PDA

View Full Version : Gitaar over laten spuiten, de moeite waard?



marco v
20 oktober 2010, 11:52
Ik kon via de zoekfunctie niet zo snel een dergelijk topic vinden...

Ik kan aan een goedkope epiphone lp 56 komen, aardig gebruikte staat, dat ding heeft een headcrack gehad en is professioneel gelijmd. Er is echter wel een chip van het hout uit, onder de kop aan de achterkant. Als ik de gitaar koop dan wil ik de nek laten opvullen en de gitaar volledig over laten spuiten.
Ik kan me echter voorstellen dat dit aardig in de centen kan gaan lopen en wellicht kom ik dan duurder uit dan wanneer ik een 2dehands lp 56 ga kopen in goede staat zoals die nu op marktplaats word aangeboden.
Is het de moeite waard om zoiets te doen? Wat zou zoiets gaan kosten en waar zou ik dit kunnen laten doen?(centraal Nld)
Zelf heb ik nog nooit zoiets gedaan en ik voorzie allerlei problemen om het zelf te doen. Ik heb er wel de ruimte en de materialen voor.

Mocht dit topic in de verkeerde rubriek staan, dan svp verplaatsen.

Freakoutus
20 oktober 2010, 12:01
Ik weet niet wat het gaat kosten en waar je het kan laten doen, maar dat het veel gaat kosten dat lijkt mij duidelijk. Ik denk dat je eerder een andere 2e hands kan gaan kopen dan wanneer ze nog helemaal bijgewerkt moet worden.

Wanneer ik zoiets tegenkom dan zou ik de gitaar zo laten zoals ze is, wel met voorwaarde dat ze goed bespeelbaar is en haar verhaal verteld:soinnocent: Wanneer de gitaar overgespoten is dan het karakter heel anders zijn dan de bedoeling was.

McVenco
20 oktober 2010, 12:04
Als je het aan zou durven om het zelf te doen raad ik je aan om de Lak FAQ in het zelfbouw forum eens door te lezen. Lakken/spuiten lijkt een crime, maar met geduld, een goede voorbereiding en behoorlijk materiaal (wat niet meteen duur materiaal hoeft te betekenen) kun je prima resultaten bereiken.

Of vraag het eens na bij een autospuiterij.

j-op
20 oktober 2010, 12:09
Als je het laat doen praat je al gauw over bedragen van €350 en meer, dus dan lijkt me dat je eerder een LP in betere staat kunt kopen.