PDA

View Full Version : Brutal metal riffing



lekro78
20 oktober 2010, 08:51
Hallo mensen,

Sinds kort heb ik mezelf ook aangemeld op gitaarnet.
Het lijkt me leuk om wat opnames die ik heb gemaakt met jullie te delen.
deze vind je hier.
http://soundcloud.com/lekr078 :blast:

Vragen of opmerkingen zijn welkom.

Groet,

Leon

Megadeth22
20 oktober 2010, 09:01
Klinkt best vet! :rockon:
Re-ampen gebruikt? Enige is dat de hi-hat een beetje nep klinkt

lekro78
20 oktober 2010, 10:55
Hoi,

Voor mijn opname gebruik ik een Axe-fx.
tja, de drums die ik gebruik zijn van Addictive drums.
Dat is gewoon een standaard kit. Daar doe ik weinig aan.
voor de rest is het gewoon opnemen en klaar.
Kan dan ook wel begrijpen dat je de Hi-hat nep vind klinken.
wat gebruik je zelf voor drums?

Megadeth22
20 oktober 2010, 11:08
Hoi,

Voor mijn opname gebruik ik een Axe-fx.
tja, de drums die ik gebruik zijn van Addictive drums.
Dat is gewoon een standaard kit. Daar doe ik weinig aan.
voor de rest is het gewoon opnemen en klaar.
Kan dan ook wel begrijpen dat je de Hi-hat nep vind klinken.
wat gebruik je zelf voor drums?
Nouja ik drum 't soms zelf in op een elektronisch setje, dat klinkt natuurlijk bagger, en soms krijg ik van mensen een drumtrack van zo'n programma die Guitarpro midi files omzet naar 'realistische drums'.
Misschien klinkt hij juist wel realistisch maar is het iets m.b.t panning! Wat ik vaak lees is dat de drums gepanned worden zoals een drummer normaal speelt: hi-hat best ver naar links, snare meer richting 't centrum, en de toms van links naar rechts. Hoe heb jij de hi-hat gepanned?
P.S Ik ben verre van een expert (zelfs verre van een amateur), dus dit is alleen mijn mening!

LaurentB
20 oktober 2010, 11:19
Daar zitten mooie ideeën in, strak gespeeld ook.

Riky
20 oktober 2010, 11:40
ik vind het zelfs tof klinken. Gave riffs!

lekro78
20 oktober 2010, 19:00
Bedankt voor de reacties.
Ik zal eens kijken hoe ik mijn hihat heb gepanned, bedankt voor de tip!

MegaDrive
22 oktober 2010, 00:26
Klinkt goed man, lekker dik en strak! Met Addictive drums kun je je drum sound aardig tweaken. Ik zou je bass drum iets meer attack geven zodat die iets prominenter in de mix zit. Die hihat komt wat hard door en je zou hem inderdaad iets kunnen pannen, maar ik denk dat je een beter effect bereikt door de velocity control zo in te stellen dat hij nooit op volle sterkte wordt afgespeeld. Met een range van 50-80% krijg je al een wat realistischer geluid.

Verder ben ik niet thuis in axe-fx maar daar zit vast een dubbel amp circuit in. Ik denk namelijk dat je de gitaarsound nog wel wat vetter kunt krijgen door je EQ en gain links en rechts te varieren of zelfs verschillende amps te gebruiken.

Keep up the good work!

lekro78
23 oktober 2010, 15:22
hey,

Bedankt voor reacties en tips.
Die zal ik zeker uitproberen....

Wiellem
23 oktober 2010, 15:36
Ben ook met zoiets dergelijks bezig en vraag mezelf af hoe je die drums zo hebt ingevoerd? Vind dat zelf echt een tijdrovende klus zo met die dubbele bass die de gitaarrifs volgt.

Verder erg vette riffs man.

lekro78
23 oktober 2010, 18:14
hey,

Je kan de drums inspelen op een midi keyboard. Maar met snelle metal stukken krijg je snel RSI. Voor de dubbele bass stukken zal je echt moeten programmeren in Cubase of een ander programma, en dat kost wel wat tijd.
Maar aan de andere kant leer je er ook wel om je eigen riffs op een ritmische manier te ontleden, succes!

Steven Otto
23 oktober 2010, 18:18
hey,

Je kan de drums inspelen op een midi keyboard. Maar met snelle metal stukken krijg je snel RSI. Voor de dubbele bass stukken zal je echt moeten programmeren in Cubase of een ander programma, en dat kost wel wat tijd.
Maar aan de andere kant leer je er ook wel om je eigen riffs op een ritmische manier te ontleden, succes!

Je kan ook de drums maken in Guitar Pro (als je daar bekend mee bent). Dat is wat makkelijk dan in de DAW. Je kan ze dan exporteren en importeren. Even de velocitys wat aanpassen en presto!

Toontrack heeft ook Midipacks die je kan kopen voor een paar euro's. Zit vaak een hoop toffe groove's en basis drumpartijen tussen.

UnDefined
23 oktober 2010, 18:26
Klinkt zeer lekker...
(Misschien volume nog wat opkrikken want in vergelijking met andere songs klinkt het wat stil.)

Ken je Slash01 (http://www.youtube.com/user/Slash01) op youtube?
Anders zeker eens checken. (KLIK (http://www.youtube.com/user/Slash01))

TimmU
23 oktober 2010, 18:31
ik vindt het fucking vet/

lekro78
23 oktober 2010, 21:01
Hoe krik je het volume dan op? Daar heb ik weinig kaas van gegeten.

ErikE
23 oktober 2010, 23:00
Vette sh*t! Stoere riffs, brute sounds, en stiekem nog ff een knap stukje shred solo bij de tweede song. Chapeau! :rockon:

lekro78
24 oktober 2010, 13:27
hey bedankt voor de reacties. Ik kon het inderdaad niet laten om een klein stukje te shredden haha...