PDA

View Full Version : Hoe mijn rivera nog beter te maken?



Orpheo
19 oktober 2010, 21:47
Ik heb sinds kort een amp herontdekt. Mijn rivera is eigenlijk toch wel heel tof. led zep, gary moore, slash, andy timmons... dat red ie eigenlijk verdraaid goed.

Ik baal alleen een beetje van het feit dat ik tig knoppen moet omzetten voor verschillende tones. Ook dat valt nog wel mee, maar het ergste is dat de standby switch en de inputs zo'n enorme impact hebben op de tone.

Is het mogelijk om van de 3weg standby switch een 2 weg te maken (standby of aan) en dan te schakelen tussen de hi en lo setting via een toggletje (of een van de overgebleven pots die NIET pushpull is)?

Idem dito voor de inputs. de lekkere, smoothe, ballsy tone van moore of timmons haal ik op de tweede input, maar ik moet KIEZEN. ik kan niet beiden schakelen, of in beiden een kabel steken, en via een ab pedaal schakelen. dat gaat niet.

Is het dus ook mogelijk om de input om te bouwen tot zeg maar een toggletje ofzo?

het liefst heb ik alle settings en ALLE opties te schakelen met een pedaal.

Ik heb wel schema's, overigens, maar die zijn te gigantisch om te posten, en bijlagen kan hier niet :( de schema's staan wel online, ergens...

fredjuh
22 oktober 2010, 21:53
In principe kun je alles schakelen met FET's en relaistjes als je daar een voeding voor hebt. Voetschakelaars met veel knoppen maak je met XLR of internet aansluitingen. Tegen schakelplopjes moet je zorgen dat er of 1. Geen DC aanwezig is, 2. Het schakelen geleidelijk verloopt (weerstand, condensator, FET) 3. Je een spoeltje in serie zet.