PDA

View Full Version : Twijfels over Seagull S6



Bonecrushingbrutality
19 oktober 2010, 20:37
Hey Akoestische snarenplukkers,

Ik speel al enkele jaren elektrische gitaar in een metalband, maar sinds kort ben ik lessen aan het volgen met als doel wat meer stijlen te kunnen spelen en wat theorie op te steken. Het spreekt voor zich dat ik hierbij vanaf de basis begin en dus veel open akkoorden speel momenteel. Vandaar dat ik al een tijdje opzoek ben naar een akoestische gitaar om wat meer pop/blues/country te spelen.

Ik heb hier op het forum al eens wat rondgekeken en mijn interesse is sterk gewekt in de Seagull S6 Cedar. Nu kan ik van iemand een zes jaar oude S6 Cedar overkopen voor 180€. Is dit een goede prijs? Want op sites zoals Thomann.de zie ik zeer uiteenlopende prijzen voor Seagull's. Vandaar dat ik ook niet goed weet welk model mij is aangeboden.

Ik zou deze gitaar voornamelijk gebruiken om akkoorden te strummen en misschien met de loop der tijd wat te beginnen fingerpicken. De sound waar ik ongeveer naar opzoek ben is het nummer 'Hero of War' van Rise Against. Ik heb gelezen dat een S6 Cedar zich verleent voor zowel strumming als fingerpicking? Momenteel speel ik op een Jackson USA, dus ik wil zeker niet dat ik het gevoel ga hebben dat de S6 te goedkoop of te beginnersgeoriënteerd is. Mijn bedoeling is dat ik gewoonweg heel veel plezier met deze gitaar kan beleven, zonder het gevoel te hebben dat ik 'nood' heb aan een betere. Het feit dat ze zo goedkoop is, is heel goed meegenomen zodat ik nog budget heb voor andere zaken en me niet te schuldig voel als de gitaar wat krassen krijgt.

Wat denken jullie? Is die gitaar voor 180€ een koopje? Voldoet ze aan mijn eisen? Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten als ik morgen de gitaar eens ga bekijken?

Alvast bedankt!

Didier

Blend
19 oktober 2010, 20:45
180 pleuri voor een Seagull is niet veel hoor! Zou het zeker overwegen.

Voor fingerpicking loont een Seagull zeker goed, strumming kan ook wel, persoonlijk vind ik dat er dan betere gitaren te verkrijgen zijn.

De Seagull S6 Cedar in de standaard uitvoering kost je nieuw het dubbele, maar ze zijn in ieder geval het geld wel waard. Heb er zelf ook één, en speel er al 4 jaar met tevredenheid op.

Bonecrushingbrutality
19 oktober 2010, 20:57
Bedankt voor je ontzettend snelle reactie.

Er zijn altijd betere gitaren aanwezig en dat is ook onze eeuwige zoektocht met GAS-aanvallen hé! :dance:

Maar zou zo'n S6 niet meer dan adequaat zijn om thuis was akoestische nummers te spelen en de akkoorden te strummen? Welke gitaren zou je binnen dezelfde prijsklasse dan aanraden?

EDIT: Als de gitaar zo http://www.youtube.com/watch?v=_NA1tWqMZNE&feature=related klinkt, dan ben ik meer dan tevreden!

Blend
19 oktober 2010, 21:08
Voor die prijs? Geen andere gitaar.

Je zou nog naar andere gitaren kunnen kijken binnen uit de Canadese fabriek (Art & Lutherie of Simon & Patrick). Maar goed, ik ben lid van de Canadese gitaar fanclub, en er zijn meer mensen met mij.

Damn, nog steeds spijt dat ik m'n A&L heb verkocht. Het is dat ik het geld toen nodig had.

Bonecrushingbrutality
19 oktober 2010, 21:23
Bedankt voor je antwoord!

Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten als ik ze morgen ga testen? Ik verwacht wel dat het bovenblad al wel wat 'schade' heeft mits Ceder zo zwak is, maar dat neemt niets weg van het geluid neem ik aan? Waarschijnlijk zal de gitaar bij mij ook nog een ruw leven te gemoed gaan, dus ik verwacht wel wat battlescars na een tijdje.

Flipkoos
19 oktober 2010, 22:55
Laat ik dan als mede-lid van de Canadese fanclub (hoewel ik er nog maar één (maar wát voor één)..in bezit heb)...toch nog wat roet in het eten gooien.

In dezelfde prijsklasse zou ik ook eens naar Yamaha, Tanglewood en zeker ook naar Blueridge (bv. BR-40) kijken.

apekop
20 oktober 2010, 09:13
Voor dat geld heb je denk ik geen betere gitaar dan die Seagul denk ik.
180 euro is niks voor een gitaar natuurlijk. Dus gewoon doen als er niks kapot aan is.
Ik heb zelf een S12+ en dat ding speelt en klinkt super, ook in vergelijking met gitaren van 1000 euro of meer.

Bonecrushingbrutality
20 oktober 2010, 11:05
Oke bedankt, ik ben overtuigd! Straks eens goed testen en kijken of er geen gebreken aan zijn!

Bonecrushingbrutality
20 oktober 2010, 21:22
Het bleek geen Seagull S6 te zijn, maar een S6+. Ik weet niet wat het verschil is, maar voor 180 euro inclusief Warwick Rockbag zal ik wel geen miskoop hebben gedaan :mmmm:

Rinze
20 oktober 2010, 21:27
Ik heb een oude S6, prima gitaar. Goed geluid, niks mis mee. De hals moet je wel liggen, is niet een hals die mij heel snel vertrouwd aanvoelde. En die van mij heeft een erg zacht bovenblad, met erg dunne lak. Krast snel dus. Voor 180 euro is het wel een goeie deal denk ik.

EDIT: zie dat je hem al gekocht hebt, veel plezier ermee!

apekop
21 oktober 2010, 09:15
Het bleek geen Seagull S6 te zijn, maar een S6+. Ik weet niet wat het verschil is, maar voor 180 euro inclusief Warwick Rockbag zal ik wel geen miskoop hebben gedaan :mmmm:

geen idee wat het verschil is. Ik neem aan dat een + beter is, anders zou er wel - (min) staan :)

Rinze
21 oktober 2010, 09:37
Heeft de + niet een piëzo aan boord?

LaurentB
21 oktober 2010, 09:42
geen idee wat het verschil is. Ik neem aan dat een + beter is, anders zou er wel - (min) staan :)

Nee, dat doet men anders in de marketing. De Spécial uitvoeringen van Citroëns waren bijvoorbeeld altijd de Speciaal Sober uitgevoerde exemplaren...