PDA

View Full Version : 4 weg switch telecaster



jahallozeg
20 oktober 2010, 11:00
Ik heb een 4 weg switch ingebouwd op mijn telecaster maar één ding snap ik niet, volgens de diverse fora moet ik het kapje verbinden met de bovenkant van de volume potmeter??? Enig idee hoe ik dat kapje dan los krijg, of heb ik het niet gesnopen.

Hendriks
20 oktober 2010, 11:15
Welk kapje? Ik zou niets losmaken , er moet een aarde draad naar het potmeter huis, omdat de switch op de controlplate zit maakt die al aarde.

josan
20 oktober 2010, 11:38
Hier wordt het kapje over de halspickup bedoeld. Dat hoef je niet los te halen. Je hoeft alleen maar een aardedraad te solderen van dat kapje naar de buitenkant van een potmeter of de grondplaat, waarop de potmeters gemonteerd zijn. Daarvoor moet je alleen even de halspickup uit de body losmaken en hem er enkele centimeters uittrekken zodat je aan de onderkant die draad vast kunt solderen.
Het moeilijkste vond ik nog de orientatie bepalen van de 4-way, omdat je hem er op 2 manieren in kunt zetten en maar 1 is de goede. Dus kijk heel goed naar die tekening en de beschrijving voordat je alles los gaat halen en weer aan elkaar gaat bakken.