PDA

View Full Version : VanZandt Tele Pickups



the feable
20 oktober 2010, 12:52
Hallo Forummers,

Ik heb een telecaster uit '77. Ben er erg blij mee maar de elementen zijn aan vervanging toe. Ik wil sowieso alle electronica en wirering vervangen. Nu twijfel ik tussen een aantal pickups:

Van Zandt: True Vintage
Van Zandt: Vintage Plus
Fender: 52 Nocaster pickups

Ik zoek een element met weinig output. Ik speel voornamelijk Rock en Blues soms een beetje stoner. Ik wil een dynamisch elementje en een donkere Sound op de Neck en een twangy sound in de brug. Hebben jullie ervaring met de bovenstaande pickups? Wat raden jullie aan?

Thanks

Herman
20 oktober 2010, 13:06
Ik heb een setje Vintage plus in m'n strat, en die heeft nog steeds niet gek veel output hoor. Verder ben ik erg tevreden over de elementen, hebben een bak meer dynamiek dan m'n vorige elementen.. veel beter gebalanceerd hoog vooral.

Ik denk wel dat de uiteindelijke verschillen tussen true vintage, en vintage plus vrij minimaal zijn. Voor mijn gevoel moest ik eigenlijk kussen "goed" en "goed". Elementen blijft wat dat betreft moeilijk om te proberen. Ik had het idee dat de true vintage elementen iets meer hoog hadden.

Ik weet niet tot in hoeverre jij er iets aan hebt, maar ik heb bij het elementen wisselen eerst ook nog een setje Fender texas specials er in gehad. Ondanks dat dit ook al erg goede elementen waren, vond ik de Van Zands wel echt net nog wat beter. En ja, ze zijn erg duur.. maar een setje Texas Specials kost ook al behoorlijk wat, en toen dacht ik dat ik net zo goed dat laatste beetje er ook bij kon leggen. Maar dat is natuurlijk hoe jij er zelf tegen aan kijkt!

Ik hoop dat je er enigszins iets aan hebt, ookal zijn mijn ervaringen op een strat gebaseerd. :)

the feable
20 oktober 2010, 13:18
ja, heb ik zeker wat aan. Waar is je idee dat er weinig verschil tussen de vintage en de vintage plus zit op gebasseerd? Heb je ze beide gehoord?

Herman
20 oktober 2010, 13:29
Yup. Ik had in eerste instantie de True Vintage in m'n gitaar, en heb uiteindelijk de vintage plus besteld en die heb ik er nu dus in zitten. Heb ze niet strak achter elkaar gehoord (zat al met al 2 dagen tussen) dus waterdicht is het misschien niet.. Maar we hadden allebei (degene die m'n elementen verwisseld heeft) het idee dat ze iets meer hoog hadden.

Zijn voorkeur ging ook naar de True Vintage uit, alleen dat ligt ook aan zijn (muzieksmaak), en aangezien ik toch voornamelijk "rockgitarist" ben, heb ik gekozen toch een stapje extra te nemen wat output betreft, maar toch wel de "echte" strat sound te behouden.

roger
20 oktober 2010, 18:38
Ik heb in mijn strat USA Van Zandt Vintage Plus en in mijn Tele Mexico Van Zandt True Vintage zitten, ze bevallen mij allemaal erg goed. Toen ik ze net in mijn tele had zitten kwam iemand in de pauze van een optreden vragen wat ik met die gitaar had gedaan omdat hij zo goed klonk...zegt genoeg dacht ik:seriousf:


Hier een sampletje: http://soundclick.com/share.cfm?id=9783295

Gr Roger