PDA

View Full Version : Twijfels over Seagull S6



Bonecrushingbrutality
19 oktober 2010, 20:37
Hey Akoestische snarenplukkers,

Ik speel al enkele jaren elektrische gitaar in een metalband, maar sinds kort ben ik lessen aan het volgen met als doel wat meer stijlen te kunnen spelen en wat theorie op te steken. Het spreekt voor zich dat ik hierbij vanaf de basis begin en dus veel open akkoorden speel momenteel. Vandaar dat ik al een tijdje opzoek ben naar een akoestische gitaar om wat meer pop/blues/country te spelen.

Ik heb hier op het forum al eens wat rondgekeken en mijn interesse is sterk gewekt in de Seagull S6 Cedar. Nu kan ik van iemand een zes jaar oude S6 Cedar overkopen voor 180€. Is dit een goede prijs? Want op sites zoals Thomann.de zie ik zeer uiteenlopende prijzen voor Seagull's. Vandaar dat ik ook niet goed weet welk model mij is aangeboden.

Ik zou deze gitaar voornamelijk gebruiken om akkoorden te strummen en misschien met de loop der tijd wat te beginnen fingerpicken. De sound waar ik ongeveer naar opzoek ben is het nummer 'Hero of War' van Rise Against. Ik heb gelezen dat een S6 Cedar zich verleent voor zowel strumming als fingerpicking? Momenteel speel ik op een Jackson USA, dus ik wil zeker niet dat ik het gevoel ga hebben dat de S6 te goedkoop of te beginnersgeoriënteerd is. Mijn bedoeling is dat ik gewoonweg heel veel plezier met deze gitaar kan beleven, zonder het gevoel te hebben dat ik 'nood' heb aan een betere. Het feit dat ze zo goedkoop is, is heel goed meegenomen zodat ik nog budget heb voor andere zaken en me niet te schuldig voel als de gitaar wat krassen krijgt.

Wat denken jullie? Is die gitaar voor 180€ een koopje? Voldoet ze aan mijn eisen? Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten als ik morgen de gitaar eens ga bekijken?

Alvast bedankt!

Didier

Blend
19 oktober 2010, 20:45
180 pleuri voor een Seagull is niet veel hoor! Zou het zeker overwegen.