan iedereen zo ff checken of het die van jou is, toch?
Of staat dat al ergens?

youngcoby
28 februari 2004, 00:02
De customshopjes verdienen ook het meeste aan die rijkelui. Laatst een verhaal gehoord van een advocaatje die dan 4 cabinets van 12" van Aguilar voor zijn bas haalde en die bestelde. Gewoon omdat ie dacht dat het goed was en goed klonk. Paar weken later wilde die weer wat anders.

Ook het GAS syndroom, nu ingevuld door rijke en luie mensen. Vandaar het woord rijkelui? Niet om het hoekje willen kijken en veel tijd in je aankoop investeren. Daar heb je naar mijn mening nog bijna het meeste lol van, de koop op zich is dan de bekroning van je moeite toch?

Sorry hoor De Teng, je reactie vind ik nu echt nergens op slaan. ... ingevuld door rijke en luie mensen ... Jaloers?

Als dat advocaatje nu eens 10 tot 12 per dag werkt, genoeg geld heeft om de gear te kopen die hij wil en geen zin heeft om de allergoedkoopste winkel te gaan zoeken en zo, dan moet hij dat toch weten?

amon
4 maart 2004, 15:04
De customshopjes verdienen ook het meeste aan die rijkelui.

jep, mn buurjongen... is linkshandig en wilde nadat ie ooit eens op mijn gitaart had gespeeld ook gitaar spelen, maar moest en zou een linkshandige hebben. die vader heeft toen een elektro-akoustische gitaar laten bouwen, linkshandig dus. die jongen kan nu (1,5 jaar later ofzo) misschien net wat akoordjes heel sloom overpakken... oefent naar mijn weten ok nooit, de enigste tijd dat ie gitaar speelt is het half uurtje les...

soup
7 april 2004, 23:40
Kun je een foto tonen alsjeblieft??
Ik ben geen strat kwijt ofzo of dat ik je zou aangeven ,ik wil hem gewoon zien dus maak je maar geen zorgen :)